Вирази зі змінною. Закріплення

Опис документу:
Даний конспект уроку математики, проведений у 2-му класі, має за мету закріпити поняття змінна; формувати у молодших школярів навички обчислення, вміння розв’язувати вирази і задачі вивчених видів: розвивати вміння нестандартно мислити, працювати в групах; виховувати інтерес до спільного пошуку, до математики, мотивувати необхідність математичних знань у повсякденному житті.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Відділ освіти Конотопської міської ради

Конотопський міський методичний кабінет

Конотопський навчально-виховний комплекс:

загальноосвітня школа І ступеня - дошкільний навчальний заклад „Казка”

Вирази зі змінною. Закріплення

Методична розробка уроку математики у 2 класі учителя-методиста початкових класів вищої категорії

Немченко Олени Віталіївни

Конотоп

2019 рік

Мета: закріпити поняття змінна; формувати у молодших школярів навички обчислення, вміння розв’язувати вирази і задачі вивчених видів: розвивати вміння нестандартно мислити, працювати в групах; виховувати інтерес до спільного пошуку, до математики, мотивувати необхідність математичних знань у повсякденному житті.

Обладнання: мультимедійна презентація, «Коло успіху», таблиця з геометричними фігурами, запис на дошці.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Вчитель. Діти, у нас сьогодні присутні гості.

Учні. Доброго ранку. Всіх щиро вітаємо,

З бажанням і радістю урок починаємо.

(СЛАЙД 1)

Вчитель. Наш урок математичний

І цікавий і незвичний.

Ледарів у нас не має?

Кожен руку підіймає?

1, 2, 3, 4, 5

Починаєм працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Очікування.

Вчитель. Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

Наш урок математики проходитиме в незвичній формі – квесту. А допоможуть нам його пройти улюблені герої мультфільму «Фіксики» (уривок з мультфільму з піснею). Фіксики заряджаються енергією машин, щоб бути швидше; комп’ютерів – щоб бути розумнішими; годинників, щоб бути точнішими. А ми з вами отримаємо заряд від розумової розминки.

2. Розумова розминка.

Вчитель. Найменший серед фіксиків Нолик пропонує вам обчислити «ланцюжки».

(СЛАЙД 2) (СЛАЙД 3)

-5 +4 +4 - 6

12 10

+ 11 - 7 -2 +5

- 9 +6 +3 - 4

Вчитель. (СЛАЙД 4). Для роботи у фіксиків є помогатор, в якому знаходяться інструменти (викрутка, молоток, ножиці тощо). А Сімка допоможе вам скласти ваш помогатор – рюкзак. Якщо ви правильно порахуєте вирази, ви зможете скласти свій помогатор.

12-5= 3+8= 13-7=

9+4= 14-9= 8+7=

Вчитель. А наступні завдання від професора Генія Геннадійовича.

3. Логічна задача. (СЛАЙД 5)

Вчитель. Висота тополі 9 м, а будинку – 12 м. На скільки метрів потрібно підрости тополі, щоб вона була вищою за будинок на 2 м?

Молодці. Швидко справились з задачею.

4. Цікава геометрія. (СЛАЙД 6)

В

А С

К

D

Вчитель. Скільки в цьому чотирикутнику трикутників? (8). (Один з учнів показує на фігурі 8 трикутників).

Ви всі добре усно рахували

І успішно квест почали.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. (СЛАЙД 7). Під час нашого квесту, рухаючись просторами математичної школи, ми будемо працювати над обчисленням виразів зі змінною і закріплювати розв’язання задач вивчених видів. А щоб записи ваші були красиві Фаєр запрошує вас до каліграфічної філії.

ІV. Розвиток математичних знань

1. Каліграфічна хвилинка. (СЛАЙД 8)

Щоб цифри правильно писати,

Хвилинку каліграфії потрібно почати.

Вчитель. Шпуня запрошує нас до каліграфічної філії.

  • Яке сьогодні число? (30)

  • Що про це число ви знаєте?

  • Скільки десятків і одиниць в цьому числі?

  • Що спільного у написанні цифр 30? (елементи цифри 3 – півовали, 0 – овали).

  • Пропишіть число 30.

2. Робота з буквеними виразами (с. 43 впр. 4).

А) (СЛАЙД 9). В математичній школі є лабораторія, в якій на попередньому уроці ми дослідили, як змінювались значення виразу при зміні одного з компонентів дій, вчились записувати вирази зі змінною. Щоб закріпити наші знання, Дідус – вчитель фіксиків пропонує вам попрацювати з підручником на с. 43, звернути увагу на №4 (І лівий прямокутник). Виконаємо завдання коментовано (один учень пише на дошці, решта в зошитах).

Б) З однією частиною цього номера ви впорались, а тепер попрацюємо усно. Подумайте і доберіть значення букви таке, щоб значення виразу а+2=8,10,15 (6, 8, 13).

Ви гарно попрацювали і мабуть втомились.

А тепер всі дружно встали

Фізкультхвилинку розпочали.

(СЛАЙД 10).

В) Самостійна диференційована робота.

Наша робота в лабораторії не закінчились. Ігрек пропонує виконувати самостійно завдання у білому прямокутнику, а ті учні, які бажають більш складне завдання обирають жовтий прямокутник і в ньому беруть значення змінних букв а, с тільки 7.

Перевірка. Ті, хто виконував біль складніше завдання, зверніть увагу на дошку і перевірте. Ті, хто виконував завдання в білому прямокутнику прочитайте розв’язання

а+5, якщо а=6, то 6+5=11

а-4, якщо а=7, то 7-4=3

(На дошці жовтий прямокутник)

6+с, якщо с=7, то 6+7=13

10-с, якщо с=7, то 10-7=3

Ви справились успішно з роботою в лабораторії. Закрийте підручники.

3. Робота над задачею. (СЛАЙД 11)

Вчитель. Сімка запросила нас у клас задач і пропонує вам скласти задачу за коротким записом і розв’язати.

Складіть задачу про фіксика і гвинтики.

  • Про що запитується в задачі?

  • А відомо, скільки фіксик витратив гвинтиків? Скільки в нього залишилось?

  • Чи можете ви зразу відповісти на запитання задачі?

  • Якою дією розв’яжете задачу? (Додаванням). Чому? (Тому що знаходимо більше число).

Запишіть розв’язання задачі і відповідь.

4. Складання обернених задач (робота в парах). (СЛАЙД 12)

Вчитель. Діти, попрацюйте в парах і складіть обернені задачі до цієї задачі. (Пари розповідають обернені задачі). Ви успішно справились з завданням Дідуса і тепер відправляєтесь на пошук розумних слів.

5. Робота в групах (обчислення виразів зі змінною та складання слів).(СЛАЙД 13)

Вчитель. Для виконання наступного завдання вам потрібно відкрити конверт, взяти картку з фіксиками і сісти за відповідний стіл.

Нагадую правила роботи в групі:

  • Дотримуватися тиші.

  • Слухати уважно завдання.

  • Приступати всім до виконання завдання.

  • Вислуховувати своїх одногрупників.

  • Бути ввічливими.

  • Після роботи скласти дидактичний матеріал.

Візьміть картки з завданнями і приступайте до роботи.

Папус

с

14

28

12

39

13

20

с-8

а

т

ь

п

м’

я

20

5

12

6

4

31

Мася

а

10

8

14

23

7

9

6+а

т

а

у

м

д

и

13

29

14

20

16

15

Дім Дімич

d

30

4

21

6

41

8

d+8

а

з

н

н

я

н

29

38

12

49

16

14

Фаєр

d

14

36

28

13

12

20

d-6

і

я

н

м

н

в

22

14

6

30

7

8

Шпуля

а

13

26

35

12

20

а-5

у

м

з

о

р

7

15

30

21

8

Верта

в

7

15

32

9

8

в+5

ц

а

п

р

я

14

37

12

20

13

Сімка

с

12

4

40

6

9

с+7

а

г

в

у

а

13

47

19

11

16

Нолик

в

9

16

12

29

14

в-7

ч

и

в

и

т

5

2

9

7

22

Вчитель. Фіксики вчаться працювати в команді, підтримувати один одного. Ви теж показали, що вмієте працювати в групах, допомагаючи один одному.

6. Робота з танграмом. Робота в парі.

Вчитель. (СЛАЙД 14). Професор Чудаков у геометричній філії працює з танграмами, складаючи із геометричних фігур транспорт. Допоможемо йому скласти геометричні фігури так, щоб вийшло зображення транспорту. Працюємо в парі.

Чи задоволені ви результатами своєї роботи. Чи справдились ваші очікування?

V. Підсумок уроку

Вчитель. Ось і закінчився наш математичний квест, в проходженні якого нам допомагали фіксики.

А завершимо наш урок вправою «Незакінчені речення». (СЛАЙД 15)

Сьогодні я на уроці

навчився (-лася)

дізнався (-лася)

запам’ятав (-ла)

Мені

було важко

сподобалось

Школа оцінювання

Вчитель. (СЛАЙД 16). А як би ви оцінили свою роботу на уроці? (учні виходять й прикріплюють стікери). Ви молодці, правильно оцінили свою роботу. Нехай цей урок залишить у вас міцні знання і гарний настрій.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
1
міс.
0
8
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!