Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Роль закладів освіти у формуванні нульової терпимості до корупції та вихованні доброчесності в Україні
»
Взяти участь Всі події

Виховна година «Паління не для нас!»

Виховна робота

Для кого: 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас

01.05.2021

83

5

0

Опис документу:
Мета: довести до свідомості учнів, що шкідливі звички, зокрема паління, є основною причиною порушення здоров'я; з’ясувати причини і наслідки вживання тютюнових виробів, аналіз існуючих у молодіжному середовищі міфів про них; формувати негативне ставлення до тютюнопаління; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров'я.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховна година «Паління не для нас!»

Мета: довести до свідомості учнів, що шкідливі звички, зокрема паління, є основною причиною порушення здоров'я; з’ясувати причини і наслідки вживання тютюнових виробів, аналіз існуючих у молодіжному середовищі міфів про них; формувати негативне ставлення до тютюнопаління; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров'я.

Хід заняття

Запитання до учнів:

Що таке шкідливі звички?

Які шкідливі звички ви знаєте?

Тестування «Що я знаю про шкідливі звички?»

Позначити правильні варіанти відповідей.

1. Шкідливі звички — це:

а) мити руки з милом перед прийомом їжі;

б) палити, вживати алкоголь та наркотики;

в) вранці та ввечері чистити зуби;

г) човгати ногами; смоктати пальці, гризти нігті.
2. Що відбувається з дитиною, яка вживає алкоголь?

а) вона швидше росте;

б) у неї покращується пам'ять;

в) вона погано вчиться;

г) вона завдає неабиякої шкоди власному здоров'ю.

3. Які наслідки може викликати паління?

а) Захворювання на рак легенів;

б) піднесення настрою;

в) зниження гостроти зору, слуху;

г) прискорення процесів дорослішання.

4. До чого призводить вживання наркотиків?

а) З'являється унікальна можливість відвідати вірту­альні світи;

б) виникає фізіологічна і психологічна залежність від отрути;

в) деградує мозок людини;

г) людина стає більш розкутою і товариською.



Ключ до тестування:

1. б, г.

2. в, г.

3. а, в.

4. б, в.

За кожну правильну відповідь учень зараховує собі 1 бал.

8 балів – учень має чіткі уявлення про наслідки шкід­ливих звичок.

7-5 балів – загалом учень знає про шкідливий вплив алкоголю, тютюну та наркотиків на організм людини, але не має уявлення про конкретні наслідки вживання цих не­безпечних речовин.

4-0 балів – учень потребує особливої уваги з боку пе­дагогів та батьків і додаткової роз'яснювальної роботи щодо наслідків шкідливих звичок.

Америка подарувала європейцям дві росли­ни: картоплю і тютюн. Картопля стала «другим хлібом» і не раз рятувала народи від голоду. Тю­тюн же приніс із собою хвороби і смерть. Карто­плю люди спочатку не хотіли їсти і її викидали, а тютюн вирощували в садах і на городах спочат­ку, як красиву квітку, а пізніше, як ліки.

Ще 500 років тому англійський король гово­рив про шкоду тютюну: «...Звичка, на яку гид­ко дивитися, нестерпна для нюху, шкідлива для мозку, небезпечна для легенів...». Зараз ученими встановлено, що сигаретний дим «вбиває» майже всі органи людського тіла. У тютюні і тютюново­му димі є 1200 шкідливих речовин. Одна з найнебезпечніших для людини - нікотин.

Дим від цигарок уражає органи травлен­ня. На зубах відкладаються смола і сажа. Зуби спочатку стають жовтими, а потім - чорніють, з рота чути неприємний запах. Отрути розчи­няються в голосових зв'язках, подразнюючи їх. Через що голос втрачає звучність і чистоту, стає хриплим, грубим

Негативно впливає паління і на дихальну сис­тему. Коли дим досягає легенів, то осідає в них у вигляді смол. Легені починають чорніти.

Вражає тютюн серцево-судинну і нервову сис­теми. Потрапляючи в кров, отруйні речовини роз­носяться по тканинах за секунди, тобто майже миттєво отруюють весь організм. Артерії стають ламкими і крихкими. У школярів порушується кровообіг, знижується увага, виникають часті го­ловні болі, запаморочення, безсоння.

У курців порушується обмін речовин. Тому вони, як правило, худі, бліді, не мають апетиту.

Шкіра також зазнає негативного впливу. Вона втрачає свою еластичність, з'являються зморш­ки, змінюється колір обличчя, з'являються жов­тизна і сірість.

У процесі викурювання цигарки тютюн і папір згоряють за високої температури. Вчені довели, що дим, який втягує курець, містить величезну кількість шкідливих речовин: нікотин, оксид карбону, мікродози синильної кислоти (ціаністий калій). Загалом сигаретний дим містить близько трьох тисяч відомих складових елементів. Дія більшості з них на організм ще не досліджена, однак добре відомо, що 16 з них можуть спричиняти рак. Ці речовини мають назву «канцерогени».

Канцерогени з димом потрапляють в дихальні шляхи й інші органи, накопичуються там та негативно впливають на них. Зокрема, куріння підвищує розвиток раку бронхів, глотки, легенів.

Злоякісні пухлини виникають переважно в тих органах, де затримуються і накопичуються канцерогенні речовини. Рак дихальних шляхів (гортані, голосових зв’язок, легенів, трахей) буває внаслідок вдихання тютюнового диму. Обстеження хворих на рак гортані показало, що 97,7% з них курили.

Рак органів травлення (порожнини рота, стравоходу, шлунка) виникає в разі проковтування тютюнової смоли зі слини, а також диму. Підраховано, що курці хворіють на рак шлунка в 2,4 раза частіше від некурців.

Пухлини нирок і сечового міхура – внаслідок вмісту канцерогенів у сечі. Серед захворілих на рак сечового міхура 96%- курці.

Куріння не рідко стає причиною раку губи, який у курців реєструється у 3,6 раза частіше, ніж у людей, що не курять.

У легенях курців накопичується більше 6 кг сажі.

Вчені встановили, що витягнутий Із 5 сигарет нікотин вбиває кролика, а з 100 - коня. На думку медиків:

  • 1 цигарка скорочує життя на 15 хв.;

  • 1 пачка цигарок — на 5 год.;

  • хто палить 1 рік, втрачає 3 місяці життя;

  • хто палить 4 роки — втрачає 1 рік життя;

  • хто палить 20 років — 5 років;

  • хто палить 40 років — 10 років.

У світі від куріння щорік вмирають 2,5-3 млн осіб, або 1 людина кожні 10 с.

Вправа: «Міфи і факти про куріння»

Мета: розвінчувати міфи про куріння.

1. Роздати учням по 2 кружечки: червоний і зелений.

2. Зачитувати твердження, а учні піднімають зелений кружечок – якщо погоджуються з цим твердженням, червоний – якщо не погоджуються.

3. Вислухати учнів, що підняли зелений кружечок.

4. Надати слово тим, хто має протилежну точку зору.

Міф. Куріння підбадьорює та підвищує працездатність.

Факт.

Давно спростована думка про те, що куріння знімає стрес. Навпаки, воно призводить до нервозності й бажання закурити наступну сигарету.

Міф. Краще курити, ніж товстіти.

Факт.

Лікарі довели, що більшість людей вже через рік після відмови від нікотину втрачають усі зайві кілограми. Пацієнтам, які відмовилися від куріння та протрималися впродовж двох років, ожиріння загрожує менше, ніж запеклим курцям. Окрім того, серед товстунів курців анітрохи не менше, ніж серед тих, у кого немає проблем із зайвою масою тіла. Саме по собі куріння на масу тіла ніяк не впливає, воно лише послаблює відчуття голоду. Доведено й те, що багато колишніх курців використовують їжу як замінник сигарети, саме це й збільшує їхню масу. Варто також зауважити, що куріння шкідливіше від зайвої ваги.

Міф. Куріння допомагає думати.

Факт.

Радше навпаки. Причина зниження інтелекту криється у відкладеннях кальцію в судинах. Вони заважають кровообігу та збагаченню мозку киснем, що призводить до зниження мозкового потенціалу.

Міф. Легкі сигарети не дуже шкідливі для здоров’я.

Факт.

На жаль, вони не менш шкідливі, ніж звичайні. Використовуючи легкі сигарети, курці затягуються частіше та глибше, що призводить до раку легенів.

Міф. Пасивне куріння є безпечним.

Факт.

Насправді, воно, навіть, небезпечніше, ніж звичайне. Сигаретний дим поділяють на два струмені: основний і побічний. Перший потрапляє в легені під час затягування, а другий виходить від вогника, що жевріє на кінці сигарети, де концентрація шкідливих хімічних речовин у 50 – 100 разів більша. У родинах, де батьки постійно курять, дитина в 4 -5 разів частіше хворіє, у неї порушується розумовий і психічний розвиток.

як сказати «ні», коди вам пропонують закурити:

  • Я хочу бути здоровим.

  • Дякую. Я скористаюся цим, як тільки в цьому буде потреба.

  • Я більше цього не потребую.

  • Мені це не потрібно.

  • Я не в настрої, тому не буду пробувати.

  • Ні, я не хочу неприємностей.

  • Я - за вітаміни.

  • Я і без цього чудово почуваюся.

Вправа «Мікрофон»

По колу учні продовжують речення: Я дізнався…

Учні беруться за руки і разом кажуть: «Будьмо здорові!»





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.