Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Виховна година на тему: Мої відчуття

НУШ

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

26.10.2020

223

12

0

Опис документу:
До вашої уваги демонструю виховну годину на тему: Мої відчуття. Ця година спілкування підходить до усіх класів початкової школи. Мета цієї години :показати роль відчуттів у пізнанні навколишнього світу; познайомити дітей з предметним змістом поняття"відчуття" і з видами відчуттів; розвивати усвідомлення різних видів відчуттів
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховна година

на тему:

«Мої відчуття»

Виконала:

вчитель початкових класів

Кульшан Дар`я Олегівна

Тема: Мої відчуття
Цілі: - показати роль відчуттів у пізнанні навколишнього світу;

- познайомити дітей з предметним змістом поняття"відчуття" і з видами

відчуттів;

- розвивати усвідомлення різних видів відчуттів

Обладнання: схема "Мої відчуття", Джеррі, ілюстрації, конверт від Джеррі, пакет, музика, скріпки, 2 пляшечки з різним змістом, вата, вода, стакани.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

  • Добрий день діти. Уберіть все лишнє на край парти і ми починаємо урок.

  • До нас в гості прийшов усім відомий мишко Джеррі. Ми йому повинні допомогти дізнатися що таке відчуття, так як він не може розібратися. Ви готові? (Так)

    1. Бесіда за темою: «Мої відчуття»

  • Як ви вже здогадалися тема нашого заняття - «Мої відчуття». Сьогодні на уроці ми допоможемо Джеррі і дізнаємося, навіщо нам потрібні відчуття, та які вони бувають.

  • Діти, Джеррі прийшов до нас не з пустими руками, а ще він приніс для нас завдання. Це конверт з питаннями які його цікавлять.

  • Давайте спробуємо відповісти на ці питання?

Завдання №1

  1. Що таке відчуття? (Відчуття – це здатність людини відчувати різні властивості навколишнього світу)

  2. Які ми знаємо органи відчуттів? (Органи відчуттів бувають: зорові, нюхові, смакові, слухові)

2.Робота над темою

2.1. Практикум «Мої відчуття»

- Зараз ви будете виконувати завдання-загадки, відповідати на питання і будувати схему, яка називається «Мої відчуття». Але при кожному завданні належить картинка до нашого Джеррі, і ви повинні будете відгадати яка картинка відповідає завданню.

(на дошці картинки зі стрілочками, які символізують кожному органу відчуттів: це цукерка, парфуми, ноти та їжачок)

      1. Завдання №1 «Що за звуки?»

  • Діти, закрийте очі та не відкривайте, поки я не скажу. Слухайте звуки, які я буду виконувати. Всього звуків буде п’ять. Відповідати, що це за звуки , можна тільки по моїй команді.

(вчитель виконує різні звуки, наприклад: шелестить пакетом, запалює сірник, чіпає зуби гребінця, роняє важкий предмет, включає музику.)

  • Що за звуки ви почули? (Відповіді дітей)

  • Отже, ми можемо відчувати різні звуки (шуми, мову, музику). Тоді у нас виникають слухові відчуття. Через яку частину тіла вони надходять? (Відповіді дітей)

  • Через вуха.

  • Отже ми починаємо збирати схему.

  • Поставимо це - від словосполучення "слухові відчуття" і проведемо стрілочку, а під нею поставимо шаблон "через вуха".

  • А який малюнок ми віднесемо до цього розділу? (ноти)

      1. Завдання №2 «Що я бачу?».

Вчитель показує, картину і діти її описують.

  • Які кольори використані на цій картині? Що зображено на картині? Який розмір картини - великий або маленький? Який настрій ви можете дати цій картині?

Вчитель показує другу картину, але з веселим настроєм, і діти повинні знайти чим вони відрізняються.

  • Коли ви відчуваєте колір, форму, розмір предмета, тобто бачите її, то які відчуття у вас виникають? (Відповіді дітей)

  • Правильно зорові. Продовжуємо далі складати схему – і новий вид відчуттів у нас з`являється «Зорові».

  • Як ви думаєте, через які органи почуттів, через які частини тіла вони надходять до нас? (Відповіді дітей)

  • Вірно, через очі. І під зоровими відчуттями ми проводимо стрілку і під нею підставляємо через що до нас вони надходять - через очі.

  • А яку картинку можно віднести сюди? (поле)

      1. Завдання №3. «Що я відчуваю?»

  • Так, мені потрібні будуть два учні з класу. Ось вам дано пляшечки. Для початку, подивіться, що знаходиться в пляшечках. (Діти роздивляються зміст пляшечки)

  • Ну як ви гадаєте, що знаходиться у пляшці? (Відповіді дітей)

  • Ви можете зараз сказати,який запах має ця суміш? (Відповіді дітей)

  • Чому? (Відповіді дітей)

  • Як ми можемо визначити, яка на запах дана суміш? (Відповіді дітей)

  • Правильно, понюхати.

  • А чим ми нюхаємо? (Відповіді дітей)

  • Носом.

  • Відкрийте кришку пляшки і обережно понюхайте суміш.

  • Коли ви нюхаєте, працює ваш нюх.

  • Так і що ви відчули?

(Відповіді дітей)

  • Все вірно, це запах чорного перцю.

  • Коли ви нюхаєте, тобто відчуваєте різні запахи, які відчуття починають у вас працювати?

(Відповіді дітей)

  • Нюхові. Продовжуємо складати схему.

  • - Через який орган відчуттів ми відчуваємо запах?

(Відповіді дітей)

  • Правильно, через ніс.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

«Австралійський дощ»

В Австралії піднявся вітер (труть долоні)

Починає капати дощ (клацання пальцями)

Дощ посилюється. (Почергове плескання долонями по грудях).
Починається справжня злива. (Плескання по стегнах).
А ось град – справжня буря. (Тупіт ногами).
Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах).
Дощ вщухає. (Плескання долонями по грудях).
Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями).
Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).
Сонце! (Руки вгору).

      1. Завдання №4 «Що я сприймаю на дотик?»

  • Закрийте очі, праву руку поставте ліктем на партуі долонькою поверніть вгору.

  • Очі, поки я не дозволю, відкривати неможна – бо буде не цікаво.

  • Зараз я покладу кожному на долоню предмет. Ви будете його відчувати на дотик. (вчитель кладе кожному учневі на долонь, скрепку)

  • Відчуваєте предмет? Що ви відчуваєте на дотик?

(Відповіді дітей)

  • Правильно, це маленький, металевий, довгастий предмет – скрепка.

  • Відкрийте очі, та перевірте, чи правильно ви відгадали?!

  • Як ви гадаєте, коли ви відчуваєте на дотик, які відчуття у вас виникають? (Відповіді дітей)

  • Дотикові.

  • Абсолютно вірно, продовжуємо складати схему, а через що ми відчуваємо предмет на дотик?

(Відповіді дітей)

  • Через шкіру.

  • Я ку картинку ми можемо сюди віднести? (їжачок)

      1. Завдання № 5. «Спробуй на смак».

  • У кожного з вас на парті стоять стаканчики з водою. Так?

(Відповіді дітей)

  • Скажіть будь ласка, дивлячись на неї ми можемо сказати яка вона на смак? (Відповіді дітей)

  • Ні.

  • Чому?

(Відповіді дітей)

  • Нам треба її спробувати.

  • А чим ми пробуємо їжу, рідину на смак?

(Відповіді дітей)

  • Язиком.

  • Ну давайте зараз ми спробуємо цю воду, і скажемо яка вона на смак.

(діти смакують водою)

  • Ну що? (Відповіді дітей)

  • Солодко-кисла.

  • Добре, а зараз ви спробуєте іншу воду і визначте яка вона на смак.

(Відповіді дітей)

  • Солона.

  • Правильно.

  • Подумайте: коли ви відчуваєте смак чогось , то які відчуття у вас виникають?

(Відповіді дітей)

  • Смакові.

  • Молодці, додаємо у схему «смакові відчуття».

  • Через який орган відчуттів до нас поступають смакові відчуття?

(Відповіді дітей)

  • Через язик.

  • Так, отже ми з вами познайомилися з нашими розумними помічниками в справі пізнання навколишнього світу - з нашими відчуттями.

  • Розкажіть, які бувають відчуття? (Відповіді дітей)

  • І у нас залишилася остання картинка, яка буде відноситися до смакових відчуттів. (цукерка)

  1. Підведення підсумків заняття.

  • Ну що діти, вам сподобався урок?

  • А що вам більше сподобалось?

  • А що таке відчуття?

  • Діти, а може людина прожити без відчуттів?

(Відповіді дітей)

  • Назвіть органи відчуттів – які відповідають за наші відчуття?!

(Відповіді дітей)

    1. «Оплески»

  • Ви сьогодні плідно попрацювали ,і давайте подякуємо один одного оплесками.

  • Дякую за увагу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.