Виховна година"Вогонь - і друг, і ворог"

Опис документу:
Мета: Формувати в учнів безпечну для особистого здоров'я і здоров'я оточуючих поведінку; виховувати дисциплінованість і розвивати вміння встановлювати причиново-наслідкові зв'язки, висловлювати свою думку; довести, що вогонь є другом і одночасно може бути ворогом людини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Вогонь - і друг, і ворог

Мета:

Формувати в учнів безпечну для особистого здоров'я і здоров'я

оточуючих поведінку; виховувати дисциплінованість і розвивати

вміння встановлювати причиново-наслідкові зв'язки, висловлювати

свою думку; довести, що вогонь є другом і одночасно може бути


ворогом людини.

Обладнання:

Лист від В. Злого; мікрофон, «крісло Автора», символ Д. Вогника, малюнки учнів за темою; сигнальні картки «так» - «ні»; вогнегасник;

картки для групової роботи; костюми для інсценування казки;

картки для «чарівних математичних сірників».

Хід класної години

Створення проблемної ситуації

Вчитель

Діти, сьогодні листоноша приніс нам лист. Я його прочитала і здивувалась.

Таких листів до нашої школи ніколи не приходило. Він загрозливий, але не

знаю, хто його написав. Допоможіть мені.

- Дає читати лист учневі:

«Ольго Володимирівно!

Якщо Ваші діти не відгадають мої загадки, то я спалю школу і всі будинки

навкруги. А загадки мої такі:

1) Хто я?

Підказки:

Скільки б не їв, ніколи ситим не буду.

(Вогонь)

Бажаний гість замість цукерок дрова їсть.

(Вогонь)

2) Де я ховаюсь?

3) Як мене перемогти?

В. Злий»

Вчитель

Як ви думаєте, хто такий В. Злий? Що може спалити школу?

Діти дають відповіді. Вправа «Мікрофон»

Вчитель

А тепер ви будете художниками. Намалюйте, де на вашу думку, ховається вогонь.

Діти малюють, а потім працює «Крісло автора» - в ньому вони пояснюють свою думку.

Вчитель

Діти, вогонь дуже небезпечний. У вогні гинуть люди, майно, тварини, рослини. Значні кошти витрачає Україна на гасіння пожеж. Щороку в Україні виникає більш як 50 тисяч пожеж, збитки від них становлять мільйони гривень, а головне - гинуть тисячі людей. За статистикою, кожна десята пожежа у містах і селах - результат дитячих пустощів з вогнем, кожен десятий із загиблих-дитина.

Діти, сядьте вільно, заплющить очі і вимовте слово «пожежа»... Що виникло в вашій уяві? Якими б словами ви зобразили пожежу?

Складання асоціативного куща «Пожежа»

Вчитель

Пожежа - це і є Злий Вогонь. А як же його перемогти?

Учень

Покликати Доброго Вогника.

Вогник, вогник, я твій друг,

Я твій друг, і ти мій друг.

Я не буду пустувати,


І з вогнем злим жартувати.

Я його переможу.

Людям всім допоможу.

Ти потрібен,людям дуже,

Поможи мені мій друже.

Вивішується символ Доброго Вогника.

Вчитель Подумайте, діти, коли вогонь - наш друг?

Працює «вільний мікрофон» (Кожен може вийти, самостійно висловити свою думку)

- Вогонь зігріває нас, наше житло.

- За допомогою вогню можемо приготувати їжу.

- Вогонь плавить руду і допомагає людині отримати метал.

- Вогонь, запалений від сонячного проміння на далекому Олімпі, несуть спортсмени - олімпійці.

- Люди схиляють голови перед Вічним вогнем біля пам'ятника героям.

З'являється Добрий Вогник

Д. Вогник

Добрий день, шановні друзі!

Я здоров'я всім бажаю.

Але будьте обережні -

Вогник завжди тління має.

Давайте, діти, поділимось на дві групи - дівчаток та хлопчиків. Я хочу перевірити, хто з вас краще зможе діяти під час пожежі.

- Кожна команда отримує картки - порядок дій під час пожежі, на них треба поставити номери.

3 - Маленький вогонь, що виник не через газову плету чи

електроприлад, залити водою або загасити піском, землею,

мокрим одягом;

4 - Якщо полум’я не погасло - виходити з квартири, виводити

малих г немічних, ні в якому разі не ховатися;

2 - Зателефонувати за номером «101»
викликати дорослих на допомогу.

Д. Вогник

Молодці (Підводить підсумки)

А тепер зіграти хочеться мені із вами в «Так?» чи «Ні?»

Я вам питання задаю, готуйте відповідь свою.

- Найчастіше пожежі виникають через не вимкнені електричні прилади. (Ні)

- Найбільша кількість пожеж виникають через пустощі дітей. (Так)

- Переміщення людей у безпечне місце називається евакуацією. (Так)

- Під час пожежі треба зателефонувати за номером «102»(Ні).

- Телефон пожежної команди «101». (Так)

- Найціннішим, що треба рятувати під час пожежі, - це іграшки. (Ні)

Учні за допомогою сигнальних карток показують відповідь:зелений-«так», червоний-«ні».


Д- Вогник

Отже, ви відгадали три загадки Злого Вогника. Давайте разом складемо

відповідь Злого Вогню.

«Шановний Злий Вогню!

Ми відгадали твої загадки.

Головне; що перемогти тебе ми зможемо, якщо будемо

обережними з вогнем, сірниками та будемо дотримуватись

правил «безпечної поведінки та протипожежної безпеки»

Учні 4 класу»

Вчитель

Діти, ви дуже полюбляєте казки. Пригадайте, казку, яка б розповідала нам

про пожежу

Відповіді дітей - «Кішчин будиночок»

Вогник

А ми зараз помандруємо у казковий ліс, до казки про козенят

Ведуча

Ось хатинка в лісі стоїть гарненька

Живе там Козина гарненька сімейка.

Коза дуже любить рідненьких малят,

Трійко біленьких своїх козенят

Синок запевня

І двері за нею мерщій закрива

Не довго слухняними були донька й два сини,

В них безліч з'явилось цікавих ідей,

Бо скільки ж є дома цікавих речей

Вони потихеньку взяли сірники

Один вогник маленький пуска під тріски.

Сердитий вогонь розходився, горить,

Сестричка з найменших сховалась у мить.

1-е козеня

101 подзвоню.

Пожежні врятують нас від вогню.

Алло! Загорілася хата в Кози!

Адреса: Діброва, провулок Лози,

А номер в нас другий. Скоріше сюди!

Мерщій порятуйте від злої біди!

Ведуча

Спішили пожежні: Лисиця, Ведмідь

І Заєць, відомий усім скорохід.

Вогонь не давався, пручався, шипів.

Сердитий вогонь погасать не хотів.

Пожежу згасили, живі малюки.

І каже Ведмідь:

Ведмідь

Не беріть сірники!

Ведуча

І мовить Лисиця:

Лисиця

Пам'ятайте завжди!

Що гра із вогнем приведе до біди! - Виходить Коза

Коза

Що тут було? Що за біда?

Козеня

Нічого страшного, була це лиш гра.

Ведуча

Ця гра привела б до тяжкого фіналу!

Козенята

Ми більше не будемо так.

Пробачте нас, мамо!

Учні

1. Школярам і всім малятам
Дуже добре треба знати:
Сірники - не для забави,

З ними страшно мати справу!

2. Не грайся, друже, з сірниками!
Запам'ятай, хоч він малий,
Але від подиху одного
Будинок ваш згорить новий!

Добрий Вогник

Я приніс вам «чарівні математичні сірники»

Тільки з ними можна гратися.

Як? Давайте розберемося разом.

(Працюють у групах)

1) Перенеси два сірники так, щоб вийшло 4 однакові квадрати.

2) Перенеси 2 сірники так, щоб будинок повернувся іншим боком.

3) Перенеси 3 сірники так, щоб вийшли три однакові квадрати

Вчитель

А в мене для вас, діти, є ще одна загадка:

«До пори мовчу,

До пори мовчу,

А вогонь зачую -

І сичу, й лютую»

(Вогнегасник)

Демонструється вогнегасник і говориться, де він знаходиться в класі.

Вчитель

У вогнегаснику є спеціальна піна, яка може згасити полум'я, поливаючи палаючі предмети. А хто допомагає ліквідувати великі пожежі?

Відповіді дітей.

Вчитель

Так діти, викликають пожежних. Пожежні - професія героїчна. Це мужні, безстрашні, спритні бійці. Найкращий пожежний одягає бойове спорядження за 18 секунд, через ЗО секунд він займає місце у кабіні пожежної машини. Але треба пам'ятати дуже важливе правило: «Даремно пожежного не турбуй!» чому?

- Відповіді дітей.

Вчитель (Підводить підсумок класної години)

Висновок: щоб у вашому домі не було біди,

будьте обережні з вогнем завжди!

ЛІТЕРАТУРА:

Т. С. Манлрика, С. О. Трохименко, Н. В. Мухіна

..- Сам у дома. Сценарій тематичної розваги з основ безпеки життєдіяльності// Розкажіть онуку. - 2007. - №1

Г. О. Скриннікова

Хай дитина знає кожна - жартувать з вогнем не можна! Урок з правил пожежної безпеки. 4 клас// Розкажіть онуку. - 2007. -№3

Н. І. Савінова

Урок з основ безпеки життєдіяльності в 2 класі «Безпека в побуті»// , Початкове навчання та виховання. - 2007. -№25

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
1
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!