Виховна година на тему: ««Вплив раціонального харчування на здоров’я учнів»»

Опис документу:
виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя та раціонального харчування, нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховна година на тему:

««Вплив раціонального харчування на здоров’я учнів»»

«Хто міцний тілом, може терпіти і жару, і холод. Так і той, хто здоровий душевно, здатен перенести і гнів, і горе, і радість, і інші почуття»

Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя та раціонального харчування, нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.

Обладнання: роздаткові матеріали-ілюстрації із зображенням людей, які дотримуються здорового способу життя, фломастери, олівці, картки «ТАК» (з написом зеленого кольору), карки «НІ» (з написом червоного кольору), стікери.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

– - Добрий день, дорогі діти! Сьогодні ми зібрались для того щоб поговорити про найголовніше, те що стосується нашого життя, про те що ми не говоримо кожного дня і навіть інколи забуваємо, про цінність життя – Здоров'я.

  • Сьогодні ми розглянемо здоров’я як стан людини, коли в неї відсутнє будь-яке нездужання, коли вона має гарний настрій, задоволена своїм життям.

  • Поговоримо також про те, як потрібно зміцнювати здоров’я та оберігати його.

Для того, щоб виховна година принесла радість вам і мені, нам потрібно разом працювати і бути уважними.

ІІ. Бесіда за вправою « Мікрофон»

- Складіть із літер Д З О Р В’ О Я слово. (Здоров’я).

- Що таке здоров’я?

- Чи можете ви сказати про себе: «Я здоровий»?

- Продовжимо бесіду вправою «Мікрофон». Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …».

ІІІ. Декламування віршів дітьми з малюнками

Хто здоровий, – той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Хто здоровий – не сумує,

Над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде!

Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежини!

Зрозуміло, всім відомо,

Як приємно бути здоровим,

Тільки треба знати,

Як здоровим стати.

- Що треба робити, щоб бути здоровим?

- Чому необхідно берегти здоров’я?

- Що допоможе вам зростати здоровими?

  1. Конкурс «Хто більше?»

- На першій парті кожного ряду лежить чистий аркуш паперу. Ви по черзі пишіть на ньому слова, що стосуються здоров’я. Наприклад: режим, загартовування, зарядка, спорт.

- По за вершенню кожен з вас буде називати головні чинники здоровя, але не повторюючи один за одним.

Учні виконують завдання.

- Давайте прочитаємо слова, які ви записали на аркуші, і визначимо ряд-переможець. Із цих слів, що стосуються здоров’я, складемо «асоціативний кущ».

- Народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя. І найбільше в світі багатство – це здоров’я».

- Як ви розумієте цю мудрість? (Відповіді дітей).

- Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні.

- А як же берегти своє здоров’я? (Думки дітей).

- Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.

- Давайте пригадаємо, які звички корисні, а які – шкідливі? (Діти наводять приклади).

- Треба добре знати і завжди дотримуватись правил поведінки, які ви всі вивчали на уроках з основ здоров’я, щоб уникнути неприємностей і нещасних випадків. Ми любимо життя за те, що можемо насолоджуватися красою природи, радіти зустрічам із друзями, щодня дізнаватися про щось нове у світі, який нас оточує. Ваше життя тільки-но починається, і воно сповнене надіями та планами.

- Що потрібно для того, щоб ці плани здійснилися? Розшифруйте запис, прочитавши кожне зі слів ззаду наперед:

ИТСЕВ ЙИВОРОДЗ БІСОПС ЯТТИЖ

(ВЕСТИ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ)

  1. Конкурс «Пантоміма»

  • Зараз я кожному роздам картки, на яких написане слово. Ви по черзi будитe виходити і показувать слово, яке стосується нашої теми.

Руханки

Вправа «Не все так просто».

Мета: мобілізація уваги, мотивація до подолання труднощів, тренування координації рухів.

Правою рукою намалюйте у повітрі хрест. Це дуже просто. Лівою рукою намалюйте коло. Це також у всіх вийшло. А тепер спробуйте зробити це одночасно: правою рукою малювати хрест, а лівою – коло. В кого це вийде, повідомляє переможним вигуком.

Вправа «Комахи».

Мета: підняти настрій, спрямувати енергію в позитивне русло.

Вихідне положення: стати так, щоб можна було вільно розвести руки.

Опустити руки і почати тихенько дзижчати: «З-з-з», подібно до комах.

Імітація руками рух комариних крил. Злегка підняти руки і робити ними колові рухи. Поступово піднімати руки вище та збільшувати радіус обертання, інтенсивність і висоту звуку. Піднімати руки доти, аж поки вони зімкнуться над головою.

Усе повторити у зворотному порядку, опускаючи руки і стишуючи голос.

  1. Ігрова вправа «Так чи НІ».

Збереженню здоров’я сприяють ...

(Діти сигналізують картками «ТАК» чи «НІ»).

1) байдужість; 2) взаєморозуміння у сім’ї;

3) добра праця; 4) активний відпочинок;

5) ранкова зарядка; 6) ледачість;

7) паління; 8) чистота тіла;

9) раціональне харчування; 10) шкідливі звички;

11) неврівноваженість; 12) тривалий перегляд телевізору.

  1. «Закінчи речення» (практична робота на картках).

  • Виконайте завдання на картках, на основі ваших знань.

1 група

Закінчи речення.

Для здоров’я корисно багато …

- гуляти на …;

- уживати корисну…;

- бути …;

- відмовитися від ….

2 група

Закінчи речення.

Здоровий спосіб життя – це дотримання …;

- правильне ...;

- щоденні заняття … і …,

- рухливими …;

- активна…;

- відсутність шкідливих …;

- у спілкуванні з оточуючими….

Висновок.

Допомагають зміцнити здоров’я … ігри, наприклад: …. Слід уникати … звичок, які руйнують здоров’я, наприклад: …. Щоб зберегти здоров’я, необхідно доглядати за собою, а саме: ….

  1. Психогімнастика.

- Сідайте вільно, розслабтеся, подумки повторюйте за мною речення.

- Я лежу на теплому березі річки.

- Тихо плескають хвилі.

- Світить сонечко.

- Я спокійний(а).

- Я лежу на спині й дивлюсь на блакитне небо.

- Там пливуть хмаринки.

- Мені легко дихається.

- Я ніби перебуваю у стані невагомості.

- Моє тіло відпочиває у приємних променях сонця.

Обговорення ситуацій.

Основі закони харчування
" вживати різноманітні продукти харчування:
*    підтримувати нормальну вагу тіла:   •
*    вибирати їжу з меншим вмістом жирів, холестерину;
*    вживати цукор лише помірно;
*    вибирати їжу багату овочами, фруктами, крупами;
*помірно вживати сіль.

- Які поради ви б дали дітям у таких ситуаціях?

1) Миколка дуже любить дивитися телепередачі. Він витрачає на це чотири години на день.

2) Наталка прийшла на день народження до своєї подруги. Вона так зраділа солодощам, що з’їла їх набагато більше, ніж потребує її організм.

- Що важливого ви порадите своїм одноліткам?

Прислів’я

  • Давайте пригадаємо прислів’я, які стосуються здоровя. Я почну, а ви закінчите.

ПРИСЛІВ'Я ТА ПРИКАЗКИ ПРО ЗДОРОВ'Я

  • Без здоров'я немає щастя.

  • Веселий сміх - це здоров'я.

  • Доки здоров'я служить, то людина не тужить.

  • Було б здоров'я, а все інше наживемо.

  • Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду.

  • Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.

  • Весела думка - половина здоров'я.

  • Глянь на вигляд і про здоров'я не питай.

  • Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.

  • Здоровому все на здоров'я йде,

  • Здоров'я більше варте, як багатство.

  • Здоров'я за гроші не купиш.

  • Здоров'я - найдорожчий скарб.

  • Іржа залізо їсть, а чоловіка - хвороба.

  • Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.

ХІ. Демонстрація колажу.

– Я знаю, що кожен з вас підготував колаж «Здоров’я», зараз ви їх нам продемонструєте, а ми вас послухаємо.

– Наше година спілкування добігає кінця. Що ж потрібно, щоб ми були здоровими, щоб наші мрії здійснилися? (вести здоровий спосіб життя, знати, чого хочеш, не лінуватися..). А що потрібно, щоб це реалізувалося? (Не тільки говорити, а й діяти). То від кого ж або від чого залежить наше здоров’я? (Наше здоров’я у наших руках!).

Вправа «Коло здоров’я».

Кожен учень стоячи у колі проговорює позитивні слова, які асоціюються зі здоров’ям. Потім беруться за руки і бажають здоров’я один одному.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн