Вікторина "У царстві живої природи"

Опис документу:
Мета. перевірити знання учнів з природознавства, формувати в учнів екологічну культуру; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу, спостережливість, уяву, кмітливість, мислення учнів та мовлення; виховувати почуття доброти, любові та бережливого ставлення до природи. Обладнання. Плакат-галявина, кольорові квіточки, назви зупинок, надруковані слова назви тварин у конвертах, ребуси, торбинка із бочечками, фото тварин, сигнальні картки 2-х кольорів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ВІКТОРИНА

У ЦАРСТВІ ЖИВОЇ ПРИРОДИ”

Позакласний захід для учнів 3-4 класів

Підготувала

вчитель початкових класів

Красноїльської ЗОШ I-III ст. (ф. Вигода)

Федінчук Н. В.

2015 р.

Мета. перевірити знання учнів з природознавства, формувати в учнів екологічну культуру; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу, спостережливість, уяву, кмітливість, мислення учнів та мовлення; виховувати почуття доброти, любові та бережливого ставлення до природи.

Обладнання. Плакат-галявина, кольорові квіточки, назви зупинок, надруковані слова назви тварин у конвертах, ребуси, торбинка із бочечками, фото тварин, сигнальні картки 2-х кольорів.

Хід заняття

Вчитель. - Сьогодні ми зібралися тут на вікторину. Це буде подорож до Царства живої природи. А щоб не заблукати,ми будемо подорожувати за окремим маршрутом. А що це за зупинки, ви дізнаєтеся у ході подорожі.

(На дошці назви зупинок: Кмітливих. Винахідливих. Ребуси. Музична. Заморочки із бочки. Всезнайки.)

  • Під час нашої подорожі будьте уважні й активні. Щоб дати відповідь на певне завдання учні 3-го класу піднімають картку синього кольору, а учні 4-го класу – жовтого. За кожну правильну відповідь на моє запитання ви будете одержувати фішки. Учні 3-го клас будуть одержувати квіти синього кольору, учні 4-го класу – жовтого кольору. Хто назбирає більше за всіх квіток, той стане переможцем. 

  1. Зупинка “Кмітливих “.

- Відгадайте загадки:

  1. Золотисте ситечко

Покотилось в літечко

Загляда в віконечко

Наче справжнє сонечко. (Соняшник.)

  1. Хто хвіст залишає,

А від ворога втікає. (Ящірка.)

  1. Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в них він не зимує. (Ластівка.)

  1. Я весною зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте,що за квітка,

Бо мене не буде влітку. (Пролісок.)

  1. Ой, яка ж вона гарненька,

Пишнохвоста і руденька,

Не звірятко - просто диво,

Невгамовне, пустотливе

Вгору-вниз, на гілку, з гілки.

Хто це буде, діти? (Білка.)

  1. На городі молода

Пишні коси розплела,

І зеленії хустинки

Золоті хова зернинки. (Кукурудза.)

  1. З-під снігу цвіт з’явився,

Прокинувся від сну.

І запросив усіх він

Зустрінути весну. (Підсніжник.)

  1. Хати не будую,

Не мажу, не квітчу.

На гілці ночую,

Людям роки лічу. (Зозуля.)

2. Зупинка “Винахідливих”.

- Хто серед вас є найартистичнішийй і найвинахідливіший. Його завданням буде показати за одну хвилину 5 тварин за допомогою пантоміми. Одна вгадана тварина – 1 бал (одна квіточка).

(Дитина обирає конверт із назвами тварин.)

1) Чапля, заєць, пінгвін, мавпа, риба.

2) Їжак, жаба, кенгуру, собака, змія.

3) Ведмідь, лисиця, крокодил, лев, миша.

3. Зупинка “Ребуси. Кожний учень отримує по 2 ребуси, розгадує їх і сигналізує карткою про готовність. За один правильно розгаданий ребус -1бал.

  1. Зупинка “Музична”.

Фізкультхвилинка з музичним супроводом.

5. Зупинка “Заморочки із бочки”.

- Діти, ви довели, що багато чого можете, але ваші знання про природу ми ще перевіримо.

Ця торбинка незвичайна

Зовні вона дуже гарна

У ній є маленькі бочки,

А в тих бочках - заморочки.

Діти дістають із торбинки по дві бочечки із завданнями: дати відповідь на питання, або продовжити речення. Про готовність відповідати діти сигналізують картками.

  • Чому не можна шуміти у лісі навесні? (Тому, що птахи й звірі в цей час виводять потомство, можуть злякатися шуму і піти.)

  • Ви усім класом були у лісі. Там палили вогнище, варили суп із консервів, пекли картоплю, їли цукерки. Перед тим як піти, ви…

  • Птахи дуже корисні,бо вони…

  • Коли я піду до лісу,то не буду… (палити багаття, ламати молоді деревця, не чіпатиму пташиних гнізд)

  • У лісі ти знайшов поляну з грибами. Мабуть, вони отруйні. Треба … . Чому?

  • Чому не можна чіпати яйця в гніздах птахів? (Тому що запах людини абсолютно відлякує птахів, птах більше не доторкнеться до яєць, і потомство загине.)

  • Що означає червоний колір книги? (Колір тривоги.)

6.Зупинка ”Всезнайки”.

- Я читатиму опис тварини. Ви повинні назвати цю тварину. За правильну відповідь надається 1 бал.

  • Це могутній хижий птах. Розмах його крил становить 2 м. В Україні зустрічається лише в Карпатах. Живиться дрібними тваринами і птахами, на яких спритно полює. (Орел-беркут.)

  • Птах досить великий, маса деяких особин досягає 15кг. Його називають провісником весни за приємний голос, що він подає, повертаючись із теплих країв. Відлітають ці птахи – ключем. (Журавель, лелека.)

  • Тварина-савець чудово пристосувалася до життя серед морських просторів. Тіло обтічне, торпедовидне. Мордочка видовжена, голова плавно переходить у тулуб. Шкіра еластична, гладенька. Тварина відновлює і вловлює звукові сигнали. В Україні зустрічається у Чорному морі. (Дельфін.)

  • Це найбільший за розмірами дикий звір в Україні. Довжина його тіла-3м, висота - 2м, маса - до 1000кг.Голова велика з короткими рогами. Тіло вкрите шерстю. (Зубр.)

Після демонстрації написів на дошку вивішуються фото тварин.

-Діти, що вам відомо про цих тварин?(Відповіді дітей.)

- Що їх об’єднує? (Вони занесені до Червоної книги України.)

- Що це за книга? (Демонстрація книги.)

- Це книга незвичайна. Вона ніби звертається до людей зі словами: “Зупиніться! Подумайте, що виробите і до чого це призведе!” Вона ніби попереджає кожного, хто візьме її до рук, що необхідно звернути увагу на ті види, які занесені до неї. Вони не можуть зберегтися і вижити без захисту з боку людини.

- Отож, закінчився останній конкурс. А ми підведемо підсумок. Підрахуйте скільки у вас квіток.

- Отже, переможцем у віторині У царстві живої природи є … .

- А тепер давайте посадимо квіти, які у вас є на галявину. Яка гарна і заквітчана наша “галявина”!

- Послухайте легенду.

Ріс собі на світі хлопчик, якого дуже любили люди, бо вмів він співати, як ніхто на світі. Вечорами, після денної роботи, коли можна було трохи відпочити, сходилися старі й малі послухати пісню. Кожен, хто чув хоч раз той спів, ніби набирав у груди сили й снаги, ніби пив живу воду з цілющого джерела. Співав хлопець про сонце, про квіти, трави, про землю. І кожна його пісня славила рідний край. Ті пісні складав хлопчина сам. А коли в нього питали, як це йому вдається, відповідав, що все те — від квітів, дерев, води, птахів та звірів. Якось прийшло в цей край лихо. Про співучого хлопчика почули злі вороги й вирішили викрасти його. Темної ночі, коли він слухав пісню місячного сяйва, щоби потім переспівати її людям, схопили вони його і понесли у свої землі. Володар тої країни хотів мати співучого раба. Та хлопець йому не співав. Просили його — мовчав, били — мовчав. Тільки одного разу, змучений украй, завів тужливу пісню. Від тої пісні німіли люди, а каміння плакало. Була вона про розлуку з рідною стороною. Злий володар наказав повернути хлопця додому, і якщо він там співатиме, убити. Тільки-но ступив хлопчик на рідну землю, одразу в нього вирвалася пісня. Котрийсь із ворогів замахнувся шаблюкою, щоб виконати наказ володаря, але хлопця враз не стало. Лише в зелену траву стрибнув маленький жвавий цвіркун.

Відтоді й повелися на нашій землі веселі цвіркуни, їхні пісні славлять рідну землю. А хто понад усе любить Батьківщину, той чує в піснях маленького цвіркуна славу про красу нашої землі.

Але треба не тільки любити Батьківщину, а й берегти рідні землі, ліси, поля, гори, тваринний і рослинний світ своєї країни. Берегти природу – значить берегти життя.

Давайте разом Землю прикрашати,

Садити сади, квіти садити всюди.

Давайте разом поважати Землю

І ставитися з ніжністю, як до дива!

Ми забуваємо, що вона у нас одна –

Неповторна, ранима, жива.

Прекрасна: хоч літо, хоч зима...

Вона у нас одна, одна така!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн