Бібліотека

Виховний захід "І жартома і всерйоз"

Опис документу:
Сценарій виховного заходу з фізики який проводиться в рамках тижня фізики для учнів 7-8 класів. В ньому проводяться паралелі між фізикою та іншими науками. гра в детективів, "тлумачний словник" та інші цікавинки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

«І ЖАРТОМА, І ВСЕРЙОЗ»

Розважальний усний журнал

Сценарій позакласного заходу з фізики для учнів 7- 8 класів

Захід проведений учнями 8 В класу під керівництвом вчителя Макаренко Ю. В.

в рамках тижня фізики та астрономії в квітні 2015 р.

Учениця

Фізика! Яке багате слово!

Фізика для нас не просто звук!

Фізика — опора і основа

Всіх, як є, без винятку наук!

Як наша прожила б планета,

Як люди жили б на ній

Без теплоти, магніту, світла

  • електричних хвиль? Ом, Ампер, Ньютон, Паскаль, Лєбєдєв, Попов, Столєтов...

Не полічиш всіх, на жаль,

Хто відкрив її секрети. Тут Ейнштейн і Вольта, Резерфорд і Бор, й Гальвані. Скільки вже було ідей!...

Вірю, це ще не останні. Фарадей у цім ряду, Архімед, Фермі, Курчатов, Що на щастя чи біду Приручили «дикий» атом. Непроста наука ця, Відкриттям нема кінця!

Ведуча. Академік В. А. Амбарцумян у 14 років закінчив університет.

Математик Еваріст Галуа у 21 рік у ніч перед дуеллю сформулював найважливіші математичні принципи.

Сергій Рахманінов у 19 років написав оперу «Атеко».

Ми вже прожили 13, 14,15 років і ще майже нічого не встигли. А нам треба буде створювати єдину теорію поля і запускати космічні кораблі до зір, дослідити проблеми спадковості і розкрити таємницю раку.

Ми не вміємо здобувати й збирати знання. Ми не завжди навіть знаємо, що хочемо знати, а до навчання ставимося інколи, як до сумної необхідності.

Ведучий. Стійте! Схаменіться! Втрачати даремно роки наймолодші, найплодотворніщі злочин! В ім'я наших майбутніх професій і звершень — у бій за знання!

Значення фізичних знань у нашому житті дійсно важко оцінити. Недаремно академік А. Ф. Йоффе висловився про це так: «Сучасна техніка — це перш за все фізика в різних її застосуваннях».

Цей тиждень ми присвячуємо фізиці — одній з найдавніших наук, науці, без якої немислимий дальший розвиток людства, науці цікавій, захоплюючій, могутній.

Ведуча. Сильна рука людини закинула у височінь космічні кораблі. І, дивлячись на ці золоті зорі, люди

кажуть: «Фізика — це чудово!»

Люди висадившись на Марсі, подумають: «Фізика — всемогутня!»

Ми, хто зібралися сьогодні, говоримо: «Фізика — це грандіозно! Вона зуміла казки зробити

дійсністю!»

Ведучий. Доброго дня вам, шановні гості. Ми запросили вас бути присутніми на розважальному й

пізнавальному фізичному журналі «І жартома, і всерйоз». Ми хочемо, щоб у всіх присутніх був хороший настрій, а для цього приймаємо естафету гумору у великих вчених-фізиків і винахідників. А вони жартувати вміли!

  • е д у ч а . Сторінка 1. «ФІЗИКИ І ГУМОР»

Сприйняття й осмислення жарту, гумористичної ситуації пов'язані з активною роботою думки.

Почуття гумору характеризує культуру, розум, такт людини. Тому сьогодні, у такий важкий час доцільно згадати слова Альберта Ейнштейна: «Гумор і скромність створюють рівновагу».

1-й у ч е н ь . Ціна ремонту. Існує анекдот про те, як одна англійська фірма попросила Петра Капіцу ліквідувати неполадки в електродвигуні, який із незрозумілих причин відмовився працювати. Капіца уважно оглянув двигун, декілька разів увімкнув і вимкнув його, а потім попросив принести молоток. І — о диво! Електродвигун запрацював. За це фірма заплатила Капіці 1000 фунтів. Представник фірми, побачивши, що справа вирішилася за кілька хвилин, попросив ученого письмово прозвітувати за отриману суму. Капіца написав, що удар молотком він оцінює в 1 фунт, а решта заплачена йому за те, що він точно визначив, в яке місце треба вдарити.

2-й уч е нь. Любив жарти і Нільс Бор. Він встановив класифікацію, за якою можна було визначити ступінь привабливості жінок.

1— неможливо ні на секунду відвести погляд від неї;

2— можна, але важко;

3— все одно — дивишся чи ні;

4 дивишся без жодного задоволення;

5— неможливо навіть змусити себе подивитись.

3-й учень.

Жарт 1 Час і вічність

Американська журналістка брала інтерв’ю у Ейнштейна.

  • Яка, на вашу думку різниця між часом і вічністю? – запитала вона.

  • Дитино, - добродушно відповів Ейнштейн, - якби в мене був час, щоб пояснити вам цю різницю, то минула б вічність, перш ніж ви її зрозуміли б.

Жарт 2. Інтерв’ю з ученим

Одного разу кореспонденти запитали Ейнштейна:

  • Що являє собою закон відносності? Мабуть, ви його вигадали? Ану розкажіть! Це мусить бути дуже цікаво…

Учений відповів: - Коли ви держите гарну дівчину на своїх колінах цілу годину, то вам здається, що пройшла тільки одна хвилина. А коли ви посидите на гарячій пічці одну хвилину, то вам це буде видаватися цілою годиною. Це і є відносність.

  • Дивіться, як усе просто! – дивувалися кореспонденти. – А казали, що це дуже складна річ.

  • учень. Знатний предок

Якось зустрівшись з Ломоносовим, один вельможа уїдливо спитав:

  • Скажіть, шановний, чому вас приймають у царському палаці? У вас, мабуть, були знатні предки?

  • Для мене предки не обов’язкові, ваша вельможність, - відповів Ломоносов, - Я сам знатний предок.

5-й у ч е н ь . Якось одного разу французький учений Гаспар-Гюстав Коріоліс, який обґрунтував відому всім формулу кінетичної енергії — «ем ве квадрат навпіл», так поспішав на лекцію, що через неуважність наштовхнувся на кам'яну колону й від удару головою знепритомнів. Прийшовши до тями, він почав твердити дивну фразу:

—Добре, що навпіл, дуже добре, що навпіл...

Студенти, що збіглися до місця пригоди, заспокоювали свого професора, присягаючись, що голова його, на щастя, ціла, та й колона, здається, не постраждала.

—Та не про це мова! — раптом роздратовано урвав їх Коріоліс. — Добре те, що в моїй формулі кінетичної енергії «ем ве квадрат» ділиться навпіл. А якщо не ділити навпіл, як пропонував Гюйгенс, тоді вже, напевне, моя голова розкололася б навпіл!

Ве дуч ий . Пропонуємо вашій увазі словник фізичних термінів у сучасному сленговому трактуванні. Учні по черзі зачитують фізичні терміни та пояснюють їх.

Тлумачний словник

Учень 1.

  1. «Транзистор» — напівпровідниковий прилад, який транжирить енергію.

  2. «Тріод» — тріо букв «д».

  3. «Напівпровідник» — помічник провідника; провідник за сумісництвом.

  4. «Напруга» — атмосфера в класі під час опитування.

  5. «Тиск» — учитель робить запис у щоденнику; батьки перевіряють домашнє завдання.

  6. «Дірки» — учні, відсутні на уроці фізики; «пробіли» в знаннях.

  7. «Рентген» — спадкові ознаки фізика; рентна плата за гени.

Учень 2.

  1. «Сторонні сили» — шпаргалка; підказка на уроці; спонсор при вступі до вузу.

  2. «Тесла» — «тесаний» учень, тобто відмінник.

  3. «Кюрі» — пропозиція закурити; вітання курців; погана звичка.

  4. «Трибометр» — вимірювач потреб.

  5. «Паскаль» — язикатий учень; скалозуб; батько, який дає паска.

  6. «Ампер» — любитель перловки.

  7. «Опір» — відсутність бажання вчити уроки.

Учень 3.

  1. «Резистор» — різальний інструмент; ніж.

  2. «Тертя» — проблеми в навчанні; стосунки з батьками після «двійки» в щоденнику.

  3. «Соленоїд» — любитель солоного; солоний огірок.

  4. «Лазер» — лазутчик, розвідник; дитина, яка ще не вміє ходити.

  5. «Маховик» — боксер; обманщик; міняйло.

  6. «Динаміка» — наука про футбол.

  7. «Динамік» — гравець «Динамо».

Учень 4.

  1. «Динамометр» — тренер «Динамо».

  2. «Ньютон» — нова мелодія.

  3. «Центрифуга» — музичний інструмент.

  4. «Експеримент» — новий міліціонер.

  5. «Електроліз» — старенька електричка; електромонтер на стовпі.

  6. «Катіон»—друг Каті.

  7. «Аніон» — друг Ані.

Ведуча. Сторінка 2. «ГРА В ДЕТЕКТИВІВ» Усім відомо, що Шерлок Холмс людина ерудована, спостережлива й розумна. Тож сьогодні ми запросили його й доктора Ватсона до нас у гості.

  • о к т о р В а т с о н. Доброго вечора, сер. Був учора в гостях у Моріарті, пили чай із цукром і лимоном. Але я люблю чай гарячий і тому кладу цукор тільки перед тим, як пити.

Ш е р л о к Холмс. Розумніше це робити одразу ж, як вам налили чаю.

Доктор Ватсон. Але чому, сер?

Шерлок Холмс. Елементарно, Ватсоне. Якщо цукор покласти в чай одразу, то температура чаю одразу знизиться, а чим вона нижча, тим повільніше чай холонутиме надалі.

Доктор Ватсон. Ви знаєте, містере Холмс, сьогодні місіс Хадсон впустила в хату кішку, а в неї шерсть стала дуже пухнастою. Чого б це?

Ш е р л о к Холмс. Елементарно, Ватсоне. За прогнозом погоди наближаються холоди. Ваша кішка це підтвердила. При холодній погоді шерсть стає пухнастою, щоб у проміжках між шерстинками затримувалося більше повітря. А воно є поганим провідником тепла.

Ш е рлок Холмс. Котра година, сер?

  • о к т о р Ватсон . Мій годинник часто ламається и тому йде неточно, сер.

  • е р л о к Холмс. Заводьте його тільки вранці, і він завжди йтиме точно, сер.

Доктор Ватсон. Але чому, сер?

Шерлок Холмс. Елементарно, Ватсоне. Заводити ручний годинник, знявши його з руки увечері, не-бажано, бо пружина нагріта. А після заводу й подальшого охолодження вона сильно деформується й може лопнути.

Шерлок Холмс розгортає і читає газету Д октор Ватсон. Що пишуть газети, сер?

  • е р л о к Холмс. Американці висадилися на Місяці, сер.

Доктор Ватсон. А цікаво, чи зміг би я орієнтуватися на Місяці за допомогою компаса? Шерлок Холмс. У жодному разі, сер.

Доктор Ватсон. Чому,сер?

Шерлок Холмс. Елементарно, друже. Місяць не має власного магнітного поля. (Піднімається з крісла, підходить до столу.) А чи не час нам зайнятися ділом, сер?

Д о к т о р Ватсон. Час, сер. Займемося розгадуванням деяких фізичних фокусів.

Ведучий. Сторінка 3. «ФІЗИЧНІ ФОКУСИ»

  1. На склянку кладуть листівку, а на листівку — монету. Вдаряючи по листівці паралельно до дна склянки, бачать, що листівка вилітає, а монета падає в склянку. Чому?

  2. Склянку, наповнену водою, щільно закривають папером і перевертають. Чому вода не виливається?

  3. Ставимо аркуш паперу зверху на два стакани. Зверху ще один стакан – стакан провалюється. Повторюєм те саме, але з паперу робимо «гармошку». Папір не провалюється. Чому?

Ведучий. Сторінка 4. «ЛІТЕРАТУРА В ФІЗИЧНІЙ ІНТЕРПРИТАЦІЇ».Учні нашої школи так захопилися вивченням фізики, що навіть художнє слово трактують по-фізичному. Письменники вміють бачити навколишній світ й образно описувати його. У багатьох літературних творах ми зустрічаємося з різними явищами природи. Фізик, читаючи такі твори, не може втриматися, щоб не розглянути невеликі уривки з фізичним змістом.

Уривок з оповідання Остапа Вишні «Екіпіровка мисливця» Читець. Без пристрою, як каже народне прислів'я,— й блохи не вб'єш.

Перекладач. Будь-яке фізичне явище має свої причини й, відповідно наслідки.

Читець. Спробуйте забити слона або гіпопотама (він бегемот) голими руками!

Перекладач. Без належного лабораторного обладнання не вдасться поставити справді великі експерименти! Читець. Два принципи повинні керувати нами, коли ми екіпіруємось на полювання. Перекладач. Для підготовки дослідів потрібно завжди враховувати такі два важливі принципи.

Читець. Перший: ідеш на день, бери хліба на тиждень.

Перекладач. Потрібно забезпечити семикратний запас міцності.

Читець. Другий: на величезній нашій території сила різного звіра може трапитись,— від ніжної перепілочки до страшного бурого ведмедя чи уссурійського тигра.

Перекладач. На неозорих просторах науки ще багато непізнаних явищ.

Читець. До всього треба бути готовим, бо незручно буде, зустрівши уссурійського тигра, говорити йому: «Не їж мене, голубчику, бо забув я з собою взяти жеканівську кулю...» Тигр може не послухати вас і вами поснідати.

Перекладач. Без дотримання техніки безпеки ви можете стати жертвою власних експериментів.

  • и т е ц ь . Без шомпола з різними щіточками й ганчірочками... флакона рушничного масла...

виїздити не можна, бо рушницю після пострілу обов'язково треба чистити. П е р е к л а д а ч . Тримай робоче місце в належному порядку!

  • и т е ц ь . Коли їдете полювати птицю, беріть для неї сітку.

  • е р е к л а д а ч . Для дослідів із повітряними об'єктами координатну сітку слід пов'язувати з атмосферою.

Ч и т е ц ь . На вовка ви берете з собою тачку, на ведмедя чи лося тритонку.

  • е р е к л а д а ч . Вагомість ваших результатів пропорційна до тих навантажень, на які ви здатні.

  • е д у ч а . Ну ось і перегорнута остання сторінка нашого журналу. Маємо надію, що ми розвінчали міф про те, що фізики не можуть бути ліриками.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.