і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Виховний захід

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Важко тому жити, хто не вміє дружити

Виховний захід

1 – 4 класи

Мета: дати учням поняття про дружбу; вчити цінувати дружбу, поважати

один одного; допомогти з’ясувати якості, які сприяють дружнім

стосункам, ознайомити з правилами дружби; вчити аналізувати,

порівнювати, узагальнювати; розвивати уміння спілкуватися і

підтримувати дружні стосунки у колективі.

Обладнання: ілюстрації до казок, казкових персонажів; мікрофон; аудіо

запис пісень про дружбу; паперові долоньки.

Хід уроку

І. Організація класу

- Про що ми сьогодні поговоримо ви дізнаєтесь, послухавши пісню.

Звучить пісня про дружбу.

  • Так, мова піде про дружбу, про друзів. А кого називають другом?

  • А чи є у вас друзі? Зараз ми зясуємо це. Наш класний кореспондент - Рибчанівська Кароліна, візьме у вас інтерв’ю.

ІІ. Реалізація завдань уроку

  • Дехто з вас друга називав свого однокласника, однокласницю.

  • Скажіть, чи приємно другові чути в свою адресу гарні слова?

  • Зараз ми пограємо у гру «Чарівний клубочок».

Гра «Чарівний клубочок»

  • Діти, подивіться на це мереживо. Ці ниточки показують нам, як у школі, в класі діти пов’язані один з одним. Вони символізують дружбу між учнями. А які нитки на дотик? Так, вони м’якенькі, ніжні, від них ніби відходить тепло. Саме такими є стосунки між друзями: теплими, ніжними.

  • А зараз відгадайте загадки.

Прийшла кума із довгим віником

На бесіду із нашим півником,

Схопила півня на обід

Та й замела мітлою слід. (Лисиця)

Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів – обід приніс:

Смачних жабенят

Для своїх малят. (Журавель)

  • Героями якої казки є ці тварини? Так, казка називається «Лисичка та журавель». Цю казку вам зараз покажуть учні 2 класу. А ви уважно дивіться, потім скажете, чи були справжніми друзями Лисичка і Журавель.

Перегляд сценки-казки «Лисичка та Журавель»

ЛИСИЧКА ТА ЖУРАВЕЛЬ

Дійові особи: автор, Лиска, Журавель.

Автор. Якось стрілися у лісі довгоногий Журавель

І Лисичка рудохвоста, що несла в мішку щавель.

Познайомились, здружились, погуляли по ліску,

Попід сонцем засмагали біля річки на піску.

Розмовляли про погоду, про озера та моря,

І Лисичка на гостину запросила Журавля.

Лиска. Ти приходь, мій друже, в гості.

Дуже буду рада я.

Автор. Лагідно так промовляла Лисонька до Журавля.

От вже Лиска розстаралась: у хатинці підмела,

Розстелила скатертину і обід варить пішла.

Лиска. Зараз кашки наварю я з маслечком та молочком

Та й розмажу по тарілці тонко-тонко язичком.

Автор. Бо скупеньку вдачу мала наша Лисонька-кума

І давно вже шкодувала, що гукнула Журавля.

А Журавлик ще із ранку їй дарунки готував:

Жабок наловив у банку, на лужку квіток нарвав.

Довго-довго чепурився перед дзеркалом ріки:

Розпушив усі пір’їнки, виклював всі хробаки.

Дуже, бідний, хвилювався, ледве-ледве не зомлів –

Так хотів побачить Лиску. На побачення спішив.

Лисонька його зустріла, запросила до стола,

А на стіл для частування в мисці кашку подала.

Лиска. Пригощайся, мій хороший,

Дзьобай кашку з молочком.

Автор. А сама усе лизала манну кашку язичком.

А Журавлик наш голодний слинку лиш одну ковтав.

По тарілці стукав-стукав та нічого не вдзьобав.

Але був він дуже чемний, тож образу проковтнув,

І подякувать Лисичці за гостину не забув.

Наш Журавлик ту жаднюгу все ж провчити захотів

І на другий день до себе в гості Лиску запросив.

Журавель. Серденько, приходь у гості,

Де болітце лісове, де співають жабки хором –

Там помешкання моє. Буду я тебе чекати,

Приготую я обід, і у купочці любенько

Поїмо ми так, як слід.

Автор. Вчувши це, зраділа Лиска.

Лиска. Ну, звичайно, жди-чекай.

Тільки сонечко проснеться,

Прямо зранку й виглядай.

Автор. Став Журавлик готувати.

М'ясо взяв і бурячок, ще картопельки,

І моркви, і дебелий кабачок.

Все це покришив дрібненько

Та до глечика поклав.

Тільки з горлечком вузеньким

Наш Журавлик глечик взяв.

А Лисичка не барилась.

Тільки сонечко зійшло,

Рано-вранці до хатинки

Стукає вона в вікно.

Журавель. Ти вже тут? Заходь, будь ласка,

Люба подружко моя.

Гарна-гарна рудохвоста.

Вже тебе чекаю я.

Автор. І на стіл поставив глечик.

Журавель. Пригощайся, люба, їж.

Ось візьми собі серветку,

Миску, ложку, виделку, ніж.

Автор. Пахне з глечика так смачно.

Лиска гляне і нюхне,

Але в капосний той глечик

Навіть носа не запхне.

Вже на стіл аж слинка капа,

В животі її бурчить.

Бідна Лиска ледь не плаче,

Ледь від злості не кричить.

Журавель часу не гаяв,

Все дзьобав собі й дзьобав,

Поки чисто все не виїв,

А тоді кумі сказав:

Журавель. Вибачай, Лисуню люба,

Що я мав, тим і приймав,

А обіду я такого гарного давно не мав.

Автор. Не так сталось, як гадалось.

Ну й образилась кума.

Бо голодною лишалась

На гостині в Журавля.

Любі дітки, памятайте

Кожен день і кожен час:

Ставтесь так, як ви б хотіли,

Щоб поставились до вас.

  • Чи можна назвати Лисичку і Журавля справжніми друзями? Чому?

  • Як їх можна помирити?

  • Які мирилки ви знаєте? (Пригадування мирилок)

Мир, мир, миром,

Пироги з сиром,

Вареники з маслом,

Ми – подружки красні.

٭٭٭

Мирилка летіла,

На плече сіла,

Сказала тихенько -

Миріться швиденько!

٭٭٭

Ти не плач, не плач, не плач
І скоріш мені пробач,
І на мене ти не сердься,
Бо у тебе добре серце.
Будемо завжди дружити
І ніколи не сваритись!

***

Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець -
Помирив нас, молодець!

***

Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.

 

  • Подивіться на дошку і пригадайте з якої казки (мультфільму) ці герої і скажіть чи були вони справжніми друзями? ( Леопольд і мишенята, Вовк і Заєць, Том і Джері, крокодил Гена і Чебурашка, Котик і Півник, Кай і Герда, …..)

Фізкультхвилинка «Ой на горі жито, а в долині мак…»

Ой на горі жито, а в долині мак

Любі мої друзі, зробіть ось так …..

( ведучий показує вправу, а діти повторюють)

Тест « Чи вмієте ви дружити?»

  1. Твій друг захворів і не прийшов до школи. Ти:

А) зателефонуєш йому і запитаєш про самопочуття; - 5

Б) ніяк не відреагуєш; - 1

В) після уроків навідаєшся до хворого. – 10

2. Твій друг не виконав домашнє завдання. Ти:

А) даси переписати; - 5

Б) допоможеш, поясниш завдання; - 10

В) нічого не зробиш. – 1

3. Тобі хочеться морозива, а у друга немає грошей. Ти:

А) купиш дві порції; - 10

Б) даси другові грошей (позичиш); - 5

В) купиш лише собі. – 1

4. Батьки подарували тобі цікаву книжку. Вона сподобалась твоєму другові. Ти:

А) прочитаєш і даси другу почитати; - 5

Б) прочитаєш і покладеш у шафу; - 1

В) прочитаєш і обміняєшся з другом. – 10

5. Твій друг чергує після уроків. Ти:

А) допоможеш йому; - 10

Б) будеш його чекати; - 5

В) будеш радіти, що ти не черговий. – 1

Ключ: 40 – 50 балів: твої друзі можуть радіти : ти – справжній, надійний друг.

10 – 39 балів. Будь уважнішим, цінуй своїх друзів.

До 10 балів. Зміни своє ставлення до людей. Поміркуй над своїми вчинками. Ти обов’язково знайдеш справжнього друга.

  • Діти, які ж якості повинен мати справжній друг?

Заповнення таблиці

Які якості у дружбі

Допомагають

Заважають

( злість, доброта, допомога, лінь, жорстокість, жадібність, щедрість, увага,…)

Пісня – гра « Якщо весело живеться»

  • З давніх часів зявилася традиція: коли вітаєшся – подаєш руку. Товариш завжди рукою підтримував свого товариша. Друзі завжди тримаються за руки. Відкрита рука – символ дружби. І на згадку про нашу зустріч я вам вручу такий символ дружби – відкриту долоньку. Побажаю вам, хто вже має друга, щоб цінував його, а хто не має, щоб обов’язково знайшов.

Вручення сувенірів

ІІІ. Підсумок уроку

  • Попереду у вас осінні канікули. Ви будете мати багато часу для

відпочинку. І за час канікул виконаєте завдання: намалюєте свого друга, подругу. Принесете у школу на виставку. І ми матимемо можливість переглянути ваші роботи.

  • Дякую вам за увагу. На все добре.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Тема: Важко тому жити, хто не вміє дружити
  • Додано
    09.08.2018
  • Розділ
    Портфоліо
  • Клас
    1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    233
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    4
  • Номер матеріала
    RL190664
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь