і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Виховна година "Толерантність : творче бачення"

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DA043588
За публікацію цієї методичної розробки ВОЛИНЕЦЬ ОКСАНА ВАДИМіВНА отримав(ла) свідоцтво №DA043588
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховна година

Тема: «Толерантність: творче бачення».

Мета: дати поняття про толерантність; виховувати співчуття; сприяти створенню позитивної емоційної атмосфери в класі.

Обладнання: м'яч; аркуші кольорового паперу за кількістю учнів.

Хід роботи

  1. Мотивація пізнавальної діяльності.

    1. Вступне слово вчителя.

Уявіть собі, що ваш друг отримав погану оцінку і дуже засмутився через це. Як ви проявите себе в такій ситуації? (Будемо заспокоювати, втішати.) Іншими словами, ви будете співчувати своєму другові.

- А чому ви будете співчувати своєму другові? (Тому що ми друзі.)

- А якщо ви побачите дитину, якиа плаче через те, що впала й поранилася, будете співчувати? (Так.)

Так, я теж співчуватиму. Наприклад, я завжди співчуваю бездомним тваринам, мені їх дуже шкода, тому я ніколи їх не ображаю. Сподіваюся, ви теж ніколи не ображаєте бездомних тварин. Чи не так? Тема нашої бесіди звучить так: «Урок толерантності, або Вчимося співчувати».

    1. Вправа «5 добрих слів».

Кожен з учнів має обвести свою руку на аркуші паперу і на малюнку долоні написати своє ім’я. Потім учень передає свій аркуш сусідові праворуч, а сам отримує малюнок від сусіда ліворуч . На кожному пальці намальованої долоні треба написати будь-яку привабливу, на його думку, рису її власника ( наприклад, «ти дуже добра, ти завжди заступаєшся за слабших, мені подобається одяг»).

  1. Основний зміст роботи.

    1. Бесіда «Що таке толерантність?»

Отже, ми з вами з'ясували, що співчувати – значить співпереживати, розуміти почуття й думки іншої людини. Є слово дуже близьке за значенням, - це слово «толерантність». Але поняття «толерантність» більш широке. Воно означає спроможність, уміння терпіти, миритися з чужою думкою, бути поблажливим до вчинків інших людей.

- Як ви розумієте вислів «вміти терпіти, миритися з чужою думкою»? (Слухати і поважати думку інших людей.)

Бути толерантним – означає визнавати, що в кожної людини є право на власну думку.

    1. Аналіз проблемної ситуації.

Уявіть собі таку ситуацію: два приятелі, Саша і Коля, розмовляючи про своїх домашніх тварин, починають сперечатися й сваритися, бо Саші подобаються собаки і він вважає їх найрозумнішими створіннями, а Колі подобаються кішки, він вважає їх найкращими тваринами у світі. Хлопчики посварилися та більше не розмовляють.

- Як ви думаєте, через що виникла суперечка? (Через нерозуміння.)

- Хто з хлопчиків має рацію? (Ніхто.)

- Чого хлопчики повинні навчитися? (Приймати чужу думку.)

2.3. Робота з ключовими поняттями.

Кожен з нас унікальний і неповторний, тому ми повинні цінувати й поважати один одного, тобто бути толерантними.

Спробуйте визначити риси толерантної людини (діти відповідають, вдалі відповіді записуються на дошці).

Отже, співчуття, доброзичливість, терпіння, повага до думки інших, бажання щось робити разом, розуміння і прийняття, чуйність, довіра, гуманізм – усі ці якості дуже важливі, адже без них ми не можемо жити в мирі та злагоді.

    1. Робота з афоризмами про толерантність.

Зрозуміти людей і жити з ними можна, тільки якщо маєш до них милосердя (Оскар Уайльд).

Одна хвилина терпіння може означати роки мирного життя (грецький вислів).

Бесіда за змістом почутого.

2.4. Вправи на розвиток толерантності.

1. «Оплески».

Попрошу встати тих, хто вміє:

 кататися на роликах; вишивати; складати вірші; грати в футбол; танцювати;

 плавати; малювати; читати; писати (інші учні аплодують).

2. «На якого казкового героя я схожий».

Я буду по черзі кидати м'яч кожному з вас, а ви повинні кинути м'яч назад мені та назвати ім'я казкового героя, на якого ви хочете бути схожим.

3. «Хто похвалить себе краще за всіх, або Пам'ятка на чорний день».

У кожного з нас трапляються напади «кислого» настрою, коли здається, що в тебе нічого не виходить. У такі моменти ми забуваємо всі власні досягнення, свої унікальні й неповторні здібності. Адже кожному з нас є чим пишатися. Я пропоную вам скласти пам'ятку «Мої найкращі риси», в яку ви напишете свої найкращі якості, вміння й таланти.

3. Підведення підсумків.

Виготовлення фігурок різних птахів для створення панно «У сіті є місце для кожного».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Дати поняття про толерантність; виховувати співчуття; сприяти створенню позитивної емоційної атмосфери в класі.
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    142
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    DA043588
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №DA043588
За публікацію цієї методичної розробки ВОЛИНЕЦЬ ОКСАНА ВАДИМіВНА отримав(ла) свідоцтво №DA043588
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти