Виховний захід "Шляхами сміття"

Опис документу:
Захід підіймає актуальну проблему утворення сміттєзвалищ, розкриває небезпеку, яку вони несуть, показує шляхи боротьби з цим явищем.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Відділ освіти Сєвєродонецької міської ради

Середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1

З досвіду роботи

вчителя початкових класів

I категорії

СЗШ №1 м. Сєвєродонецька

Колпакової Олени

Миколаївни

Шляхами сміття

Мета: ознайомити з утворення сміття, показати хто і як збирає сміття і звільняє

від нього місто; забезпечувати опанування учнями цілісної системи

знань про навколишнє середовище;

розповісти про те , яку шкоду спричиняє сміття; сумісно подумати

і обсудити як можна переробити сміття у щось корисне; розвивати

логічне мислення;

виховувати навички екологічно стійкого і безпечного стилю життя,

сприяти розвитку суспільної та соціальної відповідальності.

Обладнання: сюжетні малюнки, фотографії.

Хід виховного заходу

I Організаційний момент

II Повідомлення теми і завдань виховного заходу

  • Розгляньте цей напис. Хто його може прочитати? А що це означає?

  • Якщо правильно переставити літери, то вийде слово, яке означає тему нашого сьогоднішнього заходу.

- Сьогодні ми поговоримо про сміття, про те як воно утворюється, яку загрозу несе, про те хто звільняє наші міста від сміття і про те, що далі з ним відбувається.

- Гори сміття ростуть по всій планеті. В середньому на кожного жителя Землі за рік накопичується близько тонни відбросів, а цілому це не багато, ні мало більше 5 міліардів тонн.

III Основна частина

Перша зупинка «Сумна»

Як не сумно це визнавати, але сміття –

це корисні речі, які зламалися, стали

непотрібними. Роздивіться малюнки. Оце

колись були іграшки, ось списаний зошит,

а це пусті пляшки. Ще вчора вони були

гарними і потрібними, сьогодні – це сміття.

Невиховані люди, які не люблять своє

місто, кидають його , де захочуть:

лушпиння з насіння біля лавочки, пусті пляшки в траву, обгортки з цукерок на тротуар. А виховані обов’язково сміття залишають у спеціально відведених для цього урнах або баках.

Друга зупинка «Неприваблива»

Сміття у баках, навіть якщо його охайно скласти, виглядає непривабливо. Через деякий час воно починає гнити, з’являється неприємний запах. Баки можуть стати середовищем для розмноження різних бактерій, які приведуть для виникнення у людей хвороб, можливо, і смертельних. Але на нашому захисті стоять робітники комунального господарства, які щодня підметають наші вулиці, подвір’я і прибирають під’їзди. Саме вони прибирають сміття, яке накопичилося за день, з-під наших вікон. Існує навіть пам’ятник двірникам, які бережуть чистоту довкілля і наше з вами здоров’я. Вранці під’їжджає велика машина, яка забирає усе сміття і відвозить його далеко від міста – на звалище.

Третя зупинка «Звалище»

Звалища бувають «дикі» і спеціально обладнані. «Дикі» звалища всім на гарно знайомі. На пустирях, на зупинених будівлях, на галявинках лісу, вздовж автомобільних і залізних доріг кидають, не зважаючи на заборони, найрізноманітніше сміття. Сильний вітер розносить навколо папір і пластикові упаковки. Дуже часто сміття підпалюють, і тоді отруний1 дим і кіптява отруюють повітря і грунт на сотні метрів навколо. Такого роду звалища шкідливі для здоров’я людини, забруднюють оточуюче довкілля.

Обладнане звалище – є спеціально обладнаний склад для відходів. Місце для нього вибирається із врахуванням визначених умов. Воно повинне розташовуватися на значному віддаленні від міст і селищ, в такому місці, щоб вітри даної місцевості не дули із звалища до житлових масивів. Це місце не повинно розташовуватися поблизу природних територій, які охороняються, - заповідників, заказників. Розміщення звалища недопустиме у водоохоронних зонах, поблизу водойм. Одна з найважливіших умов пов’язана із захистом ґрунтових вод від попадання у них отруйних речовин. У зв’язку із цим велика увага приділяється вивченню питанню проникненню води у грунт у місті утворення звалища. Площа такого звалища повинна бути достатньою для розміщення сміття на протязі довгого часу. Після того як вибрана підходяща територія, а зробити це не так просто, починаються роботи по обладнанню звалища. Необхідно обнести її огородженням, прокласти під’їзді дороги. Звалище повинно бути обладнане відповідною технікою і мати спеціально підготований обслуговуючий персонал. Доставлене на звалище сміття не звалюють у кучугури. Побутове сміття розрівнюють, утискають і вкривають шарами будівельного сміття. З часом такий сміттєвий склад стає схожим на пиріг.

Четверта зупинка « Завод, який переробляє сміття»

Із звалища сміття вивозять на спеціальні заводи, які його переробляють. Це дуже важлива і виснажлива робота. Спочатку увесь привезений непотріб розподіляють по групах: 1) використаний папір, 2) скляні пляшки; 3) пластикові вироби; 4) металобрухт; 5) овочеві відходи; 6) дерев’яні елементи.

Кожну частину переробляють по своєму. З решток дерева і макулатури роблять обгорточний папір. Скляні пляшки і їх рештки знову відправляють до печі з високою температурою, де розплавляють до рідкого стану і перетворюють на нові скляні вироби. Металобрухт розподіляють залежно від того, з чого він зроблений: залізо, мідь, алюміній… Його розплавляють і створюють нові деталі до машин, верстатів чи садового інструменту. Овочеві рештки переробляють у добрива. Найскладніше із пластмасовими залишками. Велика кількість пластмас і синтетичних волокон, які використовують у побуті, заповнило всі звалища. На пластмаси раніше покладали багато надій. Вважалося, наприклад, що вони «назавжди» замінять метал з його корозією, деревину для збереження лісів, скло, тканину і інші матеріали. А тепер вчені сушать голови, як поступити з пластиками, коли вони виходять з ладу. Пластмаси виявилися небезпечними компонента тами побутового сміття. Одні з них, поступово розкладаючись, вступають багато численні реакції, у ході яких виділяються формальдегід, карбаміди і інші отруйні речовини. Інші, як, наприклад, поліетилен, дуже стійкі і накопичуються мертвим грумом у великій кількості.

П’ята зупинка «Творча»

Вчені вважають, що найкращий спосіб позбавити людство від брухту, це - … якомога менше його виробляти. Але ви запитаєте, а що ж робити з речами, які вже зіпсувалися і відремонтувати їх неможливо?!

Давайте подумаємо, що ж можна зробити із сміттям?

(Вислуховуються і обговорюють всі пропозиції, які запропонують діти).

Творчі люди з різних куточків України пропонують різні ідеї як зробити із непотребу гарну і корисну річ. Ось подивіться!


Шоста зупинка «Майстерня Саморобкіна»

Чи сподобалися вам поробки з непотрібних речей. Пропоную і вам з пластикових пляшок зробити отакі чудові квіти.

Підсумок

Сміття традиційно було тільки прокляттям для людства. Елізабет Лакост і Філіп Чалмен, автори книги "Перетворення Відходів у Ресурси", відзначають, що у світі щорічно виробляється від 2.4 до 4 млн. тонн сміття. Приблизно половина від цієї кількості – тверді муніципальні відходи. Більшість сміття виробляють індустріально розвинені країни – чим бідніша країна, тим менше сміття. В 35-ти країнах світу діють близько 300 теплових електростанцій, які використовують сміття, як паливо. Цей спосіб утилізації сміття найбільш розвинений в Японії і США, меншою мірою – в Німеччині і Франції. За даними Всесвітнього Банку, у 2006 році в світі з відходів було виготовлено 170 млн. метричних тонн паперу і картону, майже 430 млн. метричних тонн різних металів і 5 млн. метричних тонн пластмас. За підрахунками організації Sierra Club, переробка використаної алюмінієвої банки дозволяє підприємству використовувати на 95% менше енергії, в порівнянні з енерговитратами по виробництву алюмінію традиційним способом. Переробка пластмаси дозволяє заощадити 70% енергій, сталі – 60%, паперу – 40%, скла – 30%. Ми теж повинні піклуватися про чистоту і збереження власного довкілля, подумати як виробляти менше сміття, як перелляти те, що вже є.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!