Виховна година на тему: «Люди сильні один одним!»

Опис документу:
розширити і поглибити поняття «дружба»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу; виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги та дружнього прийняття іншої людини; сприяти формуванню ціннісних установок на толеран

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховна година на тему: «Люди сильні один одним!»

Мета виховної години: розширити і поглибити поняття «дружба»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу; виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість, почуття взаємодопомоги та дружнього прийняття іншої людини; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки в колективі.

Обладнання: хмаринки, дошка, квітка - ромашка, кольорові олівці, ватман, маркер, гілочки,червона стрічка.

Форма проведення: заняття з елементами гри.

Епіграфи до заходу:

Люди сильны друг другом,

Так,словно Севером –Юг,

Так, словно пахарь-плугом,

Так, словно пахарем-плуг.

Люди сильны друг другом.

Что равнодушья мерзей?

Люди сильны испугом

Вдруг потерять друзей.(Євген Євтушенко).

«Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало між нами взаємної терпимості»

Г.Гвіччардіні – італійський історик, філософ-гуманіст

«Перед великим розумом я схиляю голову,

перед великим серцем я стаю на коліна». (Гетте)

Хід заняття

І. Організація класу.

Вчитель: Ось і продзвенів дзвінок, починаємо наш виховний захід. Діти, я рада вас всіх бачити. Сподіваюсь, ми отримаємо радість і задоволення від спілкування. А будь-яке спілкування розпочинається з посмішки. Тож поверніться один до одного, подивіться один одному у вічі й подаруйте свої найприємніші, найщиріші посмішки.

ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

Слайд 1. Вступне слово. Сьогоднішня тема виховної години»Люди сильні один одним!» є вкрай важливою. Ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібне всім і дорослим і малим. Воно потрібне кожній людині, родині, класу, країні, всій планеті. І хочу озвучити мовою оригіналу вірш Євгена Євтушенко:

Люди сильны друг другом,

Так,словно Севером –Юг,

Так, словно пахарь-плугом,

Так, словно пахарем-плуг.

Люди сильны друг другом.

Что равнодушья мерзей?

Люди сильны испугом

Вдруг потерять друзей.

Як ви розумієте слова «Люди сильні один одним»?(-відносини між людьми зміцнюють почуття впевненості в собі; - спілкування нам допомагає учитися, працювати,жити; - це про дружбу, що позбавляє нас самітності,робить нас добріше і краще).

Прошу вас відгадати які слова зашифровані в клітинках.

    а

    к

    д

     и

     у

     с

      к

   м

    и

    р

     н

     а

     о

      л

   д

    п

    у

     ф

     ь

     і

     ж

   к

    р

    ж

     з

     н

     я

     ш

   с

    в

    б

     ш

     т

     є

     х

   з

    л

    а

     г

     о

     д

     а

Вчитель: Молодці! А тепер відгадайте, що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

Діти: Дружба! (всі разом)

Вчитель: Так, сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Про дружбу написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря.

Зараз усі ви школярі.  Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі і тривоги. Усі називають вас класом. Щоб клас був дружний потрібно допомагати один одному, говорити гарні і добрі слова, допомагати товаришеві у складній ситуації.

«Дружба - найцінніший скарб» - це, діти, не просто слова, це народна мудрість.

ІІІ. Основна частина заняття

Вчитель: Ви мабуть помітили, що у кожного на парті лежать гілочки. Діти, як ви думаєте що з цим може бути пов’язано?

( Діти висувають свої припущення та варіанти. )

Слайд 2. Ви всі молодці. Тепер давайте пригадаємо казку «Батьківський заповіт».

Учень: У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілочці в руки та попрохав переламати. Сини виконали батькову волю, переламавши ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемок. Батько сказав: «Ось так і в житті: кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають, і всі негаразди ви легко здолаєте».

Вчитель: Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби.

( Діти зв’язують в оберемок гілочки синьою стрічкою. )

 Діти, а як ви думаєте чи добре мати друзів? Чому ви так думаете?

( Діти висувають свої припущення та варіанти. )

Вчитель: Справді, мати вірного друга — це щастя. А як знати, що ця людина — саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людина допоможе, зрозуміє, підтримає. Зараз усі ви — школярі. Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я сподіваюся, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою і пропоную вам взяти участь в

Грі-розминці «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це  мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

 Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

Вчитель: Відповіли ви чудово.  То що ж таке дружба?

Слайд 3. Учень: Дружба — це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це активна зацікавленість один в одному. Без друзів у наш час важко жити на світі.

(доброзичливий, чемний, толерантний, стриманий, добрий, чесний, вірний,

 справедливий, надійний, сміливий, щедрий)

Слайд 4. Гра «Асоціативний ряд»

  • Давайте спробуємо на кожну літеру слова дружба назвати рису характеру, притаманну дружелюбній людині.

(На дошці записане у стовпчик слово дружба, учні по черзі називають рису характеру і виходять записувати її) .

Д- дбайливий,дружелюбний,доброзичливий

Р- розсудливий, рівноправний

У- уважний,

Ж- жалісливий.

Б- бадьорий, близький,братерський

А- активний, акуратний.

  • Чи подобаються вам риси характеру, які ми записали біля кожної букви?

  • Мені теж дуже вони подобаються і я бажаю, щоб ви про них не забували та шукали їх у собі.

Вчитель. У мене є квітка, на пелюстках якої я пропоную написати ті основні риси, які притаманні дружній терпимій людині. Ваше завдання полягає в тому, щоб розмалювати пелюстки ромашки різними кольорами, які асоціюються у вас з певними рисами характеру.

Діти розмальовують ромашку. Далі обговорення:

Подивіться на ромашку свого сусіда, однокласників і дайте відповідь на запитання:

  • Якими кольорами розмалювали пелюстки ви і ваші однокласники?

  • Як, ви, думаєте чому це переважно світлі, яскраві кольори?

Слайд 5Використовуючі Технологію  «Незакінчені речення» прошу вас дати відповідь на питання

 «Хто з ким дружить?»

Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)

Іван Царевич та …………( Сірий Вовк)

Дюймовочка та ………..(ластівка)

Котик та……..(Півник)

Карлсон та …….(Малюк)

Прийомом «Лови помилку» зможемо перевірити чи засвоїли ви закони дружби. Оплесками обираємо стверджувальну відповідь.

Закони

Один за всіх,і всі за одного.

Обманюй друга, коли тобі це вигідно.

Розділи з другом і радість, і смуток.

Підтримай друга у біді.

Свого друга ображай, обзивай , зрідка кусай.

Бережи друга , не ображай, не обзивай його.

Поступайтеся один одному.

Будь з другом чесним та відвертим.

 

Вчитель:

-Всі ви дітки молодці! Ми прийняли справжній закон у країні Дружби.

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас,

Все нам легко удається,

Весело усім живеться.

 Поки ми грали, над нашим класом з’явилися хмаринки.

 А ви знаєте, що дружба робить чудеса?

 Якщо ми зараз знайдемо хмаринки, які дружать між собою, то ви побачите справжню народну мудрість!

 

Слайд 6. Робота у групах

(Об’єднуємо  прислів’я  на хмаринках)

·        Немає друга-шукай, а знайдеш- тримай.

·        Старий друг краще нових двох.   

·        Дружба та братство – дорожче багатства.

·        Дружний табун і вовків не боїться

·        При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.

·        Не той друг, хто лащиться, а той, що печалиться.

·        Життя без друзів неповноцінне.

·        Без друзів погано жити, а іноді — неможливо.

IV. Підсумок заняття

Вчитель: Пам'ятайте діти ,товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного.

Який цікавий світ навколо, (Пастушенко Д.)
Ти, друже, тільки придивись! 
На небі сонця жовте коло, 
А поруч з домом — сад і школа, 
Живи, дорослішай і вчись! 
Дивись на квіти, на дерева, 
Вивчай птахів, комах, тварин, 
Ти станеш кращим і, напевно, 
В життя підеш сміливо й певно, 
Та пам’ятай, ти не один! 
З тобою вся твоя родина: 
Батьки, бабусі та діди, 
З тобою друзі, Батьківщина, 
Тож, уперед, мій друже, йди.

Я хочу закінчити наш виховний захід словами німецького поета Гете:

«Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна». Осмислити ці слова нам допоможе «Мішечок порад»:

будьте готові до того, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні;

навчіться сприймати людей такими, якими вони є, не намагайтесь змінити в них те, що нам не подобається;

цінуйте в кожній людині особистість і поважайте її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з вашими;

зберігайте „ своє обличчя ”, знайдіть себе і за будь-яких обставин залишайтеся самим собою.

 

Вчитель: А зараз поверніться один до одного, посміхніться і…. ніколи не сваріться.

Уподарунок візьміть з собою ці ромашки, які вам будуть нагадувати про тему нашої сьогоднішньої розмови.

Слайд 7. Дякую за увагу! На все добре.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
1
міс.
2
4
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!