+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »

Вікторина з безпеки дорожнього руху "Поради Світлофора"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вікторина з безпеки дорожнього руху (5 класи)

«Поради Світлофорчика»

Мета: узагальнити, систематизувати та повторити матеріал з теми «Правила дорожнього руху»; розвивати логічне мислення; розвивати вміння та навички: розрізняти засоби регулювання дорожнього руху, застосовувати теоретичні знання на практиці, працювати в групах, виконувати нестандартні завдання, узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал, вибирати головне, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до свого життя та здоров'я, здоров’я оточуючих.

   

  Вед.  З давніх-давен люди вивчають небезпечні ситуації, щоб уникати їх і запобігати їм. Та коли це неможливо, людина намагається діяти так, щоб урятуватися.

    Сьогодні ми з вами пригадаємо правила дорожнього руху, правила посадки, висадки і безпечної поведінки в громадському транспорті та спробуємо удосконалити наші практичні навички у процесі користування транспортом.

Учитель демонструє презентацію «Причини дорожньо-транспортних пригод з дітьми та підлітками», учнів аналізують ситуації.

Вед: Ось ми і пригадали деякі правила, а зараз починаємо нашу конкурсну програму.

Серед учнів формуються дві або три команди, які і беруть участь у конкурсах.

Конкурс 1. «Конструктор»

  1. Записати якнайбільше слів, які можні скласти з поданих слів:

МЕТРОПОЛІТЕН

РЕГУЛЮВАЛЬНИК

БАГАТОСМУГОВА

  1. Розшифрувати слова

1

в

2

р

3

л

4

т

5

с

6

о

7

і

8

ф

9

1

з

2

й

3

і

4

е

5

п

6

д

7

м

8

и

9

н

517436862 536147982

(світлофор) (підземний)

Конкурс 2. «Вікторина»

Кожна команда по черзі відповідає на питання вікторини

1. Де і як повинні рухатися пішоходи? (По тротуару)

2. У яких місцях пішоходам дозволяється переходити вулицю? (По пішохідному переходу)

3. Які наземні види транспорту визнаєте? (Автобус, трамвай, тролейбус, автомобіль)

4. Що таке перехрестя?

5. Що називається регульованим перехрестям? (Якщо на перехресті є світлофор, або регулювальник)

6. Що означає зелений сигнал світлофора? (Можна йти через дорогу)

7. Чи можна перебігати вулицю де захочеш? (Не можна)

8. Де повинні перебувати пішоходи, які не встигли перейти дорогу? (На острівку безпеки)

9. Що означає жовтий сигнал світлофора? (Зачекай)

10. Як називаються написи та лінії на проїжджій частині? (Дорожня розмітка).

11. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).

12. Що означає червоний сигнал світлофора? (Стій)

Вед: А хто знає, що означає слово «світлофор»?

Невеличка довідка. Слово складається з двох частин: «світло» і «фор».

Значення слова світло нам відомо, а слово фор походить від грецького «форос» – «носій».

Конкурс 3. «Дорожні загадки»

Команди відгадують загадки

1. Біжать чотири брати

І один одного не можуть наздогнати.

(Колеса)

2. Як переходиш вулицю,

То завжди зупинись,

І перш за все з увагою

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема.

Трикольорові очі

Я маю недарма…

(Світлофор)

3. Маленькі будиночки містом біжать,

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.

(Автобус, трамвай, тролейбус)

4. У світлофора око загорілось
і враз усі машини зупинились,
Бо колір цей весь рух заборонив.
Ви здогадалися, який горів?

(Червоний)

5. Я тримаюсь лише на ходу,

А як зупиниш – упаду.

(Велосипед)

6. Підморгне зеленим оком – ми йдемо,

Підморгне червоним оком – стоїмо.

(Світлофор)

7. З рогами, а не коза,

Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль,

З дзвоником, а не двері.

(Велосипед)

8. Нарешті засвітилось друге око,
Не мчиш, не біжиш, не ходиш кроком.
«Увага», колір цей сказав
І бути обережним наказав.

(Жовтий)

9. Полотно, а не доріжка,

Кінь біжить сороконіжка.

(Потяг)

10.Та ось і третє око засвітилось.
І зразу все заворушилось.
Відкритий шлях для тебе і для мене,
Бо око засвітилося
...

(Зелене)

11. Довгий хвіст дугою тягне за собою

(Тепловоз)

Вед: Ми вдячні вам за вірні відповіді і переконалися в тому, що з правилами дорожнього руху ви знайомі. Зараз ми перевіримо наскільки вправно ви їх виконаєте. Впевнені, що в майбутньому дехто з вас мріє стати водієм. Насправді це досить складна справа, яка вимагає уважності, спостережливості та обережності.

Конкурс 4. «Увага! Дорожні знаки»

Встановіть відповідність: А

1. Пішохідний перехід

2.Залізничний переїзд із шлагбаумом

3. Підземний перехід Б

1________; 2________; 3________;

В

Конкурс 5. «Регулювальник»

Для наступного конкурсу давайте пригадаємо, хто це:

1. Людина, яка їде у транспорті, але не керує ним. (Пасажир)

2. Людина, яка регулює руху транспорту і пішоходів. (Регулювальник)

3. Людина, яка іде по тротуару. (Пішохід)

4. Людина, яке керує транспортним засобом. (Водій)

Гра «Попереджувальний сигнал рукою».

Учні шикуються у колону по одному, спереду стає ведучий, котрий повинен мовчки подавати застережні сигнали водіїв рукою:

- «Витягнув ліву руку у сторону або права зігнута у лікті» — означає поворот наліво — у відповідь всі повинні повернутися ліворуч;

- «Рука витягнута вгору» — гальмування — стоять нерухомо;

- «Витягнув праву руку в сторону або ліва зігнута у лікті» — означає поворот направо — всі повернулися праворуч.

Початковий бал кожної команди – 10. Той, хто помиляється, дістає штраф (бал знімається), але продовжує грати. По закінченні гри визначаються бали командам.

Конкурс № 6. «Транспорт»

  1. Підписати назви перехресть:

2. З’єднати стрілками частини речення:

Очікуючи на автобус…

не притуляйся до дверей, не стій на сходинках

На зупинках…

ззаду

Коли підходить машина…

спереду

Автобус обходь…

спиною до транспорту

Тролейбус обходь …

не вибігай на дорогу

Під час руху автобуса…

стій на зупинці разом з іншими людьми

Конкурс 7. «Бліц-вікторина»

І команда:

1. Чи допускається буксирування велосипеда? (Ні)

2. Як найчастіше називають водія? (Шофер)

3. 3 якого віку дозволено пересуватися на велосипеді дорогами загального користування? (З 14 років)

4.Чидозволяєтьсяводієві мопеда їздити пішохідними доріжками? (Ні)

5. Кого ми називаємо учасниками дорожнього руху? (Пішоходів, водіїв, пасажирів)

6.Чи є у велосипедиста шлях гальмування? (Так)

7.Чи можна велосипедистові їхати по дорозі, якщо неподалік є велосипедна доріжка? (Ні)

8. Який дорожній знак установлюють поблизу шкіл? («Діти»)

9. Який поворот більш небезпечний — лівий чи правий? (Лівий, тому що рух правосторонній)

10. Як називається «зебра» на дорозі? (Пішохідний перехід)

ІІ команда:

11.Чи є пішоходами особи, що виконують роботу на дорозі? (НІ)

12.Які сигнали подає світлофор? (Червоний, жовтий, зелений)

13.Який сигнал світлофора включається одночасно для всіх сторін перехрестя? (Жовтий)

14.Яке перехрестя називають регульованим? (Те, де є світлофор або регулювальник)

15. Кому мають підкорятися пішоходи й водії, якщо на перехресті працюють одночасно й світлофор, і регулювальник? (Регулювальнику)

16.Навіщопотрібні стоп-сигнали на автомобілі? (Щоб інші учасники дорожнього руху могли бачити наміри водія зупинитися або пригальмувати)

17.Якої сторони слід дотримуватися, крокуючи тротуаром? (Правої)

18.Зі скількох років дітям дозволено їздити на передньому сидінні автомобіля? (3.12 років)

19.Чи завжди пасажирам потрібно пристібатися ременями безпеки? ( Так:, завжди)

20.Скільки сигналів має пішохідний світлофор? (Два": червоний і зелений)

ІІІ команда:

21.Чи потрібно велосипедистові надягати шолом під час руху заміською дорогою? (Ні)

22. Як велосипедист повинен інформувати інших учасників руху про намір зупинитися? (Підняти руку вгору)

23. Як слід переходити дорогу, якщо ви вийшли з автобуса? (Не можна обходити транспорт ні попереду, ні позаду, потрібно зачекати, коли він від'їде й дорогу буде видно в обидва боки, ще краще — відійти на безпечну відстань від автобуса. А якщо є пішохідний перехід, то переходити через дорогу слід ним)

24.Чиможнаперевозити на велосипеді пасажира віком 9 років? (Ні, лише до 7років — на спеціально обладнаному сидінні з підніжками)

25. 3 якого віку можна навчатися управління автомобілем? (316 років)

26.Чи можна пішоходу користуватися транспортним світлофором, якщо немає пішохідного? (Так)

27.У якому віці можна отримати права на управління автомобілем? (З 18 років)

28.Яке положення регулювальника забороняє рух усім учасникам руху? (Рука піднята догори)

29.Назвіть причини дорожньо-транспортних випадків з пішоходами. (Перехід у невстановленому місці, на заборонний сигнал світлофора, несподіваний вихід на проїжджу частину з-за перешкоди або транспорту, який стоїть, гра на проїжджій частині, рух уздовж проїжджої частини, а не тротуаром)

30.3 якою максимальною швидкістю повинен рухатися транспорт у населеному пункті? (не більш ніж 50 км/год)

Конкурс 8. «Метрополітен»

Кожній команді дається карточка із знаками метрополітену. Пояснити їх значення:

Конкурс 9. «Види транспорту»

Назвати види транспорту, зображені на картинках:

Вед: Ось ми і пригадали деякі правила, а зараз надаємо слово журі для оголошення результатів конкурсу.

Оголошення підсумків. Нагородження переможців.

Опис документу:
Конкусна програма для 5-6 класів з теми "Безпека дорожнього руху" може бути застосована як підсумковий урок з теми, а також і як позакласний захід з предмету. Доречним буде використання у школі під час проведення Тижня безпеки дорожнього руху.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти