Виховна година "Поговоримо про дружбу"

Опис документу:
Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, показати необхідність дружити, виховувати бажання бути другом; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати;виховувати почуття справжньої дружби, колективізму, чесності, щирості у відносинах, відповідальності перед другом, уміння допомогти у важку хвилину.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Хід виховної години:

I. Вступна частина.

1. Організація класу. Привітання з гостями.

-Діти, до нас сьогодні завітало багато гостей. Чемно привітайтеся та подаруйте їм посмішку.

Вчитель:

- Кому дозволено першими сісти?

Діти:

- Дівчаткам.

Вчитель:

- Так, спочатку – краса, а потім

Діти:

- Сила!

2. Вступне слово вчителя:

Слайд №1

- Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу, про справжніх друзів.

- Є різні цінності в житті, але дорожча за золото, сильніша за бурі, міцніша за сталь – дружба.

ІІ. Основна частина

1. Гра «Блискавка»

- Пропоную гру «Блискавка».

- Скажіть, будь ласка, які асоціації викликає у вас слово «дружба»?

Терпіння, ввічливість, повага, доброта, чесність, чуйність, допомога, підтримка,спілкування.

Слайд № 2

- Дійсно, дружба - це терпіння, ввічливість, повага, доброта, чесність, спілкування, підтримка, чуйність, допомога.

- А ось погляньте, у нас на екрані з’явився « Квітник дружби».

- Щоб на ньому завжди цвіли квіти, потрібно за ним постійно доглядати.

- А ми з вами спробуємо його збагатити.

- Я вам пропоную намалювати ще одну квітку.

- Попрацюємо в групах. (Ділиться клас на групи)

2. Робота в групах.

- Завдання для вас незвичне. У вас на парті лежить аркуш. Ви маєте намалювати на ньому квітку, але олівець у вас тільки один. Тримаючись в чотирьох за один олівець, намалюйте вашу спільну квітку.

(Діти виконують завдання)

- Скажіть, вам легко було виконувати це завдання? Вдалося відтворити задумане?

- Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне - вміти достойно вийти із неприємних ситуацій.

- Діти, дуже часто мені доводиться від вас чути, як ви один одному кажете: «Ти мені більше не друг!»

- А яким має бути справжній друг?

- Щоб чіткіше ви уявляли собі яким має бути справжній друг, пропоную виконати завдання в парах.

3. Робота в парах.

У вас на партах лежать картки.

- Подивиться на перше завдання. Ваша задача вибрати якості, які мають бути у справжнього друга. А інші – викресліть.

Завдання № 1

відданість

скромність

заздрісь

егоїзм

вірність

доброзичливість

наполегливість

байдужість

хвастощі

готовність помогти

чесність

увага

довіра

терпимість

сміливість

рішучість

злість

лестощі

чуйність

товариськість

  • Що ви обрали з першого стовпчика?

  • Що ви викреслили?

Слайд № 4

- То які якості має справжній друг? (Діти відповідають)

- Дійсно, справжній друг- це людина, яка ніколи тебе не залишить у біді, завжди допоможе і підтримає.

-Друг це той хто поважає тебе, кому можна довіряти.

-Справжній друг - це людина, яку ти поважаєш і ділишся з нею власними таємницями.

3. ФІЗХВИЛИНКА «Австралійський дощ»

Слайд № 5

- Бачу ви вже втомилися. Тому пропоную виконати фізхвилинку. Але вона буде незвичайна. Фізхвилинка дає можливість переконатися в тому, чи вміємо ми працювати злагоджено і належно справжнім друзям. Тому що результат цієї вправи – дружнє виконання певних дій.

Раптом піднявся вітер (ведучий тре долоні).

Починає крапати дощ (клацання пальцями).

Дощ посилюється (почергове плескання долонями грудей).

Починається справжня злива (плескання по ногах).

А ось град, справжня буря (тупіт ногами).

Але що це? Буря стихає (плескання по ногах).

Дощ стихає (плескання долонями по грудях).

Рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями).

Тихий шелест вітру (потирання долонями).

  • Сонце (руки догори).

- МОЛОДЦІ, дружно у нас вийшло. Гарно відпочили.

4. Робота в групах. Вибір правил дружби.

- А зараз ми попрацюємо в групах.

- Наше завдання – скласти основні правила дружнього колективу.

- Часу у вас замало, а завдань багато. Подивиться на завдання № 2. З трьох запропонованих тверджень оберіть лише одне. Яке на вашу думку характеризує дружбу.

- На знак готовності група піднімає руки.

Завдання № 2

1 група

Допомагай другу в біді.

Вибирай друзів за одягом, а не за душевними якостями.

Необов’язково поважати тих, з ким дружите.

2 група

Намагайся бути нетерплячим.

Умій визнавати свої помилки і миритися з другом.

Під час гри чіпляйся до всіх, грай нечесно, дражнись.

3 група

Будь нетерплячим, засмучуйся через невдачу.

Залишай друга у біді.

Поважай тих, з ким дружиш.

4 група

Байдуже стався до однокласників.

Дружба — це правда і чесність кожного.

Кажи друзям лише неправду.

5 група

Неможна поважати тих, з ким дружиш.

Завжди хвастайся перед другом тим, що в тебе нове.

Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

6 група

Ти кращий за всіх, а твій друг – гірший.

Без відданої, вірної, вимогливої дружби неможливий колектив.

Від друга вимагаю більше, ніж від себе.

(Діти виконують завдання)

- Спікери, зачитайте відповіді вашої групи.

Слайд № 6

- Так, я з вашим вибором згодна. Таким чином ми склали «Основні правила колективу».

- Як ви думаєте, чому їх треба дотримуватись?

- Отож ви переконалися, що для того, щоб підтримувати дружні стосунки, необхідно дотримуватися певних правил.

5. Робота в групах. «Ажурна пилка»

-Діти, я вам пропоную за малюнками, які зображено у ваших картках у верхньому правому куточку утворити нові групи.

- Кожен з вас складав правила дружби в інших групах.

- Ваша задача, відповідно з кодом, який я вам пропоную, розшифрувати слово.

- Число в І рядку відповідає номеру вашої попередньої групи. Число в ІІ рядку – це порядковий номер букви у реченні, яке ви обрали. Впишіть розшифровані букви в таблицю і прочитайте слово. Але не називайте його вголос, а скажіть мені пошепки.

(Діти виконують завдання)

Завдання № 3

1

2

3

4

5

6

10

28

17

26

40

8

Д

Р

У

Ж

Б

А

- То яке ж слово у вас вийшло? (спікери називають відповідь)

- А тепер звіряємо.

Слайд № 7

- Що допомогло вам виконати це завдання? (Спільна робота, працювали злагоджено і дружно.)

- Давайте повернемось до нашої квітки, яку малювали на початку уроку.

- Ця квітка – символ вашої дружньої роботи.

- Уявимо, що вона є вашою дружбою. Але дружбу іноді ми не відчуваємо. Бувають негаразди, непорозуміння, зради. На знак цього пропоную експеримент.

- Візьміть малюнок в руки і зімніть його. Кожен по черзі. Не поспішайте і не виривайте аркуш один в одного. (Діти виконують завдання)

- Готові?

- А тепер спробуйте розправити аркуш.

- Легко було зім’яти квітку. - А відновити його вигляд?

- Чи вдалося вам це зробити?

- Порівняйте малюнки на ваших аркушах з тими, що залишилися на дошці.

- Що на аркуші залишилося? (Квітка – символ дружби та зморшки, рубці – символ чого? Як ви гадаєте? (зради, заздрості, непорозуміння, образи)

- Ось так і в житті іноді буває. Дружбу легко можна зіпсувати, а відновити стосунки – важко.

- Пам’ятайте! Дружба – це тендітна квітка. Бережіть її.

Слайд № 8

ІІІ. Заключна частина.

1.Підсумок

- Діти, я сподіваюся, що в нашому класі зростають паростки справжньої дружби. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, порозуміння.

- Бажаю, щоб у кожного з вас був справжній друг!

- А зараз для вас і наших гостей невеликий подарунок. Увага не екран.

(Слайд - шоу із фото класу)

Завдання № 1

Виберіть якості, які мають бути у справжнього друга, а інші – викресліть.

відданість

скромність

заздрість

егоїзм

вірність

доброзичливість

наполегливість

байдужість

хвастощі

готовність помогти

чесність

увага

довіра

терпимість

сміливість

рішучість

злість

лестощі

чуйність

товариськість

Завдання № 2

1 група

Вибирай друзів за одягом, а не за душевними якостями.

Необов’язково поважати тих, з ким дружите.

Допомагай другу в біді.

Завдання № 3

1

2

3

4

5

6

10

28

17

26

40

8

Завдання № 1

Виберіть якості, які мають бути у справжнього друга, а інші – викресліть.

відданість

скромність

заздрість

егоїзм

вірність

доброзичливість

наполегливість

байдужість

хвастощі

готовність помогти

чесність

увага

довіра

терпимість

сміливість

рішучість

злість

лестощі

чуйність

товариськість

Завдання № 2

2 група

Намагайся бути нетерплячим.

Умій визнавати свої помилки і миритися з другом.

Під час гри чіпляйся до всіх, грай нечесно, дражнись.

Завдання № 3

1

2

3

4

5

6

10

28

17

26

40

8

Завдання № 1

Виберіть якості, які мають бути у справжнього друга, а інші – викресліть.

відданість

скромність

заздрість

егоїзм

вірність

доброзичливість

наполегливість

байдужість

хвастощі

готовність помогти

чесність

увага

довіра

терпимість

сміливість

рішучість

злість

лестощі

чуйність

товариськість

Завдання № 2

3 група

Будь нетерплячим, засмучуйся через невдачу.

Поважай тих, з ким дружиш.

Залишай друга у біді.

Завдання № 3

1

2

3

4

5

6

10

28

17

26

40

8

Завдання № 1

Виберіть якості, які мають бути у справжнього друга, а інші – викресліть.

відданість

скромність

заздрість

егоїзм

вірність

доброзичливість

наполегливість

байдужість

хвастощі

готовність помогти

чесність

увага

довіра

терпимість

сміливість

рішучість

злість

лестощі

чуйність

товариськість

Завдання № 2

4 група

Байдуже стався до однокласників.

Кажи друзям лише неправду.

Дружба — це правда і чесність кожного.

Завдання № 3

1

2

3

4

5

6

10

28

17

26

40

8

Завдання № 1

Виберіть якості, які мають бути у справжнього друга, а інші – викресліть.

відданість

скромність

заздрість

егоїзм

вірність

доброзичливість

наполегливість

байдужість

хвастощі

готовність помогти

чесність

увага

довіра

терпимість

сміливість

рішучість

злість

лестощі

чуйність

товариськість

Завдання № 2

5 група

Неможна поважати тих, з ким дружиш.

Завжди хвастайся перед другом тим, що в тебе нове.

Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

Завдання № 3

1

2

3

4

5

6

10

28

17

26

40

8

Завдання № 1

Виберіть якості, які мають бути у справжнього друга, а інші – викресліть.

відданість

скромність

заздрість

егоїзм

вірність

доброзичливість

наполегливість

байдужість

хвастощі

готовність помогти

чесність

увага

довіра

терпимість

сміливість

рішучість

злість

лестощі

чуйність

товариськість

Завдання № 2

6 група

Ти кращий за всіх, а твій друг – гірший.

Без відданої, вірної, вимогливої дружби неможливий колектив.

Від друга вимагаю більше, ніж від себе.

Завдання № 3

1

2

3

4

5

6

10

28

17

26

40

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«ZOO-психологія: як навчитися розуміти тварин»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн