Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Виховна година у 3 класі на тему: " Дружній клас"

Виховна робота

Для кого: 3 Клас

16.12.2019

391

11

0

Опис документу:
Дати учням уявлення про злагоді, взаєморозумінні з однокласниками як однієї з сторін спілкування. Розкрити зміст поняття «взаєморозуміння». Сформувати вміння знаходити порозуміння, вирішувати розбіжності, суперечності з допомогою прохання, переконання, суперечки, бесіди, навчити бачити причини відсутності взаєморозуміння. Розвивати вміння входити в положення інших людей, краще розуміти їх почуття, мотиви поведінки.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховна година у 3 класі на тему: «Дружній клас»

Мета:

1. Дати учням уявлення про злагоді, взаєморозумінні з однокласниками як однієї з сторін спілкування. Розкрити зміст поняття «взаєморозуміння».

2. Сформувати вміння знаходити порозуміння, вирішувати розбіжності, суперечності з допомогою прохання, переконання, суперечки, бесіди, навчити бачити причини відсутності взаєморозуміння.

3. Розвивати вміння входити в положення інших людей, краще розуміти їх почуття, мотиви поведінки.

Обладнання: плакат з висловлюванням «Щастя - це коли тебе розуміють».

Хід виховної години

Слово вчителя

У житті нам часто доводиться страждати, ображатися на людей за те, що нас неправильно зрозуміли, даремно образили.

- Що ж потрібно для того, щоб налагоджувати взаєморозуміння?

(Діти відповідають.) Без взаєморозуміння не може бути ні повноцінної дружби, ні творчої співдружності, ні просто нормального спілкування. Взаєморозуміння в чому залежить від того, наскільки ми правильно оцінюємо своїх товаришів, добре знаємо їх. Спробуємо з'ясувати, чи вміємо ми вірно судити про людей.

Гра «Словесний портрет»

Вчитель складає словесний портрет одного учня з класу і пропонує дітям відгадати, хто це. Однокласники повинні дізнатися, про кого йдеться, і оцінити, наскільки словесний портрет відповідає дійсному вигляду учня.

У своїй характеристиці вчитель повинен відобразити фізичні дані, зовнішність, манери поведінки, темперамент, позитивні риси характеру, інтереси, звички. Далі гру можуть продовжити самі діти.

Гра «чи Вмієш ти спостерігати»

Вчитель. Взаєморозуміння визначається здатністю спостерігати за людьми, умінням по найменших рухів особи, зміни пози розуміти душевний стан оточуючих, їх прагнення та бажання.

Подивіться на свого сусіда по парті. Спробуйте визначити, в якому настрої ваш товариш, як він себе відчуває, про що думає, чим переймається. Обміняйтеся своїми спостереженнями, висновками.

(Клас заслуховує 3-4 пари.)

Ігри-ситуації

Вчитель. У спілкуванні між людьми велике значення мають уміння прийняти людину такою, якою вона є, зрозуміти образ його думок, поставити себе на його місце в тій чи іншій ситуації. Спробуємо зробити це.

Гра 1. Двом учням пропонують ролі вчителя і учня. Необхідно зіграти сцену бесіди вчителя з учнем з приводу погіршення його успішності та дисципліни.

Гра 2. Двом учням пропонують ролі вчителя і батьків одного з недбайливих учнів. Вони повинні зіграти сцену їх розмови.

(Одну і ту ж сцену грають кілька разів різні учні, потім йде обговорення найбільш вдалих варіантів взаємодії партнерів по спілкуванню.)

Висновок

Вчитель. Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожний твій вчинок, кожне твоє бажання позначається на оточуючих. Перевіряй свої вчинки питанням до самого себе: чи не робиш ти зла, не доставляешь чи незручності людям? Роби все так, щоб оточуючим тебе людям було добре.

Взаєморозуміння - це згода, тобто спільні або близькі погляди на життя, на окремі ситуації, вчинки і т. д. і спільна реалізація спільних прагнень. Взаєморозуміння виникає тоді, коли є бажання домовлятися перед тим, як діяти, прагнення приймати рішення спільно.

Взаєморозуміння виявляється і в умінні не створювати конфліктів при спілкуванні, не викликати неприязне до себе ставлення і в бажанні жити без особистих ворогів. Взаєморозуміння є, як правило, у друзів і товаришів (по навчанню і з захопленням). Ваше життя в шкільному колективі, спілкування були б неможливі без взаєморозуміння. Там, де його немає, життя стає нестерпним.

Взаєморозуміння пов'язано з вмінням думати, перед тим як щось зробити чи сказати. І навпаки, розбіжності виникають через невміння і небажання думати, перш ніж робити. При виникненні розбіжностей взаєморозуміння відновлюється в ході суперечки, бесіди за допомогою прохання, вибачення, переконання. Таким чином, можна дозволяти протиріччя, не доводячи їх до конфлікту, сварки. Не згоден з чимось-скажи, чому ти проти, але не бийся.

Фізкультхвилинка

- Гей, коваль-молодець,

Зашкутильгав мій жеребець.

Ти зроби підкови його знову.

- Чого ж не підкувати?

Ось цвях, ось підкова -

Раз, два - і готово.

Практична частина

Гра «Переконання кого-небудь»

(Мета гри: навчити дітей вмінню переконувати, знаходячи вагомі доводи.)

Вчитель. Що значить переконати? Переконати - значить познайомити того, з ким виникла суперечність, з моральною нормою (правилом), навести аргументи на користь цього правила і тим самим схилити до вчинку, який відповідає цьому правилу. В житті ми дуже часто бачимо, як один чоловік намагається переконати іншого. Наприклад, батьки переконують дитину: «Речі завжди слід прибирати на місце, щоб нікого не обтяжувати додатковою роботою і самому не гаяти час на пошуки». Або кажуть: «Залишила ляльку на підлозі, сама на неї настала і зіпсувала», «Не уклав з вечора підручники в ранець - вранці спізнився в школу, отримав зауваження». Ви помітили, з яких двох частин складається звернення, яке має на меті переконати?

(Діти або вчитель називають ці частини: вказівка нестачі або правила; наслідки його невиконання.)

- Дуже важливо привести переконливі аргументи - показати, наприклад, наслідки ліні або нестриманості. Сьогодні ми будемо вчитися мистецтву переконувати.

Пропоную вам ролі. У грі беруть участь два порушники - Водомут, порушник спокою річок і водойм, і Лесогуб - разоритель мурашиних будинків і пташиних гнізд, і інші однокласники. У кожного порушника є свої прикмети: у Водомута кишені набиті всяким сміттям, який він скидає в річки і водойми, у Лесогуба величезна рогатки, з якої він цілиться в птахів.

(Порушники здійснюють свої шкідливі дії. Учні переконують Лесогуба: «Що ж ти в лісі живеш і сам же свій будинок руйнуєш?» Водомуту кажуть, що не можна ображати слабких. Він відповідає, що в школу не ходив, правил етикету не вчив. Учні розповідають порушникам правила поведінки в лісі, біля річок і разом з порушниками підкріплюють правила ділового етикету прислів'ями, приказками, загадками, віршованими рядками, піснею. Після цього порушники правил просять вибачення і отримують його.)

Робота в групах

Вчитель. Сформулюйте моральне правило для поняття «взаєморозуміння». (Кожен повинен прагнути до взаєморозуміння з оточуючими.)

Підведення підсумків

Вчитель. Як ви можете пояснити поняття «взаєморозуміння», «жити в злагоді», «ладнати»? (Діти відповідають.)

Зі словника Ожегова С.І.: взаєморозуміння - це взаємне розуміння і згоду; згода - дозвіл, ствердну відповідь на прохання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.