і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • "ВІКЕНД НА АМЕРИКАНСЬКОМУ КОНТИНЕНТІ". Урок вивчення природних зон материка Північна Америка

"ВІКЕНД НА АМЕРИКАНСЬКОМУ КОНТИНЕНТІ". Урок вивчення природних зон материка Північна Америка

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №VZ348416
За публікацію цієї методичної розробки Пенчук Ольга Леонтіївна отримав(ла) свідоцтво №VZ348416
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

ВІКЕНД НА АМЕРИКАНСЬКОМУ КОНТИНЕНТІ
Урок вивчення природних зон материка Північна Америка


Підготувала вчитель географії

Москалівської

ЗОШ І-ІІ ступенів

Пенчук Ольга

Леонтіївна

Тема. Природні зони Північної Америки. Висотна поясність в горах. Зміна природи материка людиною.

Мета: дати характеристику рослинності і тваринного світу Північної Америки, охарактеризувати природні зони та ознайомити учнів з націо­нальними парками материка; систематизувати знання про стихійні явища природи та їх прояв у Північній Америці; забезпечити розуміння екологічних проблем материка; формувати знання про систему природоохоронних заходів на материку розвивати навички самостійного пошуку необхідної навчальної інформації, виховувати бережливе ставлення до природи .

Обладнання: карта природних зон, рослинного світу Північної Аме­рики, атласи, картини природи материка, ілюстрації, малюнки, презентації.

Тип уроку: урок-подорож.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу, підготовка до уроку

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Прийом «Бліцопитування» - «Світлофор»

• Що таке широтна зональність? Висотна поясність?

  • У чому головна відмінність однієї природної зони від іншої?

  • 3 якими природними зонами ви вже знайомі з попередніх тем?

  • Які фактори порушують закономірності протяжності природних зон?

  • Якими причинами обумовлюється кількість висотних поясів?

  • Що таке національні парки?

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Уявіть собі острови, вкриті материковим льодом і практично позбавлені ґрунтів і рослинності. У довгу полярну зиму температури повітря падають до -40…-50 . І все ж, таки влітку, в окремих місцях на кам'янистому ґрунті з'являється бідна рослинність (мохи і лишайники). Хто може сказати, яку природну зону тут описано? Набір природних зон в Північній Америці значно більший, ніж у Південній. Чим це зумовлено? Що цікавого є на даному материку? Про все це ми дізнаємося сьогодні. Отож, вирушаємо у подорож.

  1. Вивчення нового матеріалу

ВІКЕНД НА АМЕРИКАНСЬКОМУ КОНТИНЕНТІ

Скажи мені – і я забуду, Покажи – і я запам’ятаю. Дай мені діяти самому – і я навчуся. Народна мудрість

На дошці прикріплені аркуші із назвами природних зон, так званих – зупинок, коли учні відвідують дану зупинку, аркуш перевертається на другу сторону, і тоді можна буде прочитати вислів про географію.

  1. Арктичні пустелі.Читай .

  2. Тундра і лісотундра.Мандруй .

  3. Тайга . – Вивчай природу.

  4. Ліси. - Не зупиняйся ні на мить.

  5. Лісостеп та степ.Хто .

  6. Напівпустелі і пустелі. - Географію.

  7. Твердолисті ліси і чагарники.Полюбить .

  8. Савани і рідколісся.Тому в навчанні .

  9. Висотна поясність.Пощастить.

  10. Стихійні явища природи.

  11. Заповідні території .

  1. Випереджувальні домашні завдання. Учні класу розділені на групи туристів, які проведуть свій відпочинок у різних куточках Північної Америки. Кожна група обирає свого гіда, який представить природну зону. (Виступи гідів)

  2. Прийом «Географічна лабораторія»

Завдання. . Перед кожним з вас є аркуш досліджень . Під час «вікенду» ви повинні занотовувати окремі факти, які стосуються рельєфу, клімату, рослинного та тваринного світу кожної з відвіданих природних зон.

3. Прийом «Картографічна лабораторія»

Своєрідність природи Північної Америки відобразив у своїх полотнах відомий американський художник Рокуелл Кент. На його картинах відобразилися велич просторів землі, її краса. Строгі, спокійні форми гір у пейзажах на гравюрах та картинах, високе небо, білосніжні хмари, неозора далечінь просторів, ліси, сонце, ріки, будинки і люди Америки. Природа Ньюфаундленда, Гренландії, Північної Аляски найбільше приваблювали художника. Перевага холодних кольорів ( різних відтінків голубого та синього, дивовижні сполучення синьо-зеленого та яскравість білого) чудово передають стриманість, величну суворість та незайману чистоту цього краю.

Картини Р. Кента та описи пейзажу в повісті Джека Лондона « Біле Ікло».

1. Р. Кент : « Червоний захід сонця в Асгорі»

Джек Лондон « Темний ялиновий бір похмуро чорнів понад берегами замерзлої річки. Напередодні вітер зірвав чорне покривало інею, і тепер вони мовби тулилися одне до одного, чорні і зловіщі сутінки надвечір’я».

2. Р. Кент: « Аляска. Краєвид з Лисячого острова взимку.»

Джек Лондон « Сонце знову зійшло на небі . Усе навколо оживало. У повітрі відчувалась весна, під снігом уже починалося життя, дерева шумували соком, розривали крижані пута.»

4.Стихійні явища природи (Учнівська презентація )

5. Розповідь учителя

Під впливом людини природа Північної Америки зазнала великих змін. Аби зберегти природні комплекси в їх первісному вигляді, створено багато заповідників та національних парків. Перлиною північноамерикан­ської природи є Єллоустонський національний парк. Створений в 1874 р., він відомий своїми гейзерами. Тут є гейзери-гіганти, що викидають воду на висоту до 90 м, але вивергаються з проміжками в десятки років, невеликі фонтанчики заввишки 2—3 м, які б'ють через кожні 3-4 хв, гейзери-одинаки і групи гейзерів.

Чудовим витвором природи є Великий Каньйон річки Колорадо.

Каньйон простягається на 350 км і має ширину від 6 до 28 км і глибину іо 2 км. На річці Колорадо створені національні парки Великий Каньйон і Каньйонлендс. Щороку ці заповідні місця відвідують мільйони туристів.

V. Закріплення нових знань та вмінь учнів

1 . «Світлофор»

--- Назвіть природні зони Північної Америки.

--- Природні зони якого кліматичного поясу займають на материку найбільшу площу ?

--- Які заходи для збереження природи материка проводяться в Північній Америці?

2 « Художня лабораторія»

--- За малюнками рослин і тварин визначте до яких природних зон вони належать.

  1. Робота з карточками.

VІ. Підсумок уроку .

« Мікрофон» --- Чим запам’яталася мені прогулянка?

VІІ. Домашнє завдання .

Вивчити текст параграфа.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Характеристика рослинності і тваринного світу Північної Америки, природних зон та ознайомлення учнів з національними парками материка; систематизація знань про стихійні явища природи та їх прояв у Північній Америці;
  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Географія
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    5648
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    VZ348416
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти