і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Виховний захід на тему “Крок назустріч. Театр життя” (до Дня інвалідів)

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховний захід

на тему “Крок назустріч. Театр життя”

(до Дня інвалідів)

 Мета: виховати почуття толерантності та розуміння людей з обмеженими можливостями; розширити знання про проблеми інвалідів та хвороби, що призводять до інвалідності;  розвивати вміння аналізувати отриману інформацію та робити відповідні висновки.

Хід заходу

І. Вступна частина

Класний керівник.  Добрий день, дорогі учні! А день сьогодні добрий, тому що людським теплом і добротою зігріваються серця. Сьогодні наша година спілкування присвячена Міжнародному дню інвалідів.  Щороку 3-го грудня весь світ відзначає День захисту людей з особливими потребами. Мета даного заходу – привернення уваги до проблем тих, хто став інвалідом від народження, в дитинстві чи під час дорослого життя. За останні сім років чисельність інвалідів в Україні, на жаль, зросла в більш ніж на півмільйона.
1. Назвіть ваші асоціації до теми нашого заходу, створивши акростичний вірш, та використовуючи слово ІНВАЛІДНІСТЬ для цього.

ІІ. Основна частина заходу

  1. Вступна промова

В жовтні 1992 року Генеральна Асамблея ООН уклала резолюцію про те, що 3 грудня відзначатиметься всесвітній день людей з обмеженими можливостями.

Понад 650 млн. людей, а це 10-15% населення світу, живуть з інвалідністю. Згідно офіційної статистики кількість людей з обмеженими можливостями в Україні становить 2,67 млн., що складає 5,2% від кількості всього населення України. Неофіційно ця кількість сягає 15%.

Найрозповсюдженішими хворобами, що призводять до інвалідності, є хвороби системи кровообігу, новоутворення, хвороби кістково-м’язової системи, хвороби очей, ендокринні хвороби, розлади харчування та порушення обміну речовин. Серед причин інвалідності дітей на 1му місці – вроджені аномалії, деформації та хромосомні порушення; на 2му місці – хвороби центральної нервової системи.

Інвалідність включає в себе певні перешкоди, зумовлені тим, що всі люди різні та мають відповідно певні потреби. Деякі люди можуть зіштовхуватись з кількома проблемами одразу. Одні з них є фізичними, інші – відносяться до способу комунікації, отримання інформації, навчання, ставлення оточуючих.

Неможливо сказати, лише поглянувши на людину, що вона інвалід, тому що деякі прояви непомітні. ООН створила права інвалідів в 2006 році, які дають змогу таким людям брати участь в багатьох аспектах життя.

Люди з інвалідністю роблять свій внесок в життя суспільства. Насправді, телефон, окуляри, кампус, голосове керування комп’ютером та телефоном були створені для потреб інвалідів. Інваліди використовують додаткові засоби, що полегшують їм життя: коляски, окуляри. Наприклад, хворі на дислексію носять спеціальні окуляри з розфарбованими лінзами, що допомагають їм читати та вчитись. Сліпі можуть користуватись скрінрідером для читання книг та текстів з монітору. Для глухонімих існує наприклад, ослан, - це мова, створена в Австралії, та з допомогою якої можна говорити, співати та навіть жартувати, використовуючи долоні, руки, обличчя тощо. Для сліпих існує також азбука Брайля, з якою ми сьогодні ще познайомимось ближче.

  1. З’єднання”. Учні розділяються на 2 групи та з’єднують назви хвороб, пов’язаних з інвалідністю, та пояснення, - які порушення відбуваються в організмі людини (Додаток 2).

    Частий сміх, хаотичні рухи

    Синдром Ангельмана

    Труднощі з рахунком

    Дискалькуляція

    Труднощі з письмом

    Дисграфія

    Труднощі з навчанням, візуальним сприйняттям тексту

    дислексія

    Труднощі з мовленням

    Алалія, дизартрія (артикулятивні пошкодження)

    Труднощі з ходінням

    Хвороба рухового нейрона, м’язова дистонія

    Труднощі зі слухом

    Хвороба Меньєра, отит

  2. Ситуація з дітьми-інвалідами у школі.

  3. Відомі особи, що були інвалідами.

Особа

Інформація  

Альберт Енштейн

науковець

Людвіг ван Бетховен

Композитор/музикант

Уолт Дісней

мультиплікатор

Вправа “Ярлики”

Мета: дати відчути емоції, які виникають в учасників, коли їх змушують діяти згідно стереотипів.

Матеріали: корони з написами: “Будь зі мною зверхнім”, “Ігноруй мене”, “Стався до мене, ніби мені 5 років”, “Посміхайся мені”, “Зневажай мене”, “Бійся мене”, “Відчувай до мене одразу”, “Захоплюйся мною”, “Уникай мене”, “Насміхайся наді мною”.

Інструкція:кожному з учасників одягає на голову корону (стрічку з написом) так, що він не бачив, що на ній написано. Інші з учасників мають ставитись один до одного відповідно до напису на короні, не повідомляючи йому цих слів. Після закінчення складання картинки учасники, не знімаючи корон, відповідають на запитання ведучого, чи сподобалось їм, що до них ставилися таким чином. Чому? Потім учасники знімають корони і виходять з ролей. Обговорення в колі: чим у реальному житті можуть бути “корони”? Як впливає наявність подібних “ярликів” на спілкування? Звідки ми беремо наші уявлення про інших?

Історія знає немало випадків подолання стереотипів. Серед людей з обмеженими можливостями є відомі імена.

Інформаційний блок

Луї Брайль (1809-1852)

Коли Луї були 3 роки, з ним сталося нещастя: він поранив собі око шорним ножем, внаслідок чого розвинулося запалення очей, і хлопчик осліпнув. Батьки постаралися допомогти сліпому дитяті засвоїти трудові навики: навчили плести бахрому для кінської збруї і шити домашні туфлі, запросили вчителя музики, який навчив його грі на скрипці. У місцевій школі Луї вивчив алфавіт за допомогою звичайних паличок.

У січні 1819 р. Луї Брайль був зарахований в Паризький інститут для сліпих. Вихованців в інституті навчали грамоті, музиці, в'язанню і ткацтву. По багатьом предметам підручників не було, не існувала тоді і система запису нот для сліпих, тому методика викладання була заснована на сприйнятті інформації на слух.

Будучи таланливою людиною, Брайль задумав створити систему рельєфно-точкової писемності, яка була б зручною для сприйняття на дотик, дозволяла точно відображати всі особливості тієї або іншої мови, записувати цифри, хімічні і фізичні знаки, ноти.

Брайль почав експериментувати і в 1824 р., у віці 15 років, ввів свою власну систему: маленьке «вічко», що складається з двох вертикальних лав з номерами 1, 2, 3 в лівому ряду і 4, 5, 6 в правом. Це дало 63 комбінації. З них Брайль вибрав букви для свого алфавіту, знаки нотації, номери, математичні символи і деякі слова, що часто вживаються, такі, як «для», «від», «разом» і артиклі. Лише після його смерті у всьому світі було визнано, що розроблена Брайлем система писемності для сліпих - найкраща. Нею користуються і у наш час. Ним також був створений спеціальний прилад для написання літер і знаків; цей прилад з невеликими змінами дійшов до нашого часу.

Джон В. Корнфорт 

Коли австралійський вчений Джон В. Корнфорт з Університету Сассекса в Англії, їздив в Осло в кінці 1975 року, щоб отримати Нобелівську премію з хімії за роботи по управлінню ферментативними реакціями стереохімією, він не чув жодного слова, сказаного під час церемонії винагороди.

"Я розважав себе, озираючись в залі," розповідав Корнфорт пізніше в інтерв'ю. "Я бачив в темноті аудиторії спалахи яскравого світла ..., і не міг розібрати, що це було. Лише пізніше я зрозумів, що це виблискували коштовності, які наділи на себе жінки. Ось це мені більш всього запам'яталося на церемонії."

В залі з акустикою все було в порядку. Просто Джон В. Корнфорт у віці 10 років в кінці 20-х років втратив слух. І здобуттям Нобелівської премії, Корнфорт показав всьому світу, що глухота не є бар'єром до досягнення наукових висот.

Стівен Хокинг

У ранньому віці лікарі поставили йому страшний діагноз – аміотрофічний боковий склероз. До 30 років Стівен опинився в інвалідному кріслі. Пізніше лікарі вимушені були видалити йому трахею, і він повністю втратив голосу. Для спілкування Стівен користується спеціальним комп'ютером. Пальцями правої руки він вибирає потрібні слова з тих, які висвічуються на дисплеї комп'ютера. Із слів формується речення, яке потім за командою вченого виголошується комп'ютерним синтезатором мови.

Хокинг надзвичайно популярний, серед його шанувальників колишній американський президент Біл Клінтон. Хокинг з 1979 року очолює кафедру прикладноїматематики і теоретичної фізики Кембриджського університету, якою колись завідував сам Ісаак Ньютон. Студенти обожнюють слухати його дотепні лекції.


       На історичних прикладах ми бачимо, що люди з обмеженими можливостями можуть вести повноцінне життя. Але для цього вони потребують нашої допомоги,  уваги, дбайливого, душевного ставлення. Співіснування з людьми з обмеженими можливостями для багатьох стає випробуванням справжніх людських якостей, щирості материнських, подружніх, дружніх відчуттів, фактично мірилом їхньої людяності.
Азбука Брайля

Учні розшифровують слова, надруковані азбукою Брайля;

Зашифровують свої імена;

Намагаються розшифрувати, написане однокласниками;

Обговорення: ступінь важкості азбуки, відчуття учнів.

  1. Ігри, у які можуть грати також і сліпі

Розбите скло”. Учні стають у коло. Очі зав’язані. Стопи мають торкатись одне одного, ноги трохи ширше плечей. В середині кола 2-3 м’ячі. Завдання передавати руками м’ячі одне одному, не випустивши їх з кола (не розбивши скло)

Маяк”. 1 учень з зав’язаними очима, - корабель. 1 учень маяк – стоїть далеко від першого та кожні 3-4 секунди дзвонить у дзвіночок. Між першим та другим учнем – 3-4 учні – каміння. Завдання: корабель мусить дійти за 1 хвилину до маяка, не розбившись об каміння.

Тварини”. Група учнів отримує назви тварин, наприклад, - коти, собаки, корови тощо. Кожен учень читає свою назву, та нікому не повідомляє. Очі зав’язані. Завдання: кожна тварина видає свій звук, слід знайти свою групу тварин за 1 хвилину.

Фокусник.

Фокус 1. Ви бачите на столі стоять шість склянок. Перші три склянки наповнені водою, а інші три – пусті. Потрібно зробити так, щоб повні і пусті склянки чергувалися, однак можна брати в руки лише одну склянку. (Відповідь: воду з другої склянки перелити у п’яту).

Фокус 2. Для цього фокуса прошу когось з присутніх у залі вийти на сцену. Я даю вам дві монети: 5 копійок і 2 копійки. Одну монету ви берете у ліву руку, а іншу – у праву. Я обіцяю вам, що я відгадаю, яка монета в якій руці лежить після того, як ви зробите кілька арифметичних дій: число копійок у правій руці помножте на 5, число копійок у лівій руці помножте на 2, додайте отримані числа і скажіть мені результат. (Якщо число парне – то 5 коп. у лежить лівій руці, а якщо – непарне, то – у правій).

Ведучий 1. Класс! А я – теж можу продемонструвати на що здатен. Я можу для будь-кого з присутніх у залі відгадати номер його будинку та його вік. Хто бажає? (Іде в зал) Для чистоти експерименту дозволяю вам користуватися калькулятором. (Дає калькулятор). Отже, почнімо:

1. Номер свого будинку помножте на 4.

2. До отриманого результату додайте 7.

3. Отриманий результат помножте на 25.

4. Додайте ціле число ваших років.

5. Додайте число 125.

(Відповідь: від перших двох чисел треба відняти 3– це буде номер будинку, наступні два числа – кількість років)

Ви трохи розважились, час і підкріпитися:

Ресторан наш – супер-клас!

Всіх запрошую я вас!

Кулінари тут привітні

І готують апетитні

Надзвичайно дивні страви.

Тож відкладайте усі справи

І мерщій за стіл сідайте

Та обід розпочинайте!

Ви, мабуть, так зголодніли,

Що, напевне, й вовка з’їли б!

Приготуйте рученята,

Бо настав нам час пограти:

Якщо плеснули щосили –

Значить ви цю страву з’їли!

Скільки можна вже чекати?

Буду страви називати:

Голубці,

Пюре,

Котлетка,

Дерев’яна табуретка,

Борщ,

Сметана і пампушка,

Теплі валянки,

Подушки,

Ось гарячий бутерброд,

І великий бегемот,

Піца,

Смажені біточки,

І зимові чобітки,

Помідори,

Огірочки,

Ложка,

Бублики,

Сорочки,

Чайник,

Печиво,

Горішки,

Два морозива,

Три книжки,

Торт,

Цукерки,

Шоколад,

Зошит,

Ручка,

Мармелад,

Апельсин,

Банан,

Зефір,

Парасолька,

Хижий звір,

Кава,

Плавлений сирок,

Мед,

Повидло,

Молоток,

Досхочу наїлись, діти?

Припиняємо вже грати

І мені, офіціанту, треба „Дякую” сказати!

  1. Тест “правда чи брехня” (Додаток 5)

  2. Правда чи брехня?

  3.  

    1. твердження

    1. так/ні

    1. 1 Особу з обмеженими можливостями можна помітити лише поглянувши на неї.

    1. так / ні

    1. 2 Пілот-винищувач з обмеженими можливостями брав участь в бою за Великобританію.

    1. так / ні

    1. 3 Не існує відповідного слова, що позначало б недієздатність або інвалідність в жодній традиційній мові жителів Австралії.

    1. так / ні

    1. 4 В давні часи не існувало людей з інвалідністю

    1. так / ні

    1. 5 Один з найвідоміших фізиків світу був людиною з інвалідністю

    1. так / ні

    1. 6 Говоріння та письмо – єдині шляхи обміну інформацією серед людей

    1. так / ні

    1. 7 Ми самі можемо знищити всі перепони, що існують у суспільстві для інвалідів.

    1. так / ні

    1. 8 Усі люди з інвалідністю потребують використання інвалідного візка чи іншого засобу для допомоги собі

    1. так / ні

    1. 9 Ослан – це мова

    1. так / ні

    1. 10 В Єгипті є давні малюнки, що зображають людей з інвалідністю.

    1. так / ні

    1. 11 Слово ‘Paralympic’ (паралімпійський) походить від слова ‘паралізований’ (особа, що страждає паралічем нижніх кінцівок)

    1. так / ні

    1. 12 Усі люди з інвалідністю однакові

    1. так / ні

    1. 13 В історії людства були світові лідери з інвалідністю.

    1. так / ні

    1. 14 В Україні немає багато людей з інвалідністю.

    1. так / ні

    1. 15 Всі люди з відсутністю слуху можуть читати по

    1. так / ні

    1.  

    1. Так / Ні

    1. Пояснення

    1. 1

    1. Ні

    1. Існує багато типів інвалідностей, непомітних на перший погляд – наприклад, слухові, чи психосоціальні

    1. 2

    1. Так

    1. Сер Douglas Bader був льотчиком-винищувачем під час другої світової війни, як і багато інших пілотів з ампутованими кінцівками

    1. 3

    1. Tак

    1. В традиційній мову аборигенів немає відповідного слова

    1. 4

    1. Ні

    1. Існують записи про людей з обмеженими можливостями в давньому Єгипту, Греції та Римі

    1. 5

    1. Tак

    1. Stephen Hawking відомий космологіст

    1. 6

    1. Ні

    1. Люди можуть передавати інформацію сигналами, прапорами, рухами рук, мімікою, зображеннями на папері тощо.

    1. 7

    1. Так

    1. Кожен може докласти до цього зусилля, хоча б визнавши, що всі люди різні та мають свої особливості.

    1. 8

    1. Ні

    1. Не кожен

    1. 9

    1. Tак

    1. Auslan мова глухонімих в Австралії

    1. 10

    1. Tак

    1. окрім інших малюнків, існують зображення людей з тростинами.

    1. 11

    1. Ні

    1. Від слова “паралельний”

    1. 12

    1. Ні

    1. Вони мають багато можливостей

    1. 13

    1. Tак

    1. Franklin Roosveldt, президент США отримав пошкодження під час другої світової війни

    1. 14

    1. Ні

    1. 15%

    1. 15

    1. Ні

    1. Цьому треба вчитись

  4. ІІІ. Заключна частина

  1. Мозковий штурм”. Написати на листку, яка інформація була неочікуваною для учня під час заходу, та що кожен може зробити для людей з обмеженими можливостями. Прикріпити листок на дошці.

  1.  І на останок ми хочемо подякувати всім вам за увагу і за активну участь у нашому заході. А на пам’ять про цю зустріч ми хочемо подарувати вам Рецепт щастя:

  1. РЕЦЕПТ ЩАСТЯ

  2. Візьміть чашу терпіння,

  3. налийте туди повне серце любові,

  4. вкиньте дві пригорщі щедрості,

  5. хлюпніть туди гумору,

  6. посипте добром,

  7. додайте якомога більше віри

  8. і все це добре перемішайте.

  9. Потім намажте на шматочок

  10. відпущеного Вам життя

  11. і пропонуйте всім,

  12. кого зустрінете на своєму шляху!!!

  1.  

    1. Частий сміх, хаотичні рухи

    1. Синдром Ангельмана

    1. Труднощі з рахунком

    1. Дискалькуляція

    1. Труднощі з письмом

    1. Дисграфія

    1. Труднощі з навчанням, візуальним сприйняттям тексту

    1. дислексія

    1. Труднощі з мовленням

    1. Алалія, дизартрія (артикулятивні пошкодження)

    1. Труднощі з ходінням

    1. Хвороба рухового нейрона, м’язова дистонія

    1. Труднощі зі слухом

    1. Хвороба Меньєра, отит

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти