• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Математика
  • Випадки додавання і віднімання на основі знання десяткового складу чисел (10+2, 12 – 2, 12 – 10). Розв’язування текстових задач на знаходження остачі.

Випадки додавання і віднімання на основі знання десяткового складу чисел (10+2, 12 – 2, 12 – 10). Розв’язування текстових задач на знаходження остачі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 52.

Тема.  Випадки додавання і віднімання на основі знання десяткового складу чисел (10+2, 12 – 2, 12 – 10). Розв’язування текстових задач на знаходження остачі.

Мета: поповнювати знання, уміння, навички учнів про десятковий склад числа. Продовжувати вчити дітей проводити найпростіші математичні дії з числами. Корегувати знання та вміння дітей щодо назв чисел другого десятку, виправляти під час використання числівників у межах 20. Продовжувати вчити дітей розв’язувати задачі. Удосконалювати вміння дітей працювати самостійно.

Розвивати увагу, логічне мислення; виховувати любов і дбайливе ставлення до книги.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Відгадайте загадку.

Не сорочка, а зшита.

 Не кущ, а з листочками.

 Не людина, а говорить. (Книга)

Сьогодні на уроці математики ми поговоримо про створення книги.

Як ви вважаєте, з чого починається створення книги?

Щоб дізнатися правильну відповідь, ми повинні виконати усні обчислення.

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Усна лічба

Лічба від 11 до 20 (хором; ланцюжком, у зворотному порядку).

Скільки десятків і одиниць у числах 12;18;10; 20?

Створення книги починається з роботи автора. Автор придумує книгу. Пише її й створює рукопис. Прізвище автора пишуть на обкладинці книги.

З рук автора книга потрапляє у видавництво. А щоб дізнатися, хто далі працює над книгою, необхідно розв’язати задачі.

 2 Розв'язування задач. Робота з числовим віялом

 • У струмочку плавало 15 паперових корабликів. Один кораблик віднесло до берега. Скільки корабликів поплило далі?

 • У холодильнику лежить 1 десяток яєць. Мама поклала туди ще 1 десяток. Скільки яєць стало в холодильнику?

В одній вазі було 12 тюльпанів, а в іншій — на 1 тюльпан більше.

Скільки тюльпанів було в другій вазі?

У видавництві книга спочатку потрапляє до головного редактора, який вирішує, чи потрібно її друкувати. А потім він передає книгу технічному редактору.

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Пояснення нового матеріалу

Робота за нумераційною таблицею на дошці.

Учитель записує: 1 дес. 1 од. — це число 11.

Учні продовжують заповнювати таблицю: 1 десяток і 7 одиниць, 1 десяток і 8 одиниць, 2 десятки і 0 одиниць.

Технічний редактор набирає, якщо необхідно, рукопис на комп’ютері, вставляє малюнки.

Потім за комп’ютер сідає літературний редактор. Він читає текст книги і виправляє помилки, якщо вони є.

 2 Робота за індивідуальними картками

Учитель роздає картки з нумераційними таблицями. Читає числа, а діти самостійно вписують ці числа в таблицю.

Один учень виконує це завдання біля дошки.

На наступному етапі з книгою працює художник. Він створює малюнки на сторінках книги і на обкладинці.

Фізкультхвилинка

 Раз, два, три, чотири, п’ять.

Всі ми робимо зарядку,

Треба нам присісти й встати,

Руки витягнути ширше,

Раз, два, три. чотири, п’ять.

Нахилитись — три, чотири.

І на місці поскакати.

На носок, потім на п’ятку.

Усі ми робимо зарядку.

 3 Робота з дидактичним матеріалом

Порахуйте кількість кружечків у верхньому і нижньому рядку.

 — Які числа вийшли?

 — Запишіть їх у свою таблицю на картці.

 — Після цього книгу друкують на верстаті. Кожну сторінку друкар штампує багато разів і складає у великі стопки.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Складання й розв'язування задачі на зменшення числа на кілька одиниць

Маса лисички 10 кг, а білочка — на 4 кг легша. Яка маса білочки?

Чому дорівнює маса лисички?

Що в задачі сказано про масу білочки?

Як дізнатися масу білочки?

10 - 4 = 6 (кг)

Чому віднімали?

Спробуйте із цими числами скласти задачу так, щоб замість слова «легше» було слово «важче». (Маса лисички 10 кг, а ведмежатко — на 6 кг важче. Чому дорівнює маса ведмежати?)

Далі аркуші книг перегинають і складають так, щоб вийшла книга. Таких однакових книг роблять тисячі. Цією роботою займається фальцювальник.

 2 Розв'язування нерівностей

8 - 6 □ 43 + 7 □ 10 6 - 2 □ 5

5 + 4 □ 97- 6 □ 2 3 + 6 □ 8

Потім усі сторінки разом з обкладинкою зшивають та обрізають на спеціальному верстаті, щоб книга мала рівні краї.

 3 Самостійна робота

1 варіант 2варіант

6 - 5 + 8 = □9- 2 + 1 = □

2 + 3 + 4 = □4+ 4 + 1 = □

3 + 2 □ 8 - 44+ 1 □ 7 - 2

7 + 0 □ 9 - 08- 0 □ 6 + 0

 ● Зорова гімнастика

 4 Логічна задача

Розв’язання різних варіантів записати в зошиті.

У мами було 5 книг. Кілька книг вона віддала своїм дітям. Скільки книг може залишитися у мами?

Якщо вона віддала по одній книзі, то залишиться 3. (5 -1 -1 = 3)

Якщо вона віддала по дві книги, то залишиться 1. (5 - 2 - 2 = 1)

Якщо вона віддавала 1 і 2 книги, то залишиться 2. (5 - 1 - 2 = 2)

V. підсумок уроку. Рефлексія

Ви дізналися, як багато людей бере участь у створенні книги. Тому книги необхідно берегти. Складемо правила дбайливого поводження з книгою.

 •Тримати в чистоті. Обгорнути.

 •Не рвати, не кидати на підлогу.

 •Не загинати сторінок, мати закладинку

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
2
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!
Схожі матеріали