Вікторина для 1 класу з теми "Дикі та свійські тварини"

Опис документу:
Вікторина розрахована для учнів першого класу і охоплює тему "Дикі та свійські тварини". Вікторина містить у собі ряд завдань, який допоможе закріпити рівень знань дітей. Завдання сприяють вмінню дітей розмежовувати диких і свійських тварин, розрізняти їх звуки та знаходити місце їх існування. Тема : Дикі та свійські тварини Мета : Перевірити, уточнити та закріпити знання дітей про диких і свійських тварин ; виховувати вміння дітей працювати в групах ;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ВІКТОРИНА «КРАЩІ ДРУЗІ ЗВІРЯТОК» (для учнів перших класів)

Тема : Дикі та свійські тварини

Мета : Перевірити, уточнити та закріпити знання дітей про диких і свійських тварин ; виховувати вміння дітей працювати в групах.

Обладнання : картки зі звуками, що належать тваринам; фантики з назвами тварин та чарівний капелюх, дидактичні матеріали для гри «Хто де живе?».

1.Організаційний момент

Доброго дня діти, я рада вас вітати на нашій вікторині для найкмітливіших. Вікторина присвячена диким та свійським тваринам. Діти, яких лісових мешканців ви знаєте? А хто живе на фермі? А у вас вдома ? А хто проживає в річках? (діти відповідають).

Як багато тваринок назвали. А зараз ми поділимось на 2 команди «Ерудити» та «Розумнички» (вчитель ділить дітей на 2 групи за списком чи за бажанням).

Ну що, ви готові розпочати нашу вікторину ?

2.Основна частина

Переходимо до першого завдання. Зараз я буду читати кожній команді по черзі загадки, а якщо та команда, якій я читаю загадку не може дати відповідь – це право надається іншій команді. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал, якщо відповідь викрикується - бал знімається. Зрозуміли правила? Ну що ж, можемо починати.

Загадки :

1)Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа – 
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця)

2) Не князівської породи,
А ходить в короні,
Не їздець, а зі шпорами,
Не сторож, а рано будить.
(Півень)

3) Довгі ноги  - довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
(Лелека)

4) Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)

5) Дуже товсті ноги маю,
Тихо їх переставляю.
Височезний я на зріст,
Біля рота маю хвіст!
(Слон) [6].

6) По лужку та полонині 
Все мандрує в кожушині. 
Навіть влітку одяганку 
Не лиша вона на ґанку.

(Вівця)

7) Давно відомий він тобі: 
Коли на сонечку дрімає, 
Він колискову сам собі
Під ніс тихесенько співає. 
Що в пісні тій — ніхто не зна, 
І ми про це тут не напишем. 
Ми тільки знаєм, що вона 
Не до вподоби мишам!

(Кіт)

8) У дворі не ловить ґав, 
Каже грізно: «Гав-гав-гав!» 
Пильно дім охороняє, 
Кицю Мурку захищає, 
Бачить з буди двір увесь… 
Хто це, дітки? Звісно,…

(Пес)

9) Має дуже прудкі ніжки, 
Наставляє грізно ріжки 
На великого собаку.
Той сховався з переляку. 
А дасте ви їй травиці, 
Кухлик чистої водиці — 
Молочком вас пригостить. 
Хто вона? Ану скажіть!

(Коза)

10) Стоїть в стайні, 
Вівса просить 
І на собі 
Хлопців носить.

(Кінь) [4].

11) З квіток мед вона збирає
І у вулику ховає. 
Кружляє цілий день мала
Здогадались хто? _ _ _ _ _ _.
(Бджола) 

12) Вона живе в болоті, 
Зелена, як трава. 
І цілий день нам чути 
З болота „ква-ква-ква”.
(Жаба) 

13) Я вночі дзижчу на вухо, 
Та не джміль я і не муха. 
Непомітно вас я – кусь! 
Й крові вашої на’пюсь. 
(Комар) 

14) В мене довгий хоботок, 
З квіт збираю я пилок. 
Ще яскраві крильця маю, 
Безтурботно я літаю. 
(Метелик) 

15) Невеличка та сіренька
В норці мешкаю тихенько. 
Уночі по хаті – нир, 
Я шукаю сало й сир. 
(Миша) [7].

16.Іде в поле як дощечка, а з поля – як бочечка

(Корова) [10, 15]

17.Ходить по городу

Великого роду

Ноги – як лопати,

І сліду не впізнати

(Гуска) [10, 16]

18. По полю гасає, овечок хапає та всіх лякає

(Вовк) [10, 18]

19.Тварина рогата і рогів багато

(Олень чи лось ) [10, 18]

20.Не дзвінок і не сопілка,

Й калаталка не така;

В полі чуєш її тільки,

Як подружок виклика

(Перепілка) [10, 23]

(Підрахунок балів)

Переходимо до наступного завдання.

Вірш «Скільки комах?»

Йшов по стежці їжачок –

Не злічити голочок.

Комара злякався

І за кущ сховався

Поруч муха пролетіла,

Бджола голосно гуділа.

Три мурашки проповзли,

Щось маленьке понесли.

Павучок в погожу днину

Плів старанно павутину.

Пролетів у небі птах.

Скільки ж у вірші комах? [3].

(Якщо відповідь не дається - вчитель їм допомагає навідними запитаннями : Кого зустрів їжачок? Перерахуйте. А скільки було мурашок? То скільки разом комах?)

Якщо діти відгадали одразу то вони отримують 5 балів, якщо після навідних питань вчителя – 4 бали, якщо сумісними зусиллями обох команд з допомогою вихователя - 3 бали.

Ви не втомилися сидіти? Нумо встанемо і зробимо фізкультхвилинку.

Біжать, біжать з двору.

Біжать, біжать з двору (Крокуємо на місці.) 
Гуляти, гуляти в луки: (Стрибки на місці.) 
Курка-гарабурка-каки-таки, (Ляскаємо в долоні.) 
Качка-поплавутка-бряки-кряки, (Тупотів ногами.) 
Гусак-водомусь-гаги-ваги, (Присідаємо.) 
Індик-хрипиндик-шулти-булди, (Ляскаємо в долоні.) 
Свинка-топ стоспинка-чахи-ряхи, (Тупотів ногами.) 
Коза-дереза-хутрі-беке, (Присідаємо.) 
Баран-крутороган-чікі-брики, (Ляскаємо в долоні.) 
Корова-комол а-тпруки-борошна, (Тупотів ногами.) 
Кінь-брикінь-ігі-віги. (Крокуємо на місці.) [8].

Розімялись, покрутились, пострибали – можна й далі вікторину проводити.

А тепер давайте пограємо у гру, яка називається «Звіринець». Я буду показувати вам картки на яких написані звуки, які подають тваринки, а вам треба відгадати що це за тваринка і сказати дика вона чи домашня. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Зрозуміли правила? Тоді починаємо.

(Вчитель показує картки, на яких написані звуки, діти почергово відповідають) [5, 270].

Ви дуже добре знаєте тваринок, а тепер давайте зіграємо в одну дуже цікаву гру, в яку я думаю ви колись грали. А називається вона «Крокодил». Правила в цієї гри дуже прості, зараз кожен з вас по черзі буде підходити до мене, і з чарівного капелюшка витягувати фантик, на якому буде написана назва якогось звірятка. Ви повинні показати без слів цього звіря своїй команді, і якщо вони вгадають то ви отримуєте 1 бал, якщо ваша команда не може відгадати, то інша команда може також спробувати, і якщо відгадає – отримає бал. Вам зрозумілі правила? Добре, тоді почнімо.

(Діти показують звірят)

А тепер давайте перевіримо, як добре ви знаєте де живуть наші звірятка. Пограємо у гру «Хто де живе?».

Перед вами лежать картки з різними тваринками і зображення їх домівок. Ваше завдання – відправити всіх тварин по їх домівках. За кожне звірятко, яке потрапить саме в свій дім ви отримаєте 1 бал.

3.Підсумок

Підрахунок балів. Висновки щодо роботи обох команд.

Список використаної літератури:

1.Виховні заходи у початковій школі : навч-метод. посіб. для вчителів поч. клас. / Губик Л. О., Плукар Г. М., Алешко Г. М., Обнявка О. М., Чайковська Л. В., Лісіцина О. М., Чорновіл Н. Ю., та інш. Львів, 2015. 382 с.

2.Гавриш Н. Пізнаємо світ разом. Методичний конструктор / Н. Гавриш И. Киндрат. Київ : Ранок, 2012. 128 с.

3.Дзюба О. Віршовані правила / О. Дзюба // Початкова школа. – Вип. №9. – Київ. –2018. – с. 48.

4.Дитячі загадки про домашніх улюбленців [Електронний ресурс]. https://pustunchik.ua/ua/checkYourself/zagadki/zahadky-pro-domashnikh-tvaryn-ptahiv . Назва з екрану

5.Дитячі ігри та розваги : [ Популярний посібник для педагогів, дітей та батьків ] / Упоряд. : І. Січовик. К.: Вид. центр «Просвіта». 2004. 424 с.

6.Загадки про тварин лекторнний ресурс]. Режим доступу : http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/240-zagadku-pro-tvarun.html . Назва з екрану

7.Загадки про тварин лекторнний ресурс]. Режим доступу : https://mama-tato.com.ua/article/a-434.html . Назва з екрану

8.Підбірка фізкультхвилинок [Електронний ресурс]. http://vihovateli.com.ua/fizicheskoe-vospitanie/435-podborka-fizkultminutok.html . Назва з екрану

9.Українські загадки : Збірник : Для дошкільних та шкільних закладів / Упоряд. : Л. Корнієнко, С. Карпук. – К.: Культурол : ПП «Боривітер». 2001. 210с.

Зразки наочності до вікторини

Дидактичний матеріал для гри «Хто де живе?»

(Ліс)

(Водоймище)

(Верхівка дерев)

(Степ)

(Ферма)

ГАВ-ГАВ

МУР-МЯВ

КРЯ-КРЯ

М-У-У-У-У

ХРЮ-ХРРЮ

ЦВІРІНЬ

Б-Е-Е-Е-Е

ІГО-ГО

КУКАРІ-КУ

Б-Е-Е-Е-Е

ПІ-ПІ-ПІ

КАР-КАР

ГА-ГА-ГА

И-А

КВА-КВА

Б-Ж-Ж-Ж-Ж

Приклад карток для гри «Звіринець».

Приклад дидактичного матеріалу для гри «Крокодил».

Фанти :

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
1
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!