Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості використання арттерапевтичних технік у роботі з дошкільниками
»

Виховний захід "Праця годує, а лінь марнує"

Виховна робота

Для кого: 1 Клас

10.04.2021

199

14

0

Опис документу:
Пропоную вашій увазі конспект відкритого виховного заходу для учнів початкової школи "Праця годує, а лінь марнує". У якому ви знайдете цікаві форми роботи з дітьми, різноманітні ігри на розвиток мислення, дрібної моторики та кмітливості. Інтерес може викликати інсценізація української народної пісні "Грицю, Грицю до роботи" та творча вправа "Чарівна лікарня"
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: «Праця годує, а лінь – марнує»

Мета: поглибити знання дітей про працю - основу всього, дати поняття про те, що труд, щодення робота – основа добробуту, знань, вмінь і навичок людини, її благополуччя; формувати ціннісне ставлення до праці, уявлення про значення та важливість праці в житті людини, родини та суспільства, формувати щоденну потребу до роботи, як фізичної, так і розумової;розвивати інтерес до праці, бажання трудитися, зв’язне мовлення, моторику, силу волі, вміння перетворювати працю на радість; виховувати любов до праці, старанність, наполегливість, повагу до людей різних професій.

Хід

Вихователь: Діти , сьогодні у нас незвичайна виховна година, до нас завітали гості, давайте привітаємось.

Вихователь: Діти , зараз ми з вами розгадаємо кросворд і дізнаємось, про що піде сьогодні мова. (учні розгадують кросворд і виходить слово – ПРАЦЯ)

  1. Як називається людина, яка пече хліб?(Пекар)

  2. Як називається людина, яка усе перевіряє, ревізує? (ревізор)

  3. Людина якої професії грає на сцені театру та в кіно? (актор)

  4. Як називають людину, яка працює у цирку?(циркач)

  5. Як називають людину, яка бачить майбутнє? (ясновидець)

Яке слово у нас вийшло?

Діти: Праця.

Вихователь:Вірно, отже, сьогодні ми поговоримо про працю.

Якщо хочеш завжди у достатку жити,

То поважай роботу, труд люби.

Старайся вчитися усе робити.

І, як почав, то не лінуйся, а роби.

Щоб в світі жити радісно й щасливо,

Добро твори у світі кожну мить.

Робота, праця – це велике диво,

Вона людину вчить у світі жить. (Н. Красоткіна)

Вихователь: Діти, подивіться навкруги. Все, що ви бачите: будинки, автомобілі, дитячі майданчики, одяг, меблі, чудові витвори мистецтва – це все створене руками людини, це все велика людська робота.

Учень: Поглянь довкола – он будинки, школа,

Машини по дорогах їдуть вдаль.

Без праці не було б цього ніколи

Й нічого в нас би не було.

Робота прислів’ям. На дошці – «Мала бджола, а й та працює»

Вихователь: Діти, як ви розумієте це прислів’я ? (Дитина змалечку повинна привчатися до праці, допомагати батькам. Виконувати якісь невеличкі посильні обов’язки)

Вихователь: Правильно, з самого дитинства кожна дитина повинна привчатися до праці. Скажіть, хто з вас допомагає своїм батькам, чим саме, яку роботу виконує? (відповіді дітей)

Вихователь: У народі кажуть:»Без труда – нема плода». Якщо нічого не робити, то нічого і не буде, до всього треба прикласти силу, розум і бажання.

Вихователь: Без труда плода немає –

Мудрість нас так научає,

Щоб чогось тобі навчитись,

Треба добре потрудитись.

Гра «Без труда – нема плода»

Вихователь: Уявімо собі життя без праці: і на виробництві, і в школі ніхто нічого не робить. Щоб тоді сталося? Наприклад: Не працює електрик…

Діти: Немає світла, не працює телевізор, неможливо прасувати одяг,тощо.

Вихователь: Не вийшов на роботу пекар…

Діти: Усі залишились без хліба…

Вихователь: не вийшли на роботу вчителі і вихователі..

Діти: немає кому вчити дітей

Вихователь: Не прийшов на роботу пожежник…

Діти: нікому загасити пожежу, все згорить.

Вихователь: вирішив відпочити працівник котельні.

Діти: буде холодно в квартирі і в школі.

Вихователь: Правильно, люди усіх професій повинні відповідально виконувати свою роботу. Працювати потрібно усім, і доросли і малим. А яка робота у вас?

Діти: Ми повинні вчитися.

Вихователь: Вірно, добре вчитися, а де ви можете здобути знання? Відгадайте загадку:

Учень: Вчить читати й рахувати,

І писати, і співати.

Всіх дітей навколо

Наша рідна… ( школа.)

Вихователь: Отже, в роботі збільшується сила,виробляється воля, гартується характер, набуваються навички та вміння, людина стає сильною та мужньою,вмілою та міцною.

Вихователь: Відгадайте загадки про професії. Слухайте пильненько та відгадуйте скоренько!

1.Золоті у нього руки:

Робить зачіски й перуки,

Підстриже і пофарбує,

Гарний настрій подарує. (Перукар)

2.Інструмент бере у руки -

Линуть чисті,ніжні звуки.

Люди кажуть: "Це талант!"

Добре грає ... (Музикант)

3.Біга пензлик по тканині,

Підкоряючись людині,

А людина творить свій

Неповторний світ живий. (Художник)

4.Хто одежу шиє всім:

І дорослим, і малим,

Дружить з голкою й тканиною,

Строчить швейною машиною. (Швачка)

5.Прокидається він рано

пече нам хліб духмяний.

Бублики і пиріжки

Пряники й медівники. (Пекар)

6.Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує -

Призначає процедури

І таблетки і мікстури? (Лікар)

7.У нас цю професію знають усі:

Сидить за кермом вантажівки й таксі,

Вантаж і людей він по місту розвозить

У літню спекоту й зимові морози. (Шофер)

8.Хто як квочка із курчатами,

В дитсадку щодня з малятами?

Хто їх пильно доглядає,

Няньчить,пестить,розважає? (Вихователька)

9.Як приходимо у клас,

Там чекає він на нас.

Вчить писати і читати,

І невтомно працювати. (Вчитель).

10.Надів біленьку шапку,

Готує він нам бабку. (Кухар)

Вихователь: Молодці, я бачу ви знаєте багато професій, а поділіться з друзями, ким працюють ваші мами і тати.(діти розповідають , показуючи презентації підготовлені дома)

Вихователь: Кожна професія важлива, а кожна робота вимагає від людини певних професійних умінь та навичок. Ми їх спробуємо відтворити під час веселої фізкультхвилинки.

Фізкультхвилинка «Професійні вміння»

Кожна праця – це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник.

Так – завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен – плавець…

Кожний – справжній фахівець!

(На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору і хлопають у долоні)

Вихователь: Давайте пригадаємо, яку літеру зараз ми вивчаємо на уроках читання та письма?

Діти : літеру »М»

Вихователь: Давайте спробуємо згадати , які професії починаються з літери «М».

Діти: Міліціонер, медсестра, майстер на будівництві, монтер, моряк, менеджер, маляр…)

Вихователь: Послухайте загадки – підказки:

  1. Він потерпілим допомагає

І злочини вмить усі розкриває?(міліціонер)

  1. Ця дівчина добра у білому халаті,

Завжди прийде до тебе в палату,

Зробить укольчик легенько тобі,

І не залишить тебе у біді.( медсестра)

Гра « Вгадай хто?» (звучить весела музика)

Умови гри: учні із зав’язаними очима повинні вгадати для якої професії потрібен той інструмент, який вони витягнуть із торбинки)

( гребінець – перукар; м’яч – футболіст; хліб – пекар; каструля – повар, модель машини – шофер, шприц – лікар, сопілка – музикант, тканина – швачка, пензлик – художник, лялька – вихователька, книга - вчителька і т. д.)

Вихователь: Хто такі люди праці ми вже зрозуміли, а як називають людей,які не хочуть працювати? (ледарі)

Учень: Що то за люди білоручки?,

Це дармоїди і недоучки!

Вони ж лінуються дарма,

Легкого хлібчика нема.

Бо праця всіх людей годує,

А безпросвітна лінь – марнує.

Вихователь: Поясніть порівняння:

  1. Старається, як мурашка.

  2. Працює, як віл.

( діти висловлюють свої думки)

Вихователь: Дуже важливо не тільки почати роботу, а й завершити її. Недаремно прислів’я кажуть: «Добрий початок – половина діла,

а кінець – ділу вінець.» ,«Кінець діло хвалить», Відкладений тільки сир добрий, а робота – ні». Тож ,розпочавши якесь діло, обов’язково закінчи його.

А ще в народі кажуть:»Без охоти, нема роботи» . Це означає, що кожну справу треба робити з настроєм, бажанням, інакше вона не принесе нікому радості і задоволення.

Вихователь: Зараз подивіться інсценізацію пісні «Грицю, Грицю до роботи..»

  • Який настрій пісні?

  • Про що йдеться мова у пісні?

  • Що ви можете сказати про Гриця? (що він ледар…)

Учень: Узявся, не лінуйся і не відкладай,

Бо труд – велике диво!

В роботу душу ти вкладай,

І житимеш щасливо!

Вихователь:Діти, до нас завітав лікар Чарівної лікарні, йому потрібна наша допомога, потрібно скласти рецепт від ліні.

Творча вправа »Чарівна лікарня»(діти вигадують рецепт і рекомендації, які б допомогли людям позбавитися ліні, а лікар записує) Рецепт: »Щодня зранку пити по декілька крапель еліксиру працьовитості, протягом дня через годину після їжі потягнутися кілька разів і гучно вимовити вголос усе, що потрібно зробити. Ввечері записати все, що зроблено і скласти план на наступний день. Потім потрібно випити склянку молока для міцного сну.»

Учень: Де руки й охота, там добра робота,

Труд, праця, майстерність – це диво!

Без праці й роботи нема позолоти,

Берись за роботу сміливо!

(Самостійна робота учнів - наклеюють рецепти на хмаринки .)

Вихователь: Тож зробимо висновки. Чому люди повинні працювати?Що важливо для роботи?

Діти: 1.Починаючи якусь роботу, обов’язково її закінчи.

2.Працюй з охотою.

3. Не кидай роботу на півдороги.

Вихователь: Тож труд людський – всьому основа,

Від нього і добробут, і прогрес,

Достаток в домі, у дітей обнова

І безліч рукотворних див, чудес!

(Н. Красоткіна)

«Праця звеличує людину.»

«Діло майстра величає!»

«Землю прикрашає сонце,

а людину – праця.»

«Щоби мати, треба працювати.

«Під лежачий камінь

вода не тече.»

«Без діла, марніє сила.»

«Щоб довго жити,

треба працю любити.»

Навчально – реабілітаційний центр

«Особлива дитина»

Виховна година на тему:

«Праця годує, а лінь – марнує»

Підготувала вихователь ГПД:

Сахнюк Вікторія

Валеріївна

«Без діла слабіє сила.»

«Не одежа красить людину,

а добрі діла.»

«Кожна пташка своїм

дзьобиком живе.»

«Труд чоловіка годує.»

«Щоб людиною стати –

треба працювати.»

«Хочеш їсти калачі –

не сиди на печі.»

«Чесне діло роби сміло!»

Рецепт:

»Щодня зранку пити по декілька крапель еліксиру працьовитості, протягом дня через годину після їжі потягнутися кілька разів і гучно вимовити вголос усе, що потрібно зробити. Ввечері записати все, що зроблено і скласти план на наступний день. Потім потрібно випити склянку молока для міцного сну.»

Рецепт:

»Щодня зранку пити по декілька крапель еліксиру працьовитості, протягом дня через годину після їжі потягнутися кілька разів і гучно вимовити вголос усе, що потрібно зробити. Ввечері записати все, що зроблено і скласти план на наступний день. Потім потрібно випити склянку молока для міцного сну.»

Рецепт:

»Щодня зранку пити по декілька крапель еліксиру працьовитості, протягом дня через годину після їжі потягнутися кілька разів і гучно вимовити вголос усе, що потрібно зробити. Ввечері записати все, що зроблено і скласти план на наступний день. Потім потрібно випити склянку молока для міцного сну.»

Рецепт:

»Щодня зранку пити по декілька крапель еліксиру працьовитості, протягом дня через годину після їжі потягнутися кілька разів і гучно вимовити вголос усе, що потрібно зробити. Ввечері записати все, що зроблено і скласти план на наступний день. Потім потрібно випити склянку молока для міцного сну.»

Рецепт:

»Щодня зранку пити по декілька крапель еліксиру працьовитості, протягом дня через годину після їжі потягнутися кілька разів і гучно вимовити вголос усе, що потрібно зробити. Ввечері записати все, що зроблено і скласти план на наступний день. Потім потрібно випити склянку молока для міцного сну.»

Рецепт:

»Щодня зранку пити по декілька крапель еліксиру працьовитості, протягом дня через годину після їжі потягнутися кілька разів і гучно вимовити вголос усе, що потрібно зробити. Ввечері записати все, що зроблено і скласти план на наступний день. Потім потрібно випити склянку молока для міцного сну.»

Рецепт:

»Щодня зранку пити по декілька крапель еліксиру працьовитості, протягом дня через годину після їжі потягнутися кілька разів і гучно вимовити вголос усе, що потрібно зробити. Ввечері записати все, що зроблено і скласти план на наступний день. Потім потрібно випити склянку молока для міцного сну.»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.