Виховна робота "Правила етикету для дітей шкільного віку."

Опис документу:
Завдання морального виховання — це оволодіння нормами й правилами моральної поведінки, формування почуттів та переконань, вироблення умінь і навичок моральної, адекватної поведінки в процесі суспільних відносин. Основою морального виховання є етика. Джерело: Інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Правила етикету для дітей шкільного віку: уроки ввічливості

Дитячий поведінку незмінно турбує всіх батьків. Воно має суворо дотримуватися норм етикету, але добитися цього, як думають багато хто, непросто. Це помилка: досить вирішувати проблему поетапно і всі труднощі будуть подолані

Особливості

Етикет — це сукупність норм поведінки, які регулюють дії в конкретних місцях і ситуаціях. Навчивши дитину дотримання загальноприйнятих правил, ви не відчуєте незручність через його вчинки і полегшите його взаємовідношення з оточуючими людьми. Більш того, будете регулярно чути слова подяки і поліпшите репутацію своєї родини в очах оточуючих.+

Прищеплювати гарні манери починають з норм поведінки, які знадобляться в наступних ситуаціях:

  • у громадських місцях і на вулиці;

  • при поході в гості;

  • як поводитися в транспорті;

  • при розмові;

  • у колі сім'ї;

  • за столом;

  • при спілкуванні по телефону;

  • у навчальному закладі.

  • Не варто розраховувати, що все буде засвоєно лише на словах. Як би уважно вас не слухали, і яке б порозуміння не було досягнуто, доведеться вчити в першу чергу власним прикладом. Батьки, закликають до одного, а самі вступники протилежним чином дуже легко, непомітно практично повністю втрачають свій авторитет.

  • Доведеться врахувати, що взірцем поведінки для дітей є все оточення в цілому, тому треба уважно стежити за тим, з ким спілкується дитина, які манери і звички може перейняти.+

  • Як навчити

  • Сказати, що треба «виховувати на конкретних прикладах» – легко. Але знайти підхід до дітей куди складніше. Починати потрібно з самих ранніх років. Заохочуйте малюка за допомогою інтонації, жестів і поглядів за позитивні вчинки і засуджуйте за негативні. Це має саме пряме відношення до вироблення хороших якостей у учнів шкіл, закладає грунтовний і міцний фундамент для засвоєння норм етики.

  • Коли дитина досягає шкільного віку, потрібно прищеплювати стандарти дій в тій чи іншій ситуації. Обов'язково з'ясовуйте кожен свій важливий крок, пояснюйте причину, з якої надійшли саме таким чином, а не вибрали інший варіант дій.

При навчанні слід врахувати:

  • Порушення норм поведінки, недисциплінованість, брутальність повинні коригуватися відразу ж. Не чекайте, поки вони укорінятимуться, стануть звичними.

  • Суворе стежити за охайністю і за зовнішнім виглядом в цілому. Це нітрохи не менш важливо, ніж вимовлені дитиною слова, його жестикуляція і загальна манера поведінки.

Тепер можна розглянути приватні приклади етикету. У кожному випадку виявляються ті ж загальні принципи навчання, але є і свої, особливі.

За столом

Прийом їжі — важливий компонент життя школярів, і необхідно, щоб вони проявляли ввічливість та уважність за столом. Думає про інших людей завжди:

  • користується тільки відповідними столовими приборами, не замінює їх руками і сторонніми предметами;

  • для витирання рук, обличчя та одягу за столом використовує лише серветку;

  • перед їжею миє руки з милом;

  • уникає розмов або скорочує їх до самого мінімуму;

  • бажає всім присутнім за столиком приємного апетиту на початку трапези, дякує за неї в кінці.

  • Важливо: частина дітей прагне є швидше інших, при цьому виникає плямкання, набирається повний рот їжі, тарілка наповнюється їжею, що падає на підлогу. Все це вкрай упереджено, і помітивши такі випадки, потрібно відразу ж припинити їх повторення. Переконливо і чітко пояснюйте дитині, чим загрожує певний вчинок, яке думка складається у оточуючих і які створюються незручності. Забороняйте рухливі ігри, всякого роду пустощі: за столом їм не місце і не час!+

В гостях

Вкрай рідко зустрічаються сім'ї, в яких ніколи і нікуди не ходять в гості. Надмірно вільне поводження школяра, його недостатній самоконтроль може доставити чимало неприємностей і навіть спровокувати скандал. Тихе невдоволення і роздратування накопичується у господарів поступово, нітрохи не краще.+

У шкільному віці вже слід знати:

  • щоб приходити до друзям і однокласникам додому треба мати запрошення, про свій візит попередити заздалегідь;

  • не можна шуміти, бігати, заглядати у всі приміщення і за двері, відкривати шафи і тумбочки;

  • забороняється відверто висловлювати невдоволення поведінкою присутніх, оздобленням будинку, частуванням: безпосередність тут перетворюється з переваги в сильний недолік;

  • не можна самовільно брати чужі речі або хапати їжу зі столу без дозволу.

Нагадуючи, просто неприпустимо зводити все до банального заборони. Потрібно обов'язково мотивувати на виключення помилок. Привчайте дитину завжди думати: «а що, якби я був (а) на місці тих людей».

Звертайте уяву, настільки живе ще у школярів, у свого союзника. Нехай вони у фарбах уявляють собі, наскільки неприємно відчуваєш себе в присутності людини, яка всюди заглядає, дуже настирливий або не підкоряється елементарної дисципліни. Тоді червоніти в гостях або переживати за поведінку дітей в наступний раз не доведеться.

Бесіда та розмова

Мовний етикет школяра важливий у будь-якій з описаних ситуацій: вдома, в гостях, на вулиці та в автобусі. Ключовими моментами будуть:

  • обов'язкове привітання знайомих;

  • звернення до будь-якій дорослій строго на «ви»;

  • неприпустимість втручання в розмови інших людей і коментарів вголос;

  • прощання перед відходом;

  • негайне вибачення у разі будь-якого проступку;

  • заборона на образи, використання слів-паразитів;

  • відмова від обговорення інших людей, неважливо чи є вони серед присутніх чи ні.

Слідкуйте за розмовами дітей, навіть в самих звичайних побутових ситуаціях. Якщо інтонація невірна, з'являються дивні паузи і мова засмічена, дикція нечітка або неприємна – з цим потрібно боротися. Інший раз варто перервати дитини і звернути його увагу на допущену помилку. Проявіть такт і чуйність, можна використовувати гумор, але нехай він буде спрямований на промах, а не на особистість школяра.

Важливо: ніколи не можна зриватися на крик або тим більше карати фізично за порушення етикету. Це тільки озлобить і посилить проблему. Частою помилкою дорослих є роздача зауважень без розбору. Проявіть терпіння і витримку, але будьте наполегливі, неухильно проводите одну лінію

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.