і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Виховний захід "Шляхами сміття"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Відділ освіти Сєвєродонецької міської ради

Середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1

З досвіду роботи

вчителя початкових класів

I категорії

СЗШ №1 м. Сєвєродонецька

Колпакової Олени

Миколаївни

Шляхами сміття

Мета: ознайомити з утворення сміття, показати хто і як збирає сміття і звільняє

від нього місто; забезпечувати опанування учнями цілісної системи

знань про навколишнє середовище;

розповісти про те , яку шкоду спричиняє сміття; сумісно подумати

і обсудити як можна переробити сміття у щось корисне; розвивати

логічне мислення;

виховувати навички екологічно стійкого і безпечного стилю життя,

сприяти розвитку суспільної та соціальної відповідальності.

Обладнання: сюжетні малюнки, фотографії.

Хід виховного заходу

I Організаційний момент

II Повідомлення теми і завдань виховного заходу

  • Розгляньте цей напис. Хто його може прочитати? А що це означає?

  • Якщо правильно переставити літери, то вийде слово, яке означає тему нашого сьогоднішнього заходу.

- Сьогодні ми поговоримо про сміття, про те як воно утворюється, яку загрозу несе, про те хто звільняє наші міста від сміття і про те, що далі з ним відбувається.

- Гори сміття ростуть по всій планеті. В середньому на кожного жителя Землі за рік накопичується близько тонни відбросів, а цілому це не багато, ні мало більше 5 міліардів тонн.

III Основна частина

Перша зупинка «Сумна»

Як не сумно це визнавати, але сміття –

це корисні речі, які зламалися, стали

непотрібними. Роздивіться малюнки. Оце

колись були іграшки, ось списаний зошит,

а це пусті пляшки. Ще вчора вони були

гарними і потрібними, сьогодні – це сміття.

Невиховані люди, які не люблять своє

місто, кидають його , де захочуть:

лушпиння з насіння біля лавочки, пусті пляшки в траву, обгортки з цукерок на тротуар. А виховані обов’язково сміття залишають у спеціально відведених для цього урнах або баках.

Друга зупинка «Неприваблива»

Сміття у баках, навіть якщо його охайно скласти, виглядає непривабливо. Через деякий час воно починає гнити, з’являється неприємний запах. Баки можуть стати середовищем для розмноження різних бактерій, які приведуть для виникнення у людей хвороб, можливо, і смертельних. Але на нашому захисті стоять робітники комунального господарства, які щодня підметають наші вулиці, подвір’я і прибирають під’їзди. Саме вони прибирають сміття, яке накопичилося за день, з-під наших вікон. Існує навіть пам’ятник двірникам, які бережуть чистоту довкілля і наше з вами здоров’я. Вранці під’їжджає велика машина, яка забирає усе сміття і відвозить його далеко від міста – на звалище.

Третя зупинка «Звалище»

Звалища бувають «дикі» і спеціально обладнані. «Дикі» звалища всім на гарно знайомі. На пустирях, на зупинених будівлях, на галявинках лісу, вздовж автомобільних і залізних доріг кидають, не зважаючи на заборони, найрізноманітніше сміття. Сильний вітер розносить навколо папір і пластикові упаковки. Дуже часто сміття підпалюють, і тоді отруний1 дим і кіптява отруюють повітря і грунт на сотні метрів навколо. Такого роду звалища шкідливі для здоров’я людини, забруднюють оточуюче довкілля.

Обладнане звалище – є спеціально обладнаний склад для відходів. Місце для нього вибирається із врахуванням визначених умов. Воно повинне розташовуватися на значному віддаленні від міст і селищ, в такому місці, щоб вітри даної місцевості не дули із звалища до житлових масивів. Це місце не повинно розташовуватися поблизу природних територій, які охороняються, - заповідників, заказників. Розміщення звалища недопустиме у водоохоронних зонах, поблизу водойм. Одна з найважливіших умов пов’язана із захистом ґрунтових вод від попадання у них отруйних речовин. У зв’язку із цим велика увага приділяється вивченню питанню проникненню води у грунт у місті утворення звалища. Площа такого звалища повинна бути достатньою для розміщення сміття на протязі довгого часу. Після того як вибрана підходяща територія, а зробити це не так просто, починаються роботи по обладнанню звалища. Необхідно обнести її огородженням, прокласти під’їзді дороги. Звалище повинно бути обладнане відповідною технікою і мати спеціально підготований обслуговуючий персонал. Доставлене на звалище сміття не звалюють у кучугури. Побутове сміття розрівнюють, утискають і вкривають шарами будівельного сміття. З часом такий сміттєвий склад стає схожим на пиріг.

Четверта зупинка « Завод, який переробляє сміття»

Із звалища сміття вивозять на спеціальні заводи, які його переробляють. Це дуже важлива і виснажлива робота. Спочатку увесь привезений непотріб розподіляють по групах: 1) використаний папір, 2) скляні пляшки; 3) пластикові вироби; 4) металобрухт; 5) овочеві відходи; 6) дерев’яні елементи.

Кожну частину переробляють по своєму. З решток дерева і макулатури роблять обгорточний папір. Скляні пляшки і їх рештки знову відправляють до печі з високою температурою, де розплавляють до рідкого стану і перетворюють на нові скляні вироби. Металобрухт розподіляють залежно від того, з чого він зроблений: залізо, мідь, алюміній… Його розплавляють і створюють нові деталі до машин, верстатів чи садового інструменту. Овочеві рештки переробляють у добрива. Найскладніше із пластмасовими залишками. Велика кількість пластмас і синтетичних волокон, які використовують у побуті, заповнило всі звалища. На пластмаси раніше покладали багато надій. Вважалося, наприклад, що вони «назавжди» замінять метал з його корозією, деревину для збереження лісів, скло, тканину і інші матеріали. А тепер вчені сушать голови, як поступити з пластиками, коли вони виходять з ладу. Пластмаси виявилися небезпечними компонента тами побутового сміття. Одні з них, поступово розкладаючись, вступають багато численні реакції, у ході яких виділяються формальдегід, карбаміди і інші отруйні речовини. Інші, як, наприклад, поліетилен, дуже стійкі і накопичуються мертвим грумом у великій кількості.

П’ята зупинка «Творча»

Вчені вважають, що найкращий спосіб позбавити людство від брухту, це - … якомога менше його виробляти. Але ви запитаєте, а що ж робити з речами, які вже зіпсувалися і відремонтувати їх неможливо?!

Давайте подумаємо, що ж можна зробити із сміттям?

(Вислуховуються і обговорюють всі пропозиції, які запропонують діти).

Творчі люди з різних куточків України пропонують різні ідеї як зробити із непотребу гарну і корисну річ. Ось подивіться!


Шоста зупинка «Майстерня Саморобкіна»

Чи сподобалися вам поробки з непотрібних речей. Пропоную і вам з пластикових пляшок зробити отакі чудові квіти.

Підсумок

Сміття традиційно було тільки прокляттям для людства. Елізабет Лакост і Філіп Чалмен, автори книги "Перетворення Відходів у Ресурси", відзначають, що у світі щорічно виробляється від 2.4 до 4 млн. тонн сміття. Приблизно половина від цієї кількості – тверді муніципальні відходи. Більшість сміття виробляють індустріально розвинені країни – чим бідніша країна, тим менше сміття. В 35-ти країнах світу діють близько 300 теплових електростанцій, які використовують сміття, як паливо. Цей спосіб утилізації сміття найбільш розвинений в Японії і США, меншою мірою – в Німеччині і Франції. За даними Всесвітнього Банку, у 2006 році в світі з відходів було виготовлено 170 млн. метричних тонн паперу і картону, майже 430 млн. метричних тонн різних металів і 5 млн. метричних тонн пластмас. За підрахунками організації Sierra Club, переробка використаної алюмінієвої банки дозволяє підприємству використовувати на 95% менше енергії, в порівнянні з енерговитратами по виробництву алюмінію традиційним способом. Переробка пластмаси дозволяє заощадити 70% енергій, сталі – 60%, паперу – 40%, скла – 30%. Ми теж повинні піклуватися про чистоту і збереження власного довкілля, подумати як виробляти менше сміття, як перелляти те, що вже є.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Захід підіймає актуальну проблему утворення сміттєзвалищ, розкриває небезпеку, яку вони несуть, показує шляхи боротьби з цим явищем.
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    179
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    TZ287420
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь