Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників ЗДО і ЗЗСО за новим профстандартом
»
Взяти участь Всі події

Використання онлайн-тестів на уроках історії під час дистанційного (змішаного) навчання

Історія України

Для кого: Дорослі

18.05.2021

97

2

0

Опис документу:
Поринувши у світ різноманітних платформ, на яких можна самостійно підготувати тести і не лише підготувати, але й позичити у інших педагогів, автор шукав спосіб підготовки тестів швидко, доступно, практично та просто. Аналізуючи проведену роботу можна сміливо сказати, що таких можливостей Інтернет простір дає багато: тести на платформах «На Урок», «Всеосвіта» та «Google Форми». Усі платформи в цілому дуже схожі між собою за способом підготовки завдань, хоча мають деякі свої особливості.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Використання онлайн-тестів на уроках історії

під час дистанційного (змішаного) навчання

Проводити уроки, дивлячись у монітор свого гаджета, не бачити очі дітей, не чути їх метушні та гомону, не мати можливостей пояснити особисто й допомогти в момент виникнення проблеми… — ще рік тому педагоги не могли й уявити таких ситуацій у своїй роботі, але пандемія внесла несподівані корективи і заставила всіх терміново опанувати цифрові інструменти й нові педагогічні підходи та методики викладання навчальних предметів онлайн. Поставивши світ з голови на ноги, чума ХХІ століття спонукала всіх учасників освітнього процесу не тільки придбати новітню комп’ютерну техніку, а й навчитися використовувати цифрові технології у навчальному процесі. Левова частка викликів у цій ситуації перепала педагогам, які повинні організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій та мотивувати здобувачів освіти, давати раду технічним проблемам.

Актуальними на сьогоднішній день є опанування нових технологій та навичок роботи з ними зі свого предмету та необхідність обміном досвідом з колегами. Важливим на сьогодні залишається питання отримання здобувачами освіти комплексу ключових компетентностей для життя: ціннісно-смислової, загальнокультурної, навчально-пізнавальної, інформаційної, комунікативної, соціальної та компетентності особистісного самовдосконалення. Результати ЗНО покажуть, чи пройшли педагоги це випробування. Чи навчилися здобувачі освіти самостійно пізнавати та оцінювати минуле України та світу, осмислювати соціальний та моральний досвід минулих поколінь; чи відбувся розвиток та соціалізація особистості здобувача освіти як соціально адаптованої та відповідальної особистості громадянина України.

Зазвичай, на уроках історії дати, події та імена історичних осіб «навалюються» на здобувач освіти великою кількістю, усе це буває складно запам’ятати. З метою полегшити засвоєння нового матеріалу традиційно використовують ігрові форми, роботу з наочністю (таблиці, схеми), перегляд відеороликів. Але, зараз такі форми роботи по інший бік монітора, коли учні не завжди уважні, з поганим технічним оснащенням та Інтернетом, не зібрані тощо. Оптимальним методом в цій ситуації, на нашу думку, є онлайн-тестування – це зручно, просто і ефективно. Тести дають багато ідей для взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу. Вони допомагають педагогам проводити оцінювання знань. Онлайн-тести можна використовувати перед уроком, на початку, під час заняття та як домашнє завдання. Не можна не згадати й про такий вид тестів, як онлайн-квести з історії. Усе найцікавіше, що має бути в навчальному матеріалі можна подати через тести під час дистанційного онлайн-квесту. Крім того, є ще велика кількість різних видів тестів: діагностичні, тести для визначення рівня знань, внутрішні, об’єктивні, суб’єктивні, тести для визначення прогресу в навчанні тощо. Кожен із цих видів тестів можна перетворити на онлайн. Можна до підготовки тестів залучити здобувачів освіти, або запропонувати їм створити завдання самостійно.

Підводячи риску під вище викладеним, слід відміти переваги цієї форми навчання, а саме:

  • швидкість тестування та обробки інформації (перевірити набагато легше, ніж контрольні роботи: економія часу та турбота про зір, оскільки читання тексту на комп’ютері часто втомлює очі);

  • розвиток логічного мислення здобувач освіти, уважність (повинні бути зосередженими - при виконанні тестів потрібно не тільки дати правильні відповіді, а й вкластися у визначений час);

  • об’єктивність і точність (дозволяє прибрати людський фактор, суб’єктивну або упереджену думку викладача, особистісне ставлення до здобувача освіти);

  • ставить всіх у рівні умови (навіть слабкий здобувач освіти може добре підготуватися і написати тест на високий бал);

  • зрозумілість та передбачуваність (здобувач освіти може передбачити результат і підготуватися заздалегідь, що робить онлайн-тест менш нервовим процесом, ніж усне опитування).

До переваг також можна віднести відсутність необхідності взаємодії викладач/здобувач освіти в процесі виконання, особливо при дистанційному навчанні, проте автор схильний віднести цей фактор більше до мінусів ніж до плюсів тестування.

Слабкі сторони онлайн-тестування: необхідність постійної мотивації та нагадування про їх виконання. Перед викладачем стоїть постійна проблема створити унікальні запитання, відповіді на які важко знайти в Інтернеті чи підручнику. При виконанні тестів практично не розвивається творчий підхід. Виконання завдань часто зводиться до механічного вибирання відповідей, викладачу важко проконтролювати прогалини у знаннях здобувачів освіти. Найпоширеніша проблема – це залежність від технічного оснащення та стабільності Інтернету.

Поринувши у світ різноманітних платформ, на яких можна самостійно підготувати тести і не лише підготувати, але й позичити у інших педагогів, автор шукав спосіб підготовки тестів швидко, доступно, практично та просто. Аналізуючи проведену роботу можна сміливо сказати, що таких можливостей Інтернет простір дає багато: тести на платформах «На Урок», «Всеосвіта» та «Google Форми». Усі платформи в цілому дуже схожі між собою за способом підготовки завдань, хоча мають деякі свої особливості.

Наприклад, вагомим плюсом тестування на сучасній платформі «Всеосвіта» є можливість прикріпити тести до безкоштовного веб-сервісу для навчальних закладів «GoogleКлас» та можливість учнів після проходження тестування одразу бачити свої результати та працювати над виправленням помилок. Досвід використання електронного тестування на «Всеосвіта» дозволяє виділити три умовні частини: програми тестування знань, програми створення тестів та адміністрування. Програма тестування дозволяє визначити рівень знань учнів з предмету. Після проходження тесту здобувач освіти одразу бачить свою оцінку, яку потім пересилає викладачу. Програма адміністрування дозволяє викладачу створювати змінювати умови проходження тестування: визначати час, який виділяється на проходження тестування, встановлювати кількість спроб проходження та можливість роботи над помилками. Програма підготовки тестів служить для створення нових завдань. Викладач сам визначає, скільки завдань необхідно придумати, який виставити прохідний бал; добирає одну чи декілька правильних відповідей, може дати можливість здобувачеві освіти самостійно дописати відповідь. Система дозволяє використовувати у підготовці тестів зображення. Можна скористатися складнішими варіантами тестів, такими як: встановити послідовність (ця форма актуальна при відтворенні історичних подій (війн, походів) чи підготувати завдання зі встановлення відповідності (ця форма використовується при вивченні термінів та понять). Відрадно, що створені тести постійно зберігаються у вкладці «Конструктор тестів» під заголовком «Мої тести». Це досить зручно, оскільки дає можливість у будь який час повернутися до необхідних тестів, за необхідності внести зміни та доповнення.

Висновок: проводити навчальний процес під час пандемії ще 20-30 років тому було б неможливо. тільки можливості інформаційних технологій та «всесвітня павутина» Інтернет дозволили нам легко спілкуватися, працювати та навчатися упродовж життя.


Гуцул А.В.

Викладач історії,

спеціаліст вищої категорії

Професійно-технічного

училища №8

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.