Виховна година «Традиції моєї родини».

Опис документу:
нагадати дітям про свята та звичаї українського народу; розповісти про звичаї певної сім'ї, як ці звичаї впливають на виховання дітей; дізнатися, які звичаї побутують у сім'ях учнів, поділитися досвідом із традицій у власній сім'ї, збагатитися новими ідеями для введення традицій; виховувати культуру мовлення, повагу до родинних зв'язків, звичаїв, дбайливе ставлення до батьків

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховна година «Традиції моєї родини».

Мета: нагадати дітям про свята та звичаї українського народу; розповісти про звичаї певної сім'ї, як ці звичаї впливають на виховання дітей; дізнатися, які звичаї побутують у сім'ях учнів, поділитися досвідом із традицій у власній сім'ї, збагатитися новими ідеями для введення традицій; виховувати культуру мовлення, повагу до родинних зв'язків, звичаїв, дбайливе ставлення до батьків.

Обладнання: фотографії, фотоальбоми сімей учнів класу; вишиті рушники, календар сімейних дат, відео презентація, олівці, фломастери, цукерки.

Місце проведення: класна кімната панянок 5 –Б класу.

Цільова аудиторія: батьки та учні класу.

Епіграфи виховної години:

"Правильне виховання -це наша щаслива старість, погане виховання - це наше майбутнє горе, це - наші сльози, це - наша провина перед іншими людьми, перед усією країною". 

" ... виховувати своїх дітей треба у повній батьківській любові, з повним терпінням. Світ іде вперед, а з ним і діти наші потребують поступу" (Іван Огієнко).

Хід проведення заходу

Добрий вечір, шановні батьки та діти!
Сьогодні ми проводимо виховну годину, на яку запросили молодше і старше покоління. Тому попрошу бути вас: 
- активними, але не шумними; 
- веселими, але не саркастичними; 
- стриманими та не мовчазними.
 
Ви бачите, що сидите в підгрупах. Це означає, що для вас даватимуться певні завдання, які ви виконуватимете разом, але це не змагання і не конкурси. 
На
мій погляд, справедливо зазначено: "Правильне виховання -це наша щаслива старість, погане виховання - це наше майбутнє горе, це - наші сльози, це - наша провина перед іншими людьми, перед усією країною". 

Святинею людського духу, скарбницею благородних людських почуттів є сім’я. Людина смертна, але її рід, родина – безсмертні. За народними легендами, людина яка відцуралася свого роду, ставала вовкулаком. З давніх- давен народ осуджував тих, хто не виконує батьківських і синівських обов’язків.

Є скарби заховані в землю, є розташовані на поверхні, що передаються з покоління в покоління, чаруючи людську душу. До таких скарбів належать: пам'ять роду, його звичаї, традиції, мамина пісня, батьківська хата, бабусина вишивка, дідусева казка – вся наша родовідна пам'ять, наші символи, наша історія.

Отже, мета нашої виховної години– повернутися до нашої історії, звернутися до народної мудрості, вчитися на ній шанувати своїх батьків, розповісти про свій родовід та традиції родини.

Діти! Незалежно від того, хто ким стане в майбутньому і чи здійсняться ваші мрії, незалежно від місця проживання і матеріального забезпечення, кожен обов’язково стане батьком, матір’ю, виховуватиме своїх дітей. А в процесі виховання наслідуватиме своїх батьків, продовжуватиме сімейні традиції.

Вправа 1: Асоціативний кущ.Бесіда.

-Що таке родина?   Навіщо вона потрібна? Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте це слово?(Добробут, пошана, вірність.Затишок, виховання, кохання.Порада ,турбота. Повага, піклування.Допомога, розуміння).

Гапонько Тетяна  «Моя сім’я»

Розкажу вам, друзі, я

Що таке моя сім’я.

Разом дружно проживаємо

І пісні про це співаємо.

Люба матінко моя –

Як пишаюсь нею я.

В неї руки золоті,

Серцем кожного зігріє.

 Тато сильний і завзятий,

Він – господар в нашій хаті.

Все майструє, все ладнає,

Бо до всього хист він має.

 Дід і бабуся у пошані –

Вони праці ветерани.

Всіх онуків міцно люблять

І як пташенят голублять.

 Є у мене ще й брати –

Кращих в світі не знайти.

Ось і вийшло: всіх сім «я»

Знайте, це і є сім’я.

Бесіда

1. Які найулюбленіші свята у ваших сім'ях. Чому? 
2. Як проходять свята у ваших сім'ях? 
3. Чи берете ви участь у підготовці до свят. Яку? 
4. Що б ви хотіли змінити при проведенні свят вдома? 
Визначний український учений Іван Огієнко писав: " ... виховувати своїх дітей треба у повній батьківській любові, з повним терпінням. Світ іде вперед, а з ним і діти наші потребують поступу".

Вправа 2: «Герб сімї» (колаж – 5 хв) 
Пропоную показати визначну рису своєї сім'ї через створення герба, враховуючи традиції, які у ній панують. Зазвичай у гербі відображаються цінності сім'ї, герб – це символ єдності, духовної спільності. Створіть герб власної сім'ї : можете використовувати олівці, фломастери, вирізані картинки. Герб може бути будь-якої форми – для цього у вас є ножиці на столах. 
(презентація гербів) 

Вправа 3: Приказки. 
На столах у вас лежать конверти, у них надруковані слова. З розрізаних слів складіть приказки про сім’ю. 
(
-Дітям потрібні не повчання, а приклади. Жозеф Жубер 
-Якщо дитина не буде відчувати, що ваш будинок належить і їй теж, вона зробить своїм домом вулицю. Надін де Ротшильд 
-Дерево красне корінням, а людина родом. 
-Без сім'ї немає щастя на землі. 
-Добрі діти батькам вінець, а злі діти – батькам кінець. 
-Яке дерево – такі й квіточки, які батьки – такі й діточки. 
-Яка сім'я – такий і я. 
-Який дуб – такий тин, який батько – такий син. 
-Слухай старих людей, то й чужого розуму наберешся і свого не згубиш.

1. Яке дерево, такі в нього квіточки, Які батьки, ... (такі їхні діточки). 
2. . Який кущ, така й калина, Яка мати, ... (така й дитина). 
3. Який дуб, такий тин, (Який батько, такий син). 
4. Як під сонцем квітам…, (Так з матір’ю дітям). 
5. Як мати рідненька…, (То й сорочка біленька). 
8. Мати однією рукою б’є…, (а другою гладить). 
10.У дитини заболить пальчик, а в матері… – (серце). 
11. Добрі діти — батькам вінець, А злі діти… – (кінець). 

 Інсценізація вірша А.Костецького "Домашній твір".

Автор.
Вітько - бідак страждає так,
Аж здригає ногами!
Він - за столом, він пише твір:
"Я помагаю мамі".
Старанно олівець гризе
Та супить брови грізно,
Але нічого - хоч умри! - 
До голови не лізе...
Та ось тихесенько зайшла
В його кімнату мама.
Мама.
Вітюнь, будь ласка, в магазин сходи за сірниками.
Син.
Ідея!
Автор.
Вигукнув синок мамі...
Син.
Ну й морока!
Сама іди! Я твір пишу - 
Роблю важкі уроки.
Автор.
І мама вийшла...А Вітько
Швиденько пише в зошит.
Син.(пише)
" Я в магазин завжди ходжу,
Коли мене попросять..."
Автор.
Хвилин за десять мама знов
З'являється у дверях
Мама.
Вітюнь, картопельки начисть,
А я зварю вечерю.
Син.
Сама начисть!
Автор.
Кричить Вітько.
Так, що ледь не лопне.
Син.
Я твір пишу! Я- зайнятий!
Сама вари картоплю!
Автор.
Виходить мама, а синок писати знов сідає.
Син.(пише)
" Я мамі сам варю обід,
Вечерю і сніданок..."
Автор.
Радіє син.
Син.
Не твір, а люкс!
Оцінка буде гарна!
Автор.
І геть не думає про те,
Що він радіє марно.

Мозкова атака.

  • У чому полягає допомога Вітька матусі?

  • Яку оцінку ви б поставили Вітькові за твір?

  • Якою людиною виросте Вітько?

Вихователь:  Пропоную зараз створити «Квітку допомоги мамі»,на її пелюстках напишіть, як саме ви допомагаєте мамі, свoї обов'язки в ciм’ї , що робите (червоним кольором) i що, можливо, ще не робите, а бажано було б це робити (синім кольором). 
(Учні виконують завдання, після чого один представник від кожної групи зачитує всі відповіді i пропозиції на пелюстках.) 

Пропоную вам повісити власну «Квітку допомоги мамі» удома на cтіні та час від часу намагатися робити те, що радять пелюстки.

Вправа 4: Презентація традицій сім’ями. (10 хв) 
Дехто з вас готував презентацію власних традицій у сімї,попросимо поділитися досвідом .
(Сім'ї презентують традиції, які панують у їхніх сім'ях (батьки з дітьми попередньо готують завдання на мультимедіа). 

Анна Гетьманенко « Матері»

Я твій портрет фіалками вберу - 
Ти любиш голубі фіалки.
Мене ти учиш правді і добру.
Мене до праці ти привчаєш змалку...
Я доторкнуся до твого чола,
На ньому зморшки - й ті такі ласкаві...
Ти все дала й нічого не взяла:
Ні крихти хліба, ні спасибі навіть.

Мені все говориш щовечора ненько,
Що я українка, мов квітка пишненька.
І ось я віночок сплела в цю хвилину,
Щоб ним уквітчати тебе і Вкраїну.
Мамо рідна! Хай славиться твоє ім'я! 
Я краплина маленька твоя!
Всі квіти тобі я складаю до ніг,
Хай скроні не сріблить завчасно вам сніг,
Хай вас обминають печаль і журба
І довгими будуть щасливі літа.



Вправа 5: Калейдоскоп ідей. (5хв) 
Але є ще традиції сімейні, які батьки та діти повторюють рік у рік, а іноді – з покоління в покоління. Такі звичаї об’єднують домочадців, дарують відчуття магії та неповторності новорічної ночі. Пропонуємо вашій увазі калейдоскоп новорічних ідей. 
1. В очікуванні дива 
Підготовку до Нового року можна почати заздалегідь і жити в передчутті свята. Наприклад, 19 грудня, в день Святого Миколая, повісьте на ручку дверей або на камін смугасті шкарпетки для подарунків і покладіть туди листи для Діда Мороза. А пізніше дідусь покладе туди подарунки та листівки з побажаннями. 
За 12 днів до Нового року кожного вечора на вечерю готуйте нову страву або страви різних національних кухонь. У процесі приготування можна розповісти дітям багато пізнавального про країни та континенти. А під час вечері можна загадувати бажання. 
2. Домашня стінгазета 
Спробуйте зробити разом домашню газету. Нехай вона буде яскравою, смішною, з добрими побажаннями. Намалюйте новорічну ялинку, а замість кульок приклейте фотографії своїх рідних, напишіть побажання, вірші, шаради, загадки, шаржі. 
Можна навіть влаштувати змагання – батьки роблять свою газету про дітей, а діти – про батьків. Цікаво буде спостерігати, як з кожним роком дедалі серйознішими стають побажання дітей і як вони змінюються на фотографіях. 
3. Ялинкова іграшка – своїми руками 
Колись давно ялинкові іграшки майстрували своїми руками. Використовували будь-які підручні матеріали – лялечки, сердечка, обгортковий папір, вату, обрізки тканини. Може й у вашій сім’ї з покоління в покоління передається така іграшка? 
Якщо ні, ви можете розпочати з дітьми таку традицію, і нехай кожен із нащадків зможе побачити іграшки, зроблені вашими руками. А ще можна виготовити саморобні вітальні листівки для всіх членів сім’ї. 
4. Сімейний альбом 
Наприкінці грудня попросіть усіх домашніх написати про те, як минув рік, що збулося із загаданого, що сталося хорошого. Зберіть усі твори в один альбом, вклейте кращі фото. Можна змонтувати фільм з домашнього відео за минулий рік, записати на диск і відправити в той же альбом, у спеціальну кишеньку. 
5. Мрії збуваються! 
У перші хвилини Нового року роздайте усім членам сім’ї папір і ручки – нехай кожен запише все, що хоче одержати та чого хоче досягти в новому році. Потім записку треба згорнути в трубочку, підписати та покласти в порожню пляшку від шампанського. Вона зберігатиметься до наступного Нового року. Тоді ці записки прочитаєте й здивуєтеся – але ж багато чого збулося! 
6. Пошуки подарунків 
Зазвичай подарунки кладуть під ялинку. А можна влаштувати міні-квест – розвісьте на гілках записки із вказівкою місць, де шукати презенти. Записок може бути кілька. Тож у пошуках подарунка рідним доведеться і під ліжко зазирнути, і на балкон вийти. 

Це лише кілька традицій для прикладу, але можна вигадати щось своє, особливе – новий ритуал достеменно приживеться у сім’ї і стане одним із довгоочікуваних новорічних чудес. 

Вправа 6: « Створення класного календаря » 

Для повноцінного розвитку дитини їй необхідне свято як повітря. 
« Нехай кожний, – писав К. Ушинський, – пригадає своє дитинство, і він побачить, що свято для дитини зовсім не те, чим воно є для нас, а це справжня подія в річному дитячому житті, і що дитина лічить свої дні від свята до свята, як ми лічимо свої роки від однієї важливої
події нашого життя до іншої» 
Всі свята, а дитячі особливо, вимагають не стільки часу і грошей, скільки душевного тепла і любові. 
Зараз ми пропонуємо вам
заповнити наш класний «Календар свят», в якому відмітите свій день народження, адже у нашому класі це складена традиція. У календарі відмічені вже такі свята, як: 
День матері – друга неділя травня (12) 
День сім’ї – 15 травня 
День захисту дітей – 1 червня 
День батька – третя неділя вересня (15) 
Всесвітній день дитини – 20 листопада 

Вправа 7: Майстер-клас по виготовленню букету з цукерок. 

На цьому наша виховна година завершена. Дякую Вам, учні, за щирі слова, за мудру бесіду. Я дякую всім вам за активну участь, за підготовку у проведенні виховної години. І хай Бог допомагає вам у свій час створити міцні сім'ї, де буде панувати добро, любов, мир, злагода, взаємопорозуміння.

Інсценізація вірша А.Костецького "Домашній твір".

Автор.
Вітько - бідак страждає так,
Аж здригає ногами!
Він - за столом, він пише твір:
"Я помагаю мамі".
Старанно олівець гризе
Та супить брови грізно,
Але нічого - хоч умри! - 
До голови не лізе...
Та ось тихесенько зайшла
В його кімнату мама.
Мама.
Вітюнь, будь ласка, в магазин сходи за сірниками.
Син.
Ідея!
Автор.
Вигукнув синок мамі...
Син.
Ну й морока!
Сама іди! Я твір пишу - 
Роблю важкі уроки.
Автор.
І мама вийшла...А Вітько
Швиденько пише в зошит.
Син.(пише)
" Я в магазин завжди ходжу,
Коли мене попросять..."
Автор.
Хвилин за десять мама знов
З'являється у дверях
Мама.
Вітюнь, картопельки начисть,
А я зварю вечерю.
Син.
Сама начисть!
Автор.
Кричить Вітько.
Так, що ледь не лопне.
Син.
Я твір пишу! Я- зайнятий!
Сама вари картоплю!
Автор.
Виходить мама, а синок писати знов сідає.
Син.(пише)
" Я мамі сам варю обід,
Вечерю і сніданок..."
Автор.
Радіє син.
Син.
Не твір, а люкс!
Оцінка буде гарна!
Автор.
І геть не думає про те,
Що він радіє марно.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
2
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!