і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Виховна година "Духовний розвиток особистості"

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Духовний розвиток особистості і моральні цінності

Мета: пояснити поняття «моральні цінності»; вчити висловлювати своє судження про роль та значущість моральних цінностей в житті людини,аналізувати ситуації; розвивати почуття відповідальності за свій вибір та результати дій; виховувати почуття честі, гідності, сили волі.

Обладнання:опорні схеми, ілюстрації,виставка книг.

Епіграф: «Гарними люди стають швидше від справ, ніж від природи»(Демокріт)

Хід заняття

Вступне слово.

Людина – найзагадковіше земне створіння, подібне до коштовного діаманта. У світі немає двох однакових людей, кожна людина неповторна.

Протягом багатьох століть у людства склалися свої принципи і закони життя, моральні цінності. Останні втілюють у собі найрізноманітніші прояви добра. До них, зокрема, належать добро, любов, дружба, справедливість, свобода, милосердя тощо.

Оголошення теми і мети заняття.

Гра «Знайомство»

Учні по черзі називають себе і розповідають про свою мрію.

Для того, щоб втілити в життя свої мрії, необхідно мати певні моральні якості. Дізнаймося, які моральні якості ви цінуєте, за допомогою гри.

Гра «Репортер»

Один із учнів, репортер, бере у однокласників інтерв’ю «Які людські якості ви цінуєте найбільше?»

Поняття справедливості, добра і правди постало перед людством з давніх-давен. Послухайте ось таку легенду.

Легенда про Дажбога

Високо на самому світлому небі царює чисте та праведне Дажбог-Сонце. Дажбог прийшов у світ дарувати людям білий день, ділити з ними їхнє щастя, добро, долю та любов.

Колись давно боги скинули до підніжжя високої гори страшного Змія-Дракона, що правив злом і перетворював усе на страшну пустелю.

Після перемоги Божича над Змієм скляні гори стали золотими, а гору, на якій став жити молодий Божич-Сонце. Почали називати Хорив – горою Сонця.

Там на золотій горі, серед музики білого світла росте райський сад, родить там усяка садовина.

Колись разом із першопроменями молодого Божича-Сонця на землю прийшла і людина, бо завжди жила в сонці, в його трепетнім серці.

Серед вічного життя, де царює нерозгадана таємниця світлого Божича, людина стала найкращим його творінням, а Дажбог для неї – світлом Любові, Мудрості і Правди.

Продовженням легенди про Дажбога є віра людини в те, що Бог створив світ, наділив людину розумом, силою, талантами. У Біблії є притча:

«Покликав один багатій до себе трьох рабів і дав одному з них п’ять талантів, другому два, а третьому лише один.

Через деякий час повернулися до свого господаря раби, і той, що мав п’ять талантів, дістав ще п’ять, той, що два – ще два, а третій загубив і той талант, що мав, нічого не здобув. Покарав його господар вічною темрявою, сказавши: «Тому, хто має, ще додається, а хто нічого не має, втратить і те, що мав».

Отже, кожна людина має певні таланти, задатки, які потрібно розвивати, удосконалювати. Тому давайте з'ясуємо, чи знаєте ви самих себе, скориставшись літерною характеристикою.

Перед вами чистий аркуш паперу. Напишіть на ньому своє ім'я, а напроти кожної літери – рису характеру, яка розпочинається з цієї літери і притаманна вам.

А тепер подивіться уважно на аркуш. Він теж багато може розповісти про вас. Якщо ви розмістили літери в кутку аркуша, у вас занижена самооцінка, ви не використовуєте свій потенціал, свої можливості. Ваші результати можуть бути кращими, придивіться до себе уважніше, будьте сміливішими, і ваша ініціатива принесе результат.

Якщо ж ви розмістили літери в центрі – ви творча особистість, маєте естетичний смак. Та уважно подивіться на літери: якщо вони дуже великі, у вас завищена самооцінка. А це часто шкодить не лише самій людині, а й людям які її оточують.

Якщо ви розмістили літери в центрі аркуша і вони середні, ви реально оцінюєте свої можливості, у вас все гаразд із самооцінкою.

Ми визначили самооцінку, а тепер давайте перевіримо, які якості ви цінуєте один в одному. Але перед цим кожен із вас візьме пелюстку і напише на ньому ту свою рису характеру, за яку, на вашу думку, вас цінують однокласники і наклеїть її під малюнком.

Гра «Мікрофон»

Передаючи сусідові мікрофон скажіть, які якості ви в ньому цінуєте.

А тепер, якщо думки однокласників хоча б приблизно співпали з вашими,

переклейте свої пелюстки на малюнок. Якщо ж думки про вас виявились зовсім іншими, у вас є привід задуматись і постаратись зробити так, щоб ваші однокласники оцінили вас саме за те, що ви самі в собі цінуєте найбільше.

На основі рис характеру формуються життєві цінності людини – те, що людина вважає найважливішим у своєму житті.

Запишіть 10 найважливіших для вас цінностей. Тепер обведіть кружечком три найбільш важливих. Потім з тих, що залишились,виділіть ще три, менш важливих.

Найважливіші речі

Один юнак постійно непокоївся з приводу свого життя і майбутнього. Якось, гуляючи берегом моря, зустрів він мудрого старця.

  • Що тебе тривожить, юначе? – спитав старець.

  • Здається , я не можу збагнути, що в житті для мене найважливіше, - відповів юнак.

  • Це дуже просто, - сказав старець. Він підняв із землі порожнього глечика і почав заповнював його камінням завбільшки як кулак.

Заповнивши глечик по вінця, запитав :

  • Цей глечик повний, чи не так?

  • Так, - погодився юнак.

Старець мовчки кивнув, узяв жменю дрібних камінців, кинув їх у глечик і злегка потрусив. Камінці заповнили пустоти між великим камінням. Він усміхнувся і запитав:

  • А тепер глечик повний?

Юнак ствердно кивнув.

Тоді старець узяв пригорщу піску і висипав його у глечик. Пісок заповнив пустоти, що залишилися.

  • Ось відповідь на твоє запитання, - сказав старець.- Велике каміння – це найважливіші речі в житті: родина, любов, твій духовний розвиток, мудрість. Якщо втратиш усе, крім цього, твоє життя все одно буде повним.

Він хвильку помовчав, а відтак мовив:

  • Дрібні камінці – це також важливі для тебе речі: робота, дім, матеріальний добробут. А пісок – дрібниці, які насправді не мають ніякого значення.

Юнак слухав дуже уважно і старець продовжив:

  • Деякі люди роблять помилку. Вони спочатку засипають у глечик пісок, і в ньому не лишається місця для каміння. Так і в житті. Якщо витрачати сили на дрібні й незначущі речі, у ньому не буде місця для найважливіших цінностей. Тому передусім подбай про велике каміння, не забувай і про дрібне. А пісок хвилі життя самі наб’ють у проміжки між ними.

Бесіда.

  • Які життєві цінності схожі на велике каміння, які на - мале, а які – на пісок?

  • У якому порядку «наповнюєте глечик» на цьому етапі свого життя?

Підсумкове слово вчителя.

Російський письменник Ф.Достоєвський сказав фразу, яка стала крилатою: «Краса врятує світ». Інший російський письменник А.Чехов вважав, що «в людині все має бути прекрасним: і лице, і одяг, і душа, і думки» . Пам’ятайте про це завжди, живіть за законами краси, залишайтеся самі собою, але не забувайте вдосконалювати себе, жити в мирі й злагоді із собою та світом. Нехай вам щастить у житті!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Пропонується виховна година для учнів 6 класу
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    7843
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    SW093094
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання