і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Виховний захід: Здорові учні- здорова нація

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховний захід: Здорові учні- здорова нація

Мета. Зосередити увагу учнів на розкритті поняття „здоровий спосіб життя ”. Закласти в них бажання і прагнення залишатися здоровими на довгі роки життя.

Обладнання: проектор ,аркуші із завданнями,буклети. . 

                Хід заходу: 

1.Вступне слово вчителя.(Слайд 1)

Умови сьогодення свідчать про актуальність проблеми збереження здоров’я дітей в Україні,оскільки майже 90% дітей дошкільного віку, учнів мають відхилення у здоров’ї.

Тільки за останні 5 років на 41% збільшилася кількість учнів віднесеної за станом здоров’я до спеціальних медичних груп.

На 60% зросла кількість неповнолітніх, які вживають наркотики, палять, п’ють.

Турбота про розвиток та здоров’я дитини починається в сім’ї з прийняття нею здорового способу життя.

(звучить музика богів)

ЗЕВС: 

У всі часи люди особливу увагу  звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього ,винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнення свого організму. Невже люди забули про прості та дієві засоби оздоровлення? 

ГЕРА: 

"Хочеш бути сильним - бігай! Хочеш бути красивим - бігай! Хочеш бути розумним - бігай!"Здатність бігати в людини заклала природа, біг - це один з основних захисних механізмів, що дозволяють зберегти здоров'я протягом багатьох років життя. 

ЗЕВС: 

Природа створила все, щоб людина була щасливою. Яскраве сонце ,чисту воду ,чарівні квіти ...і нас людей - сильних, здорових ,сміливих та розумних. 

ГЕРА: 

Здоровому – все здорово. Але чи насправді діти знають що таке здоров’я?

(Виходить Ескулап – бог здоров’я). 

ЕСКУЛАП: 

Я бог – здоров’я. Чи відомо вам що таке здоров’я?(діти відповідають)

(Слайд 2) 

"Здоров`я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя,а не лише відсутність хвороб або фізичних вад". 

(Слайд 3)

Що ж впливає на здоров’я? 

  • способу життя – 50%;

  • спадкоємності – 20%;

  • навколишнього середовища – 20%;

  • рівня охорони здоров’я – 8-10%.

Бути здоровим може кожен. Це так. І для цього людина повинна вірно оцінити і осмислити все те, що необхідне і корисне для її здоров’я. Адже саме у здорових батьків народжуються здорові діти. А якщо є негативна спадковість, то її можна частково усунути, дотримуючись здорового способу життя.

(Слайд 4)

Здоровий спосіб життя – це:
• сприятливий емоційний клімат в родині, дружні взаємовідносини між батьками й дітьми;
• відповідальне ставлення батьків до здоров’я дитини та власного;
• сприятливі умови для фізичного та психічного розвитку дитини;
• правильно організована раціональна їжа;
• дотримання вдома режиму дня для дитини;
• негативне ставлення дорослих до алкоголю та паління;
• достатня трудова активність, заохочення дітей до посильної праці;
• утримання в чистоті тіла, одягу і приміщення;
• розумні вимоги до дитини, спільні ігри, проведення дозвілля (прогулянки в ліс, парк, на ковзанку, лижні прогулянки, спільне читання, малювання тощо).

(Слайд 5)

ХАРЧУВАННЯ.

Дотримання принципів раціонального харчування особливо актуальним є в ранньому віці, коли відбувається активне формування систем і організму дитини. Сократ сказав:«Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити». За життя людина з’їдає близько 40 тонн різних продуктів. Їжа, яку ми вживаємо є будівельним матеріалом та джерелом енергії нашого організму. З їжею ми отримуємо всі необхідні речовини для росту і розвитку, вона забезпечує наш організм такими складовими, як білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні солі, вода. м’ясі, печінці, яблуках, крупах, зелених овочах, продуктах моря тощо.Надзвичайно важливі для життєдіяльності організму й вітаміни: А, В, С, D та інші. Люди, які отримують з їжею достатню кількість вітамінів, значно витриваліші до захворювань, мають добру пам'ять, відзначаються бадьорістю та працездатністю. Якщо харчування одноманітне, бідне на вітаміни, то може виникнути авітаміноз.

(Слайд 6)

ОСНОВНІ ПРАВИЛА ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ:

Приймати їжу слід 4 рази на день. Три прийоми їжі є основними –

сніданок, обід, вечеря, а четвертий - другий сніданок або полуденок є додатковим.

Наша їжа повинна бути різноманітною, мати усі необхідні компоненти.

Треба враховувати пору року. У літній період можна обійтися без м'яса і хліба, тоді як взимку ці продукти необхідні для підтримки енергії. Влітку і осінню варто віддавати перевагу свіжим плодам. Взимку і осінню повнюйте вітаміни за допомогою сухофруктів.

Нам потрібно випивати не менше 3-4 склянок молока на день.

Не пересолювати страви і не треба запивати під час їжі. Краще всього випити невелику кількість води перед їжею.

Не переїдати, навіть якщо їжа дуже смачна. Це зашкодить, нашому  шлунку.

(Слайд 7 )

Рухова активність.

Необхідною умовою гармонійного розвитку особистості школяра є достатня рухова активність. Останні роки в силу високого навчального навантаження в школі і вдома і інших причин у більшості школярів відзначається дефіцит у режимі дня, недостатня рухова активність, яка обумовлює появу гіпокінезії, яка може викликати ряд серйозних змін в організмі школяра.

Дослідження гігієністів свідчать, що до 82 - 85% денного часу більшість учнів знаходиться в статичному положенні (сидячи). Навіть у молодших школярів довільна рухова діяльність (ходьба, ігри ) Займає тільки 16 - 19% часу доби, з них на організовані форми фізичного виховання припадає лише 1 - 3%. Школярам не тільки доводиться обмежувати свою природну рухову активність, але і тривалий час підтримувати незручну для них статичну позу, сидячи за партою або навчальним столом.

Мало рухливе положення за партою чи робочим столом відбивається на функціонуванні багатьох систем організму школяра, особливо серцево-судинної та дихальної. При тривалому сидінні подих стає менш глибоким обмін речовин знижується, відбувається застій крові в нижніх кінцівках, що веде до зниження працездатності всього організму й особливо мозку : знижується увага, послаблюється пам'ять, порушується координація рухів, збільшується час розумових операцій.

У малорухомих дітей дуже слабкі м'язи. Вони не в змозі підтримувати тіло в правильному положенні, у них розвивається погана постава, утвориться сутулість.

Руховий режим школяра складається водночас з ранкової фіззарядки, рухливих ігор на шкільних змінах, уроках фізичної культури, заняття в гуртках та спортивних секціях, прогулянок перед сном, активного відпочинок у вихідні дні.

При систематичних заняттях фізичною культурою і спортом відбувається безперервне вдосконалення органів і систем організмі людини. Фізичні вправи сприяють гарній роботі органів травлення, допомагаючи перетравлювання і засвоєння їжі, активізують діяльність печінки і нирок, поліпшують залоз внутрішньої секреції: щитоподібної, статевих, надниркових залоз, які відіграють величезну роль в рості і розвитку молодого організму.

Заняття фізичними вправами також викликає позитивні емоції, бадьорість, створює гарний настрій. Тому стає зрозумілим, чому людина, що пізнала "смак" фізичних вправ і спорту, прагне до регулярним заняттям ними.Велику частину дня діти проводять за партою в школі, а вдома - за робочим столом. І хоча вас вчили правильно сидіти, нагадаємо ще раз:

* За партою чи столом сидіть прямо, злегка нахилившись вперед, голову низько не опускайте;
* Не упирайтеся грудьми в край столу або парти, між краєм столу і грудьми повинна вільно проходити кисть руки;
* Сидіти потрібно не на краєчку стільця, а повністю займати сидіння;
* Стежте за рівномірним навантаженням на обидві половини тазу;
* Передпліччя повинні симетрично і вільно, без напруги лежати на столі;
* Не опускайте одне плече нижче іншого;
* Ноги повинні бути зігнуті в колінах під прямим або тупим кутом, стояти на підлозі або підніжці всією ступнею.

(Слайд 8,9)

Що ще допоможе зберегти і виправити поставу?

Зберегти правильну робочу позу можна тільки тоді, коли стіл і стілець підібрані відповідно до вашого зросту. Висоту столу можна перевірити так: сядьте за стіл, руку, зігнуту під прямим кутом, притисніть до боку. Висота столу повинна бути на 2-3 см вище зігнутої руки.

Правильна постава ,яка вона?

Тримайте голову прямо, підборіддя вперед. Не можна нахиляти голову вперед, назад або в сторони.

Мочки вух повинні знаходитися на одній лінії з серединою плечей.

Маківка тягнеться до стелі.

Плечі мають бути розпрямлені, коліна і спина - прямі.

Втягніть живіт та не давайте тазу випинатись.

(Слайд 10)

Режим школяра.

Завдяки правильному, збалансованому режиму дня виробляються звички, а певна послідовність дій налаштовує на навчання, відпочинок або фізичну активність. Завдяки умовним рефлексам, процес навчання та виконання інших справ значно спрощується. Для школяра правильний режим дня — це основа міцного здоров’я, хорошої працездатності й настрою, який допоможе уникнути перевтоми та забезпечить відмінну успішність.  

Що є важливим у складанні правильного режиму дня школяра:

чергування роботи та відпочинку. Пам’ятайте: перевантаження може призвести до нервового зриву і збоїв у роботі імунної системи.

своєчасне повноцінне харчування.

вчасно прокидатися вранці й вчасно лягати спати ввечері. Ця звичка — найкраща гарантія приємного пробудження вранці й швидкого засипання ввечері.

повноцінний сон протягом 9–10 годин на добу (для учнів молодших класів — 10–12 год). Час нічного відпочинку є важливим для підтримки здоров’я організму, який зростає. Здоровий сон покращує працездатність і засвоєння нової інформації, в той же час, недосипання дуже шкідливе для здоров’я дитини.

Вправа «Мікрофон» 

Діти сидячи у колі ,передають один одному мікрофон і дають відповіді на запитання. 

Про що ти дізнався сьогодні на занятті? 

Що ти для себе вирішив? 

Що ти зрозумів? 

Робота в парах. «Острів здоров’я» 

Діти шукають інформацію в інтеренеті ,готуючи мін і- проект - «Острів здоров’я». 

ЗЕВС: 

Пам’ятайте про своє здоров’я ,піклуйтеся про нього .

Здоров’я людини – здоров’я дитини.

В цю істину вкладено глибокий зміст.

Здорова родина – здорова дитина.

У цих двох поняттях прокладено міст.

Хай міст цей єднає батьків і дітей,

Щоб правильно й радісно жити, іти по життю із девізом в руках: Здоров’я потрібно цінити!

ГЕРА: 

На цьому наш виховний захід завершено. Дякуємо за увагу. 

  

  

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Виховний захід: Здорові учні- здорова нація Мета. Зосередити увагу учнів на розкритті поняття „здоровий спосіб життя ”. Закласти в них бажання і прагнення залишатися здоровими на довгі роки життя. Мета. Зосередити увагу учнів на розкритті поняття „здоровий спосіб життя ”. Закласти в них бажання і прагнення залишатися здоровими на довгі роки життя.
  • Додано
    09.08.2018
  • Розділ
    Я і Україна
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    98
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    PI923867
  • Вподобань
    0
Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь