Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Використання опорних схем на уроках суспільних дисциплін
Читання правил в підручнику Запамʼятовування опорної схеми вдома Виконання вправ на закріплення з використанням опорних схем Занотовування схеми в зошит, робота в парах Коротке пояснення з опорною схемою Пояснення нового матеріалу методом розповіді Письмове відтворення картки-схеми на наступному уроці Робота над карткою-контролем за опорною схемою
ОПОРНІ СХЕМИ розвивають такі вміння як здатність самостійно мислити, доводити свою точку зору; потрібно навчити порівнювати, узагальнювати, класифікувати, систематизувати, визначати причинно-наслідкові зв’язки Актуальність теми Одне з найважливіших сучасних умінь учня - це вміння кодувати великий обсяг інформації, вибудовувати логічні ланцюжки для міркування; уроки з використанням опорних схем зорієнтовані на розвиток в учнів аналітико-синтетичних умінь ;
ПРОБЛЕМА: Формування предметних компетентностей на уроках суспільних дисциплін через використання опорних схем
Схематична наочність є носієм узагальненого змісту, тобто допомагає абстрагуватись від несуттєвих ознак окремих предметів та явищ і сконцентруватись на головному, є базою для розвитку теоретичного мислення.
Компетенції: Хронологічна. Просторова. Інформаційна. Логічна. Мовленнєва. Аксіологічна
Просторова (виконати завдання на контурній карті…)
Хронологічна ( скласти тестове завдання на відповідність…)
Інформаційна (підготувати повідомлення про Биківнянську трагедію…)
Логічна (пояснити причини активізації національного руху у другій половині 80-х років)
Мовленнєва (охарактеризувати конституійний процес в Україні)
Аксіологічна ( ваша оцінка радянсько-німецького договору 23 серпня 1939 р.))
Формування навичок сприйняття інформації, співвіднесення її з раніше засвоєною. Підвищення інтересу до досліджуваного матеріалу Активізація розумової діяльності учнів, а, отже, мотивація до предмета. Add your title in here Мета технології опорних схем Розвиток умінь побачити велику тему в цілісному вигляді
Використання опорних схем швидкому сприйманню та засвоєнню навчального матеріалу через багаторазове його повторення у різних поєднаннях. навчанню учнів діяти за алгоритмом; формуванню вмінь викладати свої думки аргументовано, доказово, логічно, послідовно; формуванню вмінь виділяти головне у навчальному матеріалі;
Пояснення нового матеріалу шляхом розповіді по схемі
Складання ментальної карти в центрі сторінки великими друкованими літерами пишемо і виділяємо рамкою головну тему; від центральної теми малюємо гілки різними кольоровими олівцями – підтеми: питання плану кожну гілку підписуємо 1-2 словами; на кожній гілці (не змінюючи колір) малюємо гілочки, підписуємо їх; встановлюємо зв'язки між поняттями. в ІК не тільки пишемо слова, але і ілюструємо їх: малюнки, схеми, символи і т. д.
Урок засвоєння нового матеріалу Контроль знань - виконання різнорівневих завдань
ОБГОВОРЕННЯ ПРОБЛЕМИ РОБОТА В ПАРАХ НА УРОЦІ
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»