і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Виховна година-тренінг «Зрозуміти іншого»

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховна година-тренінг «Зрозуміти іншого»

Мета: ознайомити учнів з міжнародними стандартами прав людини, Конвенції прав дитини;усвідомлення життєвих проблем людей, які потребують особливої уваги і милосердя;розвиток особистісної культури учнів, спрямованої на утвердження толерантності, милосердя, активної соціальної дії, доброчинності;подолання стереотипного ставлення до дітей з інвалідністю.

Вчитель: Щороку на початку грудня у Міжнародний день інвалідів ми разом з усією світовою спільнотою ще раз переосмислюємо все, що зроблено на підтримку людей з особливими потребами, і консолідуємо наші зусилля задля їх гармонійної інтеграції у сучасне суспільство.

Але перш ніж ми продовжимо наш урок, я хочу від вас почути які ваші очікування від уроку, на що ви сподіваєтесь?

Надіюсь ваші очікування справдяться.

«Два береги»

Учениця. 3 грудня – Міжнародний день інвалідів.

На сьогодні рівень інвалідизації жителів планети сягає показника в понад мільярд осіб або 15 %. Ці дані красномовно свідчать про гостроту та поширеність проблеми інвалідності.

У 1992 році, в кінці «Десятиріччя інвалідів Організації Об'єднаних Націй» (1983-1992 роки) Генеральна Асамблея проголосила 3 грудня «Міжнародним днем інвалідів».

Мета, заради якої був проголошений цей день, - повне і рівне дотримання прав людини і участь інвалідів в житті суспільства.

У грудні 2006 року ООН прийняла Конвенцію про права інвалідів, у 2008 році вона набула чинності. Конвенція націлює на сприйняття інвалідності як, в першу чергу, питання прав людини, а не тільки медичного забезпечення, благодійності або залежності від оточення.

«Асоціації»

Методом «Мікрофон» опитайте учасників, які асоціації викликає у них слово «інвалідність».

Учень.В Україні чисельність осіб з інвалідністю становить біля 3 мільйонів осіб або понад 6 % від загальної чисельності населення нашої держави. За останні десятиріччя в Україні особливо гострою стає проблема дитячої інвалідності. За даними Державного комітету Статистики в 2006 р. в Україні налічувалося 168 128 дітей-інвалідів віком до 18 років. Причинна структура первинної інвалідності у дітей віком до 16 років : на І-му місці – вроджені аномалії, деформації та хромосомні порушення – 23,8%; на ІІ-му місці – хвороби нервової системи – 20,0%; на ІІІ-му місці – розлади психіки та поведінки – 16,1%.

Якщо дитина хвора - це біда!

Безсилі ми буваємо, шкода!

Є шанс сьогодні, об'єднавши сили,

Когось з дітей поставити на крила.

До щедрих рук добро ізнов вернеться,

Якщо душа на поклик одізветься.

Здоров'я кожного - це надбання в родині,

У нашім серці - в рідній Україні!

Навчаймося добра, як вчаться мові діти –

Щоб потім все життя творить святе,

Плекаймо крізь роки троянди ніжной жито

Тримаємо в серцях, як сонце золоте.

Даруймо для людей погожі дні весняні,

Щоб щедрим садом вік світився небокрай,

Щоби беріз пісні лунали до нестями,

І повнився добром наш дім і рідний край.

Вправа «Ми схожі – ми різні»

  • Чи всі люди однакові?

  • Чи залежить повага до людини від її фізичних можливостей?

Вчитель: Яким же чином держава турбується про людей з обмеженими можливостями?

Учень. В Україні на сьогодні діють закони «Про основи соціальної захищеності інвалідів», «Про реабілітацію інвалідів України», відповідні укази Президента та постанови Кабінету міністрів, Національна програма професійної реабілітації та зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями. Постановою Кабіну в 2007 році затверджене «Положення про індивідуальну програму реабілітації інваліда».

Учениця. Ми також не залишаємось байдужими до таких людей, особливо до дітей, тим більше, що такі діти навчаються і в нашій школі. Ці учні не почувають себе ущербними, неповноцінними, вони добре навчаються, приймають активну участь в житті класу, шкільних заходах, займаються спортом.

НЕ СПІШІТЬ...

Я знаю люди дуже важко всім,

І серце так стискається до болю.

 Та дуже прошу ,прошу не спішіть,

 Ви не спішіть жалітися на долю...

Якщо ти зрячий і навколо світ-

Веселки барвами сіяє,то дякуй БОГУ

 бо не зрячому в житті

 І радості цієї вже немає...

 Якщо ногами босими в росу

 ти На світанку би могла ступити,

То дякуй долі і згадай людей

 Багато, хто не можуть це зробити.

 Як у гаю співає соловей,

чи Листям шелестить тополя,

То ви щасливі,бо вам дано слух,

А багатьом це не судилась доля...

 То прошу подивіться навкруги

 І милосердні будьте до чужого Болю,

а нарікати не спішіть

 і Не спішіть жалітися на долю...

Ситуації:

1) Василько довго товаришував з Іванком, хлопчиком, який мав фізичну ваду ― не розгиналася ніжка, але хлопчикам було разом весело. Дуже багато цікавих тем обговорювали разом, а скільки в них було таємниць ― не перелічити! Та сталася прикрість. Узимку Василькові купили ковзани. Якось зустрілися хлопчики на вулиці, Івасик дихав свіжим повітрям, а Василько прямував на ковзанку. І почав вихвалятися перед Іванком своїми ковзанами, розповідати, який він вправний. Чим більше він розхвалював свої ковзани, тим смутнішим ставав Іванко. Відтоді все рідше Іванко зустрічався з Васильком. Чому так сталося?

2)Дівчинка Оленка їде до бабусі автобусом, вона сидить біля вікна і з
цікавістю поглядає навколо. На одній із зупинок в автобус заходить, постукуючи ціпком, сліпий чоловік. Дівчинка швидко підводиться із свого місця і гучноговорить: "Сідайте на моє місце, ви ж інвалід!". Що у вчинку дівчинки було неправильно?

3)До третього класу прийшов новий учень. Усі з цікавістю його розглядали.Хлопчик постраждав унаслідок пожежі: частина обличчя і руки були обпечені, івін не знав, куди йому подітися від допитливих очей. А на перервіпідійшли донього однокласники і почали розпитувати, як це сталося. Хлопчик червонів імовчав, а на очах тремтіли сльози. Як повинні поводитися в даному випадку виховані діти?

     Кожен день у житті людей з особливими потребами наповнений прагненням пристосовуватися до самостійного життя у суспільстві, самовдосконалення, приносити радість собі та оточуючим. І незважаючи на деякі невдачі та смуток, надія на краще та більш легше своє існування в суспільстві не залишає їх. Головне для них, що життя, є і воно продовжується.

Вправа «Ярлик»

  • Чи приємно було залишитися сам на сам?

  • Як ви реагували, коли всі іші тебе відштовхували?

Вправа «Проведи голосом»

Вправа «Рука друга»

Вправа «Рукавиця»

Учень. Можна від сонця високого сховатися під парасолькою.

Від холоду – біля багаття або в теплій хаті.

Від галасу людського – в полі, де руно буяє молоде.

І лиш від жорстокості, від душевного болю не сховаєшся ніде.

Вправа «Розірване серце»

Одного ранку в кімнаті Петі незвично продзвенів будильник, але хлопчик не встав з ліжка. Хвилин через десять його мама прочинила двері в кімнату.

- Ану, по-поспішай! - Сказала вона. - Знову запізнишся до школи. Ледар! (РОЗРИВ)

- Мамо, я захворів, - відповів Петя.

- І чому ти завжди поводишся як маленький? (РОЗРИВ) - відповіла мама. - Тобі завжди погано, коли в розкладі є фізкультура. Вставай і збирайся. Твій брат вже майже готовий .

Петя швидко одягнувся і вийшов на кухню. Його старший брат Андрій щойно закінчив снідати.

- Я пішов, мама , - сказав Андрій.

- Почекай Петю , - сказала мама.

-Цей телепень (РОЗРИВ) завжди спізнюється, - сказав Андрій. - Я не хочу пропустити шкільний автобус .

Однак хлопці - старший брат і Петя - встигли на автобус якраз вчасно. І коли двері закрилися і автобус рушив, Петя згадав, що його домашнє завдання залишилося в кімнаті. Петя запитав водія, не можна почекати, поки він збігає за домашнім завданням.

-Ти що, дурний? (РОЗРИВ) Це тобі не таксі. Ще за запізнення отримаєш . (РОЗРИВ)

Прийшовши в школу, Петрик попередив вчительку, що забув домашнє завдання вдома. Вона сказала:

- Це вже четвертий раз за місяць, Петя. Ти взагалі сідав за уроки? Япочинаю думати, що ти мені брешеш. (РОЗРИВ) Боюся, мені доведеться поговорити про це з твоїми батьками .

Петя любив спортивні ігри, але ненавидів фізкультуру, тому що був найменшим серед юнаків. Того дня вони повинні були грати на уроці в баскетбол, який Петрик терпіти не міг. Учитель попросив дітей розділитися на дві команди, «Львів» та «Тигрів». За десять хвилин кожна з команд нараховувала по десять гравців, і тільки Петя залишився один. (РОЗРИВ) Капітан команди «Леви» сказав: «Ми його не хочемо - він погано грає». (РОЗРИВ) «Який з нього тигр? Він скоріше наляканий кіт »(РОЗРИВ) - додав капітан команди« Тигри », і всі хлопці розреготалися. (РОЗРИВ)Зрештою вчитель призначив Петю до команди «Леви». Але хлопець всю гру просидів на лавці запасних, бо капітан не допустив його до гри. (РОЗРИВ)

Того дня після уроків брат Петрика Андрій грав поруч з будинком з друзями у футбол. У порівнянні з баскетболом Петі набагато більше подобався футбол. Це була його улюблена спортивна гра. Тому Петрик попросив Андрія прийняти його в команду. Але Андрій відмовив.

  • Ні - заявив він. - Ти все зіпсуєш . (РОЗРИВ)

Мама хлопців почула це і сказала:

  • Тобі слід прийняти брата в гру, Андрій.

  • Але, мама, він такий незграбний, (РОЗРИВ) - відповів Андрій. - І весь час плутається підногами . (РОЗРИВ)

Обговорення

  • Як почуває себе дитина?

  • Чи можливий гармонійний розвиток дитини у ситуаціях пригнічення? Яких помилок у спілкуванні припускаються дорослі?

Учениця. Я вірю в силу доброти. Добро завжди сильніше злого. Дає наснагу, щоб цвісти І світлу обирать дорогу. Що має долю роботящу. Що хоче, щоб і я, і ти, І все було у світі кращим!

У різних життєвих ситуаціях треба завжди бути гідною людиною, ніколи не втрачати людяності.

Творча робота в парах.

Перед вами конверти, в яких ви знайдете слова. Складіть із них прислів'я про добро.

Пояснити зміст скарбниці народної творчості:

Добро не пропадає, а зло умирає.

Не все добре, що солодке.

Добрий чоловік у сусідів дім від вогню збереже.

Не сподівайся за добро дяки.

Злий сам себе б 'є.

Вчитель: Мабуть ви і не всі знаєте, що серед людей, які мали вади розвитку з дитинства, чи отримали їх протягом житя, потрапивши у тяжкі життєві ситуації є досить відомі люди.

Людвіг Ван Бетховен

Перша історія про видатного німецького композитора. Бетховена чекала безсмертна світова слава, але на шляху до неї геніальному композиторові судилося пройти через такі випробування, витримати які було під силу тільки хіба що йому одному. У віці 26 років Людвіг Ван Бетховен почав втрачати слух. Хвороба прогресувала повільно та невпинно. Вслухайтеся в слова композитора: "Майже 2 роки я уникаю будь-якого товариства, тому що я не в силі сказати людям: "Я глухий. Якби умене була інша професія, можливо, мені б було легше, але не при моєму ремеслі. Я часто проклинаю своє існування. Я хочу, настільки це можливо, не піддаватися долі, хоч у моєму житті мені ще  багато  раз  доведеться  відчути себе знедоленим із усіх створінь Божих."

Майстер подолав духовну кризу. Саме у період загострення хвороби, від 30 до 40 років життя, Людвіг Ван Бетховен створив свої шедеври, які увійшли до золотого фонду світового музичного мистецтва ― симфонії, концерти, фантазії для хору, струнні квартети та інші. Композитор втримав тягар долі та втілив у музиці своє покликання. Він отримав перемогу над собою, над хворобою.

Франклін Рузвельт

Франклін Рузвельт (1882-1945 рр.) ― один із колишніх президентів США. Він став інвалідом унаслідок побутової травми. Влітку під час відпочинку, у 39-річному віці, він побачив лісову пожежу, яку і заходився тушити разом з синами. Декілька годин боролися з вогнем, потім зморені та гарячі викупалися в холодному озері. Як наслідок ― сильна застуда і... невмолимий діагноз лікарів ― поліомеліт. Усі намагання медиків поставити хворого на ноги були безуспішними. Молодий, повний енергії, Ф.Рузвельт почав лікувати себе сам, розробив систему вправ, які мали повернути ногам рухливість, але безрезультатно. І тоді він усю увагу зосередив на своїй політичній діяльності. Франклін Рузвельт тричі був обраний президентом США. З початку Другої світової війни, особливо, коли фашизм почав набирати загрозливих для світу форм, виступив одним з ініціаторів створення антигітлерівської  коаліції, був учасником Тегеранської (1943) та Кримської (1945) конференцій. Помер 12 квітня 1945 року, трохи не доживши до перемоги.

Микола Бідняк

Микола Бідняк (1930-2000 рр.) - визначний живописець і графік, майстер релігійного, станкового та монументального живопису. У 15-річному віці він втратив обидві руки. Йому судилося вижити, і, долаючи терни, стати художником. Навчався свого мистецтва в Канаді, мав численні нагороди. Малював він, тримаючи пензлик зубами. Особливо йому вдавалися фрески та ікони, тому його і запрошували розписувати знамениті храми.

Готуючись до уроку я знайшла цікаву притчу і хочу вам її запропонувати.

Притча

Жила в одному селі жінка, дуже гостра на язик. Кожного очорнила, оббрехала. Не минула лиха година старенького місцевого священика. Коли почула жінка, що священик буде помирати, вирішила піти до нього попросити прощення. А він їй каже: «Я на тебе зла не тримаю, нехай тебе Бог простить. Але коли ти вже прийшла, то виконай мою останню волю. Візьми цю подушку, вийди на вулиц, розірви, а пір’я пусти по вітру.” Дивне прохання. Жінка зробила все, як просив св’ященик , а коли повернулася, то він наказав піти позбирати те пір’я і принести ту саму подушку. «Але це ж неможливо!» - скрикнула жінка. «Так це неможливо» - з сумом відповів священик.

Учитель . Мені подобається вислів: «Добра людина не та, яка робить добро, а та, яка не робить зла».

Теперішнє суспільство дуже жорстоке, не завжди люди на добро тим самим відповідають. Іноді відплачують і злом. Я намагаюся робити лише добрі справи. Коли хтось мені заподіє зло, я або відповідаю добром або просто не зважаю. Рано чи пізно всі збагнуть, що були неправі.

Кажімо більше ніжних слів

Знайомим, друзям і коханим

Нехай комусь тепліше стане

Від зливи наших почуттів.

Нехай тих слів солодкий мед

Чиюсь загоїть рану

(Чи перший біль, чи то останній)

Коли б то знати наперед!

Кажімо більше ніжних слів,

Комусь всміхаймось ненароком,

То не життя людське коротке,

Короткі внас слова черстві

Кажімо більше ніжних слів...

(І.Вовк)

Вчитель. Символом доброти і милосердя є Мати Тереза, що ж це була за жінка і які заповіді вона нам залишила?

Мати Тереза (1910-1997), католицька черниця, фундаторка Ордена милосердя, чернечої конгрегації, що займається служінням бідним і хворим. У 1979 матір Тереза була визнана гідною Нобелівської премії світу.Мати Тереза ніколи не прагнула бути популярною. Вона просто робила людям добро. Коли її не стало – планета осиротіла. Але вона залишила нам свої заповіді.

Заповіді Матері Терези

1. Так, люди непослідовні, нерозумні й егоїстичні.

І все ж, люби їх!

2. Якщо ти робиш добро, люди звинуватять тебе в потаємній корисливості і себелюбстві.

І все ж, твори добро!

3. Якщо тебе супроводжує успіх, ти наживаєш уявних і справжніх ворогів.

І все ж, добивайся успіху!

4. Добро, зроблене тобою, завтра ж забудуть.

І все ж, твори добро!

5. Щирість і відкритість зроблять тебе уразливим.

І все ж, будь щирим і відкритим!

6. Те, що ти будував роками, може зруйнуватися в одну мить.

І все ж, будуй!

7. Люди потребують допомоги, але вони ж стануть дорікати тобі за неї.

І все ж, допомагай людям!

8. Віддай світу найкраще, що маєш, і натомість одержиш жорстокий удар.

І все ж, віддай світу найкраще, що в тебе є!

Вчитель. Наш урок добігає кінця, я пропоную вам виконати вправу «Побажай добра собі і всім»

Запам’ятайте такі слова:”Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті у кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро – значить бути щасливим»

Отже напишіть на сердечках одним словом, що ви бажаєте собі і всім оточуючим, і по черзі побажайте вслух, починаючи словами: « Я бажаю собі і всім вам…..» , сердечка, коли будете виходити прикріпіть до дерева ваших сподівань, і нехай воно зігріє вас своїм теплом.

Отже «Я бажаю собі і вам добра».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    330
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    6
  • Номер матеріала
    EU354957
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь