Виховний захід "Подорож по країнах Ввічливості і Доброти".

Опис документу:
Мета: розширювати знання дітей про вживання ввічливих слів, збагачувати їх словниковий запас чемними словами, що здавна говорили в Україні; ознайомити учнів з поняттям «комплімент»; розвивати культуру спілкування і позитивні риси характеру дітей; виховувати бажання наслідувати кращі зразки поведінки між школярами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Подорож по країнах Ввічливості і Доброти.

Мета: розширювати знання дітей про вживання ввічливих слів, збагачувати їх словниковий запас чемними словами, що здавна говорили в Україні; ознайомити учнів з поняттям «комплімент»; розвивати культуру спілкування і позитивні риси характеру дітей; виховувати бажання наслідувати кращі зразки поведінки між школярами.

Обладнання: малюнки, картки з прислів’ями, карта подорожі, емблеми, чарівна паличка.

Вчитель. Любі діти! Ми живемо з вами серед людей. Наші слова, вчинки, жести не байдужі знайомим людям, які нас оточують. Дуже важливо знайти правильну лінію поведінки. Серед нас є люди, яких легко образити нетактовною поведінкою,поганим словом. То ж з самого дитинства потрібно засвоювати науку спілкування, вміння поводитися так, щоб людям, які оточують нас, було затишно, зручно, приємно.

Діти! Сьогодні на вас чекає подорож до країни Ввічливості і Доброти. Перш ніж вирушити у подорож, що ми повинні зробити? Отже, давайте привітаємося.

Треба дружно привітатись «Добрий день».

Дружно й голосно сказати «Добрий день».

Вліво, вправо поверніться,

Туди – сюди усміхніться «Добрий день» ( 3 р.)

  • Діти, ви всі бачили мультфільм «Про кота Леопольда». А який він – кіт Леопольд? (Добрий, ввічливий). І ми з вами сьогодні, як вчені – дослідники спробуємо осягнути всю глибину слів « ввічливість» і «доброта». (Звучить мелодія з мультфільму) Тож вирушаймо!

Ми їдем, їдем, їдем

У ввічливості край.

Ця гра - цікава дуже,

Ти з нами теж пограй!

Сідай із нами, друже,

В чарівний потяг наш

І все, що тут почуєш,

Повік не забувай.

І зупинка «Інформаційна»

В країні Ввічливості і Доброти усі мешканці дійсно ввічливі та шанобливі, привітно вітаються, доброзичливо розмовляють і чемно поводяться. А чи вмієте ви, діти, ввічливо вітатися? Як ви це робите?

Доброго ранку! – всіх я вітаю.

Доброго ранку! – людям бажаю.

Доброго дня і доброї ночі,

Доброго вечора зичу охоче.

Доброго дня вам! – щиро вітаюсь.

Будьте здорові! – людям всміхаюсь.

Вчитель. А чи знаєте ви, хто повинен вітатися першим – діти чи дорослі?

  1. Взагалі прийнято, щоб діти віталися з дорослими, а чоловіки з жінками.

  2. Вихована людина, зустрівши знайомого, намагається привітатися першою, даруючи привітне слово і сердечну усмішку.

  3. Зустрівши свого приятеля - однолітка, можна сказати йому «Привіт!», але не слід кричати, якщо ви побачили його на протилежному боці вулиці.

  4. Затримуючись на вулиці із знайомим, не можна заважати рухові перехожих. Для бесіди краще відійти в бік. Не треба зупинятися і заводити розмову в дверях, у вузьких проходах.

  5. У бібліотеці вітаються тихо, напівголосно, щоб не заважати тому, хто працює в читальному залі.

Вчитель. Для вітання вживають також слово «Здрастуйте». У тлумачному словнику ми знайшли пояснення: здрастуйте, тобто будьте здорові. З давніх – давен в Україні вживали ще такі слова – вітання: Доброго дня! Здоровенькі були! Помагай Бог! Дай боже здоров’я! Добридень!

А зараз учні нашої школи приготували нам частівки.

1. Добрий день – казати треба.

Знаєм добре ми це всі.

Одні кажуть раз за разом.

Інші ходять, як німі.

2. У дівчаток гарні кіски,

Але надто вже малі,

А щоб довші виростали,

Ми їх тягнем до землі.

3. Ми хлоп’ят своїх навчаєм,

Що будуть солдатами,

А щоб краще пам’ятали,

Любимо щипати їх.

4. Нас постійно поучають:

Там не стукни, не штовхни,

У товаришів по черзі

Все пробачення проси.

5.Ми трішечки пошуміли,

Що аж вікна задзвеніли.

Ми сказали: «Тиша!»

В школі впала криша.

6. Ми частівки заспівали,

Може в них не все гаразд.

Підкажіть – ми станем кращі,

Все у нас піде на лад.

Діти, ви всі знаєте Василя Олександровича Сухомлинського. Він присвятив своє життя вихованню дітей і написав дуже багато творів для них. Зараз подивіться інсценізацію уривка з оповідання В. Сухомлинського «Навіщо кажуть спасибі».

Дійові особи: дідусь, хлопчик.

(Лісом ідуть двоє подорожніх: дідусь і хлопчик.

Хлопчик. Дідусю, жарко. Пити хочеться.

Дідусь. Прислухайся внучку. Десь тихо дзюрчить струмочок. (Підійшли до струмочка, напились.)

Дідусь. Спасибі тобі, струмочку! (Хлопчик усміхається.)

Дідусь. Чого ти усміхнувся. Хлопче?

Хлопчик. Навіщо Ви, дідусю,сказали струмочкові спасибі? Він же не жива істота і не дізнається про вашу подяку, не почує ваших слів.

Дідусь. Це так. Якби води напився вовк, він міг би і не дякувати. Ми ж не вовки, а люди. Розумієш, навіщо людина каже спасибі? А знаєш, кого це слово вшановує, звеличує, підносить?

Хлопчик. Така, дідусю, мудра істина, але я її перевірю. Спасибі тобі, струмочку, за смачну холодну водичку.

Дідусю, струмочок усміхнувся! Дивіться, як заблищала, заграла вода.

Вчитель. Який висновок для себе ви зробили?

Вихована людина поступає з усіма так, як велить серце.

Ми їдем, їдем, їдем –

Продовжується гра.

Дивіться, перед нами

Ще вибачень гора.

2 зупинка «Місто Ввічливості і Доброти»

Вчитель. От ми і прибули у місто Ввічливості і Доброти. Стоїть воно на берегах двох річок – Дякую і Спасибі. Це слова подяки. Їх треба вживати завжди, коли хтось зробив тобі хоч маленьку послугу, щось добре. У цих річках ніколи не висохне вода, бо ввічливі люди увесь час поповнюють ці річки чарівними словами подяки.

Є ще чудове і лагідне озеро в країні Ввічливості – озеро Будь ласка. Щодня вода цього озера стає ще більш ласкавою і м’якою, бо люди не забувають говорити ці слова, коли звертаються один до одного з проханням.

Будь ласка! Прошу Вас, будьте ласкаві!

Гарні, приємні, чудові слова!

Теплі слова ці, як сонце ласкаві –

Ключ, що людськії серця відкрива!

Вчитель. Тлумачний словник пояснює, що слова «будь ласка» - це скорочена форма слів «будьте ласкаві».

Вчитель. Дуже гарно, коли людина, яка образила когось, все ж таки зрозуміє, що заподіяла лихо і виправиться. Коли на вашу думку, треба сказати: «Пробачте будь ласка. Дозвольте зайти.» Якщо ненароком зачепив когось чи штовхнув, чи наступив на ногу, кажуть: «Вибачте, будь ласка».

Як ви думаєте, яких правил чемної, вихованої людини ми повинні дотримуватись під час бесіди?

(Віповіді учнів. Під час бесіди не можна перебивати співрозмовника, треба дати йому змогу висловитись, під час бесіди слід дивитись співрозмовнику в очі, звертатися до нього на ім’я, під час розмови треба вживати ввічливі слова, не соромитися говорити добрі, привітні слова.)

  • Діти, як назвати одним словом приємні слова, від яких у людини покращується настрій, від яких вона радіє і хоче зробити якнайбільше добра?

КОМПЛІМЕНТ

(Діти спочатку називають голосні, а потім приголосні букви.)

Гра «Впізнай комплімент»

Якщо я вимовляю комплімент – всі плескають у долоні, а якщо ні – тиша.

Які у тебе красиві очі!

Які у тебе довгі вуха!

Ти струнка, як берізка!

Ти вайлуватий, як ведмідь!

Ти працьовита, як бджілка!

Ти впертий, як віслюк!

Яке у тебе гарне волосся!

Мамо, яка ти добра!

Учитель. Ввічливість і доброзичливість – ці якості, так необхідні людині! А виховуються вони з дитинства. Ми з вами повинні поважати один одного, товаришувати, не ображати менших, слабших.

Пісня «Справжній друг» М. Шаїнського.

3 зупинка «Ігрова»

Гра «Встав чарівне слово».

  • Розтопить серце всякого сердечне слово ….(дякую)

  • Якщо ти їсти вже не в силах, то скажеш мамі що … (спасибі)

  • Зазеленіє старий пень, коли почує … (добрий день)

  • Коли згасає сонце й зоря лягла на плечі, серед знайомих голосів ми чуєм … (добрий вечір)

  • Розтане навіть крига від слова доброго … (спасибі)

  • Щоб зустрітися знову в годину призначену, кажу щиро завжди я всім … (до побачення).

Гра з прислів’ями

Початки прислів’їв у дівчаток, а кінцівки у хлопчиків.

1. Від доброго слова 3. в твоїй доброті.

2. Доброго держись 4. це не робити зла.

3. Твоя красота 1. і лід розтане.

4. Перший крок до добра 2. а лихого стережись.

Вчитель. Люди – живі істоти, наділені душею, а душа – це, насамперед, почуття, емоції, світосприймання…

Будемо у гру ми грати,

Ці будинки заселяти.

Творча гра «Засели будинки»

Вчитель. Заселили ми будинки,

    Плаче сонечко в хмаринці.

Закінчилась наша гра.

Ми забудем ці слова.

Хай вони не крають душу!

Ці слова я стерти мушу.

Стерли. Все. І зло пропало.

І на серці ясно стало.

Вчитель. Зараз ми перевіримо, як ви засвоїли слова ввічливості, і що ви запам’ятали. проведемо гру «Чарівна паличка».

(Діти утворюють коло, під музику передають «чарівну паличку». На закінчення той, у кого залишилася «чарівна паличка» промовляє добре слово).

От добігає наша подорож до кінця. На згадку про неї ми приготували вам подарунки (емблеми сонечка).

Сонечка в класі враз засіяли,

Зразу тепліше й світліше всім стало.

Цікаво як вийшло, погляньте, будь ласка,

В нас – мамина ніжність,

Татова сила, дідова щирість,

Веселість сестриці і турботливість,

Братова вправність

І друзів гостинність,

Мудрість людська

І любов Батьківщини …

Та кожен з нас – унікальний,

Нема на світі другої

Такої людини …

Пам’ятайте слова Ш.О. Амонашвілі: «Давайте приносити людям радість спілкування з нами».

Кожна людина – це маленький всесвіт. Вона унікальна, неповторна. Планету Особистість з країною Я оточують безліч інших планет: Мама, Тато, Дідусь, Бабуся, Брати, Сестри … це – сузір’я Сім’я. Її бережуть і леліють друзі, знайомі, просто люди з галактики Батьківщина.

Якщо хочеш, друже,

Щоб тебе любили,

Чемним і привітним,

Добрим, чесним будь!

Не роби другому,

Що тобі не миле!

Правило це мудре, друже, не забудь!

Пісня Гімн школи.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»