Виховна година "Культура спілкування школяра"

Опис документу:
Тема: Культура спілкування школяра Мета: З’ясувати, які правила в школі маємо дотримуватися ; усвідомити етикетні правила спілкування та необхідність їх дотримання; дізнатися що таке спілкувальна поведінка та мовний етикет; розвивати в учнів навички спілкування, емоційно-вольову сферу; виховувати культуру спілкування.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Культура спілкування школяра

Мета: З’ясувати, які правила в школі маємо дотримуватися ; усвідомити етикетні правила спілкування та необхідність їх дотримання; дізнатися що таке спілкувальна поведінка та мовний етикет; розвивати в учнів навички спілкування, емоційно-вольову сферу; виховувати культуру спілкування.

Основні поняття: Спілкування, співрозмовники, спілкування поведінка, спілкувальні норми, комунікативна ситуація, мовний етикет, поведінка учнів у школі.

Обладнання: медіазабезпечення, дидактичний матеріал.

Форма : гра

Перебіг заходу

Організаційний момент

Привітання

  • Добрий день, тим у кого блакитні очі – сідайте, будь ласка

  • Здорові були ті, хто любить ходити в школу – сідайте, будь ласка

  • Вітаю тих, хто має карі очі-– сідайте, будь ласка

  • Добридень тим, хто має зелені очі – сідайте, будь ласка

  • Радий бачити тих, хто вчора відчув себе переможцем і посів перше місто в змаганнях.

Тема заняття. Мотивація

1. Бесiда з учнями.

Що таке школа?

Чого навчають в школi?

- Для чого людинi необхiдно вчитися?

2. Розповiдь учителя.

Школа - це не тiльки примiщення, до якого кожного ранку  приходять учнi, це ще й велика країна Знань, країна дитинства і юності. Школа завжди турбується про своїх мешканцiв, розкриває секрети рiзних наук, збагачує мiцними знаннями, необхiдними в житті кожної людини. Недарма український народ склав багато прислiв’їв про знання та навчання.

3. Робота iз прислiв’ями.

* Знання - людиі, що крила - пташинi.

* Мудрим нiхто не родився, а навчився.

* Вчення - свiт, а невчення — тьма.

Наука в лiс не веде, а з лiсу виводить.

       Як вй розумiсте цi прислiв’я?

Отже, знання - це життєва необхiднiсть для кожної людини. Тiльки освiчена людина, яка вмiє використовувати свої знання, може досягти певного успiху в життi.

Вікторина

Будь-яке знайомство, і взагалі будь-яке спілкування починається з привітання. Яким воно повинно бути?

Якими словами потрібно вітати людину?

Учні повинні дати правильні відповіді.

Зразки привітання

Вітаю Вас!

Здравствуйте!

Доброго ранку!

Доброго дня!

Доброго вечора!

Привіт!

Салют!

Класний керівник:

В який час яке привітання доречне

Учні повинні дати правильні відповіді.

  • З 6 до 12 годин – «Доброго ранку!»

  • С 12 до 18 годин – «Доброго дня!»

  • С 18 до 24 годин – «Доброго вечора!»

  • С 24 до 6 годин – «Доброї ночі!»

Класний керівник:

Цікаво

Як вітаються в інших країнах?

    • Доброе утро…

    • Ні хао …

    • Бон жур …

    • Гутен морген …

    • Хеллоу …

Термінологічна розминка. Гра «Антивірус».

Доброго ранку!

На добраніч!

Доброго дня!

Щасливої дороги!

Добрий вечір!

Заходьте, будь ласка!

Здрастуйте!

Дозвольте вам допомогти!

До побачення!

Сідайте, будь ласка!

Будьте здорові!

Дякую! Спасибі!

Пробачте!

Будьте ласкаві!

Відвали

Відійди

Дурень

Лузер

Віслюк

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Повiдомлення вчителя.

- Послухайте уривок iз оповiдання про школу ХXVI ст. і скажiть, що вам у нiй сподобалося, а що - нi.

У школi всi учнi були рiвнi: i багатi, і бiднi. Вони були зобов’язанi утримувати лад i чистоту в школi. Щоб заохотити учнiв до науки, давня школа придумала чергу мiсць у класi, вiд перших i останнiх лав: кращий учень просувався все ближче i ближче, доходив до першої лави, де сидiли найкращi учнi - сенатори. Учень, що визначався найбiльше з усiх, називався iмператором i мав право сидiти на окремому мiсцi поряд із вчителем. Нетямущим учням деколи одягали на голову шапку з ослячими вухами й садовили на останнiй, «ослячiй лавцi». За будь-якi шкiльнi провини карали рiзками. Учнем, який карав, був один iз старших i сильнiших.

 Яких би правил поведiнки ви б не хотiли дотримуватися тепер?

 Якi правила, на вашу думку, необхiдно залишити у сучаснiй школi?

2. Творча робота в групах.

- Групою iз 4—6 чоловiк обговорiть i складiть правила для школярiв сьогоднiшнiх та з далекого майбутнього.

3. Заслуховування й обговорення правил, запропонованих творчими групами.

- Для чого необхiдно суворо дотримуватись правил шкiльного життя?

Наведіть приклади того, як порушення шкiльних правил призводило до сумнихнаслiдкiв.

3робiть висновок про те, для чого ми складали певнi правила поведінки.

Учнi нашого класу спiлкуються не тiльки на уроках, а й на перервахДехто з вас не завжди чемно ставиться до своїх однолiткiв. А чому? Кожному хочеться мати вiрних, надiйних, добрих друзiв. А чи ви є такимиПерерва - час для вашого вiдпочинку.Намагайтеся провести його весело і корисно для себе. Насамперед, приготуйтеся до наступного уроку, а потім відпочивайте, грайтесь зі своїми товаришами.

Гра «SMS-повідомлення»

Слово учителя:

Хто спробує розшифрувати наступне слово? То отримує назву того, що вважають найбільшим скарбом, яким володіє кожна людина

С

К

В

Н

Я

Екзюпері «Розкіш спілкування»

Як бачимо, що видатний французький письменник ставив спілкування на важливу ступінь людського існування.

Бесіда

Сьогоднішнім уроком ми розпочинаємо велику тему, під час вивчення якої ви дізнаєтеся:

  • Як спілкуватися, щоб стати приємним співрозмовником?

  • Як спілкуватися, долаючи відстань?

  • Як звертатися до людей?

  • Які є основні правила невербального спілкування?

  • Що таке спілкувальна поведінка?

А саме на цьому уроці ми з’ясуємо як досягти успіху у спілкуванні в школі та шкільній поведінці

Фокус-групи

1 група «Режисери»- малює сучасних школярів

2 група «Сценаристи»- описує сучасну поведінку школярів

Представлення роботи в групі

Вправа на зняття психоемоційного стану учня

Вправа "Порада казковому герою" Мета: активізувати вміння розглядати проблемні питання, зняти психоемоційне напруження.

Педагог - тренер: Діти завжди дуже цікаві, вони постійно задають велику кількість питань. Дуже часто, щоб відповісти на них вчителю потрібно не лише володіти знаннями а й проявити неабияку винахідливість. Зараз я кожному з вас пропоную відповісти на таке питання. (Питання роздаються роздруковані на окремих аркушах)

  • Вінні-Пуха запросив на день народження Кролик, а в нього немає подарунка

  • Їжачок заблукав у тумані

  • У П’яточка луснула повітряна кулька, а іншої в нього немає

  • Крихітка-Єнот не може дістати солодку осоку

  • У Крокодила-Гени відірвалася ручка валізи

  • Кіт Леопольд не може розізлитися на мишей

  • У Буратіно довгий ніс і він проткнув холст в комірці Папи Карло

  • Попелюшка загубила кришталевий черевичок

  • Муха-Цокотуха купила самовар, але не може його донести додому

  • Іван-Царевич збудував літаючий корабель, але чарівних слів не знає

Гра «Сонечко» .«Правила спілкувального етикету в школі»

Робота над завданнями в аркуші. Бесіда за результатами. Колективне обговорення

  1. Чому слово не повинно розходитися з ділом?

Учитель розповідає притчу «Пастух і вовки» (додаток)

Які висновки треба робити? (треба намагатися завжди говорити правду, слова не повинні розходитися з ділом, бо це може спрацювати проти вас).

Дібрати слова синоніми до слова «пустомеля» стр.127 вірш Оксани Сенатович «Балакуни» - гра «Павучок»

( брехун, базіка, балакун, торохтій, говорун, потякало, талалай)

Чи хотіли б ви мати таких друзів?

Чи сподобалось би вам, якби вас так називали?

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ - Якщо хочеш збрехати – прикуси язика!

Немає сумніву, що кожне спілкування починається зі звернення. Гра «Чарівна булава»

Зверніться один до одного. Намагайтесь використовувати пестливі

слова.

Сонечко з долоньками

Запис правил поведінки в школі на листках

Перегляд відеоскрайбінгу

Вікторина

Якими словами потрібно прощатися?

Учні повинні дати правильні відповіді.

Зразки прощання

  • Всього доброго!

  • До побачення!

  • Дозвольте попрощатися!

  • Спокійної (доброї) ночі!

  • Будь(те) здоров(і)!

  • До зустрічі!

  • Щасливо!

  • Бувай!

Класний керівник:

Це цікаво

Як прощаються в інших країнах?

      • Гуд бай! …

    • Дзай дзен! …

    • Сайо нара! …

    • Ауфідерзейн! …

    • Аревуар! …

    • Аррівідерчі! …

Правила поведінки учнів в школі на перерві

У навчальний час кожен учень майже 6 годин проводить в стінах школи. І звичайно на уроці діти знаходяться під контролем вчителя, а на перерві, щоб не трапилось лиха кожен учень повинен виконувати правила поведінки для учнів.

1. На перерві кожен учень повинен спокійно вийти з класу, щоб дати змогу черговим приготувати клас до наступного уроку. Категорично заборонено бігати по класу, щоб не штовхнути однокласника, який може отримати травму.

2. В коридорі не можна бігати, щоб не збити з ніг школярів, або працівників школи.

3. Треба спокійно поводити себе на сходах, не бігати, щоб не зіштовхнути зі сходів іншого учня та не впасти самому. Пам’ятай, сходи це найнебезпечніша ділянка школи. Не можна з’їжджати зі сходів на перилах, бо якщо не втримаєшся можна одержати серйозну травму.

4. Не можна гратись на перерві м’ячем, м’яч може відлетіти у вікно і розбивши вікно діти можуть отримати порізи.

5. Ні в якому разі не грай і не бігай з ручкою, олівцем, палицею або іншими предметами в руках. Можна поступитись і попасти гостряком в очі собі або своєму товаришу. І навіть коли ти абсолютно певен, що не впадеш,, згадай як часто ти падаєш несподівано.

6. Важливо пам’ятати, що не можна направляти на іншу дитину загострений предмет. Якщо ти бешкетуєш, може трапитись прикра несподіванка, і ти травмуєш дитину. Тільки подумай які страшні наслідки можуть бути після цього.

7. Переходячи з одного кабінету в інший не можна розмахувати сумкою або портфелем, щоб не вдарити тих хто йде поруч, або не розбити вікно, адже сумка може несподівано вилетіти з рук.

8. В зимовий час не можна виходити на вулицю роздягненим, щоб погратися в сніжки. Ти можеш захворіти, або ще гірше, отримати чи нанести травму від удару сніжком в обличчя. Категорично заборонено вносити сніг у школу. Коли сніг розтане, то на мокрому місці може послизнутись учень або працівник школи, впасти і отримати ушиб чи перелом.

9. Після закінчення уроків, учні повинні зібратись і спокійно вийти зі школи, і небезпечним шляхом іти додому.

10. Категорично забороняється учням приносити до школи небезпечні предмети (гострі, колючі, ріжучі, вибухонебезпечні) сірники, цигарки, алкогольні напої, наркотики та предмети, що легко спалахують.

ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ.

  1. Мовний етикет українського народу. До батьків, до дорослих

Українські традиції звертання до батьків (Є певні правила спілкування. В Україні звертаються на ВИ)

  1. Якщо людина позбавлена можливості жити серед людей, вона втрачає навички спілкування. (Мауглі)

  2. Форми спілкування: вони можуть бути не тільки мовними – жести, міміка, дотик.

Спробуйте щось попросити у сусіда за допомогою жестів та міміки .

Висновок – важко зрозуміти людину, яка не володіє мовою.

Гра «Місткий кошик»

У кожного з вас на парті лежать листочки паперу, вам треба на них написати ключові слова з нашої сьогоднішньої теми, щоб наш кошик знань не залишився порожнім.

Додаток

ПАСТУХ І ВОВКИ

У мальовничій долині, між двома вкритими лісом пагорбами з давніх часів жили люди. Вони обробляли землю, розводили худобу, полювали і ловили рибу. Кожного ранку пастух збирав у стадо корів і гнав їх на пасовисько. Одного разу поряд із селом з’явилася зграя вовків. Вони стали нападати на свійську птицю й худобу селян. З небезпечними хижаками розпочали боротися мисливці.

Для того щоб захистити стадо корів від їхніх нападів, мисливці дали пастуху спеціальний горн й наказали щосили дути у нього, коли з’являться вовки. Почувши горн пастуха, мисливці якомога швидше бігтимуть з села на допомогу,пастуху і рятуватимуть стадо від вовків. Так і домовились... Сидить пастух на пеньку, навколо пасуться корови. Сумно йому. Потім стали погані думки у голову лізти: нападуть вовки, засурмлю у горн, а мисливці мене можуть і не почути. Треба перевірити. І засурмив у гори. Через кілька хвилин прибігли захекані мисливці й кричать:

  • Що сталося? Де вовки? Показуй!

  • Це мені, мабуть, здалося,— відповідає пастух, а правди не каже. — Вибачте.

Махнули на нього рукою мисливці й пішли до села.

Минуло кілька годин. Небо вкрилося хмарами. Розпочалася гроза. Дощ ллє, гром гримить і вже справді стало страшно пастухові. Тріснула якась гілка в лісі, а він перелякався і знову засурмив у горн.

Прибігли мисливці, всі мокрі й у грязюці. Питають:

  • Що знову сталося?

  • Там, у лісі,— показує на дерева пастух,— щось шурхотіло, грюкало, мабуть, вовки...

Мисливці облазили ліс, нічого не знайшли. Сварять пастуха:

  • Ти що, грози ніколи не бачив? Кілька гілок у лісі зламалося, і все.. Пильнуй стадо, а на дрібниці не відволікайся.

Розлючені мисливці попленталися до села.

Сидів пастух на галявині й почув знову: щось шурхотить. Придивився уважніше — вовки. Схопив він горн і щосили сурмить.

Почули мисливці в селі горн пастуха. Вони в цей час обідали і кажуть:

  • Мабуть, знову щось цьому дурню примарилось. Ось доїмо, а потім підемо. Уже два рази дарма бігали.

Поїли спокійно і пішли. Приходять на галявину, де стадо паслося, і бачать, що вовки кількох корів загризли. Вибіг пастух і кричить:

  • Що ж ви не бігли на допомогу? Це я перші два рази просто так сурмив, а тепер насправді вовки напали...

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн