Виховний захід."Людина як цінність. Милосердя та доброта – людства два крила"

Опис документу:
Мета заходу : з’ясувати зміст понять « людина», «доброта», «милосердя»; формувати в учнів чуйність і доброзичливість, вчити їх аналізувати ситуації морального змісту, боротися із проявами зла в житті; формувати вміння висловлювати власну думку; довести до свідомості учнів, що добро твориться безкорисливо; прищеплювати високі моральні якості та бажання творити добро.».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ковальчук Ганна Михайлівна

соціальний педагог

Закладу загальної середньої освіти І-ІІІст

м.Заставна Чернівецької обл.

Людина як цінність. Милосердя та доброта –

людства два крила

(Круглий стіл)

Девіз: добро починається з тебе.

Мета: з’ясувати зміст понять « людина», «доброта», «милосердя»; формувати в учнів чуйність і доброзичливість, вчити їх аналізувати ситуації морального змісту, боротися із проявами зла в житті; формувати вміння висловлювати власну думку; довести до свідомості учнів, що добро твориться безкорисливо; прищеплювати високі моральні якості та бажання творити добро.».

Хід круглого столу

Людина-найцінніший скарб.

Кожен із вас – особистість,

І саме такої людини, як ви,

Більше на Землі немає і не буде.

Привітання
- Посміхніться друзям щиро,
привітайтесь: «Добрий день!»
- Який у Вас настрій?
- Передайте свій настрій виразом обличчя

Розминка «Побажання»
Учасники «круглого столу» передають по колу талісман – м’яку іграшку і висловлюють побажання.

Вед .Соціальний педагог

Тема нашого «круглого столу» : Людина як цінність. Милосердя та

доброта – людства два крила.

Людина-найцінніший скарб. Кожен із вас – особистість, і саме такої людини, як ви,більше на Землі немає і не буде.

У мене в руках скринька, у ній – найцінніший скарб нашої планети Земля. Хто з вас хоче побачити , що там, може зазернути, але поки не розказувати.

( учасники круглого столу заглядають у скриньку, у якій

знаходиться дзеркало)

  • То кого ви побачили ?

  • Ви побачили себе – людину,найголовніший скарб на Землі. Кожен із вас – неповторна особистість, цілий Всесвіт. І він унікальний, неповторний.

Одже, з усього, що існує у світі, найбільш цінною й найбільш важливою для людини є сама людина. Вже у Стародавньому Китаї вважали, що «між Небом і Землею людина найцінніша». А у V сторіччі до н.е. давньогрецький філософ Протагор (близько 480 — близько 410 до н.е.) сформулював тезу про те, що людина є мірою всіх речей.

Цінність людини визначається насамперед тим, що вона є найдосконалішою з усіх відомих нам істот. Тільки вона здатна пізнавати довколишній світ і саму.

( легенда про мудреця )

В одному великому місті жив мудрець ,який користувався великою популярністю серед городян, бо давав їм цінні поради. У сусідньому місті проживав теж мудрець, але не мав такої популярності .І вирішив він піти до мудрого старця ,щоб дізнатися від чого такий успіх?Прийшовши,він відразу спитав:

- Мудрий чоловіче, що у мене в кулаці?

- Метелик , - відповів той.

- А він живий? – спитав гість.

- А це у твоїх руках, - відповів мудрець.

Соц .пед.

Так… усе у наших руках : і добро і зло, любов і ненависть,милосердя і байдужість. Але кожен з нас – людина…

Саме тому сьогодні відбудеться розмова про найцінніше, вічний людський скарб – милосердя. Крім милосердя, є у світі й інші людські почуття – любов, прощення. Їх не придбаєш у магазині, їх ні в кого не позичиш, їх просто можна виховати і виростити в собі. Кожному під силу навчитися бути добрим, людяним, милосердним.
Тобто, сьогодні, ми здійснимо подорож до країни, яка має назву – «Доброта».

- Давайте до слова «доброта» доберемо такі слова, які починалися б із перших літер цього слова і відповідали таким якостям, які нам слід проявляти.

(учні називають слова )
              Д – дружними
              О – охайними
              Б – бадьорими
              Р – розумними
             О – організованими
             Т – товариськими
             А – активними

(зв. музика )

Соц.пед.

- А ВИ хотіли б стати на якусь мить чарівниками?

- А чому ?

( учні відповідають )

Допоможе нам стати чарівниками чарівна свічка, яка посилаючи нам тепло і світло, допоможе знайти шлях до країни « Доброти ».

- Станьмо у коло, простягнімо руки до свічки. І подумки спробуємо взяти від неї найкращі людські риси, які стануть нам у пригоді. Тримайте тісно кулачки, сідайте, притуліть долоньки до своїх сердечок, а потім до тих, які є у вас на парті. Напишіть своє ім’я.

( учні ,по черзі, читають поетичні рядки про доброту ,які заздалегідь підготували)

1 учень.

 Для краси народжується квітка,
Для родин народжується рід,
Для польоту – лебідь і лебідка,
А людина – для добра і щастя…

2. учень

 Коли ти будеш добрим,

 Про тебе люди скажуть.

 Ніколи не забудуть про ввічливість твою.

 У школі і удома усім давно відомо

 Що добрих не народжують, а добрими стають.

3. учень


Добро спішіть творити, люди,
Воно, як сонце, серце зігріва,
В добрі нам всім зручніше буде,
Без нього затишку нема.
Живіть, добро звершайте!
Та нагород за це не вимагайте!

Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.

Соц.пед.

Милосердя, доброта… Ще з давньогрецьких часів благодійність була великою чеснотою. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість і немічність, порятувати хворого чи каліку, заступитися за беззахисного і скривдженого.

Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі й біді – є в характері нашого народу.

Доброта і милосердя – багатоликі. Потреба в них є повсякчас. Навіть тоді, коли немає біди. Милосердя й доброта – як два крила, на яких тримається людство. Як же могло так статися, що милосердя втратило сьогодні свою цінність, а його зміст звівся в основному до милостині? Невже для того, щоб виіскрити доброту та милосердя із наших сердець, потрібні землетрус чи катастрофа? Хіба без них не можна бути милосердним? Хіба у звичайному плині днів немає людей, які потребують допомоги? Важко уявити собі, що люди страждають не через голод, а через те, що не чують украй необхідного - « Добрий день».

4.учень

Кажімо більше ніжних слів
Знаним, друзям і коханим.
Нехай комусь тепліше стане
Від зливи наших почуттів,
Нехай тих слів солодкий мед
Чиюсь гірку загоїть рану
(Чи перший біль, чи то останній, -
Коли б то знали наперед).
Кажімо більше ніжних слів,
Комусь всміхаймось ненароком,
То не життя людське жорстоке,
Жорстокі в нас слова черстві…
Кажімо більше ніжних слів!

- ( демонструються слайди, відео про милосердя )

- ( учні обговорюють побачене)

  • Побудова спільного дому «Добра».

Соц.пед.

Першим кроком у будівництві буде закладення фундаменту.

Звернемо увагу на епіграф: “Добро все переможе ” (народна мудрість). Народна мудрість віддзеркалює істину. Народ ніколи не помиляється. Відтак, почнемо розкривати велику таємницю природи «Добра».

  • Давайте згадаємо прислів’я:

  • Доброго тримайся – поганого цурайся.

  • Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла сподівайся.

  • Добро закарбовуй на камені, а зло записуй на снігу.

  • Хто людям добра бажає, той і собі має.

  • Велике діло – добре слово.

  • Добрим словом мур проб’єш, а лихим і в двері не ввійдеш.

Отже, ми з вами заклали добрий фундамент, але який же будинок, якщо в ньому немає стін? Ми їх зараз зведемо.

Перед вами слова, які мають різні значення. Знайдіть спочатку слова,які символізують «Добро », а потім ті, які відносяться до «Зла «.

(На сердечках записати слова про Добро)

Соц.пед.

*Як ви уявляєте добро?
   *Чи можна доторкнутися до добра?
   *Чи можна покуштувати?
   *Чи можна понюхати?
   *З чим асоціюється добро?
   *Яку людину можна назвати доброю?

- ( відповіді учнів )


- Отже, ви розумієте, що означає бути добрим. Тому й стіни нашого будинку вийшли міцними.

Життя – це скарб, дарований нам Богом.

Це радість, віра, мудрість, доброта.

Не розгубімо їх життєвими дорогами.

Нехай панує людяність свята.

- Давайте доберемо до слова « життя » такі ознаки, якими ми хотіли б наділити своє життя

(щасливе, веселе, світле, бурхливе, цікаве, радісне, творче, чесне, яскраве, мирне, добре, незабутнє).

- Скільки гарних слів ми дібрали! Завдяки цьому у нашому будинку з’явились вікна і двері.

 Соц.пед.

Хто перший у вашому житті допомагає пізнати суть Добра? У кого найдобріші очі,найкрасивіші коси,найласкавіші у світі руки? Уважно послухайте оповідання:

Маленька дівчинка приїхала з мамою у велике місто. Пішли вони на базар. Мама вела доньку за руку. Дівчинка побачила щось цікаве. На радощах заплескала в долоні. І загубилася в юрбі. Загубилася і заплакала:

-  Мамо! ... Де моя мама?

-  Люди оточили дівчинку і питають:

-  Як тебе звуть, дівчинко?

-  Оля.

-  А маму як звуть? Скажи, ми зараз її знайдемо.

-  Маму звуть... мама... матуся. Люди усміхнулися. І знову питають:

-  Ну, скажи, які в твоєї мами очі: карі, сині, блакитні, сірі?

-  Очі в неї... найдобріші...

-  А коси? Які в мами коси - чорні, русі?

-  Коси... найкрасивіші...

Знов усміхнулися люди. Питають:

-  Ну скажи, які в неї руки? Може, якась родимка у неї на руках є,

згадай.

-   Руки в неї... найласкавіші.

Пішли люди і оголосили по радіо: "Загубилася дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіші коси, найласкавіші в світі руки".

Соц.пед.

- Як ви гадаєте, мама знайшлася? А як ви ставитеся до своєї мами? Чи завжди слухаєте її,промовляєте їй добрі слова,цілуєте її?

- Саме мама створює гарну атмосферу у домі, сім

( виступи учнів )

Соц.пед.

Одже, Родина – чарівна країна ,де народжується добро,любов ,милосердя.

Але у народі кажуть, що за життя людина має побудувати дім, посадити дерево і виховати дітей.
Посадимо дерево Добра або дерево Добрих вчинків.
- Дерево розцвіте тоді, якщо ви пригадаєте, які добрі вчинки ви зробили або ще зробите.

(Учні складають правила доброти)

Учень. Хай в кожному із нас палає свічка милосердя
І зігріває ближнього теплом.

Учень. Байдужості хай крига скресне
Й життя-ріка наповниться добром.

Учень. Не будь сліпцем із соколиним зором,
Не будь глухим, коли ти не глухар.
Віддай краплину - і повіки сором
Не буде гризти душу, мов сухар.


Учень. Візьмемось , друзі, разом всі за руки,
Нехай єднає нас тепло сердець.
Розділимо на всіх і щастя й муки,
Й біда міліє поруч хай , не десь.

Соц.пед.

Хочеться вірити, щоб у нас все біло гаразд, щоб слова доброти, які почуті сьогодні ви пронесли крізь усе життя. Будьте милосердними, людяними, терпеливими та нехай не черствіють ваші душі!
Тож візьміть свої сердечка у долоні, подумайте про тих людей, яких ви любите, і які вас люблять, і передайте всю свою любов і ніжність.


(
Складання з маленьких сердечок великого серця Доброти класу).

Учень.

Не говори про доброту,
Коли ти нею сам не сяєш,
Коли у радощах витаєш,
Забувши про чужу біду.
Бо доброта - не тільки те,
Що обіймає тепле слово,
В цім почутті така основа,
Яка з глибин душі росте.
Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині.
Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти.

 - Сьогоднішню зустріч мені хотілося закінчити словами Святого Августина:

Коли мовчиш – мовчи з любові,

Коли говориш – говори з любові,

Коли виправляєш – виправляй з любові,

Коли вибачаєш – вибачай з любові,

Май завжди в глибині серця корінь любові.

Пісня „Дорогою добра”.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
395 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.