і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Виховна година: "Добре жити, якщо вмієш дружити"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Гаврилова Оксана Михайлівна

вчитель початкових класів

Нижньосірогозька ЗОШ І-ІІІ ст.

І категорія

Дерево міцне корінням,

а людина — друзями.

Народна мудрість

Тема: Добре жити, якщо вмієш дружити

Мета: формувати в дітей поняття «дружба», «друг», ознайомити з правилами дружби, розкрити значення дружби в житті людини; виховувати доброзичливе ставлення один до одного.

Хід заняття

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Треба всім нам привітатись:

-Добрий день!

Дружно весело сказати:

- Добрий день

Всіх гостей ми привітаєм:

-Добрий день.

І здоров’я побажаєм

- Добрий день.

2.Гра «Передай по колу посмішку»

- Діти, станьте в коло. А тепер посміхніться один одному по черзі і скажіть: «Я тобі бажаю…»

ІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЗАНЯТТЯ

- Діти, тема нашого сьогоднішнього заняття зашифрована. Давайте розгадаємо ребус і дізнаємось про що буде йти мова.

,, ,,,

Д ж

- Так, правильно. Сьогодні виховну годину присвячуємо дружбі.

Ми дізнаємось що таке дружба, хто такий друг, ознайомимося з правилами дружби, зясуємо значення дружби в житті дитини і людини, дізнаємось кого можна назвати справжнім другом, а також будемо вчитися доброзичливо ставитися один до одного.

ІІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.Асоціативний кущ

«Друг», «Дружба». Як ви розумієте ці слова? (Діти висловлюють асоціації, які у них виникають)

2.Розповідь вчителя

З дружбою зустрічається в своєму житті кожна людина. Без дружби та друзів неможливо уявити повноцінне життя. Коли у людини є справжні друзі, то вона навіть щасливішою себе почуває, адже знає, що їй є з ким поділитися, їй є кому допомогти чи підтримати. Проте часто під маскою дружби ховаються зовсім інші почуття. Тому для кожного з нас важливо вміти розпізнавати дружбу серед інших відносин. А для цього і треба знати що таке «дружба».

Отже, дружба – це близькі відносини, які тримаються на взаємній довірі, любові, щирості, спільних інтересах і захопленнях. Людей, які дружать між собою називають друзями.

3.Пісня «Про дружбу»

- Прослухайте пісню «Про дружбу» Слова і музика Янушкевич О., Ясокової М. 

у виконанні наших дівчаток. (Звучить пісня)

- Про що йдеться у пісні?

- Що робить дружба?

- Як з другом?

4.Слухання і аналіз притчі «Про дружбу»

- А тепер прослухайте притчу

-Про що ця притча?

- Чому вона нас вчить?

- Так, дійсно діти, треба вміти прощати образи, пам’ятаючи хороше, що зробив ваш друг. Народне прислівя говорить: Справжній друг з тобою, коли ти не правий, а коли ти правий всякий буде з тобою.

- Скажіть, кого можна назвати справжнім вірним другом?

1 учень.А вірний друг — це та людина,

Яка не кине у біді.
І як прийде лиха година,
Пізнаєш друга ти тоді.
Він захистить і допоможе,
Й не вимагатиме подяк.
І сонце вигляне погоже,
І сонечку зрадіє всяк.
А душу затишок обійме,
Бо поруч тебе — вірний друг.
Й захопиш ти його в обійми,
Бо стане світлим все навкруг

-А у вас є справжні друзі?

- А ви можете назвати себе вірним другом?

2 учень. Та й самому потрібно хорошому бути,
Вірним слову і ділу, і другові теж.
Щоб повагу до себе у друзів здобути,
Треба відданим бути й самому без меж.
Завжди друзям любов і тепло дарувати,
Щось порадити добре, біду відвести.
Навіть іноді слово хороше сказати,
Руку стиснути, поруч із другом пройти...
І за словом належить також слідкувати,
Бо воно може ранити глибше, як меч.
Правду завжди у вічі потрібно сказати,
Але щоб голова не злетіла із плеч.
Українське прислів’я повчає нас гарно:
За язика ти перше себе укуси.
Як сказати захочеш ти щось незугарне,
Як погану пораду ти друзям даси.

5. Гра «Збери прислівя»

- Давайте згадаємо ще інші прислів’я про дружбу (робота в парах)

(Дітям роздаються слова, з яких вони скадають прислів’я)

*Друзі пізнаються в біді

*Життя без друзів неповноцінне

*Людина без друзів, що дерево без коріння

*Дружба та братство – дорожче багатства

*Друга шукай, а знайдеш – тримай.

*Без вірного друга – велика туга.

- Як ви їх розумієте?

6. Вірші про дружбу. Зясовування ролі дружби в житті людини

- А чи потрібна дружба, друзі і для чого?

3 учень. Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.

4 учень. Якщо друг у тебе є,

Люби його над усе.

Ти не зрадь його ніколи,

Помагай йому в усьому.

5 учень. Якщо друг тебе почує,

Твоє серце не сумує.

Горе зменшиться удвічі,

Радість загляне у вічі.

6 учень. В житті усім потрібна дружба: І для розваг, і для журби, й для служби. Із другом легше в світі жити, Але й дружити треба вміти. Слід другові допомагати, В пригоді завжди захищати, Слід жарти друга розуміти Й самому жартувати вміти. Коли ж якесь нерозуміння, Потрібно виявить терпіння. При сварці – швидше помиритись – Не варто з друзями сваритись.

7 учень. Твій друг тобі віддасть усе: І свій квиток на карусель,

І цвях, і ґудзик, і літак,

Та не за щось – а просто так.

І  збільшуване скельце,

Найкраще у дворі,

Твій друг із щирим серцем

Тобі віддасть – бери!

І ти нічого не жалій –

Ніколи і нітрохи!

І навіть м’яч футбольний свій

Віддай, як друг попросить.

І посміхнеться друг тобі –

Аж схочеться співати.

І ти подумаєш тоді:

«Як гарно – дарувати!...»
Отже, нам всім потрібна дружба, потрібно, щоб поряд і в радості, і в горі поруч була людина, яка підтримає та роздітить ці почуття, порадить щось, допоможе.

- А чи сваритесь ви з друзями?

- Не треба сваритись, бо з вами може статись те, що з хмаринками

8 учень. Десь  далеко  в  небі  синім  дві  хмаринки  посварились, 

і  розбіглися  по  світу,  сірі  і  сумні... 

І  тепер,  коли  ти  бачиш,  як  ідуть  холодні  зливи, 

Знай,  що  то  хмаринки  плачуть  у  височині... 

  Тож  якщо  ти  маєш  друга,  не  сварися  з  ним  даремно, 

Бережи  його,  бо  раптом  втратиш  назавжди... 

І  тоді  страждати  будеш,  як  хмаринки  ті  у  небі, 

Що  не  можуть  одна  одну  й  досі  віднайти...

- Згадайте, а як можна помиритися?

- Як ви миритесь?

- Які мирилки ви знаєте?

- Давайте сьогодні вивчимо ще одну мирилку і будемо завжди чинити так, як сказано у ній.

Озирнися навкруги:

Дружать в річки береги,

Вітерець голубить квіти,

Бавляться довкола діти.

Годі сердитись! Давай

Покладемо сварці край!

- Послухайте як почуваються ті, хто помирилися зі своїми друзями.

9 учень. Помирились сонце з хмарою,
І тепер танцюють парою.
Ллється дощ, і сонце світить,
Усміхаються їм діти.
Райдуга місток зробила -
Сонце з Хмарою здружила.
Хай з них приклад беруть діти.
Треба дітям всім дружити.

7.Інсценізація вірша «Справжні подруги»

- Зараз ми станемо свідками розмови доньки і матері. Судіть самі, чи правильно розуміють дівчатка Люда і Рита, що таке дружба.

Ведучий: П’ятикласниця Людмила

Вранці мама заявила:

Люда: Все, до школи я не йду!

Я не стерплю цю біду.

Щастя скінчено моє,

Адже в Рити джинси є!

І тепер зі мною Рита

Відмовляється дружити.

Ведучий: Здивувалась мама дуже:

Мама: Ви ж були найкращі друзі!

Люда: Так, але сказала Рита,

Поки буду я ходити

Не у джинсах, а в спідниці,-

Їй не хочеться дивиться,

Бо вона вважає: жінці

Для краси потрібні джинси.

Мамо, дружбу виручай:

Джинси і мені придбай.

Ведучий: Мама спершу подивилась

На похнюплену Людмилу

Потім мовила:

Мама: Діла –а – а !

Справжні подруги…

Й пішла.

- Як дівчатка розуміють дружбу?

- Чи зовнішній вигляд має значення для дружби?

- А які якості потрібно мати, щоб мати друга? (Треба бути добрим, ввічливим, відвертим, щирим, вміти пробачати, довіряти другу, не видавати секрети друга, мати спільні справи і інтереси)

8.Ситуації про дружбу (робота в группах)

1 ситуація:

Дружили 2 подружки – Оленка та Іринка. На перерві Оленка вихопила з рук Іринки книжку, щоб першій подивитися…

- Чи так це треба було зробити? ( Потрібно попросити аби подивитися разом)

2 ситуація:

Одного разу Сергійко побачив, як його товариш Мишко впав в коридорі. Побачивши це, Сергійко голосно розсміявся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь уважно подивився і пішов геть.

- Як треба було вчинити Сергійкові?

-Чи це друзі?

9.Гра Так чи ні». Правила дружби

- Для того, аби з кимось дружити, мати справжнього друга, зберегти дружбу назавжди, треба знати правила дружби. От ми зараз їх і виведемо. Учні беруть по черзі речення і читають, якщо «так», то чіпляють на дошку під напис «Правила дружби»:

*Довіряти другу таємниці

*Ображати друга

*Допомагати товаришеві

*Ділитися з другом

*Зупинити друга, якщо він робить щось погане

*Не допомагати і не ділитися з другом

*Не сваритися з другом

*Придумати йому прізвисько

*Не зазнаватися, якщо у тебе щось краще виходить

*Поважати і підтримувати друга

*Сміятися, якщо у нього щось не отримується.

- Ви зрозуміли правила дружби?

- А чи будете їх виконувати?

- Давайте ще раз прочитаємо їх і запамятаємо.

- А щоб ви їх ніколи не забували, я дарую їх вам напамять. (Вчитель дарує кожному пам'яткиз правилами дружби)

- Якщо ви будете дотримуватись всіх цих правил дружби, то у вас будуть справжні друзі, з якими вам буде цікаво прводити час, і буде хотітись їм робити приємне, радувати, щось дарувати, всім ділитись.
 10 учень. Що зробити, щоб удвічі  торт здавався вам смачнішим?  Що зробити, щоб удвічі  кожний день для вас побільшав?  Щоб і радості, і щастя  вам було - аж ніде діти?  Тут - ніякою секрету!  Треба з другом все ділити!

ІІІ ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА 1. Гра «Ромашка»

- Ми з вами вже багато сказали про дружбу та про друзів, а зараз пограємо в Гру «Ромашка». На кожній пелюстці цієї квітки ви напишите головну якість людини, якщо вона хоче мати друга.

2.Гра «Мікрофон»

- Що таке дружба?

- Дружбу треба берегти?

- Наш клас дружний?

- Чи потрібно друга спеціально шукати?

3.Склади пазли (робота в парах) Учням роздаються малюнки з м/ф «Кіт Леопольд з правилами дружби, їм потрібно їх правильно скласти і прочитати утворене правило.

4.Підсумок

-Отже, який висновок можна зробити? Дружба, дружба над усе,

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити помага.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

1.Журнали «Розкажіть онуку» № 15-16, № 19-20 2006 р.

2.Журнал «Початкове навчання» №4 2011р.

3.Години спілкування 2клас

4.Газети «Долоньки»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Цей захід допоможе сформувати в дітей поняття «дружба», «друг», ознайомить з правилами дружби, розкриє значення дружби в житті людини; виховуватиме доброзичливе ставлення один до одного.
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3908
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    PS105292
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь