«Використання народних іграшок на заняттях з розвитку мовлення»

Опис документу:
Конспект-заняття розроблений для дітей раннього віку з розвитку мовлення з використанням народної творчості та іграшок. За допомогою народних іграшок виховую інтерес до ігор, різноманітних дій з народними іграшками; моральність, працьовитість, бережливе ставлення до іграшок

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)

комбінованого типу №66 «Журавлик»

Слов’янської міської ради

Тема: «Використання народних іграшок

на заняттях з розвитку мовлення»

Підготувала:

вихователь дітей раннього віку

Задворна Л. О.

2018

Програмовий зміст:

Завдання:

Вчити:

  • слухати і розуміти мову дорослого

  • дітей емоційно сприймати зміст казки

  • відповідати на запитання вихователя реченням з двох – трьох слів

Спонукати дітей розглядати ілюстрації до казки;

Активізувати дію пальців рук.

Розвивати:

  • відчуття власних рухів.

  • дрібну моторику пальців рук, тактильні відчуття

  • слухову увагу, пам'ять, мислення

  • в практичній діяльності – дрібні м'язи рук.

  • навички, інтерес до трудових дій

Виховувати:

  • інтерес до ігор, різноманітних дій з народними іграшками

  • моральність, працьовитість, бережливе ставлення до іграшок

  • бажання комусь допомогти,

  • радість і бажання повторювати забавлянки за вихователем, грати.

Розширювати:

  • пізнавальний інтерес до народної творчості, зокрема казки

  • знання дітей про те, звідки до нас прийшла іграшка;

  • уявлення малят про народну іграшку (лялька зі стрижня кукурудзи, таташу, шумова іграшка), народну шумову іграшку та її звучання,

  • знання про властивості сухого та мокрого кукурудзяного листя

  • активний словник дітей назвами іграшок (лялька, шумова іграшка), матеріалу (листя кукурудзи, стрижень качану кукурудзи)

Формувати:

  • знання дітей про матеріал з якого виготовлена іграшка

Спонукати самостійно створювати шумову іграшку.

Попередня робота:

  • розгляд качану кукурудзи та його дослідження; облущення зерна з качану; висадження зерен кукурудзи,

  • розповідь легенди про кукурудзу;

Легенда про кукурудзу

Колись дуже давно на землі трапився великий голод.

Щоб врятувати і нагодувати людей, бог Сонця послав золотий град, з якого виросли високі рослини з золотистими качанами - кукурудза. З нею голод став не страшним, вона давала їжу всім, і людям, і тваринам. Ось так і з'явилася на полях кукурудза.

  • читання віршів: «Котра з іграшок - найкраща!», «Ми саджаємо»

Котра з іграшок - найкраща!
Не вгадать тобі нізащо,

Котра з іграшок - найкраща!

Добре, відповідь я дам:

та, яку зробив ти сам!

«Ми саджаємо»

Зерна в землю ми кидали,

Удобрювали, поливали,

Довго врожаю чекали.

Кукурудза виростала,

Ось такою високою стала!

Зерна жовті в качанах

Дуже-дуже солоденькі.

  • розучування пальчикової гри «Варись, каша!», хороводу «Кукурудзяна каша»

«Варись, каша»

Варись, варись, каша!

Скоріше варись!

(Водимо вказівним пальцем однієї руки по долоні іншої)

Будемо їсти кашу, станемо сильніші

(Згинаємо руки в ліктях, стискаючи пальці кулаки)

Пих-пих! Пих-пих!

Станемо сильніші.

(«Поличка» піднімаємо, опускаємо 2 р. Показуємо кулачки)

Почастуємо ми кашею

Мишок під віконцем

(Розгорнуті долоні вниз - в сторону. Показуємо вушка)

І кота Василія

(Виставляємо лапки вперед по черзі)

Так Так! Так Так!

(плещемо в долоні)

І кота Василія

(Лапки кота)

Їжте на здоров'я.

(Розгорнуті долоні вниз - в сторону)

Хоровод «Кукурудзяна каша»

(Діти водять хоровод)

Каша кукурудзяна

До чого ж смачна,

На печі сиділа,

Голосно пихкала.

Не пихти, не пихти, , краще нас дожени.

(Діти розбігаються в різні боки, «кукурудзяна каша»

Наздоганяє).

  • ліплення зерняток на качан кукурудзи

  • суха аплікація «Кукурудза»

  • годування меканців у куточку природи зерном кукурудзи;

Матеріал:

  • ілюстрації до казки про кукурудзу

  • площинні зображення: дід, баба

  • макет рослини з золотими качанами - кукурудза

  • дидактична гра «Збери кукурудзу з городу»

  • качани кукурудзи, кошик

  • миска, вода, чашка

  • мисочки для зерна

  • мелена кукурудза

  • сукня для ляльки

  • заготівка ляльки зі стрижня (з головою та ручками)

  • «Пісня про кукурудзу» сл. Н. Попова, муз. Н. Ніколіна

Хід заняття

Привітання «Наші розумні голівки»

Наші розумні голівки

Багато будуть думати.

Оченята уважно дивитися,

Вушка – слухати,

Ротик чітко говорити.

Ручки будуть працювати,

Ніжки будуть танцювати.

Один, два, три, чотирі, п’ять

Казку будем починать.

Вихователь:

Малята, я хочу вам розповісти звідки до нас іграшка прийшла.

Розповідь казки (казка супроводжується ілюстраціями)

Вихователь:

Одного разу грався вітерець із сонечком. У сонечка від їх пустощів відломавсч промінчик і впав на город до діда.

Засмутилося сонечко, а вітерець йому каже: «Не сумуй, сонечко. В тебе такий теплий промінчик, що він зігріє землю, хмаринка поливатиме землю дощиком і з того жовтого промінчика виросте маленький паросток.

Так і сталося

Вийшов дід на город, бачить, росте зелений паросток. Погукав дід бабу: «Бабусю, йди подивися який паросток виріс у нас на городі». «Добре – каже баба - Будемо про нього піклуватися»

Дощик поливав паросток, дідусь поливав. Сонечко обігрівало своїми теплими промінцями, до паростка прилітали комахи, бавилися з листочками. А паросток росте, сил набирається. Виросла із пароста висока рослина з золотистими качанами, бо в качанах жили жовті зернятка, немов сонячні промінчики.

Розгляд з дітьми макету рослини з золотими качанами – кукурудзи.

Вихователь:

Запитання:

- Що впало в землю? (Відповіді дітей)

- Хто поливав паросток? (Відповіді дітей)

- Хто обігрівав паросток? (Відповіді дітей)

- Яка рослина виросла із паростка? (Відповіді дітей)

Фізхвилинка

Кукурудза від вітру гойдається, (руки вгору, нахили вліво, вправо)

Її тоненьке стебло нахиляється. (нахили тулуба вперед, руки вниз опустити)

Її листя як стрічка гойдається, (махи руками вперед – назад)

Кукурудзяна пісня співається. (звуковимова ш-ш-ш)

Дід з бабою зраділи, що в них виросла кукурудза. Кукурудза дозріла, вже можна і врожай збирати. Почали вони збирати кукурудзу з городу, заморилися та сіли біля хати відпочити. (показ ілюстрації)

Баба каже: «Із жовтих зерняток каші наварю, а з листочків та стрижню зроблю внучці подарунок – ляльку.

Вихователь: Малята, дідусь з бабусею вже старенькі, заморилися. Я пропоную їм допомогти – зібрати решту кукурудзи з городу.

Вихователь: Ми можемо допомогти? (Відповіді дітей)

Дидактична гра «Збери кукурудзу з городу»

(діти виконують доручення)

Вихователь:

Запитання:

- Що ми збирали на городі?

- У що ми збирали кукурудзу? (Відповіді дітей)

Вихователь: Вітерець гойдав кукурудзу і на землю попадали золотисті качани. Діти, будь ласка, допоможіть їх зібрати у кошик.

Дидактична гра «Качан кукурудзи у кошик»

(діти виконують трудові доручення)

Вихователь: Які ви молодці, маленькі помічники. Дідусь і бабуся дякують вам.

- Малята, я пропоную вам взяти качан кукурудзи, розглянути його. (діти беруть качани)

- Чим вкритий качан? (Відповіді дітей)

- Давайте спробуємо його почистити, зняти листочки.

- Яке листячко сухе чи вологе? (Відповіді дітей)

Вихователь: Листя сухе, послухайте як воно шурхотить. А тепер ви пошурхотіть сухим листячком. (діти шурхотять листячком).

- Молодці.

- Із сухого листя важко робити ляльку, воно ламається. А щоб зробити ляльку листя треба залити теплою водою.

- Допоможіть мені, будь ласка скласти листя у мисочку. Дякую.

- Тепер у мисочку, Олексій, налий теплої води. (діти по черзі наливають воду у миску). Дякую за допомогу. Листя стане нам внагоді пізніше.

- З листя у нас є лялька Талашечка, я хочу зробити їй подрухку із стрижня. Але для цього мені потрібна ваша допомога. Допоможете мені? (Відповіді дітей)

- Я пропоную вам облущити зернятка. Спробуємо? (діти виконують трудове доручення – облущують у тарілочку зерно).

- Молодці, ви впоралися із дореченням. Дякую вам за допомогу.

Вихователь: Малята, а пам’ятаєте, бабуся казала, що із жовтих зерняток кашу хоче зварити. Я пропоную разом зварити.

Тож давайте ми візьмемо зернатка на кашу, а решту залишимо нашим шиншилам.

Зерно треба помолоти. (колові рухи одним кулачком по другому)

Діти наслідують рухи дорослого.

Перемололи, молодці. (показ меленої кукурудзи) Тепер і кашу можна готувати, приготували пальчики.

Пальчикова гра «Варись, каша»

Варись, варись, каша!

Швидше варись!

(Водимо вказівним пальцем однієї руки по долоні іншої)

Будемо їсти кашу, станемо сильніші

(Згинаємо руки в ліктях, стискаючи пальці кулаки)

Пих-пих! Пих-пих!

(Згинаємо, розгинаємо пальці)

Станемо сильніші.

Вихователь: Каші наварили, поснідали.

- Малята, погляньте, наш стрижень засумував без зерняток.

Запитання:

- Чого йому сумно? (Відповіді дітей)

- Що ми зробили з зернятками? (Відповіді дітей)

Вихователь: «Стрижню, не сумуй, ми не будемо тебе викидати. Я з тебе зроблю ляльку, яка буде жити у дитячому садку.

Стрижень – це тулуб ляльки, зробимо з тканини голівку, ручки. Що ми одягнемо на тулуб? (Відповіді дітей)

«Вдягай, швидше, сукню

Будеш в сукні ще гарніша,

А на голівку- хусточку».

- Яка гарна у нас лялька. Вона буде жити разом з нами, а ми будемо з нею гратися, берегти її, любити.

Працювали ми, старались

Хвилювалися та грались.

А тепер скажіть ви нам:

«Лялька до вподоби вам?»

(діти по черзі тримають ляльку)

Запитання:

- Що ми збирали на городі? (Відповіді дітей)

- Що ми робили з качаном кукурудзи? (Відповіді дітей)

- Що заливали водичкою? (Відповіді дітей)

- Що варили із зерна? (Відповіді дітей)

- Кого зробили зі стрижня? (Відповіді дітей)

Нагадати дітям, де виросла наша лялька.

Вихователь: Малята, а що це так блищить як сонечко? (звертаю увагу на коробку).

- Дітки, поки ми робили ляльку, не помітили як бабуся залишила нам подарунок за допомогу.

- Відкриємо, подивимося?

(діти беруть іграшки, називають їх)

- Я пропоную потанцювати з іграшками.

Танок з іграшками під музичний супровід

(«Пісня про кукурудзу» сл. Н. Попова, муз. Н. Ніколіна)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.