і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Виховний захід "Бал ввічливості"

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №AN444332
За публікацію цієї методичної розробки Плєшкова Наталія Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №AN444332
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Оріхівська гімназія № 1 «Сузір’я»

Б а л ввічливості

Мета : Ознайомитися з історією виникнення правил ввічливості,

вивчити правила спілкування, проаналізувати різноманітні життєві ситуації і з’ясувати правила доречного вживання слів ввічливості, розвивати артистизм дітей, вміння передавати голосом почуття,

вміння декламувати вірші, виховувати прагнення стати вихованою і культурною людиною.

Підготувала вчитель початкових класів

Оріхівської гімназії №1 «Сузір’»

Плєшкова Наталія Миколаївна

Хлопчик і дівчинка виконують пісню “ Улыбка ” 1. Ніщо не дається людині так дешево

І не цінується так дорого, як ввічливість.

Сервантес.

2. “ Стався до людей так, як би ти хотів,

Щоб люди ставилися до тебе ”

Вчитель : Сервантес говорив : “ Ніщо не дається людині так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість ” . А у нас на Україні говорять: “ Стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе ”. Тому сьогодні ми зібралися у нашому салоні добрих манер, щоб провести Бал Ввічливості і визначити, як мають поводитись культурні люди. Людина живе серед людей, і вміння спілкуватися з іншими ввічливо і тактовно є головною ознакою культурної людини. До нас на бал приїхали гості із Чемного королівства: Король Чемність, Принцеса Ввічливість, професор Тактовність, Мудра Сова та Фея Добра і Справедливості.( на сцену піднімаються герої )

Як відомо, повагу викликає людина, котра вміє спілкуватися з іншими людьми. Що ви робите, коли прокидаєтесь зранку ?

Принцеса Ввічливість : Ти прокинься вранці – рано,

Як над містом сонце встане,

Привітайся з ластівками,

З кожним променем ласкавим.

Сам гарнесенько умийся,

Сам тихенько одягнися,

Підійди до тата й мами

І скажи їм : “ Добрий ранок ! ”

Посміхнися всім навколо :

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’ язково

День тобі веселим буде.

Мудра Сова : Любі діти ! Майже щоразу, коли ви збираєтесь у гості, мама нагадує: “ Не забудь чемно привітатися ! ” А як це “ чемно ” ?

( відповіді дітей )

Кому можна говорити “ Привіт !” ? А як потрібно вітатися з дорослими ?

Професор Тактовність : За час свого існування людство виробило багато традицій. Наприклад, у деяких індійських племен прийнято, побачивши незнайому людину, сідати навпочіпки, доки вона не наблизиться й не зауважить цієї миролюбної пози. Інколи вони для привітання знімають взуття.

Тибетці, вітаючись, знімають головний убір правою рукою, ліву закладають за вухо і показують при цьому язик.

Японці для привітання застосовують три види поклонів : найнижчий, середній – під кутом 30 градусів і легкий – під кутом 15 градусів.

Із давніх – давен існує звичай знімати шапку, коли заходимо до приміщення . Що він означає ?

Принцеса Ввічливість : А я знаю ! Ми показуємо, що прийшли з миром. Розкажіть, звідки прийшов цей звичай ?

Учень 2 : Цей звичай виник у лицарів, які мандрували країною. Входячи в дім, вони знімали шолом і ніби говорили : “ Я не боюся тебе. Я прийшов з миром ”. Цей звичай дійшов до наших днів. Хлопчики, заходячи в дім, у школу, знімають шапку. Цим виявляють повагу до людей. Чоловіки вітаючись, інколи злегка піднімають капелюх.

Король Чемність : А хто з вас знає, звідки прийшов звичай, вітаючись, знімати рукавичку ?

Учень 3 : З тих самих лицарських часів. Коли вітались, знімали рукавичку з правої руки. Лицар показував, що у руці у нього нема зброї. Ввічливий чоловік вітається з усіма знайомими, проте ні жінкам, ні дівчатам перший не подає руки, а чекає, коли це зроблять вони.

Мудра Сова : Пригадаймо, як віталися в Україні ?

Учень 4 : В Україні клали руку на груди і вклонялися під час вітання. І нині вітаються по – різному : чоловіки тиснуть руки чи просто кажуть добрі слова.

Вчитель : Наша Мудра Сова приготувала всім подарунок – пісню “Про дружбу ”

Виконується пісня.

Фея Добра і Справедливості :Що ж означає просте, звичайне слово “здрастуйте” ?

( Ти мені приємна людина. Знай, що тебе я поважаю. Я тобі бажаю всього найкращого : здоров’я, миру, радості, щастя )

Фея Добра і Справедливості : Любі діти ! Ви вже здогадалися, що я до вас завітала з подарунком. Я познайомлю вас зі своїми помічниками – Чарівними словами. І якщо їм сподобається у вас, вони залишаться в гімназії назавжди.

Слово Доброго ранку : “ Доброго ранку ! ” –

Мовлю за звичаєм.

“ Доброго ранку ! ” –

Кожному зичу я.

“ Доброго дня вам ! ” –

Людям бажаю.

“ Вечором добрим ”

Стрічних вітаю.

І посміхаються

В відповідь люди, -

Добрі слова ж бо

Кожному любі.

Фея Добра і Справедливості : А які ще “ чарівні ” слова ви знаєте і вживаєте ?

( відповідь учнів )

Фея Добра і Справедливості : Сію дитині в серденько ласку,

Сійся – родися, ніжне “ будь ласка ”,

Вдячне “ спасибі ”,

“ Вибач ” тремтливе

Слово у серці як зернятко в ниві.

“ Доброго ранку ! ”,

“ Світлої днини ! ” –

Щедро даруй ти людям, дитино !

Слово Дякую : Розтопить серце всякого

Сердечне слово “ дякую ”

Слово Вибачте, будь ласка : Коли тебе впіймають раптом за підказку,

Ти вчителя розчулиш : “ Вибачте, будь ласка ! ”

Слово Добрий вечір : Коли згасає сонце у росі

Й зоря лягає лагідно на плечі,

Серед знайомих, рідних голосів

Ми чуємо привітне: “ Добрий вечір ! ”

Слово Добрий день і До побачення : Зазеленіє й древній пень,

Коли почує : “ Добрий день ! ”

Щоб знову зустрітись в годину призначену,

Щиро завжди я кажу : “ До побачення ! ”

Слово Спасибі і Будь ласка: До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі.

Їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам’ятать неважко:

Маленькі ключики твої –

“ Спасибі !” і “ Будь ласка ! ”.

Фея Добра і Справедливості : Ви всі молодці – пригадали всіх моїх помічників.

Король Чемність : А зараз давайте пригадаємо основні правила спілкування. В цьому нам допоможуть актори з Театру Мовного Етикету.

( інсценування )

1 сценка – правило. “ Коли говориш – дивись у вічі співрозмовникові ”

Юрко з Тарасом розмовляв,

Крутився на всі боки,

Неначе він сорока,

До неба очі зводив, в канаву зазирав…

А Тарас терпів, терпів :

“ Ти до кого говорив ? ”

Висновок : Коли до когось слово мовиш –

Дивися в очі тому, з ким говориш.

2 сценка – правило. “ Хочеш, щоб тебе почули, - не кричи. Говори спокійно, чітко…”

Юля з Танею зі школи

Йдуть по скверику поволі.

“ Ой, дивись, - горлає Юля, -

Листя клена шелестить і як літачки летить ! ”

“ Ой – ой – ой ”, - верещить, заливається, -

Горобці у пилюці купаються ! ”

Чути Юлю аж ген за майданом.

Може, Таня чує погано ?

Висновок : Ну, звичайно, то дівчинці Юлі

Просто бракує мовної культури.

Спокійно треба говорити,

Не горлати, не шипіти…

3 сценка – правило. “ Слова вимовляй правильно ”

“ Я у театрі був учора,

Мені сподобалась ігра ” –

Так повідомив друзям Коля…

Від сміху шибки задзвеніли в школі.

Висновок : Навчити Колю говорить пора :

Не можна так калічити слова.

4 сценка – правило. “ Слова вживай за призначенням ”

Стрілись якось Рома і Вова :

“ Я був на стадіоні вчора. Кльово ! ”

“ Ми класно у футбола намотались…”

Висновок : Де слів поганих нахапались

Хороші наші Рома й Вова ?

Хіба це, друзі, гарна мова ?

Професор Тактовність : Рідну мову треба знати,

Слова любити й поважати.

Говорити треба чемно,

Щоб слухати тебе було приємно.

Мудра Сова : Культуру мовлення ви знаєте,

Загадки зразу відгадаєте.

Коли говориш – не … ( горлань )

Слів поганих – не … ( вживай )

На всі боки – не … ( крутись )

У вічі співрозмовнику … ( дивись )

Говори спокійно, чемно,

Спілкуватись тоді буде дуже … ( приємно )

Вчитель : Зараз перевіримо, чи уважно ви сьогодні слухали.

1. Друг у гості завітав,

Ти йому: “ Привіт ! ” – сказав.

А що повинен ти сказати,

Щоб дорослих привітати ? ( Добрий день. Вітаю )

2. Автобус повний люду був,

І ти, либонь, когось штовхнув.

Це ненавмисно, безперечно,

Що тут промовити доречно ? ( Вибачте )

3. Гості твої вже додому збираються,

Подяку висловлюють і одягаються,

Їм можна всміхнутися, руки пожати,

А що напослідок слід побажати? (Усього найкращого. До побачення)

4. Бабуся пропонує пиріжки із печі,

А ти не знаєш, що сказать до речі.

Чи взяти пиріжок і миттю з’їсти,

Чи треба щось бабусі відповісти ? ( Дякую. Спасибі )

Вчитель : А тепер я пропоную виконати пісню про дружбу.

Виконується пісня.

Вчитель : А тепер пропонуємо переглянути п’єсу “ Ослячі вуха”

Дійові особи : Андрійко, його мама і тато, вчителька, лікар, дівчинка, Оленка, Оксанка, учениця, 1 учень, 2 учень.

І дія

Мама : Хтось дзвонить, відчини, Андрію ! Напевно, це товариш твій.

Андрій: Ой… Наталя Миколаївна…

Учителька : Так , це я.

Андрій : Ось.. Це учителька моя

Учителька : Добрий вечір! Я до вас.

Пробачте, що у пізній час,

Але розмова невідкладна

Сама, без вас я безпорадна !

Тато : І що він знову натворив ?

Учителька : Слова погані говорив !

Крім того, кривдить він дівчат ,

Від нього всі вже плачуть !

Андрій : Я ж їм наказував мовчать!

Ну, ябеди ! Побачать !

Учителька : А ще обманює щодня.

Що скаже слово – то брехня.

Ще й на уроках заважає.

Нікого він не поважає !

Мама: Тобі не соромно Андрійку ?

Учителька : Лінується. Все двійки, двійки…

Якщо і далі так піде,

В наступний клас не перейде…

Мама : Ой, треба щось робити !

Тато : Єдиний вихід – бити !

Андрій : Ой, як страшно ! Я впаду !

Учителька : Ну, я мабуть вже піду.

Тато : Ну, що скажеш ?!

Андрій : Хочу спати !

Тато : От негідник ! Треба драти !

Інших я шляхів не знаю !

Мама : Я одну ідею маю

Завтра в клініку піду.

Тато : Нащо ?

Мама : Сина поведу до екстрасенса. Може

Хоч він нам допоможе.

Про нього кажуть : “ чарівник”

Він наш єдиний рятівник.

Тато: Про мене, краще драти…

А втім… пора вже спати.

ІІ дія

Лікар : Сідайте, прошу ! Що у вас ?

Мама : Проблема, лікарю у нас.

Андрій : Ха ! Вірять в різну чортівню !

А ще дорослі люди !

Найкращим учнем буду !

Я – кращий учень ? Просто сміх !!!

Та хай. Аби не били.

Лікар : Андрійку, йди сюди. Сідай !

Включаю суперсили .

Отож, тепер запам’ятай,

На вус, як кажуть намотай !

Як будеш кривдити дівчат

І менших ображати,

Дівчачим голосом тоді

Почнеш ти розмовляти !

Поганих слів не говори –

Прищами обростеш!

Обманюють не раджу теж,

Бо гавкати почнеш !

На уроках заважати і крутитися не слід

Бо від цього може дуже розболітися живіт.

І нарешті, добре вчись

І не лінуйсь, Андрійку !

Бо найгірше буде лихо,

Як одержиш двійку !

Ні, ти послухай :

Виростуть ослячі вуха.

Андрій : Казочки, брехня, дурниці,

Є у мене й одиниці,

А ослячих вух немає,

Бо такого не буває.

Лікар : До побачення, Андрійку !

Скоро стрінемось.

ІІІ дія

Учителька : Так.. Кого ж мені питати ?

Так бажаючих багато.

Починай , Оленко, ти.

Гей, Андрійку, не свисти !

Оленка : Якщо хочеш, друже,

Щоб тебе любили,

Справедливим, чесним

І сміливим будь !

Не роби другому, що тобі не миле.

Правило це мудре, друже, не забудь !

Учителька : Дванадцять тобі, Оленко.

А тепер, Оксанко, ти.

Годі бавитись, Андрійку !

Я ж казала : не свисти.

Оксана : розказує те саме

Андрій : Ой, не можу вже терпіти !

Як живіт почав боліти !

Учителька : То до лікаря іди !

Андрій : Щось усе це підозріле…

Може, випити води ?

Наче, вже переболіло…

Гей, малявко, йди сюди.

Дівчинка : Ти поганий ! Відпусти !

Андрій : А навіщо ці хвости ?

Вчителька: Ну, як ? Тобі вже краще ?

Як твій живіт ?

Андрій : Вже краще !

Учителька : А голос чом тоненьким став ?

Андрій : Ангіна в мене… Гав – гав – гав !

Учителька : А гавкати чому почав ?

1 учень : Поставте, двійку ви йому !

Андрій : Я не навмисне, чесне слово !

Учителька : Ну добре скінчимо розмови !

Урок нам краще розкажи.

Не вивчив ?

Андрій : Вивчив ! Підкажи !

2 учень : Якщо хочеш, друже,

Щоб тебе любили…

Андрій : Якщо хочеш, друже,

Щоб тебе побили…

Учителька : Ні, це вже просто край, Андрійку !

Терпець урвався , ставлю двійку !!!

Неси щоденник свій мені.

Андрій : О мої вуха! Двійка !!! Ні !!!

VI дія

Лікар: Ну от ми і зустрілися.

Слова мої здійснилися.

Тепер ти віриш ? Це не казка.

Андрій : Допоможіть мені, будь ласка…

Лікар : Пообіцяй, що більш не будеш,

Що чемним і слухняним будеш.

Андрій : Я обіцяю, чесне слово !

Лікар : А не обдуриш мене знову ?

Андрій : Це правда ! Вибачте мені.

Лікар : Ну йди додому. Уві сні

Твої прищі пройдуть, Андрійку.

Андрій : А як же вуха ? !

Лікар : Виправ двійку !!!

V ДІЯ

Учителька : Ну як Андрійку ?

Сьогодні виправимо двійку ?

Вже знаєш вірш ?

Андрій : Так, я вже знаю!

1 учень : Чому він шапки не знімає ?

У нього грип ?

2 учень : Та ні, краснуха !

Учителька : А справді ! Заболіло вухо ?

Чому мовчиш, Андрійку ?

Андрій : Ні.

1 учень : Ще не придумав він брехні.

Учителька : То нащо шапка ? що це значить ?

Андрій : У мене вуха там… ослячі…

Учителька : Ти знову взявся за своє ? !

Знімай, нещастя ти моє !

Читай швиденько вірш, Андрійку.

Бо зараз знов одержиш двійку.

Андрій: Якщо хочеш, друже,

Щоб тебе любили,

Справедливим, чесним і сміливим будь

Не роби другому, що тобі не миле

Правило це мудре, друже, не забудь.

Учителька : Ну от і добре ! Молодець.!!!

Андрій : І всій історії кінець !

Одне не зрозуміле..

А ви не здогадалися,

Чому ослячі вуха

Дванадцять не діждалися ?

Вчитель : “ Будь ласка ”, “Спасибі ” , “ Будьте здорові ” –

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і вдома,

Від мами, від вчителя й просто знайомих.

Тож радьмо : частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій !

І кожен свій день, як завжди, починайте

Зі слів: “ Добрий день”, “ Вітаю ”, “ Здрастуй”.

- На нашій виставці є книги з етикету. З них ви дізнаєтесь ще більше про правила поведінки в громадських місцях, як правильно приймати гостей і самим ходити в гості, як спілкуватися з іншими людьми так, щоб прославитися як ввічлива і чемна людина. Ці книги ви зможете прочитати в нашій бібліотеці . Допоможе вам наша бібліотекар – Любов Іванівна. А закінчити наш бал хочеться піснею “ Гімн Доброті”.

Виконується пісня.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3556
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    AN444332
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти