Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
PRO-акаунт на «Всеосвіті» як інструмент саморозвитку та професійної самореалізації
»
Взяти участь Всі події

Виступ "Система оцінювання в Новій українській школі"

НУШ

17.08.2021

1316

101

0

Опис документу:
Виступ на методичному обєднанні за темою Тема: Система оцінювання в Новій українській школі. Щоб здійснювати формувальне оцінювання, вчителю необхідно забути чи відмовитися від багатьох установок традицыйної педагогіки. Нове формувальне оцінювання вимагатиме і нового сприйняття.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Оцінювання в Новій українській школі
Слайд № 1

Оцінювання в Новій українській школі

Оцінка – кара Оцінка - вирок
Слайд № 2

Оцінка – кара Оцінка - вирок

Слайд № 3

Слайд № 4

формувальне оцінювання (assessment): Обидва: Вимагають критеріїв Здійснюються вербально Застосовують засоби вимірювання Є доказовими Підсумкове оці...
Слайд № 5

формувальне оцінювання (assessment): Обидва: Вимагають критеріїв Здійснюються вербально Застосовують засоби вимірювання Є доказовими Підсумкове оцінювання: Оцінює процес  Оцінює результат Завжди є позитивним Виносить оціночне судження Індивідуалізоване Застосовується відповідно до стандартів Є ціннісним Показує недоліки Дає зворотний зв’язок

2. Формувальне і підсумкове оцінювання підпорядковані різним цілям: формувальне оцінювання (assessment) має на меті підвищити якість; підсумкове оц...
Слайд № 6

2. Формувальне і підсумкове оцінювання підпорядковані різним цілям: формувальне оцінювання (assessment) має на меті підвищити якість; підсумкове оцінювання (evaluation) має на меті оцінити якість.

В англійській мові є два слова, які позначають оцінювання: assessment та evaluation. Українською їх перекладають одним словом – оцінювання. У мініс...
Слайд № 7

В англійській мові є два слова, які позначають оцінювання: assessment та evaluation. Українською їх перекладають одним словом – оцінювання. У міністерстві освіти і науки розробили нову модель оцінювання Англійське assessment в українській трактують як оцінювання “формувальне”, “формативне”, “формуюче”, “формаційне”, “розвивальне”, “аналітичне” тощо. А evaluation перекладають як “традиційне”, “підсумкове”, “сумативне” оцінювання. Водночас, різні автори наділяють поняття різними якостями, інколи заплутуючи і розпорошуючи увагу читачів.

Алгоритм діяльності ввчителя щодо організації формувального оцінювання 1. Навчальні цілі.
Слайд № 8

Алгоритм діяльності ввчителя щодо організації формувального оцінювання 1. Навчальні цілі.

Мета: SMART S(specific) – конкретна m(measurable) – яку можна виміряти A(achievable) – досягаєма r(realistic) – реалістична t(timed) – обмежена в ч...
Слайд № 9

Мета: SMART S(specific) – конкретна m(measurable) – яку можна виміряти A(achievable) – досягаєма r(realistic) – реалістична t(timed) – обмежена в часі *

Мета на мові вчителя ознайомити учнів з новою одиницею вимірювання дециметром, сформувати уміння співвідносити дециметр з раніше вивченою одиницею ...
Слайд № 10

Мета на мові вчителя ознайомити учнів з новою одиницею вимірювання дециметром, сформувати уміння співвідносити дециметр з раніше вивченою одиницею довжини – сантиметром. Мета на мові учнів на уроці ви навчитесь вимирювати довжину парт, дошки та ін. і робити це швидко за допомогою нової мірки; навчитися переводити дециметри в сантиметри та навпаки. *

Алгоритм діяльності ввчителя щодо організації формувального оцінювання 2. Ефективний зворотній зв’язок.
Слайд № 11

Алгоритм діяльності ввчителя щодо організації формувального оцінювання 2. Ефективний зворотній зв’язок.

Сигнали рукою
Слайд № 12

Сигнали рукою

Слайд № 13

Слайд № 14

Слайд № 15

Слайд № 16

Алгоритм діяльності ввчителя щодо організації формувального оцінювання 3.Забезпечення активності учнів у процесі пізнання.
Слайд № 17

Алгоритм діяльності ввчителя щодо організації формувального оцінювання 3.Забезпечення активності учнів у процесі пізнання.

Алгоритм діяльності ввчителя щодо організації формувального оцінювання 4. Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання.
Слайд № 18

Алгоритм діяльності ввчителя щодо організації формувального оцінювання 4. Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання.

(за Критерії Поч. школа = 3-4 Старша = 6 *
Слайд № 19

(за Критерії Поч. школа = 3-4 Старша = 6 *

Алгоритм діяльності ввчителя щодо організації формувального оцінювання 5.Можливість і вміння учнів аналізувати власну діяльність.
Слайд № 20

Алгоритм діяльності ввчителя щодо організації формувального оцінювання 5.Можливість і вміння учнів аналізувати власну діяльність.

Слайд № 21

Слайд № 22

Слайд № 23

4 складових формувального оцінювання: 1. виділення позитивних елементів роботи учня (+) 2. Визначення того, що учневі слід покращити(-) 3. підказки...
Слайд № 24

4 складових формувального оцінювання: 1. виділення позитивних елементів роботи учня (+) 2. Визначення того, що учневі слід покращити(-) 3. підказки – як учень може покращити свою роботу, виправити недоліки (/_\) 4. в якому напрямку слід працювати далі. *

Слайд № 25

Слайд № 26

Технологія «Портфоліо» • Спосіб фіксування, накопичення та оцінки індивідуальних досягнень учня протягом певного періоду навчання; • Систематичний ...
Слайд № 27

Технологія «Портфоліо» • Спосіб фіксування, накопичення та оцінки індивідуальних досягнень учня протягом певного періоду навчання; • Систематичний збір робіт дитини, що проводиться з певною метою; • Має бути постійним процесом – так вони зможуть відображати зусилля дитини, її прогрес та навчальні досягнення за певний період часу; • За допомогою портфоліо можна дізнатися хід мислення дитини і спланувати відповідні стратегії та методи роботи з нею; • Відображає сильні сторони дитини, а також її потреби.

Технологія портфоліо забезпечує досягнення таких цілей: Поєднання кількісних і якісних оцінок; Надання необхідної інформації вчителям, батькам, учн...
Слайд № 28

Технологія портфоліо забезпечує досягнення таких цілей: Поєднання кількісних і якісних оцінок; Надання необхідної інформації вчителям, батькам, учням, про навчальні види діяльності; Вивчення прогресу розвитку дитини за певний період часу, у тому числі прогрес розвитку відповідних навичок (користування ножицями, навички з письма тощо); Допомога педагогу у визначенні індивідуальних цілей для дитини; Шлях для оцінки та розроблення навчальної програми. Портфоліо – це інструмент, який демонструє, чого досягла дитина.

Слайд № 29

Слайд № 30

Слайд № 31

Слайд № 32

Слайд № 33

Слайд № 34

Слайд № 35

Щоб здійснювати формувальне оцінювання, вчителю необхідно забути чи відмовитись від багатьох установок традиційної педагогіки. Нове оцінювання – ви...
Слайд № 36

Щоб здійснювати формувальне оцінювання, вчителю необхідно забути чи відмовитись від багатьох установок традиційної педагогіки. Нове оцінювання – вимагає і нового сприйняття

Слайд № 37

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Система оцінювання в Новій українській школі

Сьогодні в Україні дуже гостро стоїть проблема, , з ідеологією оцінювання – вона каральна.

Зміни у змісті освіти означають підбір педагогічного інструментарію в оцінюванні, який сприятиме самоаналізу і формуванню нових прагнень до саморозвитку в учнів, на перевагу сприйняття оцінки, як вироку.

Як наголошує  міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, у початковій школі оцінювання повністю зніматися не буде. 1й та 2й класи навчаютья без оцінок, але в 3-4 класах діти будуть потрохи звикати до бальної системи.

У Концепції Нової української школи зазначено, що оцінки слугуватимуть для аналізу індивідуального прогресу і плануванню індивідуального темпу навчання, а не ранжуванню учнів, тобто будуть рекомендаціями до дії.


Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання учнів 2-го класу Нової української школи.

Про це йдеться в наказі №1154 від 27 серпня.

Навчальні досягнення учнів других класів підлягають формувальному і підсумковому оцінюванню. Оцінювання результатів навчання учнів других класів здійснюється вербально“.

Що саме собою являють ці сучасні підходи до оцінювання? Які цілі та функції вони мають на меті? Саме ці питання я хочу освітити сьогодні.

Таблиця 1. Підходи до порівняння традиційного та формувального оцінювання




Формувальне оцінювання (assessment):

Обидва:

Підсумкове оцінювання:

Оцінює процес

Вимагають критеріїв

Застосовують засоби вимірювання

Є доказовими

Оцінює результат

Завжди є позитивним

Виносить оціночне судження

Індивідуалізоване

Застосовується відповідно до стандартів

Є ціннісним

Показує недоліки

Дає зворотний зв’язок



У Державному стандарті початкової загальної освіти заявлено рекомендацію впроваджувати формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів.

Під формувальним оцінюванням розуміють інтерактивне оцінювання прогресу учнів, що дає змогу вчителю визначати потреби учнів та відповідним чином адаптувати процес навчання.

Алгоритм діяльності вчителя

Перехід до формувального оцінювання можна представити у вигляді такої послідовності дій:

  1. Формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей.

На початковому етапі вчитель розробляє, доводить до відома й обговорює зі школярами цілі уроку. Регулярні обговорення в майбутньому мають перерости у традиційну спільну роботу вчителя з учнями.

Формулювання цілей за принципом  SMART (абревіатура англійських слів, що вказують на характеристики навчальної цілі – конкретна, вимірна, досяжна, відповідна, визначена в часі. Як приклад, формулювання цілі уроку за традиційним підходом є таким: «ознайомити учнів з новою одиницею вимірювання дециметром, сформувати уміння співвідносити дециметр з раніше вивченою одиницею довжини – сантиметром»; SMART-ціль визначається так: «на уроці ви навчитесь вимирювати довжину парт, дошки та ін. і робити це швидко за допомогою нової мірки; навчитися переводити дециметри в сантиметри та навпаки».

2.Ефективний зворотний зв'язок. Він має бути чітким, зрозумілим, своєчасним, відбуватися в атмосфері доброзичливості і взаємоповаги. Пропоную розглянути окремі техніки формувального які використовується педагогами для вимірювання навчальних досягнень учнів (див табл. 2). 

Таблиця 2. Техніки формувального оцінювання

Техніка

Процедура використання техніки

Сигнали рукою

Учитель просить учнів показувати сигнали, що позначають розуміння або нерозуміння матеріалу

  • Я розумію __ і можу пояснити (великий палець руки спрямовано вгору).

  • Я все ще не розумію __ (великий палець руки спрямовано в сторону).

  • Я не зовсім упевнений у __ (помахати рукою).

За результатами отриманих відповідей учитель приймає рішення про повторне вивчення, закріплення теми або продовження вивчення тем за програмою

Світлофор

У кожного учня є картки трьох кольорів світлофора. Учитель просить учнів показувати карткою відповідного кольору розуміння (зелений), неповне розуміння (жовтий), нерозуміння (червоний) матеріалу.

Однохвилинне есе

Техніка, яка використовується з метою представлення учнями зворотного зв’язку про вивчене з теми.
Для написання есе вчитель може поставити такі запитання: Що найголовніше ти дізнався сьогодні? Які питання залишилися для тебе незрозумілими?

Дві зірки й побажання

(взаємооцінювання)


Застосовується для оцінювання творчих робіт учнів, творів, есе. Учитель пропонує перевірити роботу однокласника. Коли учні коментують роботи один одного, вони не виставляють оцінки, а вказують на два позитивні моменти – «дві зірки» – і на один момент, який потребує доопрацювання – «побажання»


3. Наступна дія алгоритму організації формувального оцінювання – забезпечення активної участі учнів у процесі пізнання. Щоб знання ставало інструментом, учень має з ним працювати: застосовувати, шукати умови й межі застосування, розширювати, доповнювати, знаходити нові зв’язки і співвідношення. Це забезпечується різноманіттям прийомів, форм і методів.

  1. Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання.

Розроблення критеріїв робить процес оцінювання прозорим  і зрозумілим для всіх суб’єктів. Укладання критеріїв спільно з учнями сприяє позитивному ставленню до процесу оцінювання. Важливим є ознайомлення учнів із критеріями до початку виконання завдання. Чим конкретніше сформульовані критерії, тим зрозумілішою для учнів є діяльність щодо успішного виконання завдання.

5.Можливість і вміння учнів аналізувати власну діяльність (рефлексія). Учні мають учитися самооцінюванню для того, щоб бачити мету навчання й досягати успіху. Для самостійного оцінювання можна використовувати різні форми карт, таблиці самооцінки  тощо. 


Щоб перевірити роботу учня вчитель НУШ має виконати 4 етапи:
1. Виділення позитивних елементів роботи учня (+)
2. Визначення того, що учневі слід покращити(-)
3. Підказки – як учень може покращити свою роботу, виправити недоліки (/_\)
4. В якому напрямку слід працювати далі.

Важливою складовою у процесі постійного процесу оцінювання є спостережження. Записи спостережень у класі, записи життєвих випадків, портфоліо зі зразками дитячих робіт, опитувальники батьків– все це забезпечує вагомі джерела для оцінювання прогресу дітей у школі.

Технологія Портфоліо.

Однією з важливих технологій оцінювання у початковій школі, є технологія портфоліо, яка відрізняється від традиційних методів оцінювання тим, що забезпечує вчителя обґрунтованою інформацією про процес і результати навчальної діяльності учня.

Портфоліо це:

  • Систематичний збір робіт дитини, що проводиться з певною метою;

  • Відображає сильні сторони дитини, а також її потреби.

Технологія портфоліо забезпечує досягнення таких цілей:

  • Поєднання кількісних і якісних оцінок;

  • Надання необхідної інформації вчителям, батькам, учням, про навчальні види діяльності;

  • Вивчення прогресу розвитку дитини

  • Шлях для оцінки та розроблення навчальної програми.

Портфоліо – це інструмент, який демонструє, чого досягла дитина.

Види портфоліо, кожен з яких має свої сильні і слабкі сторони:

  • Робоче (загальне) портфоліо – до його створення долучаються усі: вчитель, учень, батьки. Добираються як поточні роботи, так і зразки підсумкових робіт

  • Демонстраційне портфоліо (учнівське портфоліо) – містить лише найкращі роботи учня, які обираються самим учнем. Такий вид портфоліо є досить сильною мотивацією для дитини виконувати роботи, що демонструють її найкращі здібності.\

Портфоліо учня має бути яскравим, можливо, пов’язане з улюбленими героями дитини. Учнівське портфоліо має відображати усі досягнення дитини; позитивні емоції, виражені в творчих роботах тощо.

Структура учнівського портфоліо.

На сьогодні яких-небудь жорстко встановлених правил і вимог, щодо структури портфоліо учня початкової школи, немає. Тому рекомендується використовувати зазначений нижче перелік розділів:

Титульний аркуш «Це Я».

«Мої фотографії».

«Моя сім’я».

«Що я вмію і люблю робити».

«Мій режим дня».

«Мої досягнення і плани».

«Моя зайнятість в гуртках, секціях і клубах».

«Моя творчість» (літературні роботи).

«Мої малюнки».

«Мої успіхи в навчанні»

Пам’ятаймо, що портфоліо має бути максимально орієнтованим на дитину.

Портфоліо допомагає вчителю при роботі зі свідотством досягнень. Підсумовуючи викладене, хочеться звернути увагу на те щоб здійснювати формувальне оцінювання, вчителю необхідно забути чи відмовитися від багатьох установок традицыйної педагогіки. Нове формувальне оцінювання вимагатиме і нового сприйняття


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.