«Використання кроссенсів на уроках гуманітарного циклу».

Опис документу:
Я пропоную вам розв’язати цей кроссенс і розподілити слова на три стовпчики: іменники чоловічого роду, жіночого і середнього. Можна почати з будь-якої картинки. - Ми познайомилися з авторами, які жили та творили в різні часи. Можливо серед вас теж ростуть майбутні байкарі. Спробуємо зараз розв’язати кроссенс і перевірити свої знання про байку і байкарів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Практична робота: «Використання кроссенсів на уроках гуманітарного циклу».

Предмет: українська мова.

Клас: 6.

Розділ програми: морфологія.

Тема уроку: рід іменників.

Етап уроку: узагальнення теми.

Міжпредметні звязки: народознавство.

Кроссенс:

Фрагмент уроку, на якому використовується кроссенс.

Вчитель: Я пропоную вам розв’язати цей кроссенс і розподілити слова на три стовпчики: іменники чоловічого роду, жіночого і середнього. Можна почати з будь-якої картинки.

Учні називають асоціації, один учень робить запис слів на дошці у три стовпчики:

чоловічий рід жіночий рід середній рід

дуб Україна сонце

соняшник калина небо

віночок криниця

верба

Приклад розвязання кроссенсу:

По периметру:

1 – 2 – дуб – соняшник – рослини;

2 – 3 – соняшник – віночок – складова українського віночку;

3 – 6 – віночок – калина – складова українського віночку;

6 – 9 – калина – криниця – калину саджають біля криниці;

9 – 8 – криниця – небо – вода у криниці чиста, як небо;

8 – 7 – небо – сонце – сонце світить у безхмарому небі;

7 – 4 – сонце – верба – сонце дає рослині тепло і світ;

4 – 1 – верба – дуб – рослини.

По хресту:

5 – 2 – Україна – соняшник – рослина, яка росте в Україні;

5 – 6 – Україна – калина – символ України;

5 – 8 – Україна – небо – блакитний колір неба є на прапорі України;

5 – 4 – Україна – верба – символ України.

Предмет: зарубіжна література.

Клас: 6.

Розділ програми: байка як літературний жанр.

Тема уроку: Мудрість байки.

Етап уроку: закріплення знань, умінь і навичок.

Міжпредметні зв’язки: історія, українська література.

Кроссенс:

КСАНФ

Фрагмент уроку, на якому використовується кроссенс.

Після перегляду інсценівок байок І.Крилова, Л.Глібова та інших авторів учитель:

  • Ми познайомилися з авторами, які жили та творили в різні часи. Можливо серед вас теж ростуть майбутні байкарі. Спробуємо зараз розвязати кроссенс і перевірити свої знання про байку і байкарів.

Приклад розвязання кроссенсу:

По периметру:

1 – 2 – Езоп – Ксанф – філософ Ксанф із Самосу купив Езопа;

2 – 3 – Ксанф – язик – відома легенда про Ксанфа, якому Езоп купував язики;

3 – 6 – язик – «Вовк і ягня» - язик як орган мовлення, а у байці використаний прийом діалогу;

6 – 9 – «Вовк і ягня» - лисиця – звірі-персонажі байок;

9 – 8 – лисиця – І.Крилов – персонаж багатьох байок Крилова;

8 – 7 – І.Крилов – «Квартет» - байка цього автора;

7 – 4 – «Квартет» («Музики») – Л.Глібов – байка цього автора;

4 – 1 – Л.Глібов – Езоп – відомі байкарі.

По хресту:

5 – 2 – байка – Ксанф – філософ дуже любив слухати байки Езопа;

5 – 6 – байка – «Вовк і ягня» - цей літературний твір є байкою;

5 – 8 – байка – І.Крилов – цей автор писав байки;

5 – 4 – байка – Л.Глібов – цей автор писав байки.

ДИСКУСІЯ.

«Актуальність використання кроссенсів на різних етапах уроку».

Кроссенс – головоломка нового покоління, яка поєднує в собі найкращі якості одразу декількох інтелектуальних розваг: загадки, ребусу, головоломки. Кроссенс є прекрасним засобом розвитку логічного і творчого мислення.

Саме через творчість, через ігрові форми навчальної діяльності можна зацікавити учнів, активізувати діяльність на уроці, що в кінцевому випадку приведе до формування стійкого пізнавального інтересу. Інтерес створює певну установку на засвоєння нових знань: знання потрібні не для того, щоб «повернути їх вчителю у тому ж вигляді», а для того, щоб застосувати їх у нових умовах, пояснити незнайоме, незрозуміле явище. Використовуючи кроссенси на уроках гуманітарного циклу, можна переконатися, що вони розвивають пам’ять, увагу, швидкість реакції, збільшують уяву, що дає змогу широко застосовувати їх з навчально-виховною метою.

Створюючи до уроку кроссенси, організовуючи роботу учнів над ними, учитель, насамперед, сприяє розвитку творчого асоціативного мислення, активізації пізнавальної діяльності школярів, можливості застосування інтегративних зв'язків.

А ще краще, коли учні самі створюють кроссенси. Такий кроссенс ще корисніший, ніж створений учителем. У першу чергу він відображає глибину розуміння учнем даної теми, підвищує мотивацію і розвиває здатність самовираження. Прагнучи відобразити своє бачення,школярі шукають цікавий додатковий матеріал, виявляють нестандартне мислення і підвищують рівень власної ерудиції. Як будь-яке творче завдання, кроссенси підвищують ініціативність, креативність. Не варто випускати з уваги і величезний виховний потенціал кроссенсів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.