і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Використання методу Мандал у роботі з дітьми, які мають вади мови.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Використання методу Мандал у роботі з дітьми, які мають вади мови .

Мандала - у перекладі з санскриту "коло" або "центр". Малюнок її симетричний: зазвичай, цє коло з виокремленим центром. Всередині кола є більш-менш помічені основні направлення-орієнтири. Однак, в складній геометричній композиції Мандали, можна знайти дуже різні елементи: квадрат, овали, прямі, криві лінії, трикутники. Мандали можуть бути як творами мистецтва , так і формами, створеними самою природою. Малюнки в колах були виявлені ще у стародавніх цивілізаціях і присутні в сучасному світі. Кругла форма Мандал завжди супроводжувала людину, наприклад, форма кола – головна риса багатьох священних і доісторичних місць прославлення та поклоніння богам. Мандали знаходили в будинках або хижах, в печерах і мегалітичних спорудах, найбільш відомий приклад – Стоунхендж. Зображення мандал можна зустріти у різних народів, в різних культурах: китайські бронзові дзеркала, бубни сибірських шаманів, в схемах лабиринтів, в архітектурних композиціях. Наприклад, клумба у парку, яка дає насолоду очам - мандала, Планета Земля, якою її бачать з космосу – Мандала, компас - Мандала, сніжинка під мікроскопом та радужка людського ока є також Maндали. Мандала здавна має духовне, тобто символічне відображення світу і психічної гармонії. Люди інтуїтивно вчаться заспокоїти свій розум і душу, з допомогою зображення у колі, використовуючи їх як шлях до зближення з природою.

Таким чином, у психокорекційній та розвиваючої роботи з дітьми психологічні можливості Мандал можна застосовувати як:

  • - з метою корекції емоційний стану, нормалізації поведінки (розфарбування готових Мандал - розмальовок)

  • - з метою діагностування фактичного настрою дитини (роз-мальовування білого кола)

  • - з метою вивчення групових взаємовідносин (створення інди-відуальних Мандал у групі, для того щоб створити колективну композицію)

  • - з метою діагностики та корекції конкретної проблеми (розма-лювання кола, що символізує школу, сім'ю, образ "Я", дружбу, кохання, гнів, тощо.)

Існують також інші можливості Мандал в актуальних направленнях психокорекційної роботи з дітьми, цє:

  • При проблемах самооцінки.

  • При почутті внутрішнього дисбалансу.

  • Активізація ресурсних станів особистості.

  • Зі страху втратити контроль над собою.

  • При песимізмі і депресії.

  • При психокорекції накопиченого роздратування та агресії.

  • Психокорекція емоційної гіперчутливісті, або навпаки, емоційної алекситимії (складності в отреагировании почуття, емоції).

  • При відчутті життєвого тупіку (глухий кут).

  • Психокорекція страхів і тривог.

  • Подолання кризи в розвитку (вікові, особистісні).

  • Супровід адаптації.

  • Сімейні ситуації.

  • Психосоматичні проблеми.

  • Згуртування групи на основі духовного зближення, колективної творчості.

  • Збільшення концентрації та внутрішньої рівноваги (наприклад, у гіперактивних дітей).

  • Корекція розладів дрібної моторики та нервового напруження.

  • Виховання терпіння та охайності.

  • Формування самовпевненісті та стимуляції творчого потенціалу.

Кольори, котрі вибрають для малювання Мандали, розкривають багато інформації про дитину, яка інтуітивно схиляється до вибиру найулюблінішого, або актуального для даного настрою кольору. Цей вибір залежить від психічного стану людини, а також від етапів життя.

При інтерпретації Мандали слід пам'ятати, що на початку, перший крок – це намалювати Мандалу, не думаючи про значення кольорів, які ми обираємо, чи про естетику кінцевої роботи. Ми повинні відштовхуватися від структури Мандали, від форми, яку заповнюємо нашими почуттями, нашим станом в цей час. Після завершення малювання, ви можете використовувати тлумачення кольорів Люшера, прочитати про значання символів і знаків, але дуже важливо запитати у дитини, як називається його Мандала, що він відчуває, дивлячись на неї, подобається вона йому чи ні, чи є бажання внести зміни. Працюючи з асоціаціями, ми маємо можливість виявити стан особистості, щоб визначити конкретні проблеми дитини на даний момент.

З’ являється можливість запланувати подальшу психокорекційну роботу.

Коли у дитини та самого педагога вже є досвід малювання Maндал і відомі психічні процеси, з якими пов'язані кольори, можна зробити по-іншому: знаючи емоційний стан особистості, можна вибрати певні кольори для стимуляції або нейтралізації цього почуття, таким чином, цілеспрямовано організувати психокорекцію кольором.

Організація роботи з Mандалами має певні підготовчі заходи. Перш за все, необхідне спокійне і відокремлене місце, де присутність інших людей незможе призупинити роботу. Це допоможе краще встановити зв’язок зі своїми почуттями, який є дуже важливим. Також є дуже ефективне і розслабляюче - слухання музики під час малювання, це робить нас більш чутливими до нашого внутрішнього ритму, таким чином ми занурюємося у процес заповнення намальованих форм своїм станом душі, своїми бажаннями і прагненнями. Але якщо Мандала малюється у групі, це необхідно робити в тиші , оскільки групова робота створює міцний зв'язок між всіми її членами.

Простий спосіб почати роботу - цє намалювати коло. Воно може бути на аркуші і може бути вирізане. Рекомендується завжди починати з кола, щоб потім зосередитися на цій формі або доповнити його, створюючи складну гру ліній і форм, геометричних фігур. Колір, який ми використовуємо на одній ділянці, повинен залишатися таким або змінитися, створюючи малюнок на всій на Мандалі. Пам'ятайте, що немає "гарних" або "поганих" Мандал! Мандала, повна візуальних ефектів та художніх форм, буде також гарною та насиченою смислом, як та, в змісті якої лише трикутник, вписаний у коло.

Вибір кольору вільний: як тільки перед нами Мандала у чорно-білому кольорі, ми обираємо колір, що приваблює нас, намагаючись не думати у цей час. Під час розподілу кольорів на малюнку відбувається взаємодія між оком, рукою і підсвідомістю. Можливо, у процесі роботи виникне який-небудь тон, про який ми ніколи не думали, або навіть - не подобається.

Важливо! Мандала буде завершена тоді, коли дивлячись на неї, людина відчуває задоволення від споглядання.

Існують правила, що регулюють роботу педагога з дитиною, коли ми використовуємо метод Мандал:

  • Якщо запланована робота з Maндалами-розмальовками, то пропонується декілька – це дозволить дитині особисто вибирати по формі, за орнаментом, те що найближче до його настрою.

  • Вибір мандали і сюжет дитина повинена створювати самостійно.

  • Матеріали для роботи і кольорову гаму (олівці, маркери, маркери, фарби, пастель тощо), дитина самостійно обирає.

  • Процес роботи обмежується тільки ступенем насичення, перенасичення і задоволення від роботи.

  • Педагог фіксує стан напруження/релаксації, пов’язані з процесом роботи.

  • Здійснюється принцип невтручання у роботі дітей без їх згоди.

  • Принцип уникнення оціночних коментарів щодо роботи.

  • Дитина, при бажанні, дає назву своїй Мандалі, як розфарбованій так і створеній.

  • Після роботи, важливо дозволити дитині говорити про свої почуття від роботи над Мандалою і відносини до результату (можливі конкретні навідні питання)

Мандала – це більше, ніж просто малюнок, виконаний на папері, тканини або піску, це спосіб об'єднання того, що було розділене в єдине ціле. Для дитини Мандала – це не стільки закінчений художній об'єкт, а скільки спосіб узагальнення і упорядкування себе, свого внутрішнього світу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Стаття присвячена використанню методу Мандал у корекційно-розвивальній роботі вчителя-логопеда.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн
245 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти