Виховний захід «Подорож на планету Доброти та ввічливості»

Опис документу:
Мета: формувати в учнів ціннісну орієнтацію, здатність формулювати моральні судження, розвивати вміння відрізняти погане від доброго, виховувати позитивне світосприйняття. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі, сприяти створенню дружнього дитячого колективу. Виховувати чемне ставлення учнів одне до одного,повагу до людей, доброзичливість,патріотизм.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ОЗ Чаплинська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів

Виховний захід на тему:

«Подорож на планету

Доброти та ввічливості»

Вчитель: Луцик О.В.

2018 р.

Виховний захід «Подорож на планету Доброти та ввічливості»

Мета: формувати в учнів ціннісну орієнтацію, здатність формулювати моральні судження, розвивати вміння відрізняти погане від доброго, виховувати позитивне світосприйняття. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі, сприяти створенню дружнього дитячого колективу. Виховувати чемне ставлення учнів одне до одного,повагу до людей, доброзичливість,патріотизм.

Хід заняття

1.Організація класу

Посміхніться всі миліше

Привітайтесь «Добрий день»

Всім удачі та наснаги

Й творчих та нових ідей

Діти сьогодні до нас на урок прийшло багато гостей. Який у вас настрій?

- Передайте свій настрій виразом обличчя. Усміхніться до мене, посміхніться нашим гостям, поділіться гарним настроєм з товаришем. За виразом ваших облич я бачу, що у вас все гаразд, тому можемо починати наше заняття.

Послухайте вірш і скажіть, яка його головна думка.

Сказав мудрець: Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

Що зрозуміли з почутого?

В яких рядках виражено головну думку вірша?

Сьогоднішнє наше заняття буде присвячене саме цій людській якості-доброті.

Діти, сьогодні на нас з вами чекає подорож на планету у міжпланетному просторі. А, щоб подорож ця була успішною і цікавою, давайте візьмемося за руки і скажемо один одному: «Я бажаю тобі і собі добра!» Наш клас поділено на групи. І працювати сьогодні ви будете не самостійно, а разом із своїми товаришами. Тож давайте пригадаємо правила роботи у групах.

СЛАЙД І Основні правила дискусії групі.

Поважай права і думки інших. Кожен член групи має можливість висловитись.

Будь готовий слухати інших не перебиваючи.

Будь готовий до співпраці.

Підтримуй ідеї інших товаришів.

Не говори занадто довго та часто.

Водночас має говорити лише одна особа.

Не критикуй себе та інших.

: Отже сьогодні ми мандруємо до незвичайної планети, а якої саме, ми зараз з вами дізнаємося. І в цьому як завжди нам допоможе казка.

СЛАЙД ІІ

Жила-була на землі дівчинка, яка мала ім’я Любов. Самотньо їй було на світі без подружки. Ось вона й звернулася до старця, який прожив вже понад сто років і був чарівником.

- Допоможи мені, дідусю, обрати собі подружку, щоб я могла з нею дружити все своє життя.

Замислився чарівник й сказав:

- Приходь до мене завтра вранці, коли перші птахи заспівають та роса ще не висохне.

СЛАЙД ІІІ

Так і зробила дівчинка. Вранці, коли сонце ледь-ледь з’явилося на горизонті, прийшла Любов в умовлене місце. Прийшла та бачить: стоять п’ять прекрасних дівчаток, одна другої краще.

- Ось, обирай,- говорить Чарівник,- одну звуть Радість, другу – Вдача, третю – Красота, четверту – Печаль, п’яту - Доброта,

- Вони всі прекрасні – сказала Любов,- не знаю кого і обрати.

- Твоя правда,- відповів Чарівник,- вони всі прекрасні, і ти в своєму житті обов’язково з кожною з них зустрінешся, можливо ще й подружишся, але сьогодні і зараз тобі потрібно обрати лише одну. Саме вона і буде тобі подружкою і опорою на все твоє життя.

Підійшла Любов до дівчаток ближче, подивилася кожній прямо в очі і замислилась…

Запитання до дітей: А кого б обрали ви? Чому?

Так вірно. Любов підійшла саме до дівчинки, яка мала ім’я Доброта. Доброта протягла їй руки. Так от, сьогодні ми з вами помандруємо на планету під назвою Доброта та ввічливість. Але на цій планеті трапилося лихо: жителі цієї планети забули девіз за яким їм потрібно жити і все в них пішло шкереберть. От вони і розіслали повідомлення з закликами про допомогу. Одне з таких повідомлень потрапило до нашого класу, давайте зачитаємо його.

СЛАЙД ІV Лист від мешканців іншої планети

«Любі діти! Допоможіть нам, будь ласка. Шлях до нашої планети буде нелегким. Долаючи перешкоди, які будуть траплятися на вашому шляху, ви маєте допомагати один одному, бути ввічливішими один з одним, добрішими, гуманнішими, щирішими та вихованішими.

Сподіваємося, що ви впораєтеся і зможете знайти розгадку. Девіз написаний на окремих папірцях і вам його потрібно зібрати. На кожній планеті, яка буде траплятися на вашому шляху ви будете отримувати по слову-підказці і наприкінці подорожі ви зможете скласти цілий вираз, який допоможе встановити мир та злагоду на нашій планеті. Бажаємо вам успіхів!»

СЛАЙД V

Вчитель. Ну що, діти, допоможемо? Отже вирушаємо у подорож. От і з’явилася перша планета на нашому шляху. Назва цієї планети «Чарівні слова».

СЛАЙД VІ ПОВІДОМЛЕННЯ:

Жителям планети «Земля». Вам потрібно одягнути дерево листочками із «чарівних» слів ввічливості. Якщо ви впораєтеся, то отримаєте першу підказку.

Вчитель. Отже, ось дерево, на яке нам потрібно нанизати листочки з чарівними словами. Листочки у вас на партах. Ваша задача: вибрати потрібні слова і повісити листочки на дерево. Ну що, готові? Почали.(1 хв.)

Що ж, я думаю що відтепер ці слова в нашому класі звучатимуть частіше. А ми продовжуємо нашу подорож далі.

А ось і перша підказка - це слово -роби

А ми з вами летимо далі. Ось і друга планета під назвою «Протилежності»

СЛАЙД VІІІ ПОВІДОМЛЕННЯ:

Щоб отримати слово - підказку вам потрібно скласти пари слів-протилежностей, а також визначити від кого залежить чого в світі буде більше добра чи зла.

РОБОТА В ГРУПАХ

У вас на столах лежать папірці з переліком позитивних і негативних рис характеру. Ваше завдання утворити пари протилежностей: наприклад – добро - зло і так далі. Починайте працювати. (1 хв.)

І група ІІ група

Сміх – сум Щедрість -скупість

любов – ненависть сила - слабкість

повага – зневага доброзичливість - грубість

СЛАЙД Х

ІІІ група ІV група

Доброта – жорстокість Спокій - тривога

дружба – ворожнеча радість - злість

мир – війна мир - війна

ТЕХНОЛОГІЯ «МІКРОФОН»

Учитель пропонує продовжити речення:

1. ДОБРО – ЦЕ…

2. ДОБРА ЛЮДИНА – ЦЕ…

3. ДОБРИЙ ВЧИНОК – ЦЕ…

СЛАЙД

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в до­лонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший, живий чи мертвий?». І мудрець, який і насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?

Учні відповідають: «Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре».

Учитель. Правильно. Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.

Вчитель. Так, добре, ось ми і отримали другу підказку добро

ПОВІДОМЛЕННЯ:

Дорогі діти! Жителі нашої планети дуже сумують від того, що втратили надію на порятунок. Допоможіть нам як найшвидше!

Вчитель. Що ж, діти, давайте спробуємо підтримати жителів планети ДОБРОТА. А допоможе нам в цьому пісня.(Діти співають пісню «Якщо добрий ти»)

Вчитель. А тепер уперед до нової планети. А ось і вона: планета «Вихованості».

ПОВІДОМЛЕННЯ:

На нашій планеті слова загубилися, або втратили своє значення. Тому вам потрібно повернути всі слова на своє місце і ви зможете отримати третю підказку.

Вчитель. Ну що, діти, готові? Допоможемо жителям цієї планети виправити помилки? Тоді почали.

(На партах у дітей лежать правила, треба виправити помилки) . (1 хв.)

Речення з помилками:

І група

1. Проходити на своє місце в кінотеатрі треба спиною до тих, хто сидить.

2. Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси.

ІІ група

3. Ввічливі діти ніколи не поступаються своїм місцем у тролейбусі або в автобусі старшим.

4. Виховані діти обгортку від цукерки викидають на тротуар.

ІІІ група

5. Усі діти переходять вулицю на червоне світло світлофора.

6. Виховані діти завжди лазять по деревах.

ІV група

7. Дівчатам слід витирати руки об сукню.

8. Виховані діти завжди кричать, коли вітаються.

Зараз я пропоную вам подивитися мультфільм «Просто так» і подумати, чого хотіли навчити нас автори-мультіплікатори.

(Перегляд мультфільма)

-Чого хотіли навчити нас автори цього мультфільма?

-Чому змінювався настрій у звірят?

-Чому вони робили приємні подарунки один одному?

-Як ви вважаєте, чи приємно бути добрим?

-Який висновок можете зробити після побаченого?

Вчитель. Молодці! Ви отримали третю підказку - добро Полетіли далі. А ось і наступна планета «Ввічливості»

ПОВІДОМЛЕННЯ:

Вам потрібно вірно і швидко відповісти на питання і тоді шлях четвертої підказки буде відкрито.

Вчитель. Тепер, діти, все залежить від вас, чи зможемо ми рухатися далі. У вас на столах лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я буду зачитувати вам репліки. А ви повинні сказати де правильно поводяться діти, а де ні. Якщо правильно – то ви сигналізуєте зеленою карткою,а якщо неправильно – то червоною.

«Дайте мені хлібину», - звертається хлопчик у магазині до продавця. (червона)

2. « Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисне»,- говорить дівчинка в автобусі дідусю. (зелена)

3. «Покличте до телефону Марину», - просить дівчинка. (червона)

4. «Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі», - сказав хлопчик бібліотекареві. (червона)

5. «Люба бабусю! Я із задоволенням Вам допоможу!» - говорить дівчинка своїй бабусі. (зелена)

Ну що ж ,з цим завданням ви справились. Тепер попрацюємо в групах.

  • РОБОТА В ГРУПАХ. ОБГОВОРЕННЯ І СКЛАДАННЯ «ОЗНАК СПРАВЖНЬОЇ ДРУЖБИ»

  • У кожного з нас є друзі. Інколи важко обрати собі друга. Зараз візьміть, будь ласка, аркуші з рисами характеру якими повинен бути наділений справжній друг і оберіть лише три риси, які на вашу думку повинні бути більш за все вираженні, зайву рису характеру викресліть. (1 хв.)

  • І група Чесний, розумний, сміливий, хвалькуватий.

  • ІІ група Добрий, щирий, задиристий, відвертий.

  • ІІІ група Балакучий, веселий, ввічливий, лагідний.

  • ІV група Правдивий, жадібний, сильний, довірливий.

  • Ось ми і отримали останню підказку – слово матимеш. Який девіз у нас одержався? Роби добро - добро і матимеш.

  • Як ви розумієте цей вислів?

  • . Справжнє добро можливе тільки за умови великого душевного багатства. Хто щедро робить добро, у відповідь отримує ще більше.

  • Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю. І щоб жилось усім нам добре, у мирі і злагоді, необхідно щохвилини, щоденно творити добрі справи.

Вчитель. Ось і закінчується наша подорож. Сподіваюсь, що вона збагатила вас, допомогла доторкнутися душею до людських витоків добра і милосердя. Нехай не черствіють ваші душі в щоденних клопотах, бережіть серця від усякого зла.

Перед вами лежать сердечка. Напишіть на них свої імена. Давайте поселимо свої сердечка на планеті Доброти та ввічливості (Діти пишуть імена на сердечках і наклеюють їх на плакаті із зображенням планети.) Наприкінці мені б хотілося сказати, що наш клас - це маленька родина. І мені б дуже хотілося, щоб в нашій родині завжди панувала доброта, повага, взаєморозуміння, та не було би сварок та лайок.

Тож на все добре.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
4
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!