Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Використання "Банку формул" і сигнальних карток на уроках фізики. Фрагмент уроку у 8 класі "Теплові явища. Розв'язування задач"

Фізика

Для кого: 8 Клас

24.07.2020

516

12

6

Опис документу:
—щоб учень запам’ятав формули і міг ними оперувати, потрібно структурувати матеріал підручника (який діти читають з неохотою), виготовити сконцентрований довідковий матеріал, так званий «банк формул», який би учень міг би побачити, як реальний об’єкт. І не тільки побачити, а й взяти в руки і використовувати. Таку ідею можна використати і в 5-6 класі – математика, і в старших класах – алгебра, геометрія. Представляю конспект уроку з фізики з використанням створеного матеріалу.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Зараз - час навчання цифрового покоління. Покоління Z. Багато сучасних школярів проводять «онлайн» левову частину часу. Як сказала мені одна учениця - «Я живу в Інстаграмі.»

Тому вважаю необхідними такі уроки, де учні будуть зайняті реальними об’єктами, будуть активно взаємодіяти один з одним. Для цього разом з учнями я виготовила так звані різнокольорові «сигнальні картки» з запитаннями. А ще – Банк формул. Питання і формули з розділу «Теплові явища» - жовтого кольору, «Електрика» – червоного, «механічна робота і енергія» – синього, і «Взаємодія тіл. Сила» - зеленого.

—щоб учень запам’ятав формули і міг ними оперувати, потрібно структурувати матеріал підручника  (який діти читають з неохотою), виготовити сконцентрований довідковий матеріал, так званий «банк формул», який би учень міг би побачити, як реальний об’єкт. І не тільки побачити, а й взяти в руки, і використовувати, спочатку ніби граючись, а потім – для серйозних завдань.

Таку ідею можна використати і в 5-6 класі – математика, і в старших класах – алгебра, геометрія.

—Це навчає їх вчитися, виділяти головне, наводити порядок в необхідній інформації. Таким чином я з школярами реалізую системно-структурний підхід до розв’язування задач.

Нижче - фрагмент уроку в 8 класі. На попередньому уроці ми закінчили роботу над навчальним проектом. Тому перевірки домашнього завдання тут немає.

Отже, подаю конспект уроку в дещо скороченому вигляді.

Сподіваюсь, це буде корисно не тільки учителям, а й– батькам. Може, хтось не поліниться створити разом з дітьми вдома такі сигнальні картки і «Банк формул»

«Теплові явища. Розв’язування задач»

Мета уроку: 

Навчальна. Поглибити розуміння учнями теплових процесів; закріпити знання з теми «Теплота згоряння палива. Коефіцієнт корисної дії нагрівника»; вміння користуватись сигнальними картками в поєднанні з «банком формул» і системно-структурним підходом для розв’язування задач

Розвивальна. Розвивати логічне мислення і пізнавальну активність учнів.

Виховна. Викликати цікавість до вивчення предмету.

Тип уроку: урок закріплення знань.

Обладнання:

Довідковий матеріал; сигнальні картки, «банк формул»

Хід уроку:

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

  2. Навчальний мозковий штурм з метою активізації мислення

  • У якому випадку домогосподарка не знайома із способами теплопередачі?

1. Для швидкого охолодження борщу поставила каструлю на лід.

2. Поставила каструлю на лід і час від часу перемішувала борщ.

3. Для довшого збереження льоду в кімнаті, обгорнула його ватою.

  • Що зробити, щоб кава швидше охолола: відразу налити в неї вершки або дати каві трохи охолонути, а потім налити вершки?

Відповідь: Каві необхідно дати певний час, щоб вона охолонула, а тоді безпосередньо перед вживанням кави потрібно додати вершки. Якщо, ж ми одразу наллємо вершки то вони містять молочний жир який має погану теплопровідність, і кава з вершками буде довго холонути.

  • Чому нагріті деталі у воді охолоджуються швидше, ніж на повітрі?

Відповідь: Нагріті деталі охолоджуються у воді швидше, ніж на повітрі, тому що теплопровідність води набагато більша.

  • Які ґрунти краще прогріваються сонячними променями: чорноземні або підзолисті, які мають більш світле забарвлення?

Відповідь: Чорноземні ґрунти краще нагріваються сонячними променями, ніж підзолисті, так як сильніше поглинають сонячні промені.

  1. Робота з сигнальними картками. Учні отримують картки з питаннями. (У мене у 8 класі – 5 учнів. Вони вибирали собі картки по дві з десяти.)

Діти зразу можуть дати відповідь. Або користуються довідковим матеріалом і «банком формул»

Запитання на сигнальних картках:

1 Як називається кількість теплоти, необхідна для перетворення 1 кг речовини в пару при температурі кипіння?

2 Що називається питомою теплоємністю речовини?

3 Кількість теплоти, яка виділяється в ході повного згоряння палива

4 К.К.Д нагрівника

5 Кількість теплоти, яка необхідна для плавлення або виділяється під час кристалізації речовини

6 К.к.д теплового двигуна

7 Що називається питомою теплотою згоряння палива?

8 Кількість теплоти, що поглинається або виділяється при нагріванні або охолодженні тіла

9 Кількість теплоти, яка витрачається на перетворення рідини на пару або виділяється в ході конденсації пари

10 Що називається питомою теплотою плавлення?

Колективна взаємодія учнів за столом з формулами. Всі відшукані формули прикріплюються на магнітній дошці.

  1. Розв’язування задачі.

Автомобіль проїхав 120 кілометрів, використавши 25 кг бензину. З якою середньою швидкістю рухався автомобіль, якщо к.к.д двигуна – 30 відсотків, а потужність – 40000 ват?

Питання для активізації мислення:

1) З якими явищами ми маємо справу в цій задачі?

2) Які з формул, що прикріплені на дошці, нам будуть потрібні для розв’язування задачі?

3) Який процес, що має місце в цій задачі, не відображений в матеріалі, який ви знайшли?

4) До якого розділу нашого «банку формул» потрібно звернутись?

5) Який план розв’язування задачі можете запропонувати?

Після обговорення і аналізу кожної пропозиції, один із учнів розв’язує задачу на дошці, прибравши зайві формули , залишивши ключові з них і додавши з «банку формул» ті, яких не вистачало. (з розділу «механічні явища»). Ці основні формули закріплюються вгорі дошки.

По ходу запису задачі на дошку шукаємо відповіді на питання, які виникають.

З використанням системно-структурного підходу, розв’язання матиме такий вигляд:

В кінці уроку оцінюю учнів.

Домашнє завдання можна дати у вигляді тестування через додаток Google Форми. Посилання учні отримують на вайбер або електронну пошту.

https://forms.gle/nb1kMHJwVUjiwgcQ6 

Якщо час залишився, учні можуть на смартфонах почати виконувати тестування. Розвязання кількісних завдань тесту – в зошиті.

 

З повагою – вчитель фізики і математики Мирнівської ЗШ І-ІІ ступенів Бобринецького району Кіровоградської області Пелеш Наталя Вадимівна.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.