Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Виховна година "Наші пернаті друзі"

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GZ750792
За публікацію цієї методичної розробки Бєлан Олена Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №GZ750792
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховна година

Тема: «Наші пернаті друзі»

Мета: поглиблювати і розширювати знання дітей про птахів, учити усвідомлювати необхідність берегти птахів, розвивати пізнавальний інтерес, виховувати чуйне ставлення до природи.

I.​ Організаційний момент.

Ось дзвінок сигнал подав

До роботи час настав

Так і ми часу не гаймо,

І заняття починаймо

II.​ Мотивація діяльності.

2.1. Робота з загадкою.

​Прилетіли гості,

Сіли на помості.

Без сокири і лопати

Поробили собі хати. (Птахи)

2.2. Розповідь.

Міжнародни́й день птахі́в — екологічне свято, яке відзначається щорічно, 1 квітня. Міжнародний день птахів проходить щорічно в рамках програми ЮНЕСКО «Людина і біосфера» і не випадково саме у квітні. 1 квітня 1906 підписана Міжнародна конвенція з охорони птахів. День птахів — це не тільки річниця Конвенції, але і час прильоту пернатих із зимівель. За традицією в цей час в очікуванні пернатих розвішуються шпаківні, дуплянки та інші «пташині будиночки». Повернення птахів святкується також як прихід весни. Вперше цей день, як масове дитяче свято, стало проводитися в Сполучених Штатах Америки. Організатором виступив педагог з містечка штату Пенсільванія.

Птахи не тільки прикрашають наше життя. Вони – перші помічники людини в боротьбі за високий урожай полів і садів. А чи знаєте ви скільки комах з’їдає синиця? Виявляється, стільки, скільки важить сама. Якби у людини був такий апетит, то з вагою 70 кг їй потрібно було б їжі… Хто підкаже?

Спостерігаючи за птахами, вчені дослідили, що сім’я синиць за літо знищує понад 4 тисяч гусениць, пара горихвісток – 7 тисяч. Чорноголова чайка з’їдає за день тисячу жуків, клопів, черепашок ті інших шкідливих комах. Ластівка виловлює за літо 1 млн мух і комарів. Але рекордсменом зі знищення комах є зозуля. Послухайте скільки вона з’їла за день: коників зелених – 39, червів капустяних – 43, личинок хруща – 5, павуків – 4, лялечок метеликів 3 і ще 18 молодих ящірок довжиною від 7 до 20 см.

III.​ Основний зміст роботи.

3.1.​ Бесіда.

Яка прекрасна наша Батьківщина! У будь-яку пору року. Але найгарніший куточок природи залишається мертвим, якщо його не оживляють птахи.

-​ Яких птахів ви знаєте?

-​ Які з них перелітні?

-​ Які зимуючі?

-​ Чому птахів потрібно берегти?

-​ Чи потрібно допомагати птахам взимку?

-​ Як ви допомагаєте взимку птахам?

-​ Чи є у вас годівнички?

-​ Яку їжу ви туди клали?

3.2. Робота з загадками.

Загадка про ластівок.

Привітала нас піснями із весною

І живе під стріхою одною…

Одними із найшанованіших в Україні птахів є ластівки. У народі кажуть: якщо ластівка в′є під чиєюсь стріхою гніздо, то це передвіщає щастя тій родині. Розоряти гнізда ластівок, знищувати їхні яєчка – гріх: все обличчя винних вкриється веснянками, подібно до цяток на ластів′ячих яєчках.

Загадка про лелеку 

Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. 
Хату на хаті має, всім жабам рахунок знає. (Лелека)

А як ще по-іншому називають пернатого друга у різних районах України? (лелека, бузьок, боцюнь, чорногуз, бусол, гайстер, веселик).

3.3. Легенда про лелеку.

Давно це було, коли на українську землю нападали орди кочівників. Налітали, підпалювали хати, виганяли худобу, забирали у полон жінок і дітей. А малюків кидали напризволяще на згарищах. Це побачили лелеки і стуком дзьобів почали кликати козаків на допомогу. Але далеко були козаки, не почули птахів. І тоді птахи підхопили на крила заплаканих малюків, піднялися високо-високо над землею. Почули своїх дітей козаки і кинулися наздоганяти ворогів, а лелеки кружляли над ними, вказуючи дорогу. Наздогнали козаки завойовників, і перемогли їх. З того часу в Україні лелекам завжди раді.

3.​4. ФІЗПАУЗА.

Нумо стали – руки в боки

Пострибаєм, як сороки

Як сороки білобокі, стрибу-стрибу,

Скоки-скокию

А тепер, як жабенята

Нумо будемо стрибати

Ква-ква-ква,

Щоб не боліла голова

3.5. Робота з загадками (ч.2).

Загадка про журавля.

​ Біля нашої криниці проживає

Дивна птиця,

Довгонога, довгошия, у криниці носа миє,

Набира цебром водицю.

Як зовуть цю дивну птицю? (Журавель)

Журавлі – птахи, яких людина дуже любить і оберігає. Чи знайдеться хто, щоб не зупинився, почувши їхні незвичні голоси? Курликання журавлів одночасно наводить і тугу, і радість, однак завжди пробуджує в кожном з нас особливі світлі почуття.

Загадка про гуску.

 І шипить він, і гелгоче – 
Каже, що вкусити хоче.
Довгу шию витягає
І немовби промовляє:
«Як вкушу, то буде знак.
Я – сердитий птах …
(Гусак)

Колись у давнину біля італійського міста Риму було болото. Жили біля нього гуси. Не спокійно було в ті часи. Велися міжусобні війни. Одного вечора, коли вартові спали, несподівано до міста підійшли вороги. Вони хотіли захопити місто. Гуси, які жили неподалік, хотіли допомогти людям, які жили у місті. Тоді вони взяли у лапи по каменю, який могли піднести, і полетіли. Коли гуси були над замком, кожен із птахів кинув по каменю. Гуркіт розбудив людей у замку, і вони відбили ворогів. Тепер у Римі суворо заборонене полювання на гусей, крім того, поставлений пям′ятник цим рятівникам.

3.6.​ Вікторина.

1.​ Хто із птахів…

​ …найважчий? (Страус – 90 кг)

​ …найлегший? (Колібрі – 1,5 – 2 г)

​ …найшвидше літає? (Сапсан, стриж – 17 км/год)

​ …найглибше пірнає? (Пінгвін – 265 м)

​ …найбільш морозостійкий? (Качка, гуска – да 110 градусів)

​ …неперевершений співак?(Соловей).

2.​ У кого з птахів…

​ …найбільший розмах крил? (У південно-американського кондора – 4,2 м)

​ …найдовший дзьоб? (У пелікана – 51 см)

3.​ Птахи – символи (завдання на дошці)

Багато птахів є символами. Відгадайте…

Який птах є символом…

​ …вірності і любові? (Лебідь)

​ …мудрості? (Сова)

​ …гордості, сміливості? (Сокіл)

​ …могутності? (Беркут)

​ …сили? (Орел)

​ …щастя? (Лелека)

4.​ Прислів′я і приказки.

​ Всяка пташка свої пісні  (має)

​ Де багато пташок, там нема  (комашок)

​ Воля пташці краща від золотої  (клітки)

​ Зозуля собі гнізда не к (мостить)

ІV.​ Підсумкова бесіда.

-​ Про кого ми сьогодні говорили?

-​ Який птах вам найбільше сподобався? Чому?

Сподіваюсь, що сьогоднішня наша зустріч дала вам можливість ще більше пізнати і полюбити птахів, цю справжню окрасу природи. Кожен із нас повинен усвідомити, що птахи – наші справжні друзі та незамінні помічники.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Поглиблювати і розширювати знання дітей про птахів, учити усвідомлювати необхідність берегти птахів, розвивати пізнавальний інтерес, виховувати чуйне ставлення до природи.
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    179
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    GZ750792
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GZ750792
За публікацію цієї методичної розробки Бєлан Олена Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №GZ750792
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти