! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Вимова і правопис іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини

Опис документу:
Ознайомити учнів з особливостями закінчень іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку, формувати вміння і навички правильного творення форми орудного відмінка; розвивати спостережливість, уважність, послідовність у роботі; виховувати повагу до матері й бажання їй допомогти.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата:

Урок з української мови

Тема. Вимова і правопис іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини

Мета: ознайомити учнів з особливостями закінчень іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку, формувати вміння і навички правильного творення форми орудного відмінка; розвивати спостережливість, уважність, послідовність у роботі; виховувати повагу до матері й бажання їй допомогти.

Обладнання: картки із сполученнями слів.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 168

2. Творчий зоровий диктант

Вчитель пропонує записати у зошит сполучення, які він демонструє на картках, у давальному відмінку. Один учень працює на дошці.

Брат Степан, сторож Петро Васильович, дядько Микола, комбайнер Ігор, вчитель Іван Семенович.

— Що треба знати, щоб правильно утворити форму давального відмінку?

— Форма якого відмінка утворюється за таким же правилом?

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

— Чим схожі і відрізняються іменники: молодь, радість, любов? (Звернути увагу на морфологічні ознаки і на будову слова.)

— Поставте їх в орудний відмінок. Що помітили?

— Які питання у вас виникли? Хочете знайти на них відповідь?

III. Оголошення теми і мети уроку

— Отже, сьогодні ми поспостерігаємо за творенням форми орудного відмінка іменників жіночого роду з нульовим закінченням, будемо вчитися утворювати ці форми.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Самостійна робота (за вправою 169)

— Зробіть висновки із своєї роботи. Якщо це зробити вам важко, прочитайте правило після вправи.

Вчитель фіксує на дошці:

2. Колективна робота із вправою 170

— Звірте свої спостереження із правилом, яке наведене після вправи.

3. Робота зі схемою

— Давайте спробуємо зібрати всі свої спостереження в одну схему.

V. Закріплення та систематизація знань

1. Робота в парах. Вправа 171

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

VI. Підсумок уроку

— Користуючись складеною опорою, розкажіть про форму орудного відмінка іменників жіночого роду з нульовим закінченням.

— Наведіть приклади.

VII. Домашнє завдання

Правило на с. 84; вправа 172.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись