Виховний захід : "Шана книзі, що відкриває світ"

Опис документу:
Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання.; розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати; виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховний захід

 

 

 

Начало формы

Шана книзі, що відкриває світ

 

Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання.; розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати; виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.

 

                           Лунають фанфари. Виходять ведучі

 

Ведуча: Добридень! Раді вас вітати на нашім урочистім святі! Ну що, усі зібралися у залі?
Ведучий: Та ні, когось не вистачає…
Ведуча: Кого? Самі ж бо відгадайте, а потім радо привітайте.

Ведучі
До школи радо хто спішить?
Старанно хто уроки вчить?
Хто хоче все на світі знать,
Уміє і читать-писать?
Усі їх завжди пізнають.
Скажіть-но, як цих діток звуть?

ШКО-ЛЯ-РІ!

Ведучі
Хто радує і тат, і мам?
Хто кожну справу робить сам?
Хто дружно й весело співа,
Родину щастям зігріва?
Усі їх завжди пізнають.
Скажіть-но, як цих діток звуть?

ШКО-ЛЯ-РІ!

Ведучий
Що ж, вітайте! Ось він – наш веселий перший клас!

             Виконання пісні «Букварик» сл. і муз. Н.Май.

 

Учень 1:(дзвонить) І дзвінок веселий кличе

                Першокласників на свято:

                -Не запізнюйтесь! Пошвидше!

                Час Букварику слова подяки сказати.

Учень 2. Ми Букварик почали
                   Восени вивчати.
                   А тепер вже на 12
                   Вміємо читати.

Учень 3. Літера перша і перше слово,
                   З книгою перша серйозна розмова.
                  Перша сторінка, наступна сторінка,
                  Успіхи перші, і перші сльозинки.

 

Учень 4:  Є книг багато: радісних, печальних,

                 Тонких, товстих, барвистих, наче жар,

                 Але одна — усім книжкам начальник,

                І звуть її по-простому — «Буквар»!

 

Учень 5:

               Цю найпершу в школі книжку

               Знає будь-який школяр.

              До усіх книжок доріжку

              Прокладає нам буквар.

Учень 6:

                Буквар взяли ми в перший раз,

               Коли зайшли у перший клас.

               І як нам радісно сказати:

               Тепер ми вміємо читати!

 

Учень 7:   Ой було мороки з нами
                    Вчительці багато.
                   Як слова ми за хвилину
                   Вчилися читати.

Учень 8: Згадайте, люба вчителько,
                  Матусі, татусі,
                 Як «бекали » і «мекали»
                 Спочатку ми усі.

Учень9: А нині любо слухати,
                 Як добре ми читаємо.
                Подякуєм Букварику
                І разом попрощаємось.

Учень 10: Про труднощі пережиті,
                  Про те, як їх ми долали
                  Можна стільки говорити,
                 Та часу замало.

 

Учень 11: Любі гості, мами й тата,
В нас букварикове свято.

Навчився читати наш дружний клас

Ви можете всі поздоровити нас!

 

               Пісня « Букварик» ( на мотив пісні « Із сиром пироги»

                              Виходить Королева Книг. ( ніжна мелодія)

Королева: Ну от ми і зустрілися, мої маленькі добрі друзі. Рада вас вітати у своєму царстві. Чи знаєте ви, що у моїх шкільних володіннях    26 тисяч книг , а у світі мільярди книг, ваших друзів, які відкривають для вас чудовий світ.

Учень 12: Як краплин у Дніпрі,

                 Як зірок угорі,

                 Як листків на гіллі,-

                 Стільки книг на землі.

Учень 13:   Та одна серед них –

                     Перша книга із книг:

                    Ту, що звем Букварем,

                     Ми найпершу берем.

Учень 14: Від найпершого дня

                  Дуже любий нам він,

                  Бо веде до знання,

                  До вабливих таїн.

Учень 15: Йде у школу школяр,

                  В зорі усміх сія…

                  Хай живе твій « Буквар»,

                  Перша книжка твоя!

 

            Виконання пісні «   А ми любим читати»                                                                              ( у кінці всі учні піднімають « Буквар»

 

Учитель

            Свято наше вже триває,

            А Букварика немає.

            Тож давайте погукаєм

            Та зі святом привітаєм.

                                   Учні  разом:

 

 Букварику! Букварику!

Ми дуже тебе просимо:

Приходь, приходь до нас!

 

                                   Вбігає Баба Яга

Баба-Яга:  Де буквар? Який Буквар? Де він заховався?

 

Королева Книга: Люба бабусю, кого ви шукаєте? Івасика Телесика, так його давно забрало лебедятко

 

Баба-Яга: Ну, Телесика, я ще впіймаю, а зараз я ловлю Букваря, чули про такого? Знаєте, що він надумав зробити? Навчити всіх дітей літер, щоб вони могли багато читати, знати і все про мене довідатись. А я цього не хочу!

 

Королева Книг. Вгамуйтеся, шановна бабусю. Краще привітайтеся з дітками. Бачите тут публіка.

 

Баба-Яга: Та не бачу я ніякого бублика

 

Королева: Та не бублика, а публіка. Привітайтеся із дітьми.

 

Баба-Яга Добрий день, коли голову не морочите, а побитися зі мною не хочете?

 

Королева: І не соромно вам, бабусю, у нас свято, а ви битися.

 

Баба-Яга: Чи й не свято? Ви  думаєте, що всі люблять вашого « Букварика»? Всі добре читають, відвідують бібліотеку, добре поводяться у школі. Та це мої товариші, я таких діток дуже люблю. Це вони мені дровця рубають для печі, лебедів випасують, ступу ремонтують. То я їх заберу .Ану вставайте мої поганчики.

 

Королева: Та почекайте, почекайте. Може і є серед учнів такі діти, але це означає лише одне, вони обов’язково зміняться, бо цьому їх будуть вчити мої сестри. Вони ж ще первачки, найменші у школі школярі.

 

Баба-Яга. Та не дуже вони мені потрібні у полюванні за « Буквариком». Тільки зайва вага на мітлі. ( летить)

 

                      Виконання пісні « Про Букварик» ( на мотив пісні « Пусть бегут»

 

Діти: Букварику, приходь, приходь до нас.

 

                              (Заходить Буквар )

Я — Букварик, вам відомий,

Дуже гарний, малюнковий.

Залюбки всіх вчу читати.

Нема часу спочивати!

Кожен рік мене гортають

Ніжні пальчики нові...

Хай же розум здобувають

Любі дітоньки малі.

 

Щиро зі всіма ділюся —

Не шкодую своїх знань,

Безліч хитрих і цікавих

Маю для малят завдань.

 

УчительБукварику, діти добре пам'ятають тебе і твою науку.

 

                                   Виходить Розумник.

Буквар: Ти хто такий?

Я – розумник.

Учень 16: Це чудово! Розкажи, чому дощик іде?

                 А вночі ясне сонечко –де?

                 Ми хочемо знати, як звуться

                 Країни, гори і моря.

                 Що таке космос і що це –зоря.

                  Так нам хочеться світ пізнать.

Розумник: Ви не можете малята,

                  Все про все одразу взнати!

                  Треба буде вам ще вчитись.

                  Я прийшов до вас сюди,

                 Щоб урок цікавий провести.

                 Всі готові?

Діти: Так.

Розумник: Ось мої загадки відгадайте.

                 

1.    Ось до класу всіх скликає

Голосистий цей дзвінок,

І ми радо поспішаєм

Не в садок, а на … ( урок

2.    Він вам як мама дорогий

Він хоче вас навчати.

Любити рідний край чудовий свій.

Це мудрий ваш-…. ( учитель)

 

3.    Входять в неї сліпими,

А виходять зрячими  ( школа)

 

4. Букви всі від А до Я

На сторінках … ( Букваря)

 

Вчитель: Подивіться на букварі

                Вам знайомі букви ці?

Діти: Ті, що є у букварі

          Знаєм букви ми усі.

 

Учитель: Добре знаєте? Гаразд.

               Перевірю я вас в цей час.

               Подивіться буква.. ( а)

              Ви назвіть на «А» слова.  ( Діти називають)

 

Учитель : Аґрус, абрикос, алфавіт, абетка…

Ваша улюблена пісенька..

                 ( Виконання пісні « Абетка»

 

Буквар

Бачу, букви вам відомі,

З ними добре ви знайомі.

Ви любили працювати,

Все робили залюбки.

Щоб нам всім не сумувати,

Будем, друзі, ми співати

 

                                (Пісня про Букварик.)

Учитель. 

Молодці! Гарно ви співаєте.

 Буква­рику, а де ж твої друзі, герої казок? Ти запросив їх на свято?

 

Буквар. Так, але мої друзі не змогли приїхати і прислали вам телеграми. Тільки, на жаль, вони забули підписатися. Сподіваюся, ви відгадаєте, хто їх прислав.

Учитель. Давайте, діти, відгадаємо, хто при­слав нам святкові телеграми.

1.  Дорогі малята! Не змогла прийти на ваше свято, бо висиджую золоте яєчко. Зі святом вас! (Курочка Ряба.)

2.  Розумники і розумнички! Котився на свя­то і прокотився повз вас. Прийміть мої вітання! (Колобок.)

3.  Любі діти! Хотіла прийти до вас на свято, та загубила черевичок. Щасти вам у навчанні!(Попелюшка.)

4.  Зламалася ступа, тому святкуйте без мене. Ваша... (Баба Яга.)

Учитель. Спасибі, Букварику, твоїм друзям за привітання.

 

Буквар. Які учніі молодці! Добре вміють слу­хати. А читати ваші учні вміють?

Учитель. Звісно вміють!

 

Буквар. Зараз ми це перевіримо. Пограємо у гру під назвою «Ква».

У мене є знайомі жабенята.

Вони теж вчаться голосно читати.

І не дивно, що слова

Обов'язково містять «ква».

От і спробуйте відгадати,

Що читали жабенята.

(На екрані картки зі словами, в яких відсутні деякі літери.)

Учитель

1.  КВА _ (Квас). Цей «ква» влітку від спраги п'єте.

2.  КВА_ _ _ _(Квадрат.) Цей «ква» учень на дошці малює.

3._ _ _КВА (морква), КВА_ _ _ _ _(квасоля).

Ці «ква» на городі зростають і разом у борщ по­трапляють.

4._ _КВА _ (Буквар.) Цей «ква» вас читати навчить.

5.__КВА (Буква.) Цей звук означає і мовчить.

6.  КВА_ _ _ _ _(Квартира.) Родина велика у «ква» цьому живе.

7. _ КВА_ _ _ _(Акваріум.) А в цьому — рибка - красуня пливе.

 

Букварик. Молодці, діти! Бачу, що ви стара­лися, гарно вчилися.

Учитель. А тепер давайте відпочинемо та по­граємо у гру «Це все ми, це все ми: я і друзі всі мої».

 

Хто до школи чимчикує,

Вранці весело крокує?

Пролунав давно дзвінок.

Хто спізнився на урок?

 

Любить хто із вас погратись,

З гірки на санчатах мчатись?

Хто із вас, скажіть, малята,

Помагає мамі й тату?

 

Хто уміє посуд мити,

Щоб на друзки все побити?

З фізкультурою хто дружить,

Виростає сильним, дужим?

 

А яке, скажіть, дитятко

З вас брудне, як поросятко?

Хто, скажіть мені, малята,

Любить з вас пісень співати?

 

                      Лунає тривожна музика

 

                        З′являється Двійка.

„Двійка”
Я чула, що деякі дічні 1-Б класу не люблять читати.. Так ось – я буду їм найкращою  подругою.
Я дуже гарна дівка,
Зовусь я просто Двійка.
У ледарів завжди я
В щоденнику живу.
Люблю я погуляти,
погратись і поспати,
А от уроки вчити
я зовсім не люблю.

 

Ой скільки тут малечі. А я знаю,ви любите  в ігри грати .Зіграєте зі мною у гру « Так чи ні?»
– Треба гарно вам читати?
– Треба менших ображати?
– На перервах верещати?
– Парти всі розмалювати?
– Друзів треба виручати?
– Треба слухати матусю?
– Тоді дратуйте хоч бабусю!
– У класі вибийте шибки!
– Вчительці робіть все навпаки!
– Чи хочете друзями моїми стати?


 Ой які ці вперті діти!

Та я ж вас краще вчительки буду вчити!


Виходить, потягуючись «Лінь»
Чого ти Двійко розкричалась

Поспати нарго не даєш.


Мене звуть просто – тітка Лінь.
Я з Двійкою дружу.
Я – Лінь хороша, бо дітей жалію,
За ними я ходжу, як їхня тінь, 

 Для них готую спокій і безділля.
Дитиночку приспати – так люблю!
Хай будуть ручки в неї білі, наче з вати!
З дітьми я разом їм, охоче сплю,
Не требам діткам лишньої мороки,
Ідіть, як котики сліпенькі, навмання.
І не ходіть ви в школу більш ніколи.

 

                                     Виходить  Киця
Киця
Мур-няу!..
Хто це галас тут здійняв?!.
Знову цей 1-Б клас
Треба знать йому  ті букви?
Краще грайтесь, розважайтесь
І нічим не переймайтесь…
Літери? Це просто дивно!
І кому вони потрібні?
У– горбате, А – нерівне.. ( показує)
Ну а цю… Не треба й вчити! (показує на літеру «Ц»)
Я без них не знаю лиха
І гуляю у дворі!
З мене приклад всі беріть
І уроки не учіть



Киця:

Безтурботно пісні я співаю,
І гуляю сама по собі,
Лінь:

Ваших клопотів, люди, не знаю,
І спокійно на серці мені.
Двійка:

Я красива, струнка і весела,
Я подобаюсь ледарям всім,
Лінь:

Якби ж от дітям розум дать,
Щоби урок не вчили…
Двійка:
Кому потрібні Букварі?!
Та викиньте їх, люди!

 

Буквар: ( з мітлою) А ну геть, звідси ледарі. Ці учні не такі.Вони працьовиті і розумні.
 

Буквар. Добре, діти, з вами! Та мені вже час повертатися до інших діток, які ще не вмі­ють читати.

 

Дякую вам за добрі слова.

Йду, бо чекає мене дітвора.

Всіх я мушу навчити читати,

Щоб кожен розумним міг стати.

 

 

Учень 17

Добрий Букварику! Перша книжко!

Хочеться навіть поплакати трішки.

Жаль розлучатись, хоч і треба,

Ми не забудемо  ніколи  про тебе.

 

Учень 18

Спасибі тобі за добру науку,

За паличку першу і першу букву,

За перше слово і першу казку,

За першої вчительки щиру ласку.

 

Учень 19

Букви ми старанно вчили,

Знаєм  їх від А до Я.

І сторіночку останню

Прочитали з букваря.

 

Діти разом

Прощавай, Букварику,

Наш найперший друже,

Ми тобі, Букварику,

Дякуємо дуже. 

 

Буквар:

Я вас навчив читати й писати

Слово « бабуся» і слово « Тато»,

Я залишаю навіки з вами

Слово « вітчизна» зі словом « Мама»

Хай вам щастить на шляху широкім

Милі діти мої ясноокі.

Хай підростає ваш перший клас,

Я залишаю вас.

Всі літери прочитані

Усіх їх 33. Тепер всіх вас учитимуть

Підручники нові.

 

                                  ( Прощаючись, Буквар іде)

 

                     Танцюючи, вискакує Грайлик-Читайлик

 

 

Грайлик – Читайлик:

Мені приємно бачити друзі-першокласники Вас. От ви і сказали слова подяки букварику, але Вас чекають нові зустрічі. . Хочете знати які?
Діти: ХОЧЕМО!

Грайлик – Читайлик:

 

Тоді відгадайте загадку.
Бачить – не бачить,
Чути – не чує,
Мовчки говорить,
Добре мудрує.
Кривду соромить,
Правди навчає,
Часом жартує,
Смішки справляє.

Діти: КНИГА!

                        Виходить Королева книг.

 

Мої маленькі друзі!. Я із задоволенням познайомлю вас із жителями мого володіння. Але пам”ятайте, що вони „Мовчки говорять, добре мудрують!” І тому в моїх володіннях постійно стоїть...А в тім вгадайте загадку і ви дізнаєтесь, що завжди стоїть у моїх володіннях.

„ Я - поняття із чотирьох літер.
Кожен мене знає.
Писне миша чи застогне вітер – 
Вже мене немає.”.


Діти: Тиша!

Королева книг: Якщо ви та розумні та кмітливі, тож знайомтесь з вашими новими порадниками, які ви будете вчити у 2 класі.


                 (Виходять Читанка, Рідна мова, Математика)

Читанка:
Я ваша перша читанка,
Красива в мене свитонька.
Цікаві сторінки, є вірші і казки.
Покажу вам сто земель
І космічний корабель.
Даруватиму щодня
І забави, і знання.

Рідна мова:
Як найчарівніша колискова
Плекає вас з дитинства рідна мова.
То піснею злине, то гарною казкою,
То словом догани, то доброю ласкою.
Під мамине слово ви виросли нишком.
Шануйте, друзі, цю гарну книжку.

 

Математика:
Один, два, три, чотири, п’ять!
Вміють діти рахувать.
Дуже точна я наука
І мене всі люди вчать.
Я потрібна всім – це знайте,
Математику вивчайте!

Королева книг: Слова подяки, хочеться сказати  всім книгам, які допомогли вам здобути знання. Це також і бібліотечні книги. Адже ви є активними читачами бібліотеки.

                                     ( виступ бібліотекаря)

 

Грайлик-Читайлик:

 

Вчіться, діти!
І мудра книжка
Скаже вам дуже багато
З того, що колись іншими
І посіяно й пожато.

Учень 18:

Ми навчилися читати, навчились писати.

Ми зустріли у школі навчання зорю.

І сьогодні всі разом від щирого серця

Ми приносим подяку свою Букварю.

 

Учень 19:

Просторі стеляться путі

Навкруг широкий обрій…

Мені відкрито все в житті

Аби учився добре.!

 

Учень 20.

Прощавай , букварику,

Наш найперший друже.

Ми тобі, букварику, дякуємо дуже.

 

Учень 21:

Закінчується наше свято.

Допомагали його готувати

ІКатерина Мефодіївна, і Ірина Станіславівна,

Слово подяки їм треба сказати:

 

Всі діти: Дякуємо!

 

 Учень 22:Словом хорошим згадайте в цей час

Тих, що Буквар готував для нас.

 

Учень 23: Спасибі редакторам і друкарям.

Учень 24: Спасибі письменникам і художникам.

Учень 25: Спасибі деревам за білий папір,

                  А квітам і травам – за фарби яскраві.

 

Учень 26: За добру турботу, за щастя, за мир.

 

Усі: Спасибі нашій державі!

.

Вчитель
Дитинство веселковими мостами,
Як в казці, швидко – швидко пролетить,
А потім юність росами – стежками …
Всі роки в школі – найсвітліша мить!
Тому у дружбі, радості зростайте,
Хай сонце щастя світить вам щораз.
І букварикове  свято це, запам’ятайте.
Нехай щастить вам в добрий час.

 

                        Пісня « Коли співають діти»

 

 

 

http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/stsenarii-svyata-proshchannya-z-bukvarem.html

« Розкажи онуку» 22/98

А.О.Гребенькова « Довідник класного керівника –«Ранок» 2008

 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!