і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Акція
Вебінарний безліміт
Заощаджуйте понад 5000грн

Замовляйте усі свідоцтва за вебінари (понад 90 вебінарів)

з 12 липня
до 25 липня
199грн
з 26 липня
до 15 серпня
299грн
з 16 серпня
до 31 серпня
399грн
Активуйте «Вебінарний Безліміт» та отримайте
30 днів необмеженого доступу до 90 вебінарів
Предмети »

Виникнення і поширення християнства

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на офіційну релігію Римської імперії.

Мета. Познайомити учнів з історією виникнення християнства, ученням Ісуса Христа, причинами швидкого поширення християнської релігії, характеризувати зміни у ставленні держави до християнської церкви; вдосконалювати навички роботи з підручником та історичними текстами, порівняльними таблицями; знайомство й закріплення нових понять: «монотеїзм», «фарисеї», «апостоли», «церква», «Старий Заповіт», «Новий Заповіт», «Біблія», «толерантність».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, історичні тексти, історичний атлас, ілюстрації.

ХІД УРОКУ

I.Організаційний момент уроку.

ІI. Актуалізація опорних знань

Історичний диктант

1.Як називали орендарів у Римській імперії? (Колони)

2.Назва людей без майна та праці?(Пролетарі)

3.Як називали імператорів, обраних армією?(Солдатські)

4.Назва імператорів, проголошених сенатом?(Сенатські)

5.Як називали племена, які нападали на Римську імперію?(Варвари)

ІIІ. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда

1. Пригадайте, що таке релігія.

2. Які релігії з курсу історії Стародавнього світу вам уже знайомі?

3. Поясніть терміни: «політеїзм», «язичники», «монотеїзм»?

4. Як римляни ставилися до представників інших релігій?

Учитель. А от коли у І ст. н. е. на території Римської імперії почала поширюватися нова, християнська, релігія, влада поставилася до тих, хто її сповідував, з підозрою. Більше того, розпочалися ініційовані владою гоніння й жорстокі переслідування християн.

Проблемне питання

• Чому римська влада переслідувала християн, виявляючи толерантність (терпимість) до представників інших релігій?

ІV. Вивчення нового матеріалу

Виникнення і поширення християнства

Учитель. У нашій країні сьогодні найбільш поширеною релігією є християнство. Що вам відомо про цю релігію?

Метод «Мозковий штурм».

Учитель. Яка книга є священною для християн, де відтворено суть цієї релігії? (Відповіді учнів.) Учитель уточнює, що Біблія складається з двох частин — Старого і Нового Завітів. У Старому Завіті міститься історія єврейського народу, а також його сусідів — філістімлян, фінікійців, ассирійців, вавилонян. Новій Завіт розповідає про народження, життя, смерть та воскресіння Ісуса Христа.

Життя мільйонів жителів величезної Римської імперії було важким, сповненим страждань і злиднів. Вони молилися східним, еллінським і римським богам, але боги не допомагали їм. У І ст. н. е. спочатку на землях Давньої Палестини, а згодом і по всій території імперії серед простих людей поширилися чутки, що незабаром прийде до них добрий і справедливий Бог, який захистить пригноблених і стражденних людей. Цей Бог уже був на землі й жив як проста людина. Його життя описувалося в рукописних сувоях — Євангеліях (грецькою — «блага, добра звістка»). Євангелія склали основу другої частини Біблії — Нового Завіту.

Життя Ісуса Христа

Вчитель заслуховує повідомлення про життя Ісуса Христа, які учні підготували за завданням учителя заздалегідь.

Бесіда за питаннями

1. Чому люди чекали й вірили у появу Месії?

2. Коли і де з’явився на світ Ісус Христос?

3. Які існують перекази про народження Ісуса Христа?

4. Що означають імена «Христос» та «Месія»?

5. Чого навчав людей Ісус Христос?

6. Що вам відомо про смерть і воскресіння Ісуса Христа?

Робота з історичними документами.

«Що думали римляни про християн?» — уривок з твору Цельса «Правдиве слово» та тексту «Переслідування християн», складеному в наш час.

Вчитель пропонує прочитати документи та відповісти на питання до них.

«Що думали римляни про християн » — уривок з твору Цельса «Правдиве слово»

З’явилася нова порода людей, що тісно поєдналася проти всіх існуючих релігійних і громадянських установлень, людей, яких переслідує суд, які, проте, хизуються ненавистю всіх інших до них, християн.

Серед міфів і переказів, запозичених у різних народів, у християн переважають розповіді про дивовижних чудотворців.

Ось що вони говорять: хай до нас не вступить жодна освічена, жодна мудра, жодна розумна людина. Все це у них вважається поганим. Але якщо неук безрозсудний, неповнолітній, то нехай він сміливо прийде до них. Вважаючи тільки такого роду людей гідними свого бога, вони, вочевидь, хочуть навернути лише малолітніх, нікчемних, неосвічених, рабів, жінок і дітвору.

Робота з візуальним джерелом.

Розгляньте зображення римських катакомб, де збиралися перші християни, дайте відповіді на питання:

1.Чому молитовні зібрання перших християн відбувались у потаємних місцях?

2.Чому влада преслідувала християн?

Так, за часів правління Нерона християнську общину звинуватили у підпалі Рима. Почалися гоніння. Перших християн цькували собаками та дикими звірами на аренах цирку, розпинали на хресті, спалювали живцем.

Бесіда

1. Як християни порушували норми суспільного римського життя та чому?

2. У чому виявлялася ненависть римлян до перших християн?

3.Коли християнство стало державною релігією?

4.Хто був ініціатором створення державної релігії?

5.Що таке символ віри?

V. Закріплення здобутих знань

Метод «Живий ланцюжок»

1. Що, згідно з віруванням християн, становило безсмертну частину людської істоти? (Душа)

2. Назвіть імена учнів Ісуса, що записали розповіді про його життя та вчення. (Лука, Матфей, Марк, Іоанн)

3. Грецьке слово, яке в перекладі означає «посланник», яким називали учнів Христа. (Апостол)

4. Як звали мати Ісуса? (Марія)

5. Хто передбачив народження Ісуса? (Волхви)

6. Ім’я учня Ісуса, що зрадив його. (Іуда)

7. Рятівник, Божий посланець. (Месія)

8. Іудейські жерці, які домагалися страти Ісуса Христа. (Фарисеї)

9. Місто, де почав проповідувати Ісус Христос. (Галілея)

10. Римський імператор I ст., який наказав піддати християн тортурам і тратам. (Нерон)

11. Місце страти Ісуса Христа. (Голгофа)

12. Як називається частина Біблії, куди увійшли Євангелія — оповіді про життя Ісуса Христа? (Новий Заповіт)

VI. Підбиття підсумків роботи. Оцінювання

VII. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф підручника; почати підготовку до тематичного оцінювання. Знайти значення крилатих висловів із Біблії.

• «Манна небесна».

• «Тридцять срібників».

• «Нести свій хрест».

5

Опис документу:
У цьому конспекті розповідається про виникнення християнства, Тлумачаться поняття: "християнство", "Символ віри", "Святе письмо". Наводяться приклади зміни у ставленні держави до християнської церкви, характеризується діяльність Ісуса Христа.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
354 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти