Вікторина "Природа серед нас"

Опис документу:
Розроблений виховний захід спрямований, щоб підвищувати рівень інтелектуального розвитку учнів; розвивати смислову та образну пам’ять, вмiння узагальнювати, кмiтливiсть, швидкiсть мисления, творчi можливостi учнiв; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї; прищеплювати вмiння культурно поводитись на природi.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Природа навколо нас

 Мета: підвищувати рівень інтелектуального розвитку учнів; розвивати смислову та образну пам’ять, вмiння узагальнювати, кмiтливiсть, швидкiсть мисления, творчi можливостi учнiв; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до неї; прищеплювати вмiння культурно поводитись на природi.

Обладнання: кольорове табло, мультимедійна презентація, секундомір, «чорний ящик», дзвіночки, гральний кубик, зображення тварин, конверти з прислів’ями, медалі «Знавець навколишнього світу», кольорові фішки.

Хід заняття

 І. Органiзацiйна частина

Наш дивний свiт, такий, як казка,

Он в небi хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне i живе.

Он квiтка полум’ям палає,

І ясне сонечко блищить.

Чарiвна пташечка співає:

 — Все в дивосвiт прийшло, щоб жить.

 II. Повідомлення теми, мети

Все, що нас оточує i не зроблене руками людей,— це природа. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв — усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми — дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства. Сьогоднi ми проведемо екологiчну гру «Природа навколо нас».

 III. Виклад навчального матеріалу

1. Еврестична бесіда

Але перед тим давайте пригадаємо, що ми знаємо про природу.

- Скажіть будь ласка якою буває природа?

- Перед вам знаходиться таблиця. Скажіть які об’єкти ми відносимо до живої, до неживої природи.

- На які групи поділяються тварини?

- Назвіть представників птахів, комах, риб, звірів.

- Як нам потрібно охороняти природу?

Молодці, бачу ви вже готові до нашої гри. Тож давайте ознайомимось із правилами.

2. Пояснення правил гри

У грi беруть участь дві команди. Перед вами — табло. На ньому шість рiзнокольорових секторiв, що вiдповiдають семи напрямкам, проходячи якими, потрiбно виконати завдання. Завдання захованi пiд кольоровими листками. Право обрати напрямок i вiдкрити сектор отримує та команда, яке перемогла у попередньому конкурсi. За перемогу команда отримує кружечок певного кольору, яке вона закрiплює на табло. Переможе та команда, яка зможе прикрiпити на табло найбiльше кружечкiв свого кольору.

 3. Презентацiя команд

Давайте познайомимось із командами. У нашiй грi беруть участь дві команди: «Леви» i «Пiнгвiни». У кожної команди є свій колір, так «Леви» - це коричневий колір, а «Пінгвіни» - білий. та девіз, тож давайте його заслухаємо.

«Пінгвіни» девiз:

Природа рiдна — наша втіха,

Тож хай вона не знає лиха.

«Леви» девіз:

Ми всi — господарi природи,

Тож збережемо її вроду.

А наша гра відбуватиметься пiд таким девiзом:

«З природою живи у дружбi, то й буде вона тобi у службi».

- Перший сектор гри вибере та команда, кубик якої покаже більше число. Наступні сектори відкриває та команда, яка виграє.

 4. Гра «Чорний ящик»

Ви повиннi вiдгадати, що тут знаходиться. Можете ставити запитання, я буду вiдповiдати вам лише ТАК чи НІ. Виграє та команда, яка швидше вiдгадає.

Підказка №1

Для того щоб легше вам було відгадати, даю вам підказку: те що знаходиться в чорному ящику жовтого кольору.

Підказка №2.

«Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…». (Золота рибка)

- Всі ви молодці. Команда «…» отримує фішку та відкриває наступний сектор.

 5. Гра «Дуель»

В цій грі кожна команда повинна відповісти на запитання за 1 хв. Яка команда бiльше дасть правильних вiдповiдей та й переможе.

«Ягуари»

1. Комаха, яка збирає квiтковий нектар i перетворює його на мед. (Бджола)

2. Низький та колючий, солодкий, не пахучий.

    Ягiдку зірвеш — руку обдереш. (Аґрус)

З. Птахiв змушує летiти у вирiй голод чи холод? (Голод)

4. Сам маленький, а шубка дерев’яна. (Горiх)

5. Комаха, яку бояться птахи. (Сонечко)

6. Влiтку — в шубi, а взимку — голе. (Дерево)

7. Має він великі ікла

І густу щетину.

Любить ритися в болоті

Та ще й зве родину. (Кабан)

8. Сам чорний, та не ворон, є роги, та не бик, шiсть нiг без копит. (Жук)

9. Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

10. Очi — на ногах, а будиночок — на спинi. (Равлик)

11. В полі, в лісі, навкруги —

Скрізь у мене вороги.

Часом лізу я у шкоду,

Їм капусту на городах,

Моркву, ріпу, буряки.

Відгадайте, хто такий? (Заєць)

12.У водi купалася, та все ж сухою залишилася. (Качка)

13. Пiд одним ковпаком сiмсот козакiв. (Мак)

14. Б’ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)

15. Хто є ворогами пiвгвiнiв у морi? (Тюленi)

 

«Пінгвіни»

1. Хто любить перестрибувати з гiлки на гілку? (Бiлка)

2. Махає крилами, а ходить ночами,

Маленький, горбатенький,

Все поле перерив. (Кріт)

3. Навеснi веселить, влiтку холодить, восени годує, а взимку грiє. (Лiс)

4. «Шуба» пiнгвiна. (Жир)

5. Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає,

Він тоді не їсть, не п'є,

І не ходить, не гуляє,

А у лігво спать лягає. (Ведмідь)

6. Є голова, та немає волосся. Є очi, та немас брiв.

    Є крила, та не лiтає. В холодi не мерзне,

    І спеки не боїться. (Риба)

7. Скiльки нiжок у комахи? (6)

8. Хто ранiше всiх встає? (Пiвень)

9. Дихають, ростуть, а ходити не можугь. (Рослини)

10. Велика хижа морська риба. (Акула)

11.Дуже товстi ноги маю, ледве їх переставляю,

    Сам високий я на зрiст, замiсть носа в мене хвiст. (Слон)

12. Тут і там вона літає

І на хвіст плітки збирає.

Що довідається — все,

Вмить по лісу рознесе. (Сорока)

13. У воді я проживаю,

Кого хочу — всіх щипаю.

А коли з кінця читати —

Стану птахом я кричати. (Рак)

14.Уночi гуляє, вдень спочиває, має круглi очi, бачить серед ночi. (Сова)

15. Найспритнiша тварина— бiгун. (Гепард)

- Дуже добре. Команда «…» отримує фішку та відкриває наступний сектор.

 

6. Гра «Впiзнайте мене»

За описом тварини плем’я повинно сказати про кого або про що йде мова. Хто швидше продзвенить у дзвінок той і відповідає першим. Переможе та команда, яка наддасть більше правильних відповідей.

1. Цей гарний i цiнний птах заслуговує на увагу людей i охорону. В однiй iз вiдомих дитячих казок його назвали «гидким каченям». (Лебiдь)

2. Ця тварина має голову, вушка, гострі зуби, тулуб, ноги, хвіст. Вона охороняє будинок, любить гризти кістки. (собака)

3. Великий птах iз довгими ногами й прямим дзьобом, полює в мiсцях, багатих на воду. Про нього в народi кажуть: «Птах, що приносить дiтей, щастя». (Лелека)

4. Цi птахи можугь передбачити погоду. Ще їх називаютъ маленькими барометрами. Про них в народi кажуть: «Низько лiтають над землею — на дощ». (Ластiвка)

Фізкультхвилинка

IV. Закріплення навчального матеріалу

1. Гра « Гвiздок програми»

Команди iз зав’язаними або закритими очима за 30с малюють козу. Першi номери — роги, другi — копита, третi — голову, четвертi — хвiст, п’ятi — тулуб. Пiсля завершення учасники команди описують «нову породу» кози і роблять їй рекламу.

- Всі ви молодці. Команда «…» отримує фішку та відкриває наступний сектор.

 2. Гра «Крокодил»

На картках записанi назви тварин. Один учасник iз команди пантомiмно зображує тварин, інші вiдгадують. Виграє та команда, яка за 3 хв вiдгадає бiльше слiв.

1— а команда              2— а команда

1. Заєць                      1. Жирафа

2. Слон                       2. Мавпа

3. Лисиця                   3. Корова

4. Журавель               4. Собака

5. Кенгуру                  5. Крокодил

6. Зебра                      6. Верблюд

7. Кобра                     7. Пiнгвiн

8. Бiлий ведмiдь         8. Курка

9. Кiт                          9. Метелик

10. Мишка                 10. Страус

Команда «…» отримує фішку та відкриває наступний сектор.

 3. Збери прислів'я».

Учасники команд отримують конвертики з розрізаним на слова текстом прислів'я. За сигналом ведучого вони повинні відкрити конверт і склеїти прислів'я. Яка команда правильно та швидко все зробить та і виграє.

— Двічі літа не буває.

— Влітку один тиждень рік годує.

— Вовка боятися - в ліс не ходити.

Не страши кота салом.

Крутиться, як білка в колесі.

Тремтить, як миша перед котом.

 V. Підсумок гри

1. Підведення підсумків

- Давайте подивимося на наше з вами табло. Кружечків якої команди більше?

- Як бачимо їх однакова кількість. Можна з упевненістю сказати, що обидві команди дуже гарно попрацювали.

- Давайте пригадаємо про що та про кого ми сьогодні з вами говорили.

- На що поділяється природа?

- Що ми відносимо до живої природи?

- Що ми відносимо до неживої природи?

- Яких тварин ми з вами сьогодні пригадували на занятті?

- Які прислів’я ви запам’ятали?

2. Заключне слово

Ось i добiгла кiнця наша подорож у свiт природи. Ви всi добре сьогоднi попрацювали. Хочеться вiрити, що тi знання, якi ви отримали сьогоднi, не забудуться нiколи. Тож пiклуйтеся про «братiв наших менших», будьте природi друзями!

3. Нагородження медалями «Знавець навколишнього світу»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн