Виховна година,тренінг "Будьте щасливі!"

Позашкільна освіта

Для кого: 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас

22.11.2021

49

3

0

Опис документу:

«Будьте щасливі»

Мета: розкрити поняття «щастя», «щаслива людина»; розвивати внутрішні відчуття спокою,злагоди; стимулюючи уяву, більше розкрити й закріпити глибину розуміння поняття щастя; виховувати бажання дарувати гарний настрій .

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ГАВРИЛІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I-III СТУПЕНІВ

КАЛАНЧАЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ








Матеріали на участь в обласному конкурсі сценаріїв «Перлина натхнення» серед працівників загальноосвітніх навчальних закладів

Номінація

«Здоровий спосіб життя»




Тренінг

«Будьте щасливі»









Роботу виконала

вчитель української мови

та літератури

Бугаєнко Ольга Миколаївна







2021

Тренінг

«Будьте щасливі»

Мета: розкрити поняття «щастя», «щаслива людина»; розвивати внутрішні відчуття спокою,злагоди; стимулюючи уяву, більше розкрити й закріпити глибину розуміння поняття щастя; виховувати бажання дарувати гарний настрій .

Обладнання: відеозабезпечення, роздатковий матеріал, журнали, газети,ножниці, клей, ватмани, маркери, чашки .

Тип заходу: тренінг

Хід заняття

1.Вступне слово

Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=yGbOaTmdzqQ

Багато людей бажають бути щасливими й живуть у пошуках щастя. Впевнена, що кожен з нас хоча б раз у житті задавав собі це питання, намагався визначити для себе поняття щастя, бо кожного – це щось своє, щось таке, що ти відчуваєш постійно, а нестачу цього переживаєш особливо різко і боляче.То що ж таке щастя?

Щастя – прокинутись ранком від постукування у вікно промінчиків яскравого сонечка.

Щастя – дихати чистим повітрям після теплого літнього дощу.

Щастя – чути щебетання птахів під вікном.

Щастя – відчути легенький холодок сніжинки, що доторкнулася до тебе.

Щастя – бачити кожну зірочку на небі в ясну ніч.

Щастя – кожний поцілунок коханої людини, кожне його слово.

Щастя – це кожний момент нашого життя.

Щастя – насолоджуватись тим, що у нас є, а не жаліти про те, чого у нас нема…

Отже, мова сьогодні піде про щастя.

2.Вправа-знайомство “Казковий магазин

Мета впровадження: криголам (знайомство, створення позитивного настрою)

Ресурси: стікери і ручки по числу учасників тренінгу

Хід проведення:

Варіант 1 : кожен учасник виставляє на продаж у казковому магазині свій товар – риси характеру, навички, уміння. А на заміну замовити собі щось інше (наприклад: продаю 500 грамів витримки, а куплю 100 грамів здогадливості). Кожен учасник повинен щось продати і придбати.

Варіант 2 : Кожен учасник пише на картці, що хоче віддати. За 1-2 хвилини потрібно обмінятись карточками з іншим учасником.

Запитання для обговорення:

о було важче зробити: продати чи купити?

-Як думаєте, чому?

3.Вправа «Моя улюблена іграшка»

Мета: налаштувати на вільну атмосферу в колективі, доброзичливе ставлення один до одного.

У кожної людини в дитинстві була улюблена іграшка. А чи пам’ятаєте ви свою? Що це було? Розкажіть учасникам про почуття, які викликають спогади про неї.

 

Іграшка мого дитинства

Коли мені було _____ років.

У мене була іграшка на ім’я ____________________.

Мені зараз _____ років.

Намалюйте обличчя іграшки

Моя іграшка…

1.__________________________________

2.__________________________________

3.__________________________________

4.__________________________________

5.__________________________________

6.__________________________________

7.__________________________________

8.__________________________________

9.__________________________________

10._________________________________

Коли я згадую іграшку, то…

Вона мені допомагала…

Захищала коли…

Зараз іграшка (підкресліть):

 

Поряд зі мною

 

Живе на горищі

 

Подарувала

 

Віддала

 

Інше


4. Вправа «Бути добрим – вигідно»

Фахівці стверджують, що добрі справи позитивно впливають на наше психофізіологічне здоров’я. З’ясувалося, що стан людини, охопленої поривом доброти, організм сприймає як позитивний стрес і виробляє величезну кількість захисних речовин. Тому, по - справжньому добрі люди набагато рідше хворіють. До того ж, у стані «пориву доброти» виробляються гормони, що активізують розумову діяльність і збуджують творчий потенціал.

        Пропоную вам відповісти на 12 тверджень тесту «Бути добрим – вигідно», де ви зможете оцінити свій ступінь доброти. Якщо ви згодні з твердженням, відповідайте «так», не згодні – «ні».

Тест

  1. У тебе є гроші. Чи міг би ти витратити все на подарунки друзям?

  2. Приятель розповідає про свої проблеми. Але це тебе не надто хвилює. Чи ти даси йому це зрозуміти?

  3. Твій партнер по грі грає погано. Чи ти інколи піддаєшся, щоб йому було приємно?

  4. Ти часто говориш людям приємні слова?

  5. Ти не любиш злі жарти та розіграші?

  6. Чи зможеш терпляче вислуховувати те, що тебе абсолютно не цікавить?

  7. Ти доброзичлива людина?

  8. Чи вмієш ти на практиці застосовувати свої здібності?

  9. Чи не кидаєш гри, коли починаєш програвати?

  10. Чи охоче виконуєш прохання?

  11. Якщо ти впевнений, що правий, чи слухаєш співрозмовників?

  12. Чи віджартовуєшся, коли з тебе насміхаються?


Інтерпретація результатів


10 – 12 відповідей «так» - ви доброзичлива людина, намагаєтесь допомагати іншим, при цьому зважуєте всі за і проти.


6 – 8 відповідей «так» - ви не даєте образити себе, а також інших.


1 – 6 відповідей «так» - ви дуже любите себе.


5. Вправа-колаж «Формула щастя»

Мета: за малюнком, стимулюючи уяву, більше розкрити й закріпити глибину розуміння поняття щастя.

За порами року (зима, весна, літо, осінь) психолог об’єднує учасників у чотири групи та дає завдання: за допомогою добірок із журналу, висловів відомих людей, малюнка створити колаж «Формула щастя».

1. Група «Зима» отримує ватман з базовим малюнком «Океан».

2. Група «Весна» — ватман з базовим малюнком «Травичка».

3. Група «Літо» — ватман з базовим малюнком «Сонце».

4. Група «Осінь» — ватман з базовим малюнком «Небо».

 

Групи захищають свої колажі, обговорюють роботи, знаходять спільні та відмінні риси під час презентацій кожної команди.

Кожна людина бажає бути щасливою, це нормально. В суспільстві є загальноприйняте поняття щастя, яке пов’язане з мріями, втіленими в реальність та досягнутими цілями.

Є “традиційна” схема досягнення щастя або ж його складники: успіх, самореалізація, любов, сім’я, кар’єра.

Якщо це любов, то людина буде знаходитися в постійному її пошуку, якщо кар’єра ─ наполегливо працювати кожного дня, щоб досягати вищих вершин. Якщо це успіх, то людина буде намагатися бути успішною у всьому. Проте не все так просто. Отримавши бажане, ми починаємо боятися втратити його, адже, на нашу думку, без цього щастя буде неповним.

Мудрий чоловік колись сказав  таке про океанський лайнер: якщо океанський лайнер міг би думати і відчувати, він ніколи б не залишив свій порт, тому що боявся б тисячі хвиль з якими він зіткнеться в дорозі. Лайнер боявся б усіх небезпек відразу, хоча по дорозі  “зустрічав” би кожну хвилю окремо. Зосередившись лише на тому, що відбувається тут і зараз, Ти маєш можливість керувати великим ризиком, оскільки стикатимешся з  “хвилями” (небезпеками) по одній. Тому не варто боятися зіткнутися з невдачею, а варто діяти!

6. Вправа "Ситуативні завдання»

Мета: усвідомити вплив системи цінностей кожної людини на її життєвий вибір.

Я пропоную ситуації, де виникла суперечність між бажаннями та життєвими цінностями. Розгляньте ці ситуації і знайдіть відповіді на запитання.

Ситуація 1. Ви працюєте разом із другом у солідній фірмі. Звільнилося місце начальника відділу. Це та робота, про яку ви мрієте. Ви знаєте, що претендентів небагато, і ви серед них. Та ось ви дізнаєтесь, що для вашого друга ця посада – також важлива, і вибір будуть робити між ним і вами.

  • У чому полягає суперечність?

  • Як її подолати?

  • Які варіанти вирішення ситуації ви можете запропонувати?


Ситуація 2. Ви познайомилися з людиною, яка вам дуже сподобалась. З нею цікаво, легко спілкуватися, вона вміє надати підтримку. Ви були б раді дружити з нею. Але вона дуже багато палить, а ви не переносите цигаркового диму і дуже дбаєте про своє здоров'я.

  • У чому полягає суперечність?

  • Як її подолати?

  • Які варіанти вирішення ситуації ви можете запропонувати?


Ситуація 3. Фільм, який ви давно хочете подивитися, сьогодні вдень транслюватимуть по ТБ. Але в цей час переїжджає ваш друг. Він замовив таксі і просить вашої допомоги.

  • У чому полягає суперечність?

  • Як її подолати?

  • Які варіанти вирішення ситуації ви можете запропонувати?


7 Вправа «Рецепти щастя. Все в твоїх руках.»

Мета: дати можливість учням відчути власні сили у побудові свого життя та створенні щастя.

Перед тим, як приступити до виконання наступної вправи пропоную вам послухати притчу «Все в твоїх руках» https://www.youtube.com/watch?v=ZQtifCH3RSU

-Що мав на увазі мудрець?

Вченими доведено,що в нашому головному мозку виробляються ендорфіни – "гормони щастя". Ендорфіни з'єднуються з рецепторами, що є в нашому організмі і полегшують проведення нервового імпульсу, який "біжить" в "центр задоволення".

Збудження цього нервового центру дає нам відчуття легкості, радості і

бадьорості. Найпростішим способом підвищення концентрації ендорфінів є поїдання шоколаду, морозива. Шоколад і морозиво – це відмінний

антидепресант. Він стимулює викид ендорфінів, які покращують настрій і підтримують тонус організму.

Перед вами чисті аркуші паперу. Кожен з вас запише рецепт свого щастя. Після того, як закінчите всі писати – ми відкриємо і прочитаємо кожну вашу пораду.

Підведення підсумків.

8 Вправа-уява «Поділитися щастям»

Учасники стають в коло заплющують очі та уявляють.

-Що це в тебе в руці?

- Щастя.

- Чому таке маленьке?

- Воно тільки моє. Таке променисте та красиве.

- Так. Чудове!

- Хочеш шматочок?

- Напевно...

- Давай долоньку. Я поділюся.

- Ой! воно таке... тепле...

- Подобається?

- Дуже, дякую!

- Близьким людям ніколи не говорять "дякую".

- Чому?

- Вони завжди все розуміють і без слів. По очах.

- А чужі?

- Чужі говорять "дякую" таким же чужим. Прийде час, і ти це зрозумієш.

- Знаєш, мені набагато краще, коли щастя в руці...

- Так завжди буває.

- А якщо я з кимось поділюся?

- У тебе додасться твого.

- Чому?

- Сам не знаю. Тільки потім воно стане ще теплішим.

- А руки об нього обпекти можна?

- Руки обпікають об заздрість. Об щастя їх обпекти не можна.

- Знаєш, я знаю з ким поділитися цим дивом.

- Я радий цьому.

- Тоді...

- Саме так, побачимося ще. Поділися ним. Адже так багатьом його не вистачає...

Розплющіть очі.

-Які почуття у вас виникли під час вправи?

-Який висновок з цього можна зробити?


9 Вправа «Чашка кави»

На столі поставити найрізноманітніші чашки - порцелянові, скляні, пластикові, кришталеві з простими, і дорогими, і вишуканими формами. (Чашок має бути більше ніж кількість учасників)

Учасники мають розібрати собі по чашці для подальшого кавування після завершення заняття.

— Якщо ви помітили, усі дорогі чашки розібрані.  Ніхто не вибрав простих і дешевих. Бажання мати для себе тільки краще і є джерелом ваших проблем. Зрозумійте, що чашка сама по собі не робить каву кращою. Іноді вона просто дорожча, а іноді навіть приховує те, що ми п'ємо. Те, що ви дійсно хотіли, було кавою, а не чашкою. Але ви свідомо вибрали кращі чашки. А потім почали розглядати, кому яка чашка дісталася. А тепер подумайте: життя — це кава, а робота, гроші, суспільство — це чашки. Це всього лише інструменти для збереження Життя. Те, яку чашку ми маємо, не визначає і не змінює якості нашого Життя. Іноді, концентруючись тільки на чашці, ми забуваємо насолодитися смаком кави. Насолоджуйтеся своєю кавою!
У найщасливіших людей немає всього кращого. Але вони витягають усе краще з того, що є. Щастя в тому, щоб хотіти те, що в тебе є. А не в тому, щоб мати те, чого хочеш.

Наше заняття закінчилося. А зараз прошу сказати:

-Що вам найбільше запам’яталося?

-Що зможете за необхідності застосувати в житті?

-Чи збулися очікування?

Будьте щасливі!

Тренер після рефлексії роздає цукерки з передбаченням до кави в чарівному мішечку.



AutoShape 6





AutoShape 9

AutoShape 8









Використані джерела

1.https://naurok.com.ua

2.https://journal.osnova.com.ua

3. https://allref.com.ua

4.https://vseosvita.ua


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили