і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Вікторина " Подорож сторінками улюблених казок"

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ДОДАТОК 8

1 клас

Мета: повторити і закріпити знання учнями українських народних казок, вдосконалювати вміння дітей слухати, відповідати на запитання, розвивати уяву, пам'ять, наочно - образне мислення, довільну увагу, спостережливість, вміння робити висновки, виховувати почуття дружби та взаємодопомоги.

Обладнання: ілюстрації до казок, намальовані дітьми, кросворд «КАЗКА», пазли «Казкова країна», кошик, презентація.

Хід заняття

Вступ

Сьогодні сюди ми її запросили,

Щоб бачити й слухати разом.

А вона десь у школі у нас заблукала,

Давайте її ми покличем гуртом.

  • А кого потрібно звати, ви зможете дізнатися, розгадавши кросворд.

(Слайд №2)

ЗАГАДКИ:

  1. І вдень, і вночі
    У кожусі на печі.
    (Кіт)

  2. Маленьке, сіреньке,
    А хвостик як шило.
    (Миша)

  3. Звірята рогаті,
    Та ще й бородаті,
    Ходять пастись в лози.
    Хто? Вгадайте!
    (Кози)

  4. Котиться клубочок
    Зовсім без ниточок.
    Замість ниточок –
    Триста колючок.
    (Їжак)

  5. Не ходжу я,  а скакаю,
    Бо нерівні ноги маю.
    Через поле навмання
    Перегнав би я коня.
    (Заєць)

1

3

5

  • Молодці. Правильно відгадали кросворд. Тепер ви знаєте, кого ми з вами запросили до нас у гості. Завітала до нас казка. Разом з нею ми будемо мандрувати по країні Казок.

Основна частина

Казка – вигадка, та в ній –

В шкаралупі золотій –

Зерня сховане смачне.

Хто дістане, той почне

Думу думать про життя,

Збудить в серці почуття,

Мов торкнеться до вогню –

Вийде сміло на борню

За добро і проти зла!

В казці сила немала…

В. Бичко

- Казки люблять і дорослі, і діти. Напевно, нема людей, які б не мріяли потрапити у казковий світ хоча б на декілька хвилин, побачити всі дива, які можуть відбуватись лише в казці.

Казки існують з давніх-давен в усіх народів світу. Казка походить від слова «казати», тобто розповідати. Казка - це оповідання про вигадані події, пов’язані з життям людей і їхніми мріями, про краще майбутнє. Вона завжди закінчується перемогою добра над злом, правди над брехнею. Тварини, рослини та інші предмети у казках можуть говорити, думати, сміятися, плакати.

- А що ви можете доповнити про казки?

- Які бувають казки?

- Які казки ви найбільше любите?

- Погляньте, до яких казок ви намалювали ілюстрації. (Виставка малюнків на дошці)

- Я бачу, що ви дуже любите казки і слухати, і читати, тому пропоную скласти мапу Казкової країни з пазлів. Та для цього потрібно виконати завдання кожного пазла .

1 пазл. «З якої казки»

По черзі дітям підношу кошик. Кожен витягує один аркуш, на якому вміщений уривок із казки . Читаю рядки з казки, а діти називають її. Після виконання, на дошку прикріплюю 1 пазл.

1. «В одного чоловіка був кіт, старий такий, що вже не зду­жав і мишей ловити. От хазяїн його взяв і вивіз у ліс. Покинув його, а сам поїхав додому. Сидить кіт, коли це підходить до нього Лисичка». («Пан Коцький».)

2. «...От одного разу пішла жінка на річку прати, коли ж котиться горошинка по дорозі. Жінка підняла горошинку та й з'їла. А згодом народився в неї синок...» («Котигорошко».)

3. «Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку». («Рукавичка».)

4. «Жили собі дід та баба. Дід служив на майдані майданни-ком, а баба вдома сиділа, мички пряла. От баба і напала на діда:

— Зроби мені та й зроби, діду, солом'яного бичка і осмо­ли його смолою». («Солом'яний бичок».)

5. «Ловись, рибко, велика й маленька» («Лисичка-сестричка і Вовк пані брат».)

2 пазл. «Пісеньки»

- Перевіримо, чи добре ви запам'ятали пісні наших героїв.

Яку пісеньку співав Колобок?

Яку пісеньку співала Коза-мати, коли по­верталася з лісу додому?

  • Як гукала свого сина Івасика-Телесика мати?

  • Як кликав Півник на допомогу Котика?

  • Як просив Івасик-Телесик гусеняток?

  • Як відказувала Коза-Дереза, коли сиділа у заячій хатці?

3 пазл. «Малюнковий» (Слайд № 3)

- З якої казки ці герої?

Вчитель показує ілюстрації (презентація). Учні називають героїв та казку, в якій вони зустрічаються.

4 пазл. «Хороший - поганий»

Кожен учень бере карточку і визначає позитивний чи негативний герой.

  1. Лисиця.

  2. Баба-Яга.

  3. Івасик - Телесик.

  4. Вовк із казки «Червона шапочка».

  5. Курочка-ряба.

  6. Мишки із казки «Колосок».

  7. Коза-дереза.

  8. Котигорошко.

5 пазл. «Найрозумніший»

Назвати якомога більше героїв на букву “К”.

6 пазл. «Творчий»

- І останній пазл – творчий. Кожен з вас зараз виготовить закладинку для своєї улюбленої книжки. (Робота дітей над закладинами,організація виставки).

- Ви виконали останнє завдання і тепер можете побачити Казкову країну.

- Вона вам подобається?

Заключна частина

- Казкові герої хочуть сказати, що ви ….. А хто саме, дізнаємось, коли відкриєте букви. (Слайд № 4 (читаю вірші, а діти здогадуються, яка це казка. За кожен вірш відкриваю одну букву)

* * *
Він звірят усіх лікує,
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить.
(Айболит)
* * *
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься?
Хто б відповів?
(Червона Шапочка)
* * *
До школи прямує хлопчак дерев'яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак?
(Пригоди Буратіно)
* * *
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?
(Ріпка)
* * *
Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк — не наша мати.
(Вовк і семеро козенят)
* * *
Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ.
(Колобок)
* * *
Вигнав дід козу із хати —
Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув.
(Коза-дереза)
- То хто ви?

  • Ви виконали всі завдання. Я переконалася, що всі добре знають казки. То продовжуйте їх читати, і ви обов'язково станете кращими, мудрішими, добрішими та сміливішими, легше долатимете перешкоди, які траплятимуться на вашому життєвому шляху.

  • От і казочці кінець, а хто слухав – молодець.

38

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: повторити і закріпити знання учнями українських народних казок, вдосконалювати вміння дітей слухати, відповідати на запитання, розвивати уяву, пам'ять, наочно - образне мислення, довільну увагу, спостережливість, вміння робити висновки, виховувати почуття дружби та взаємодопомоги. Обладнання: ілюстрації до казок, намальовані дітьми, кросворд «КАЗКА», пазли «Казкова країна», кошик, презентація.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти