Вказівник дистанційного уроку з музичного мистецтва на тему «Симфонія»

Опис документу:
Під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес передання і засвоєння знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчання у спеціалізованому середовищі, яке створене на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема уроку: Симфонія

Музичне вітання: https://youtu.be/WUB2sGcdNZ0

Симфонія — це великий музичний твір для симфонічного оркестру, що складається з чотирьох частин, кожна з яких має свою назву та характер. Частини симфонії чергуються за контрастним принципом.

  1. ша частина:швидка, енергійна (сонатне алегро)

  2. га частина повільна, спокійна, лірична

  3. тя частинатанцювальна (менует або скерцо)

  4. та частина яскравий, динаміч-ний фінал

Саме симфонія краще за решту видів музики здатна передати картину суперечливих почуттів. Недарма вона свого часу так упев-нено витиснула свою попередницю — танцювальну сюїту. Відбулося це в другій половині XVIII століття.

Симфонія населена різними «героями» — мелодіями чи темами, і ці мелодії не просто впливають одна на одну, а й взаємодіють та конфліктують.

Упродовж багатьох століть розвитку музичного мистецтва сформувалися такі симфонічні жанри : симфонія, увертюра,симфонічна поема і фантазія, картина, а також концерт.

Вони беруть початок від появи симфонічного оркестру (середина XVIII ст.)

— великого колективу музикантів, які грають на різних інструментах під керівництвом диригента

Тривалий час план розташування інструментів в оркестрі змінювався. Відомий диригент Леопольд Стоковський запропонував стандартний план розміщення музикантів, який назвали «американським».

Стоковський розмістив усі скрипки ліворуч від диригента, віолончелістів - пра воруч. А кількість виконавців на духових інструментах збільшив удвічі. Таке розташування музикантів – виконавців використовують у більшості оркестрів світу.

«Батьком класичної симфонії» або родоначальником цього музичного жанру вважають Йозефа Гайдна, автора понад 100 симфоній. Франц Йозеф Гайдн (1732 - 1809)— австрійський композитор, один із засновників таких музичних жанрів, як симфонія і струнний квартет.

Симфонія № 45 Ф. Й. Гайдна здавна має назву «Прощальна». Так само її прийнято іменувати «Симфонією зі свічками». Такі підзаголовки обґрунтовані традиціями виконання цього твору. В останній частині симфонії музиканти один за одним гасять свої свічки і тихо йдуть. Симфонія завершується при світлі двох палаючих свічок за-вмираючим дуетом двох скрипок.

Слухання музики: Послухайте першу частину симфонії № 45 «Прощальна» Ф. Й. Гайдна: https://www.youtube.com/watch?v=5dRgj5Zxtpg

Фінал «Прощальної симфонії» складається з двох частин. Перша привертає увагу легкою мелодією скрипки, в якій звучать і сум, і тривога, і бадьорість. У другій частині музика безтурботна, у ній лише інколи миготять легкі похмурі тіні. Поступові затихання музичних інструментів і покидання музикантами сцени — справді незабутні. Завершується симфонія тихо, просвітлено, а заключні звуки скрипок лунають дещо запитально та трохи невизначено.

Слухання фіналу «Прощальної симфонії» Ф. Й. Гайдна https://www.youtube.com/watch?v=DPDxqvh_i_Y

Розспівування: https://www.youtube.com/watch?v=VIkIGmtN_1Q

Розучування пісні: https://www.youtube.com/watch?v=iFB77HbDt74

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»