Бібліотека

Виховний захід для учнів 2-5 класів «Безпека в Інтернеті»

Опис документу:
Пропоную до вашої уваги виховний захід для учнів 2-5 класів «Безпека в Інтернеті». Протягом заходу діти отримають відповіді на запитання: 1. Яку користь приносить Інтернет та його використання? 2. Навіщо Інтернет дітям? 3. Які небезпеки можна зустріти в Інтернеті? та багато інших.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховний захід для учнів 2-5 класів

«Безпека в Інтернеті»

   Ведучий 1: Ми живемо в час небувалого злету інформаційних технологій. Ми отримуємо інформацію завжди, коли читаємо книжки, слухаємо радіо, дивимось телевізор, спілкуємося між собою. Завдяки технічному прогресу виникли нові засоби комунікації, тобто засоби спілкування, а разом з ними - і нові цінності.

Ведучий 2: Першим проривом у цьому напрямку стала книга, пізніше - періодичні друковані видання, потім - телеграф, радіо, телебачення і, нарешті, Інтернет. Сьогодні світ заполонили комп'ютери.

Ведучий 3:  Комп'ютери почали активно застосовуватися після Другої світової війни. До 1960 року в усьому світі використовувалося не більше 7 тис. комп'ютерів. У 1993 році настав історичний перелом, коли вперше обсяг виробництва персональних комп'ютерів перевищив обсяг виробництва легкових автомобілів і досяг 35,4 мільйона одиниць.


Вчитель:

1. Яку користь приносить Інтернет та його використання?

2. Навіщо Інтернет дітям?

Приходячи зі школи і «пірнаючи» в Інтернет, більшість дітей шукають:

  • Спілкування

  • Самовираження

  • Інформацію

Чому поняття «Інтернет» та «безпека» - взаємопов’язані?

Які небезпеки можна зустріти в Інтернеті?

Ведучий 1.

Безпека в інтернеті - дуже важлива проблема сьогодення. І стосується вона всіх, від дітей до пенсіонерів.

Ведучий 2.

Вона стає все більш актуальною в зв'язку з масовим приходом в інтернет користувачів, майже, а то і зовсім, не підготовлених до погроз, які їх чекають.

Ведучий 3.

Тому сьогодні ми поговоримо про безпеку в мережі інтернет.

Ведучий 1.

Адже страждає не один користувач, а й багато інших, об'єднані в одну глобальну структуру.

Ведучий 2

А які бувають погрози в мережі Інтернет?

Ведучий 3

А давай подивимося:

Відео мультфільм «Фіксики. Вірус»

Ведучий 3

Віруси.

Комп’ютерний вірус -це невелика програма, яка написана програмістом високої кваліфікації, здатна до саморозмноження й виконання різних деструктивних дій. На сьогоднішній день відомо понад 50 тис. комп’ютерних вірусів. Дія вірусів може проявлятися по-різному: від різних візуальних ефектів, що заважають працювати, до повної втрати інформації.

Ведучий 1

Основними джерелами вірусів є:

- комп’ютерна мережа, в тому числі система електронної пошти та Інтернет;

- жорсткий диск, на який потрапив вірус у результаті роботи з зараженими програмами;

- вірус, що залишився в оперативній пам’яті після попереднього користувача.

Ведучий 2. Найголовніша перевага глобальної мережі Інтернет – можливість видаленого доступу до інших комп'ютерів. Інтернет відкрив перед людьми нові кордони. Доступ практично до будь-якої інформації – це, звичайно, добре.

Але заборонений плід солодкий. В Інтернеті насильство, розпуста і шахрайство – процвітають. Більш того, часто нам нав'язують те, від чого варто було б захищати. Варто тільки увійти в мережу, як вас одразу ж завалять спамовими пропозиціями відвідати ті чи інші сайти. Іноді від таких пропозицій просто неможливо відмовитися. Хитрі програми самі відкривають вам потрібні сторінки, анімовані картинки заворожують ... І це мінус.

Ведучий 3. Я вважаю, що дуже зручною і корисною, особливо для зайнятих людей, є інтернет-пошта. Вона дозволяє нам пересилати і отримувати листи з різних кінців світу за лічені секунди, тоді як звичайною поштою це може зайняти тиждень або навіть більше. До того ж вона безкоштовна і не потребує багато часу. Ще однією позитивною стороною Інтернету є реклама і магазини. Тут ти можеш знайти будь-яку продукцію, що тебе цікавить, подивитися ціну, магазини, де продається цей товар та іншу інформацію, і за бажанням придбати.

Але вже почали говорити про новий вид захворювання – інтернет-залежність. Люди проводять в Інтернеті практично весь вільний час, відволікаючись лише на походи в магазин, регулярно сидять на форумах, грають в онлайн-ігри, створюють особисті щоденники, користуються чатами, соціальними мережами. 

Вчитель: А звідки ж вони з’явилися ці мережі?

Своє розповсюдження в Інтернеті соціальні мережі почали у 1995 році з американського порталу Classmates.com Одноклассники» є російським аналогом).

Офіційний початок буму соціальних мереж прийнято вважати 2003-2004 роки, коли поширювалися такі мережі як MySpace та Facebook.

Ці мережі надали можливість технічної та соціальної бази для створення віртуального «Я». При цьому кожен користувач отримав можливість не тільки спілкуватися, а й ділитися своїми напрацюваннями з багатомільйонною аудиторією у соціальній мережі.

За статистикою у 2013 році близько 96% населення планети мали доступ до соціальних мереж за допомогою різноманітних засобів комунікації.

Для того, щоб отримати 50 млн користувачів:

  • радіо знадобилося 38 років;

  • телебаченню – 13 років;

  • Інтернету – 4 роки;

  • iPod – 3 роки;

  • facebook – більше 200 млн. користувачів менше, ніж за рік;

  • Вконтакте – більше 100 млн. користувачів за 1 місяць.

Відео « Безпечний інтернет»

Ведучий 1. Особливу тривогу викликають онлайн-ігри. Вважається, що саме вони представляють  серйозну загрозу для психіки молодої і не до кінця сформованої людини. Перша комп'ютерна гра „Зоряні війни” вийшла у світ 1962 року. Її завдання полягало в тому, щоб відбити астероїди і напади ворожих космічних кораблів. Згодом було створено багато інших ігор. Це пригодницькі ігри, ігри-головоломки, стратегічні ігри та ігри „екшн”. Багато ігор імітують різні види спорту. Чимало з них здобули високу оцінку громадськості, оскільки вони дуже цікаві й допомагають у навчанні. Однак ігри „екшн”, як і ті, що їх називають „шутерами” (стрілялками), часто критикують через їхній агресивний характер. Зазвичай мета цих ігор - вибрати зброю і знищити всіх ворогів: людей та інших істот.
   Ведучий 2. Стає дедалі популярнішим он-лайновий вид комп'ютерної гри.
- Що особливого у он-лайн грі?
(Її персонажами керує не комп'ютер, а гравці, які через Інтернет одночасно беруть участь у грі. Їх можуть бути тисячі. Популярність таких забав пояснюється можливістю поспілкуватися з іншими. Гравці „розмовляють” один з одним і відчувають себе частиною всесвітньої родини.)
- Які негативні наслідки комп'ютерних ігор?
(Багато ігор пропагують насильство, секс, брутальну мову. Спостерігається відставання у навчанні, брак живого спілкування. Проблеми зі здоров'ям, насамперед падає зір, болі в спині що призводять до більш тяжких захворювань, сидячий спосіб життя призводить до порушення обміну речовин і як наслідок цього до ожиріння).

Обговорення з учнями.
    Ведучий 3. У Японії вчені досліджували наслідки багатогодинного перебування дітей у віртуальному інформаційному просторі, зокрема під час багатогодинної комп'ютерної гри. Результати цих досліджень вражають:
• у дітей, які грають у комп'ютерні ігри, можуть виявлятися хронічні зміни у розвитку головного мозку;
• комп'ютерні ігри стимулюють лише ті частини головного мозку, які відповідають за зір та пересування і не допомагають у розвитку інших його важливих ділянок;
• у дітей, які довго грають у комп'ютерні ігри, не розвиваються лобні долі мозку, що відповідають за поведінку, тренування пам'яті, емоції, навчання. Ці частини мозку повинні розвиватися до досягнення дорослого віку.)

Ведучий 1. Пристрасть до комп’ютерних ігор вже називають «чумою ХХI століття». Згідно зі статистикою, приблизно 10% населення страждають від цієї хворобливої пристрасті.

Що таке ігроманія? Це хвороба або ж просто спосіб вбити час? Це питання, яке зараз все частіше хвилює людей. Дехто стверджує, що сучасні підлітки, коли їм набридне стріляти у віртуальності, вийдуть стріляти у світ. Тим більше, що вони впевнені, що покарання за це немає чи його можна уникнути.

Ведучий 2. Сучасні дослідження в області ігроманії дали деякі результати, які дозволяють судити про причини такого сильного потягу до азартних ігор. Кваліфіковані фахівці в даній області повідомляють, що під час заняття азартними іграми у кров людини надходить синтезовані мозком так звані гормони задоволення (ендорфіни). Саме ендорфіни змушують гравця постійно відчувати задоволення від процесу гри, при чому результат гри для таких людей не настільки важливий. Тому при навіть найбільшому виграші ігромани не можуть зупинитися.

Ведучий 3. Ось такий випадок трапився в одній сім'ї. 14-річний підліток  Ярослав не зміг відрізнити дійсність від віртуального світу гри і вбив того, хто його найбільше любив – свого батька. На слідчому експерименті хлопчик посміхався, ні про що не шкодуючи. Він зміг би вбити і матір, але вона зберегла своє життя в обмін на клавіатуру.

  • Чим вас приваблюють комп'ютерні ігри?

  • Як ставляться ваші батьки до вашої діяльності в Інтернеті?

Вчитель: Назвіть правила яких треба дотримуватись маючи в приміщенні комп'ютер:
• комп'ютер потрібно розташовувати в кутку чи задньою стінкою до стіни;
• у приміщенні, де працює комп'ютер, необхідне щоденне вологе прибирання;
• до і після роботи на комп'ютері слід протирати екран спеціальними серветками;
• вважають, що наші зелені друзі - кактуси - також допомагають зменшити негативний вплив комп'ютера;
• під час грози обов'язково вимикайте комп'ютер;
• не забувайте частіше провітрювати кімнату.

Ведучий 1. Не можемо ми сьогодні не згадати і про мобільні телефони: їх користь і шкоду. Ми звикли ставитися до мобільного телефону як до цілком безпечної речі, тому й носимо його в кишені, сумочці чи на шиї. Виявляється, це дуже небезпечно. Не так давно відразу кілька фатальних випадків сталися внаслідок вибуху мобільних телефонів. Це шокувало мільйони їх власників. Ось деякі приклади таких випадків:
- У Китаї внаслідок вибуху мобільника загинув підліток, який мав звичку носити апарат у кишені сорочки.
- 59-річний каліфорнієць дістав опіків половини тіла внаслідок самозаймання мобільного телефону в його кишені.
-
 Ще одна американка постраждала від вибуху мобільника - обпечені обличчя і руки.
Ведучий 2.

- У Дніпропетровську внаслідок самозаймання телефону, який був підключений до зарядного пристрою, загинуло подружжя.
-
 Кілька випадків вибуху мобільних телефонів зафіксовано в Київській області.
-
 А нещодавно в редакції газети „Експрес” (м. Львів) серед білого дня в одного з журналістів вибухнув мобільний телефон. А сталося ось що: мобільний, який годину тому було під'єднано до зарядного пристрою, раптом вибухнув. І таких випадків багато. Більшість з них трапляються саме вночі. Хоча в цей час заряджати апарат і справді зручно, задля безпеки потрібно змінити свої звички. Удень, принаймні, більше шансів вчасно зреагувати на ситуацію. Крім того, йдучи у сауну чи на пляж, залишайте мобільник удома. Ризик вибуху акумуляторного пристрою під впливом температури понад 30° збільшується втричі.


Ведучий 3.

- Чи знаєте ви про заходи безпеки з мобільними телефонами?
Про заходи безпеки з мобілками говорять уже давно:
    краще носити апарат у спеціальних чохлах, аби уникнути контакту з тілом.
    Не варто класти його до кишені, особливо нагрудної.
    Зовсім неприпустимо носити телефон на шийному шнурочку, коли він звисає у ділянці сонячного сплетіння.
    Не можна залишати трубку заряджатися на легкозаймистих предметах (папір, килим) і не ставити телефон на зарядку вночі, адже більшість апаратів вибухає саме під час заряджання.
    Ведучий 1.

А ще - не купуйте батареї невідомих виробників, які декларують величезну електричну ємність. Крім того, несумлінні виробники, аби здешевити свою продукцію, не обладнують її вмонтованими схемами захисту.
Недавні дослідження британських вчених підтвердили, що випромінювання мобільників і справді пришвидшує реакцію головного мозку, тому збільшується ризик розвитку онкологічних хвороб.

(На дошці квітка безпеки Інтернету. Учні записують на пелюстках Пам’ятайте, Перевіряйте, Думайте, Зазначте - правила безпечного користування Інтернетом.)

Пам'ятайте. Розмістивши інформацію в Інтернеті, ви втрачаєте контроль над нею і в більшості випадків вже ніколи не зможете видалити всі її копії.

Перевіряйте. Завжди слід переконатися, що ви знаєте людину, якій надаєте інформацію, і знаєте, для чого її буде використано.

Думайте. Чи безпечно розміщувати особисту інформацію на своєму веб-сайті, якщо ви не впевнені в тому, для чого вона використовуватиметься?

Зазначте .Імена знайомих, їхні фотографії та іншу особисту інформацію, можна публікувати на веб-сайті лише зі згоди учнів та їхніх батьків.

Учні отримують правила безпеки в Інтернеті.

10 правил безпечного користування Інтернетом

1. Захистіть свій комп'ютер! Регулярно оновлюйте операційну систему, використовуйте антивірусну програму, використовуйте брандмауер. Створюйте резервні копії важливих файлів. Будьте обережні, завантажуючи файли з Інтернету.

2. Розповідайте батькам та дорослим про нові можливості, знайдені вами під час роботи в Інтернеті. Насолоджуйтеся Інтернетом разом з ними.

3. Зберігайте свої паролі в таємниці. Вони повинні бути простими, але такими, що їх складно вгадати. Дата народження, ім’я та прізвище не доречна як пароль.

4. Довіряйте своїй інтуїції. Якщо щось в он-лайні примушує вас нервувати, поговоріть про це з дорослими.

5. Виберіть правильно ім'я користувача й перевірте, щоб воно не відображало жодної особистої інформації про вас.

6. Ніколи не давайте своєї адреси, номера телефону або іншої персональної інформації, включаючи інформацію про те, яку школу ви відвідуєте або де вам подобається гратися чи відпочивати.

7. Поводьтеся чемно і ніколи не ображайте інших. Правил культурної поведінки треба дотримувати не тільки в реальному житті, але й тоді, коли знаходитеся за комп'ютером.

8. Поважайте чужу власність в он-лайні. Створення незаконних копій творів інших людей: музики, відеоігор, програм – це все одно, що крадіжка товару в магазині.

9. Ніколи не зустрічайтеся зі своїми он-лайн-друзями особисто. Вони можуть бути не тими, за кого себе видають.

10. Пам'ятайте: не все, що ви читаєте або бачите в он-лайні, є правдивим. Запитайте у дорослих про те, в чому ви невпевнені.

Вчитель:

Тож, досить нерозумно було б висмикувати вилку з розетки та ховати системний блок. Інтернет - всього лише інструмент, а не всесвітнє зло. Учіться користуватися ним з розумом і не йти у різних компаній, що заробляють на нас гроші. А що стосується віртуального життя – краще спробуйте знайти себе в реальному житті і в ньому стати значимою і авторитетною людиною.

І на завершення хотілося б згадати слова одного з великих сучасників: "Інтернет, він не зближує. Це скупчення самотності. Ми начебто разом, але кожен окремо. Ілюзія спілкування, ілюзія дружби, ілюзія життя".

Тож поки маєте можливість, не замінюйте реальне спілкування з близькими і друзями віртуальним. Колись цього вам так не вистачатиме. І жодна мережа ніколи вам не компенсує цього спілкування.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.