і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Виховний захід на тему “Крок назустріч” (до Дня інвалідів)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховний захід

на тему “Крок назустріч”

(до Дня інвалідів)

 Мета: виховати почуття толерантності та розуміння людей з обмеженими можливостями; розширит изнання про проблеми інвалідів та хвороби, що призводять до інвалідності;  розвивати вміння аналізувати отриману інформацію та робити відповідн івисновки.

Хід заходу

І. Вступначастина

Класний керівник.  Добрий день, дорогі учні! А день сьогодні добрий, тому що людським теплом і добротою зігріваються серця. Сьогодні наша година спілкування присвячена Міжнародному дню інвалідів.  Щороку 3-го грудня весь світ відзначає День захисту людей з особливими потребами. Мета даного заходу – привернення уваги до проблем тих, хто став інвалідом від народження, в дитинстві чи під час дорослого життя. За останні сім років чисельність інвалідів в Україні, на жаль, зросла в більш ніж на півмільйона.
1. Назвітьвашіасоціації до теми нашого заходу, створивши акростичнийвірш, та використовуючи слово ІНВАЛІДНІСТЬ для цього.

ІІ. Основначастина заходу

  1. Вступнапромова

В жовтні 1992 року ГенеральнаАсамблея ООН уклаларезолюцію про те, що 3 груднявідзначатиметьсявсесвітній день людей з обмеженимиможливостями.

Понад 650 млн. людей, а це 10-15% населеннясвіту, живуть з інвалідністю. Згідноофіційної статистики кількість людей з обмеженимиможливостями в Україні становить 2,67 млн., щоскладає 5,2% відкількостівсьогонаселенняУкраїни. Неофіційноцякількістьсягає 15%.

Найрозповсюдженішимихворобами, щопризводять до інвалідності, є хворобисистемикровообігу, новоутворення, хворобикістково-м’язовоїсистеми, хвороби очей, ендокринніхвороби, розладихарчування та порушенняобмінуречовин. Серед причин інвалідностідітей на 1му місці – вродженіаномалії, деформації та хромосомніпорушення; на 2му місці – хворобицентральноїнервовоїсистеми.

Інвалідністьвключає в себе певніперешкоди, зумовленітим, щовсі люди різні та маютьвідповіднопевні потреби. Деякі люди можутьзіштовхуватись з кількома проблемами одразу. Одні з них є фізичними, інші – відносятьсядо способу комунікації, отриманняінформації, навчання, ставленняоточуючих.

Неможливосказати, лишепоглянувши на людину, що вона інвалід, тому щодеякі прояви непомітні. ООН створила права інвалідівв 2006 році, якідаютьзмогу таким людям брати участь в багатьох аспектах життя.

Люди з інвалідністюроблятьсвійвнесок в життясуспільства. Насправді, телефон, окуляри, кампус, голосовекеруваннякомп’ютером та телефоном булистворені для потреб інвалідів. Інвалідивикористовуютьдодатковізасоби, щополегшуютьїмжиття: коляски, окуляри. Наприклад, хворі на дислексіюносятьспеціальніокуляри з розфарбованимилінзами, щодопомагаютьїмчитати та вчитись. Сліпіможутькористуватисьскрінрідером для читання книг та текстів з монітору. Для глухонімихіснуєнаприклад, ослан, - цемова, створена в Австралії, та з допомогоюякоїможнаговорити, співати та навітьжартувати, використовуючидолоні, руки, обличчятощо. Для сліпихіснуєтакож азбука Брайля, з якою ми сьогодніщепознайомимосьближче.

  1. З’єднання”. Учнірозділяються на 2 групи та з’єднуютьназвихвороб, пов’язаних з інвалідністю, та пояснення, - якіпорушеннявідбуваються в організмілюдини (Додаток 2).

    Частийсміх, хаотичнірухи

    Синдром Ангельмана

    Труднощі з рахунком

    Дискалькуляція

    Труднощі з письмом

    Дисграфія

    Труднощі з навчанням, візуальнимсприйняттям тексту

    дислексія

    Труднощі з мовленням

    Алалія, дизартрія (артикулятивніпошкодження)

    Труднощі з ходінням

    Хвороба рухового нейрона, м’язовадистонія

    Труднощізі слухом

    ХворобаМеньєра, отит

  2. Ситуація з дітьми-інвалідами у школі.

  3. Відомі особи, щобулиінвалідами.

Особа

Інформація  

АльбертЕнштейн

науковець

Людвігван Бетховен

Композитор/музикант

УолтДісней

мультиплікатор

Вправа “Ярлики”

Мета: дати відчути емоції, які виникають в учасників, коли їх змушують діяти згідно стереотипів.

Матеріали: корони з написами: “Будь зі мною зверхнім”, “Ігноруй мене”, “Стався до мене, ніби мені 5 років”, “Посміхайся мені”, “Зневажай мене”, “Бійся мене”, “Відчувай до мене одразу”, “Захоплюйся мною”, “Уникай мене”, “Насміхайся наді мною”.

Інструкція:кожному з учасників одягає на голову корону (стрічку з написом) так, що він не бачив, що на ній написано. Інші з учасників мають ставитись один до одного відповідно до напису на короні, не повідомляючи йому цих слів. Після закінчення складання картинки учасники, не знімаючи корон, відповідають на запитання ведучого, чи сподобалось їм, що до них ставилися таким чином. Чому? Потім учасники знімають корони і виходять з ролей. Обговорення в колі: чим у реальному житті можуть бути “корони”? Як впливає наявність подібних “ярликів” на спілкування? Звідки ми беремо наші уявлення про інших?

Історія знає немало випадків подолання стереотипів. Серед людей з обмеженими можливостями є відомі імена.

Інформаційний блок

Луї Брайль (1809-1852)

Коли Луї були 3 роки, з ним сталося нещастя: він поранив собі око шорним ножем, внаслідок чого розвинулося запалення очей, і хлопчик осліпнув. Батьки постаралися допомогти сліпому дитяті засвоїти трудові навики: навчили плести бахрому для кінської збруї і шити домашні туфлі, запросили вчителя музики, який навчив його грі на скрипці. У місцевій школі Луї вивчив алфавіт за допомогою звичайних паличок.

У січні 1819 р. Луї Брайль був зарахований в Паризький інститут для сліпих. Вихованців в інституті навчали грамоті, музиці, в'язанню і ткацтву. По багатьом предметам підручників не було, не існувала тоді і система запису нот для сліпих, тому методика викладання була заснована на сприйнятті інформації на слух.

Будучи таланливою людиною, Брайль задумав створити систему рельєфно-точкової писемності, яка була б зручною для сприйняття на дотик, дозволяла точно відображати всі особливості тієї або іншої мови, записувати цифри, хімічні і фізичні знаки, ноти.

Брайль почав експериментувати і в 1824 р., у віці 15 років, ввів свою власну систему: маленьке «вічко», що складається з двох вертикальних лав з номерами 1, 2, 3 в лівому ряду і 4, 5, 6 в правом. Це дало 63 комбінації. З них Брайль вибрав букви для свого алфавіту, знаки нотації, номери, математичні символи і деякі слова, що часто вживаються, такі, як «для», «від», «разом» і артиклі. Лише після його смерті у всьому світі було визнано, що розроблена Брайлем система писемності для сліпих - найкраща. Нею користуються і у наш час. Ним також був створений спеціальний прилад для написання літер і знаків; цей прилад з невеликими змінами дійшов до нашого часу.

Джон В. Корнфорт 

Коли австралійський вчений Джон В. Корнфорт з Університету Сассекса в Англії, їздив в Осло в кінці 1975 року, щоб отримати Нобелівську премію з хімії за роботи по управлінню ферментативними реакціями стереохімією, він не чув жодного слова, сказаного під час церемонії винагороди.

"Я розважав себе, озираючись в залі," розповідав Корнфорт пізніше в інтерв'ю. "Я бачив в темноті аудиторії спалахи яскравого світла ..., і не міг розібрати, що це було. Лише пізніше я зрозумів, що це виблискували коштовності, які наділи на себе жінки. Ось це мені більш всього запам'яталося на церемонії."

В залі з акустикою все було в порядку. Просто Джон В. Корнфорт у віці 10 років в кінці 20-х років втратив слух. І здобуттям Нобелівської премії, Корнфорт показав всьому світу, що глухота не є бар'єром до досягнення наукових висот.

Стівен Хокинг

У ранньому віці лікарі поставили йому страшний діагноз – аміотрофічний боковий склероз. До 30 років Стівен опинився в інвалідному кріслі. Пізніше лікарі вимушені були видалити йому трахею, і він повністю втратив голосу. Для спілкування Стівен користується спеціальним комп'ютером. Пальцями правої руки він вибирає потрібні слова з тих, які висвічуються на дисплеї комп'ютера. Із слів формується речення, яке потім за командою вченого виголошується комп'ютерним синтезатором мови.

Хокинг надзвичайно популярний, серед його шанувальників колишній американський президент Біл Клінтон. Хокинг з 1979 року очолює кафедру прикладноїматематики і теоретичної фізики Кембриджського університету, якою колись завідував сам Ісаак Ньютон. Студенти обожнюють слухати його дотепні лекції.


       На історичних прикладах ми бачимо, що люди з обмеженими можливостями можуть вести повноцінне життя. Але для цього вони потребують нашої допомоги,  уваги, дбайливого, душевного ставлення. Співіснування з людьми з обмеженими можливостями для багатьох стає випробуванням справжніх людських якостей, щирості материнських, подружніх, дружніх відчуттів, фактично мірилом їхньої людяності.
Азбука Брайля

Учнірозшифровують слова, надруковані азбукою Брайля;

Зашифровуютьсвоїімена;

Намагаютьсярозшифрувати, написанеоднокласниками;

Обговорення: ступіньважкості азбуки, відчуттяучнів.

  1. Ігри, у якіможутьгратитакож і сліпі

Розбитескло”. Учністають у коло. Очізав’язані. Стопи маютьторкатисьодне одного, ноги трохиширшеплечей. В середині кола 2-3 м’ячі. Завданняпередавати руками м’ячіодне одному, не випустившиїх з кола (не розбившискло)

Маяк”. 1 учень з зав’язанимиочима, - корабель. 1 учень маяк – стоїть далеко відпершого та кожні 3-4 секундидзвонить у дзвіночок. Між першим та другим учнем – 3-4 учні – каміння. Завдання: корабельмуситьдійти за 1 хвилину до маяка, не розбившись об каміння.

Тварини”. Групаучнівотримуєназвитварин, наприклад, - коти, собаки, коровитощо. Коженученьчитає свою назву, та нікому не повідомляє.Очізав’язані. Завдання: кожнатваринавидаєсвій звук, слідзнайти свою групутварин за 1 хвилину.

Фокусник.

Фокус 1. Ви бачите на столі стоять шість склянок. Перші три склянки наповнені водою, а інші три – пусті. Потрібнозробити так, щобповні і пусті склянки чергувалися, однакможнабрати в руки лише одну склянку. (Відповідь: воду з другої склянки перелити у п’яту).

Фокус 2. Для цього фокуса прошу когось з присутніх у залівийти на сцену. Я даю вам двімонети: 5 копійок і 2 копійки. Одну монету ви берете у ліву руку, а іншу – у праву. Я обіцяю вам, що я відгадаю, яка монета в якійруцілежитьпісля того, як визробитекількаарифметичнихдій: число копійок у правійруціпомножте на 5, число копійок у лівійруціпомножте на 2, додайте отримані числа і скажітьмені результат. (Якщо число парне – то 5 коп.улежитьлівійруці, а якщо – непарне, то – у правій).

Ведучий 1. Класс! А я – тежможупродемонструвати на щоздатен. Я можу для будь-кого з присутніх у залівідгадати номер йогобудинку та йоговік. Хтобажає? (Іде в зал) Для чистотиексперименту дозволяю вам користуватися калькулятором. (Дає калькулятор). Отже, почнімо:

1. Номер свогобудинкупомножте на 4.

2. До отриманого результату додайте 7.

3. Отриманий результат помножте на 25.

4. Додайте ціле число вашихроків.

5. Додайте число 125.

(Відповідь: від перших двох чисел треба відняти 3– це буде номер будинку, наступні два числа – кількістьроків)

Ви трохирозважились, час і підкріпитися:

Ресторан наш – супер-клас!

Всіхзапрошую я вас!

Кулінари тут привітні

І готуютьапетитні

Надзвичайнодивні страви.

Тожвідкладайтеусісправи

І мерщій за стілсідайте

Та обідрозпочинайте!

Ви, мабуть, так зголодніли,

Що, напевне, й вовказ’їли б!

Приготуйтерученята,

Бо настав нам час пограти:

Якщо плеснули щосили –

Значить вицюстравуз’їли!

Скількиможнавжечекати?

Буду страви називати:

Голубці,

Пюре,

Котлетка,

Дерев’яна табуретка,

Борщ,

Сметана і пампушка,

Теплівалянки,

Подушки,

Ось гарячий бутерброд,

І великий бегемот,

Піца,

Смаженібіточки,

І зимовічобітки,

Помідори,

Огірочки,

Ложка,

Бублики,

Сорочки,

Чайник,

Печиво,

Горішки,

Два морозива,

Три книжки,

Торт,

Цукерки,

Шоколад,

Зошит,

Ручка,

Мармелад,

Апельсин,

Банан,

Зефір,

Парасолька,

Хижийзвір,

Кава,

Плавлений сирок,

Мед,

Повидло,

Молоток,

Досхочунаїлись, діти?

Припиняємовжеграти

І мені, офіціанту, треба „Дякую” сказати!

  1. Тест “правдачибрехня” (Додаток 5)

  2. Правдачибрехня?

  3.  

    1. твердження

    1. так/ні

    1. 1 Особу з обмеженимиможливостямиможнапомітитилишепоглянувшинанеї.

    1. так / ні

    1. 2 Пілот-винищувач з обмеженимиможливостями брав участь в бою за Великобританію.

    1. так / ні

    1. 3 Не існуєвідповідного слова, щопозначало б недієздатністьабоінвалідність в жоднійтрадиційніймовіжителівАвстралії.

    1. так / ні

    1. 4 Вдавнічаси не існувало людей з інвалідністю

    1. так / ні

    1. 5 Один з найвідомішихфізиківсвітубувлюдиною з інвалідністю

    1. так / ні

    1. 6 Говоріння та письмо – єдині шляхи обмінуінформацієюсеред людей

    1. так / ні

    1. 7 Ми саміможемознищитивсіперепони, щоіснують у суспільстві для інвалідів.

    1. так / ні

    1. 8 Усі люди з інвалідністюпотребуютьвикористанняінвалідноговізкачиіншогозасобу для допомогисобі

    1. так / ні

    1. 9 Ослан – цемова

    1. так / ні

    1. 10 ВЄгипті є давнімалюнки, щозображають людей з інвалідністю.

    1. так / ні

    1. 11 Слово ‘Paralympic’ (паралімпійський) походить від слова ‘паралізований’ (особа, щостраждаєпаралічемнижніхкінцівок)

    1. так / ні

    1. 12 Усі люди з інвалідністюоднакові

    1. так / ні

    1. 13 В історіїлюдствабулисвітовілідери з інвалідністю.

    1. так / ні

    1. 14 ВУкраїнінемаєбагато людей з інвалідністю.

    1. так / ні

    1. 15 Всі люди з відсутністю слуху можутьчитатипо

    1. так / ні

    1.  

    1. Так / Ні

    1. Пояснення

    1. 1

    1. Ні

    1. Існуєбагатотипівінвалідностей, непомітнихна перший погляд – наприклад, слухові, чипсихосоціальні

    1. 2

    1. Так

    1. Сер DouglasBaderбувльотчиком-винищувачемпід час другоїсвітовоївійни, як і багатоіншихпілотів з ампутованимикінцівками

    1. 3

    1. Tак

    1. В традиційніймовуаборигенівнемаєвідповідного слова

    1. 4

    1. Ні

    1. Існують записи про людей з обмеженимиможливостями в давньомуЄгипту, Греції та Римі

    1. 5

    1. Tак

    1. StephenHawkingвідомийкосмологіст

    1. 6

    1. Ні

    1. Люди можутьпередаватиінформацію сигналами, прапорами, рухами рук, мімікою, зображеннями на паперітощо.

    1. 7

    1. Так

    1. Коженможедокласти до цьогозусилля, хоча б визнавши, щовсі люди різні та маютьсвоїособливості.

    1. 8

    1. Ні

    1. Не кожен

    1. 9

    1. Tак

    1. Auslan моваглухонімих в Австралії

    1. 10

    1. Tак

    1. окріміншихмалюнків, існуютьзображення людей з тростинами.

    1. 11

    1. Ні

    1. Від слова “паралельний”

    1. 12

    1. Ні

    1. Вонимаютьбагатоможливостей

    1. 13

    1. Tак

    1. FranklinRoosveldt, президент США отримавпошкодженняпід час другоїсвітовоївійни

    1. 14

    1. Ні

    1. 15%

    1. 15

    1. Ні

    1. Цьому треба вчитись

  4. ІІІ. Заключначастина

  1. Мозковий штурм”. Написати на листку, яка інформаціябуланеочікуваною для учняпід час заходу, та щокоженможезробити для людей з обмеженимиможливостями. Прикріпити листок на дошці.

  1.  І на останок ми хочемо подякувати всім вам за увагу і за активну участь у нашому заході. А на пам’ять про цю зустріч ми хочемо подарувати вам Рецепт щастя:

  1. РЕЦЕПТ ЩАСТЯ

  2. Візьміть чашу терпіння,

  3. налийте туди повне серце любові,

  4. вкиньте дві пригорщі щедрості,

  5. хлюпніть туди гумору,

  6. посипте добром,

  7. додайте якомога більше віри

  8. і все це добре перемішайте.

  9. Потім намажте на шматочок

  10. відпущеного Вам життя

  11. і пропонуйте всім,

  12. кого зустрінете на своєму шляху!!!

  1.  

    1. Частийсміх, хаотичнірухи

    1. Синдром Ангельмана

    1. Труднощі з рахунком

    1. Дискалькуляція

    1. Труднощі з письмом

    1. Дисграфія

    1. Труднощі з навчанням, візуальнимсприйняттям тексту

    1. дислексія

    1. Труднощі з мовленням

    1. Алалія, дизартрія (артикулятивніпошкодження)

    1. Труднощі з ходінням

    1. Хвороба рухового нейрона, м’язовадистонія

    1. Труднощізі слухом

    1. ХворобаМеньєра, отит

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    368
  • Коментарів
    1
  • Завантажень
    11
  • Номер матеріала
    YO679516
  • Вподобань
    1
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь