Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

виховна година "Щастя "

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №PC735104
За публікацію цієї методичної розробки Дмитрієва Тетяна Львівна отримав(ла) свідоцтво №PC735104
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Щастя

Щастя не для всіх,

А для кожного бажаючого.

Цьому можна навчитися!

Відверта розмова

Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію, навчити бути щасливими.

Обладнання: DVD-програвач, DVD-диск із мультиком «Как ослик счастье искал», цукерки «Ромашка», плакати, пісня у виконанні Іво Бобула «Все золото світу», музичний супровід (інструментальні композиції).

План виховного заходу:

1.      Мотивація і повідомлення теми.

2.      Що таке щастя?

3.      Робота в  групах

4.      Індивідуальна робота «Зроби свій вибір»

5.      Як бути щасливим?

6. Складання правил щасливого життя. Формула щастя.

7.      «Відкрита платформа»

8.      Підведення підсумків і прощання з класом.

Доброго дня, учні!

Тему виховного заходу я пропоную вам назвати самим після того, як ви прослухаєте музику.

Вчитель включає уривок із мультфільму «Как ослик искал счастье»..

Слова головного герою мультфільму є темою нашого виховного заходу.

А тепер послухайте іншу пісню, що стосується нашого уроку.

Звучить пісня у виконанні Іво Бобула «Все золото світу».

Продовження речень, що я скажу, також пов’язане з нашою темою:

─    В другій пісні дівчинка поцілувала старого, щоб зробити його … (щасливим)

─ Жебрак купив дівчинці на всі свої гроші квіти, щоб зробити її … (щасливою). (Жебрак — в переносному значенні- збідніла особа, що має тимчасові фінансові ускладнення.)

Учні під час обговорення вгадують тему уроку.

Тема нашої години спілкування – «Щастя».

Пригадаємо українські народні прислів'я та приказки про щастя:

Всякий свого щастя коваль
Не родися красна, а родися щасна.
Не родись багатий, а родись щасливий.
Щастя без розуму — торбина дірява.
Не родись багатий та вродливий, а родись при долі і щасливий.
Щастя біжить, а нещастя летить.
Щастя з нещастям на одних санях їздять.
Щастя має ноги, а біда — роги.
Моє щастя таке, як тої курки, що качата водить.
Із щастя та горя скувалася доля.
Щастя розум одбирає, а нещастя повертає.
Хто горя не бачив, той і щастя не знає.
Справжнє щастя завжди попереду.
Щастя знає, кого шукає. 

На щастя всяке, май серце однаке. 

Не родися красна, та родися щасна. 

Не родись гарний, а родись щасливий; рости великий та будь багатий. 

Не родись в платтячку, а родись в щастячку. 

Аби щастя, а розум буде.

Як ви думаєте що таке ЩАСТЯ?

Відповіді учнів.

Щастя – прокинутись ранком від постукування у вікно промінчиків яскравого сонечка.

Щастя – дихати чистим повітрям після теплого літнього дощу.

Щастя – чути щебетання птахів під вікном.

Щастя – відчути легенький холодок сніжинки, що доторкнулася до тебе.

Щастя – бачити кожну зірочку на небі в ясну ніч.

Щастя – кожний поцілунок коханої людини, кожен його доторк, кожне його слово.

Щастя – це кожний момент нашого життя.

Щастя – насолоджуватись тим, що у нас є, а не жаліти про те, чого у нас нема…

А що з цього приводу нам каже тлумачний словник.

Ща́стя — стан цілковитого задоволення життям, відчуття глибокого вдоволення та безмежної радості. Те, що викликає відчуття найвищого задоволення життям, дає радість людині. Стан чи якість бути щасливим; насолоджувальний досвід чи емоція, що породжується від володіння добром чи задоволення бажань; втіха, приємність; благословенність.

Зараз ми розуміємо щастя переважно як внутрішній стан душі, радість, велике задоволення. Отже звернемося до походження цього слова, Це слово праслов’янське, воно зберігається зараз у східнослов’янських та західнослов’янських мовах. Наука свідчить, що спочатку у слова щастя був префікс съ, який колись, вірогідно, мав значення “хороший, гарний”, і корінь част, той самий, що в словах частина, частка, частувати. Отже, щастя – це “хороша частина ”.

Поділимось на групи (по 7-8 учнів). Кожна група має виконати завдання: створити за 5 хв. на листку паперу модель щастя для:

1.    однієї людини . 2.    сім’ї 3.    учня 4.    вчителя.

Потім лідери представлять нам свої моделі. 

Поки учні виконують завдання, вчитель роздає їм різнокольорові листочки для наступної вправи.

Виступ лідерів груп.

А тепер обміняємося своїми проектами по колу (за годинниковою стрілкою). Далі група, яка отримала чужу модель, «руйнує» її, імітуючи нега­тивні фактори, що підри­вають щастя. А тепер по­верніть авторам зруйнова­ну модель.

Запитання для обговорення: 

─      Що ви відчували, коли руйнувалося ваше щастя?

─      Що ви відчували, коли руйнували чуже щастя?

─      Тепер спробуйте відновити зруйноване, а лідерів я попрошу зробити свій

висновок щодо цього завдання.

Більшість виділяють три складові щастя: багатство (гроші, достаток), здоров'я (своє або рідних) і кохання.

Зараз ми визначимо пріоритети серед учнів нашого класу. ( Пріоритет це переважне право, значення чогось.) Вам потрібно визначитися, що для вашого щастя є на першому місці, що – на другому і третьому, та прикріпити різнокольорові листочки до відповідних малюнків на дошці. Червоний листочок – перше місце, жовтий – друге, зелений – третє. 

червоний

На першому місці

жовтий

На другому місці

зелений

На третьому місці

Спробуємо скласти список простих правил, які допоможуть нам стати щасливішими і отримувати більше задоволення від життя.

1. Будьте вдячними.

2. Усміхайтеся.

3. Не порівнюйте себе з іншими і не переймайтеся тим, що про вас подумають.

4. Знаходьте позитив і вірте в краще.

5.Спілкуйтеся з іншими людьми.

6.Проявляйте доброту.

7.Піклуйтеся про своє тіло і душу.

8. Робіть те, що вам справді подобається.

9. Насолождуйтеся тим, що маєте і що отримуєте.

10.Вмійте прощати.

11.Обирайте реальні цілі.

12. Живіть сьогоднішнім днем.

Отримуйте задоволення від навчання,пізнання нового, від речі, виконаної власними руками.

Бажано, жити за цими правилами не місяць — краще, щоб вони стали вашою звичкою.

Американські психологи Соня Любомірскі та Кен Шелдон вважають, що щастя на 50% залежить від нашого темпераменту (Темпера́мент — вроджена (біологічно зумовлена) і незмінна властивість людської психіки, що визначає реакції людини на інших людей та на обставини.)

і особистісних особливостей людини. На 40% — від того, як ми будуємо своє життя: чим займаємося, про що мріємо і чого досягаємо, хто є нашими коханими і кого ми вибираємо собі в друзі. Лише маленька частинка (10%) — це вплив зовнішніх обставин, наше соціальне коло, місце проживання та рівень достатку.

Як бачимо, ступінь нашого щастя залежить не так від зовнішніх обставин, як від нас самих.
Спробуємо записали щастя у вигляді формули:

щастя = 50хЯ + 40хЛ + 10хЄ,

де Я — означає особистісну характеристику (світосприймання, здатність переносити негаразди та можливість адаптуватися до нових умов);

Л — буття людини (стан її здоров’я, кохання, дружба, фінансова стабільність тощо);
Є — індекс «вищих стандартів» (самореалізація, амбіції, самоповага, почуття гумору тощо).
Я людиною є.

.Незвичайні пам'ятники завжди приводять в захоплення туристів. Наприклад, в Петербурзі встановлені пам'ятники Носу з повісті Гоголя, чижикові-пижику, бравому солдатові Швейку, безневинно вбитій собачці Муму і доброму Гаврюші. У Тамбові - вовкові, який невідомо кому товариш. У Іжевську - сучасному російському пельменю, у Полтаві – українській галушці.

Як ви гадаєте чи можна поставитик пам'ятник щастю? Який би він мав вигляд? Відповіді учнів.

А у місті Томську встановлений унікальний пам'ятник щастю, який, до речі, ще й говорить.

Ось який він має вигляд:

Замовники і автори пам'ятника вирішили, що уособленням щастя може стати фігура ситого вовка з легендарного мультфільму «Жил-был пёс».

А щоб не було ніяких сумнівів у тому, що цей вовк - той самий, він при погладжуванні перехожими його ситого живота говорить незабутнім голосом Армена Джігарханяна: «Щас спаю». Тільки протягни руку, і ось воно - щастя. Крім того, вовк навчений співати, бажати хрипким голосом «Бог в помощь!» і вимовляти ще декілька афоризмів з мультфільму.

Виноситься скринька. Здогадайтесь діти що тут може бути?

В нашому головному мозку виробляються ендорфіни – "гормони щастя".

Найпростішим способом підвищення концентрації ендорфінів є поїдання шоколаду. Шоколад – це відмінний антидепресант. Він стимулює викид ендорфінів, які покращують настрій і підтримують наш організм. За даними істориків, видана заміж за Людовика XIII, дочка іспанського короля Ганна Австрійська використовувала привезений з батьківщини шоколад як рятівний засіб від самотності і ностальгії.

Я вам пропоную збільшити «гормони щастя» на перерві. Це цукерки «Ромашка», хіба не щастя попасти зараз на галявини з цих квітів. А кому дісталась цукерка у вигляді серця. Ви, шановний стали сьогодні щасливчиком двічі бо заноситесь до книги рекордів Гінесу класу як сама щаслива людина.

Тепер зіграємо в гру «Відкрита платформа»: кожен учасник по черзі говорить побажання собі, іншим, відгуки про урок тощо.

Учні висловлюють свою думку.

Я бажаю вам бути щасливими і робити щасливими інших. Нехай ваше життя складається тільки з хвилинок щастя. Лунає музика.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію, навчити бути щасливими.
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    5 Клас, 6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    603
  • Коментарів
    1
  • Завантажень
    4
  • Номер матеріала
    PC735104
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №PC735104
За публікацію цієї методичної розробки Дмитрієва Тетяна Львівна отримав(ла) свідоцтво №PC735104
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти