Вікторина "Серце народу - це мова, це слово"

Опис документу:
Шановні колеги! До Вашої уваги пропоную вікторину "Серце народу - це мова, це слово". ЇЇ можна провести до Дня української писемності та Дня рідної мови. поглиблення знань про витоки української мови, її багатство, виховання почуття патріотизму, гордості за мовні надбання українського народу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вікторина «Серце народу – це мова, це слово»

Мета: поглиблення знань про витоки української мови, її багатство, виховання почуття патріотизму, гордості за мовні надбання українського народу.

Обладнання: вишивані рушники, портрет Т.Г. Шевченка, плакати «Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема», «Пісня - душа народу», «Кажуть, дитино, що мова наша – солов’їна».

Хід заходу

Ведучий 1. Любі друзі, ми починаємо змагання знавців української мови.

Девіз нашого змагання:

Хто любить і знає рідну мову – тому вона усміхнеться,

Солодке слово перемога – нелегко всім дається.

Хто мову шанує свою – хай той переможе в бою!

Ведучий 2. На парту кожному із вас упала зірка. За допомогою цих зірочок ми визначимо, хто стане найяскравішою зіркою у нашій галактиці рідної мови. Але кожен із вас пам’ятає:

Я – учень

Я – хочу знати

Я – думаю

Я – вмію

Я - знаю

Я – особистість творча

Я – зірка.

Ведучий 1. Уважно послухайте правила гри. Перевіримо знання з української мови. Змагаються дві команди.

Конкурс 1. Додаючи лише одну літеру на початку чи наприкінці слова, утворіть нове слово з новим значенням.

Линок

Буря

Міх

Буква

Їжа

Кобза

Можливі відповіді: млинок, буряк, сміх, буквар, їжак, кобзар.

Конкурс 2.

1 команда

1.      Які є види мовлення? (Усне і писемне)

2.      З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка)

3.      Як пишуться імена, по батькові, прізвища людей, клички тварин, назви міст, сіл, вулиць, річок? (З великої літери)

4.      На які питання відповідають слова — назви предметів? (Хто? що?)

5.      Скільки літер в українському алфавіті? (33).

6.      Наприкінці питального речення ставимо... (знак питання).

7.      У слові стільки складів, скільки... (голосних звуків).

8.      Мовлення буває... (усним і писемним).

9.      З якої казки ці слова: «Ведмідь вліз в рукавичку сьомим»? («Рукавичка»)

10.    Хто побудував Золоті ворота?

 

2 команда

1.      Які типи текстів ви знаєте? (Розповідь, опис, міркування)

2.      Якими бувають речення за метою висловлювання? (Розповідні, питальні, спонукальні)

3.      Наприкінці окличного розповідного речення ставимо... (знак оклику).

4.      Текст, у якому когось або щось описують, називають — текстом-... (описом).

5.      Слово, близьке за значенням. (Синонім)

6.      Частина слова, що стоїть перед коренем. (Префікс)

7.      Зв’язані за змістом слова — це... (речення).

8.      До тексту можна дібрати... (заголовок).

9.      Хто у казці «Вовк та козенята» був страшний звір, якому не вдалося обманути сімох козеняток? (Вовк)

10.    Чому дівчинка Аля потрапила в Недоладію?

 

Конкурс 3«Конверт»

Ведучий 1.

Ось конверт - туди заглянем

І завдання прочитаєм.

Щось сама не розберу,

Допомоги в вас прошу.

(Капітани команд отримують конверти із завданнями).

 

Завдання:

1.      Правильно закінчіть прислів’я.

2.      Поясніть значення українських народних висловів.

3.      З окремих слів складіть прислів’я. Поясніть його зміст.

 

1 команда

1.      Знай більше, а говори... (менше).

Мудрим ніхто не вродився, а... (навчився).

Без труда нема... (плода).

Де сила не візьме,... (там розум допоможе).

2.      Язик до Києва доведе.

3.      Тому, хто треба, хоче, мало, знати, спати, багато.

 

2 команда

1.      Краще річ нова, а дружба ... (стара).

Бджола мала, а й та... (працює).

Маленька праця краща за велике... (безділля).

Праця людину годує, а... (лінь марнує).

2.      У кишені вітер гуляє.

3.      Диво, українська, калинове, мово, наше, ти.

 

Під час підготовки відповідей командами проводимо для глядачів гру «Так чи ні»

1)      Скажи, співає сом пісні? (Ні)

2)      Чи вміє плавати гусак? (Так)

3)      Чи може стати у вогні вода холодним льодом? {Ні)

4)      Червоний мак в січневу пору квітне? (Ні)

5)      А крокодили на сосні свої будують гнізда? (Ні),

6)      Ч и може вище гір літак у вишину злетіти? (Так)

7)      Якщо не їстиме три дні, верблюд ходити зможе? (Так)

8)      До розбишак і забіяк чи є в людей повага? (Ні)

9)      Коли розсердиться їжак, слона він вбити може? (Ні)

10)    Ріка біжить у долині, чи є у неї ноги? (Ні)

 

Конкурс 4. «Переговори сусіда»

Ведучий 2.  В Україні кажуть, що жіноча зброя - віник та язик. Бо українки славляться не тільки гострим розумом, а й гострим язичком. Та хлопці наші теж у кишеню за словом не лізуть.

(Діти вчать скоромовки, виходять парами і промовляють скоромовку, намагаючись переговорити сусіда).

Ходить квочка коло кілочка,

Водить діточок коло квіточок.

* * *

Карл у Клари украв корали,

Клара у Карла украла кларнет.

* * *

На дворі трава,

На траві дрова,

Не рубай дрова,

Бо трава здорова.

* * *

В ямі не спиться вусатому сому,

Сому вусатому сумно самому.

 

Конкурс 5. «Розсипаночка»

Оцініть свої старання. Складіть розсипаночку.

1.      Маибмвоглдоеджцзі(Ми — молодці!)

2.      Маибпвегрдшеі (Ми перші.)

3.      Маибнвегпдежрзеимкоп жмноі (Ми непереможні.)

4.      Маибнвагйдреожзкузмл н о і п ш р і (Ми найрозумніші.)

5.      Маибнвагй дкержазщиі. (Ми найкращі.)

 

Конкурс 6. «Конкурс капітанів»

Завдання. За 3 хвилини написати якомога більше слів із буквосполученнями.

 1 команда -  ЙО

 2 команда - ЬО

Конкурс 7. «Відновіть вірші»

  Команди отримують картки із завданням. Учасники повинні відновити вірш, уставивши пропущені літери, що позначають голосні звуки. Виразно прочитати його й назвати автора.

Т_ч_ в_д_ з-п_д _в_р_

_р_м  н_ д_л_н_.

П_ш_ _тьс_ н_д в_д_ _

ч_ рв_н_ к_л_н_.

Т. Шевченко

 

III.  Підведення підсумків.

ІV. Заключна частина заходу.

Учитель. Ось і підійшла до завершення вікторина. Бажаю вам успіхів у вивченні рідної мови, щоб кожен урок був для вас святом і відкриттям.

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову.

Пильно й неустанно

Політь бур’ян.

Чистіша від сльози

Вона хай буде.

Вірно і слухняно

Нехай вона щоразу служить вам.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн