і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Виховний захід "Бал ввічливості"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Оріхівська гімназія № 1 «Сузір’я»

Б а л ввічливості

Мета : Ознайомитися з історією виникнення правил ввічливості,

вивчити правила спілкування, проаналізувати різноманітні життєві ситуації і з’ясувати правила доречного вживання слів ввічливості, розвивати артистизм дітей, вміння передавати голосом почуття,

вміння декламувати вірші, виховувати прагнення стати вихованою і культурною людиною.

Підготувала вчитель початкових класів

Оріхівської гімназії №1 «Сузір’»

Плєшкова Наталія Миколаївна

Хлопчик і дівчинка виконують пісню “ Улыбка ” 1. Ніщо не дається людині так дешево

І не цінується так дорого, як ввічливість.

Сервантес.

2. “ Стався до людей так, як би ти хотів,

Щоб люди ставилися до тебе ”

Вчитель : Сервантес говорив : “ Ніщо не дається людині так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість ” . А у нас на Україні говорять: “ Стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе ”. Тому сьогодні ми зібралися у нашому салоні добрих манер, щоб провести Бал Ввічливості і визначити, як мають поводитись культурні люди. Людина живе серед людей, і вміння спілкуватися з іншими ввічливо і тактовно є головною ознакою культурної людини. До нас на бал приїхали гості із Чемного королівства: Король Чемність, Принцеса Ввічливість, професор Тактовність, Мудра Сова та Фея Добра і Справедливості.( на сцену піднімаються герої )

Як відомо, повагу викликає людина, котра вміє спілкуватися з іншими людьми. Що ви робите, коли прокидаєтесь зранку ?

Принцеса Ввічливість : Ти прокинься вранці – рано,

Як над містом сонце встане,

Привітайся з ластівками,

З кожним променем ласкавим.

Сам гарнесенько умийся,

Сам тихенько одягнися,

Підійди до тата й мами

І скажи їм : “ Добрий ранок ! ”

Посміхнися всім навколо :

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’ язково

День тобі веселим буде.

Мудра Сова : Любі діти ! Майже щоразу, коли ви збираєтесь у гості, мама нагадує: “ Не забудь чемно привітатися ! ” А як це “ чемно ” ?

( відповіді дітей )

Кому можна говорити “ Привіт !” ? А як потрібно вітатися з дорослими ?

Професор Тактовність : За час свого існування людство виробило багато традицій. Наприклад, у деяких індійських племен прийнято, побачивши незнайому людину, сідати навпочіпки, доки вона не наблизиться й не зауважить цієї миролюбної пози. Інколи вони для привітання знімають взуття.

Тибетці, вітаючись, знімають головний убір правою рукою, ліву закладають за вухо і показують при цьому язик.

Японці для привітання застосовують три види поклонів : найнижчий, середній – під кутом 30 градусів і легкий – під кутом 15 градусів.

Із давніх – давен існує звичай знімати шапку, коли заходимо до приміщення . Що він означає ?

Принцеса Ввічливість : А я знаю ! Ми показуємо, що прийшли з миром. Розкажіть, звідки прийшов цей звичай ?

Учень 2 : Цей звичай виник у лицарів, які мандрували країною. Входячи в дім, вони знімали шолом і ніби говорили : “ Я не боюся тебе. Я прийшов з миром ”. Цей звичай дійшов до наших днів. Хлопчики, заходячи в дім, у школу, знімають шапку. Цим виявляють повагу до людей. Чоловіки вітаючись, інколи злегка піднімають капелюх.

Король Чемність : А хто з вас знає, звідки прийшов звичай, вітаючись, знімати рукавичку ?

Учень 3 : З тих самих лицарських часів. Коли вітались, знімали рукавичку з правої руки. Лицар показував, що у руці у нього нема зброї. Ввічливий чоловік вітається з усіма знайомими, проте ні жінкам, ні дівчатам перший не подає руки, а чекає, коли це зроблять вони.

Мудра Сова : Пригадаймо, як віталися в Україні ?

Учень 4 : В Україні клали руку на груди і вклонялися під час вітання. І нині вітаються по – різному : чоловіки тиснуть руки чи просто кажуть добрі слова.

Вчитель : Наша Мудра Сова приготувала всім подарунок – пісню “Про дружбу ”

Виконується пісня.

Фея Добра і Справедливості :Що ж означає просте, звичайне слово “здрастуйте” ?

( Ти мені приємна людина. Знай, що тебе я поважаю. Я тобі бажаю всього найкращого : здоров’я, миру, радості, щастя )

Фея Добра і Справедливості : Любі діти ! Ви вже здогадалися, що я до вас завітала з подарунком. Я познайомлю вас зі своїми помічниками – Чарівними словами. І якщо їм сподобається у вас, вони залишаться в гімназії назавжди.

Слово Доброго ранку : “ Доброго ранку ! ” –

Мовлю за звичаєм.

“ Доброго ранку ! ” –

Кожному зичу я.

“ Доброго дня вам ! ” –

Людям бажаю.

“ Вечором добрим ”

Стрічних вітаю.

І посміхаються

В відповідь люди, -

Добрі слова ж бо

Кожному любі.

Фея Добра і Справедливості : А які ще “ чарівні ” слова ви знаєте і вживаєте ?

( відповідь учнів )

Фея Добра і Справедливості : Сію дитині в серденько ласку,

Сійся – родися, ніжне “ будь ласка ”,

Вдячне “ спасибі ”,

“ Вибач ” тремтливе

Слово у серці як зернятко в ниві.

“ Доброго ранку ! ”,

“ Світлої днини ! ” –

Щедро даруй ти людям, дитино !

Слово Дякую : Розтопить серце всякого

Сердечне слово “ дякую ”

Слово Вибачте, будь ласка : Коли тебе впіймають раптом за підказку,

Ти вчителя розчулиш : “ Вибачте, будь ласка ! ”

Слово Добрий вечір : Коли згасає сонце у росі

Й зоря лягає лагідно на плечі,

Серед знайомих, рідних голосів

Ми чуємо привітне: “ Добрий вечір ! ”

Слово Добрий день і До побачення : Зазеленіє й древній пень,

Коли почує : “ Добрий день ! ”

Щоб знову зустрітись в годину призначену,

Щиро завжди я кажу : “ До побачення ! ”

Слово Спасибі і Будь ласка: До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі.

Їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам’ятать неважко:

Маленькі ключики твої –

“ Спасибі !” і “ Будь ласка ! ”.

Фея Добра і Справедливості : Ви всі молодці – пригадали всіх моїх помічників.

Король Чемність : А зараз давайте пригадаємо основні правила спілкування. В цьому нам допоможуть актори з Театру Мовного Етикету.

( інсценування )

1 сценка – правило. “ Коли говориш – дивись у вічі співрозмовникові ”

Юрко з Тарасом розмовляв,

Крутився на всі боки,

Неначе він сорока,

До неба очі зводив, в канаву зазирав…

А Тарас терпів, терпів :

“ Ти до кого говорив ? ”

Висновок : Коли до когось слово мовиш –

Дивися в очі тому, з ким говориш.

2 сценка – правило. “ Хочеш, щоб тебе почули, - не кричи. Говори спокійно, чітко…”

Юля з Танею зі школи

Йдуть по скверику поволі.

“ Ой, дивись, - горлає Юля, -

Листя клена шелестить і як літачки летить ! ”

“ Ой – ой – ой ”, - верещить, заливається, -

Горобці у пилюці купаються ! ”

Чути Юлю аж ген за майданом.

Може, Таня чує погано ?

Висновок : Ну, звичайно, то дівчинці Юлі

Просто бракує мовної культури.

Спокійно треба говорити,

Не горлати, не шипіти…

3 сценка – правило. “ Слова вимовляй правильно ”

“ Я у театрі був учора,

Мені сподобалась ігра ” –

Так повідомив друзям Коля…

Від сміху шибки задзвеніли в школі.

Висновок : Навчити Колю говорить пора :

Не можна так калічити слова.

4 сценка – правило. “ Слова вживай за призначенням ”

Стрілись якось Рома і Вова :

“ Я був на стадіоні вчора. Кльово ! ”

“ Ми класно у футбола намотались…”

Висновок : Де слів поганих нахапались

Хороші наші Рома й Вова ?

Хіба це, друзі, гарна мова ?

Професор Тактовність : Рідну мову треба знати,

Слова любити й поважати.

Говорити треба чемно,

Щоб слухати тебе було приємно.

Мудра Сова : Культуру мовлення ви знаєте,

Загадки зразу відгадаєте.

Коли говориш – не … ( горлань )

Слів поганих – не … ( вживай )

На всі боки – не … ( крутись )

У вічі співрозмовнику … ( дивись )

Говори спокійно, чемно,

Спілкуватись тоді буде дуже … ( приємно )

Вчитель : Зараз перевіримо, чи уважно ви сьогодні слухали.

1. Друг у гості завітав,

Ти йому: “ Привіт ! ” – сказав.

А що повинен ти сказати,

Щоб дорослих привітати ? ( Добрий день. Вітаю )

2. Автобус повний люду був,

І ти, либонь, когось штовхнув.

Це ненавмисно, безперечно,

Що тут промовити доречно ? ( Вибачте )

3. Гості твої вже додому збираються,

Подяку висловлюють і одягаються,

Їм можна всміхнутися, руки пожати,

А що напослідок слід побажати? (Усього найкращого. До побачення)

4. Бабуся пропонує пиріжки із печі,

А ти не знаєш, що сказать до речі.

Чи взяти пиріжок і миттю з’їсти,

Чи треба щось бабусі відповісти ? ( Дякую. Спасибі )

Вчитель : А тепер я пропоную виконати пісню про дружбу.

Виконується пісня.

Вчитель : А тепер пропонуємо переглянути п’єсу “ Ослячі вуха”

Дійові особи : Андрійко, його мама і тато, вчителька, лікар, дівчинка, Оленка, Оксанка, учениця, 1 учень, 2 учень.

І дія

Мама : Хтось дзвонить, відчини, Андрію ! Напевно, це товариш твій.

Андрій: Ой… Наталя Миколаївна…

Учителька : Так , це я.

Андрій : Ось.. Це учителька моя

Учителька : Добрий вечір! Я до вас.

Пробачте, що у пізній час,

Але розмова невідкладна

Сама, без вас я безпорадна !

Тато : І що він знову натворив ?

Учителька : Слова погані говорив !

Крім того, кривдить він дівчат ,

Від нього всі вже плачуть !

Андрій : Я ж їм наказував мовчать!

Ну, ябеди ! Побачать !

Учителька : А ще обманює щодня.

Що скаже слово – то брехня.

Ще й на уроках заважає.

Нікого він не поважає !

Мама: Тобі не соромно Андрійку ?

Учителька : Лінується. Все двійки, двійки…

Якщо і далі так піде,

В наступний клас не перейде…

Мама : Ой, треба щось робити !

Тато : Єдиний вихід – бити !

Андрій : Ой, як страшно ! Я впаду !

Учителька : Ну, я мабуть вже піду.

Тато : Ну, що скажеш ?!

Андрій : Хочу спати !

Тато : От негідник ! Треба драти !

Інших я шляхів не знаю !

Мама : Я одну ідею маю

Завтра в клініку піду.

Тато : Нащо ?

Мама : Сина поведу до екстрасенса. Може

Хоч він нам допоможе.

Про нього кажуть : “ чарівник”

Він наш єдиний рятівник.

Тато: Про мене, краще драти…

А втім… пора вже спати.

ІІ дія

Лікар : Сідайте, прошу ! Що у вас ?

Мама : Проблема, лікарю у нас.

Андрій : Ха ! Вірять в різну чортівню !

А ще дорослі люди !

Найкращим учнем буду !

Я – кращий учень ? Просто сміх !!!

Та хай. Аби не били.

Лікар : Андрійку, йди сюди. Сідай !

Включаю суперсили .

Отож, тепер запам’ятай,

На вус, як кажуть намотай !

Як будеш кривдити дівчат

І менших ображати,

Дівчачим голосом тоді

Почнеш ти розмовляти !

Поганих слів не говори –

Прищами обростеш!

Обманюють не раджу теж,

Бо гавкати почнеш !

На уроках заважати і крутитися не слід

Бо від цього може дуже розболітися живіт.

І нарешті, добре вчись

І не лінуйсь, Андрійку !

Бо найгірше буде лихо,

Як одержиш двійку !

Ні, ти послухай :

Виростуть ослячі вуха.

Андрій : Казочки, брехня, дурниці,

Є у мене й одиниці,

А ослячих вух немає,

Бо такого не буває.

Лікар : До побачення, Андрійку !

Скоро стрінемось.

ІІІ дія

Учителька : Так.. Кого ж мені питати ?

Так бажаючих багато.

Починай , Оленко, ти.

Гей, Андрійку, не свисти !

Оленка : Якщо хочеш, друже,

Щоб тебе любили,

Справедливим, чесним

І сміливим будь !

Не роби другому, що тобі не миле.

Правило це мудре, друже, не забудь !

Учителька : Дванадцять тобі, Оленко.

А тепер, Оксанко, ти.

Годі бавитись, Андрійку !

Я ж казала : не свисти.

Оксана : розказує те саме

Андрій : Ой, не можу вже терпіти !

Як живіт почав боліти !

Учителька : То до лікаря іди !

Андрій : Щось усе це підозріле…

Може, випити води ?

Наче, вже переболіло…

Гей, малявко, йди сюди.

Дівчинка : Ти поганий ! Відпусти !

Андрій : А навіщо ці хвости ?

Вчителька: Ну, як ? Тобі вже краще ?

Як твій живіт ?

Андрій : Вже краще !

Учителька : А голос чом тоненьким став ?

Андрій : Ангіна в мене… Гав – гав – гав !

Учителька : А гавкати чому почав ?

1 учень : Поставте, двійку ви йому !

Андрій : Я не навмисне, чесне слово !

Учителька : Ну добре скінчимо розмови !

Урок нам краще розкажи.

Не вивчив ?

Андрій : Вивчив ! Підкажи !

2 учень : Якщо хочеш, друже,

Щоб тебе любили…

Андрій : Якщо хочеш, друже,

Щоб тебе побили…

Учителька : Ні, це вже просто край, Андрійку !

Терпець урвався , ставлю двійку !!!

Неси щоденник свій мені.

Андрій : О мої вуха! Двійка !!! Ні !!!

VI дія

Лікар: Ну от ми і зустрілися.

Слова мої здійснилися.

Тепер ти віриш ? Це не казка.

Андрій : Допоможіть мені, будь ласка…

Лікар : Пообіцяй, що більш не будеш,

Що чемним і слухняним будеш.

Андрій : Я обіцяю, чесне слово !

Лікар : А не обдуриш мене знову ?

Андрій : Це правда ! Вибачте мені.

Лікар : Ну йди додому. Уві сні

Твої прищі пройдуть, Андрійку.

Андрій : А як же вуха ? !

Лікар : Виправ двійку !!!

V ДІЯ

Учителька : Ну як Андрійку ?

Сьогодні виправимо двійку ?

Вже знаєш вірш ?

Андрій : Так, я вже знаю!

1 учень : Чому він шапки не знімає ?

У нього грип ?

2 учень : Та ні, краснуха !

Учителька : А справді ! Заболіло вухо ?

Чому мовчиш, Андрійку ?

Андрій : Ні.

1 учень : Ще не придумав він брехні.

Учителька : То нащо шапка ? що це значить ?

Андрій : У мене вуха там… ослячі…

Учителька : Ти знову взявся за своє ? !

Знімай, нещастя ти моє !

Читай швиденько вірш, Андрійку.

Бо зараз знов одержиш двійку.

Андрій: Якщо хочеш, друже,

Щоб тебе любили,

Справедливим, чесним і сміливим будь

Не роби другому, що тобі не миле

Правило це мудре, друже, не забудь.

Учителька : Ну от і добре ! Молодець.!!!

Андрій : І всій історії кінець !

Одне не зрозуміле..

А ви не здогадалися,

Чому ослячі вуха

Дванадцять не діждалися ?

Вчитель : “ Будь ласка ”, “Спасибі ” , “ Будьте здорові ” –

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і вдома,

Від мами, від вчителя й просто знайомих.

Тож радьмо : частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій !

І кожен свій день, як завжди, починайте

Зі слів: “ Добрий день”, “ Вітаю ”, “ Здрастуй”.

- На нашій виставці є книги з етикету. З них ви дізнаєтесь ще більше про правила поведінки в громадських місцях, як правильно приймати гостей і самим ходити в гості, як спілкуватися з іншими людьми так, щоб прославитися як ввічлива і чемна людина. Ці книги ви зможете прочитати в нашій бібліотеці . Допоможе вам наша бібліотекар – Любов Іванівна. А закінчити наш бал хочеться піснею “ Гімн Доброті”.

Виконується пісня.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3722
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    AN444332
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь