Виховна година до Дня Соборності України.

Виховна робота

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

28.08.2021

626

62

0

Опис документу:
Виховна година до Дня Соборності України для учнів початкової школи. В розробці містяться цікаві завдання для колективного вирішення, легенди, кросворд. Виховна година укладена згідно низки патріотичного виховання дітей та молоді.
Перегляд
матеріалу
Отримати код





  1. Організаційний момент

Ранкове коло (привітання праве плече, ліве коліно; що у коробочці)

1) Привітання

Доброго дня, любі діти.

Сьогодні, люба дітвора,

У нас цікава буде гра.

Вирушаємо ми нині

В подорож по Україні.


2) Хвилинка психологічного налаштування на роботу.

Слово вчителя.

Діти, поверніться один до одного, посміхніться, уявно візьміть свої посмішки в долоні і обережно обміняйтесь ними. Отож, з посмішками, гарним настроєм ми розпочинаємо сьогоднішнє заняття. Сподіваюсь, що гарні посмішки на ваших обличчях будуть супроводжувати вас до кінця нашого спілкування.

II. Основна частина

Перегляд відео 1

1). Вірш

Тобі, найкращая перлино

Моїх розбуджених надій,

Тобі, що звешся Україна

І в цей життєвий буревій,

Тобі, що постаті козачі

Для нас змальовуєш щодня,

Я шлю привіт й бажаю вдачі

У сяйві радісного дня.

(Б. Цибульский)

Бесіда

- Діти, чи сподобався вам вірш? (Так, сподобалась)

- Про що йшлося у ньому? ( Про нашу Батьківщину)

- Як ви гадаєте, чому сьогоднішнє заняття ми розпочалитаким чудовим віршиком? (Тому що будемо говорити про нашу соборну незалежну Україну, її історію)


2). Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні ми будемо вести розмову про нашу неньку Україну. Сподіваюсь, що ви відчуєте свою належність до рідної землі, народу, мови, історії та будете горді за свою Батьківщину.

Послухайте будь ласка легенду.




Легенда «Наша Земля»

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись на  розподіл пізніше, але землі їм вже не дісталося. От вони й пішли до Бога. А він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати.       Стали чекати.

Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, — відповіли наші предки, — там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці».

«Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні — ворога».

Пішли    наші    предки    на   ту    землю,    оселилися    і    живуть   до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.


3). Робота над темою уроку

Україна – це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Це наша мати – Батьківщина. В кожного одна Вітчизна і кожен має любити її.

- Діти, а що для вас є Україна? (Це наша земля, рідний край, родина, дорога до школи, наша вулиця, місто, зелені ліси і долини, степи і гори, все, що рідне і близьке нам)

Україна! Скільки глибини у цьому слові… Це золото безмежних полів, бездонна синь зачарованих небес.

Складною і бурхливою була доля України. Топталися по ній орди чужинців, ворожі пазурі роздирали її тіло. Але Україна вистояла і сьогодні є єдиною, соборною і незалежною.

І от 22 січня ми відзначаємо День соборності України. Це надзвичайно важлива дата в історії нашої держави. Тепер Україна – одна з найбільших Європейських держав, її площа – 604 тисячі квадратних кілометрів, на ній проживає понад 110 національностей, і всі є громадянами України, які творять сьогодення своєї країни. Отже Україна соціальна, незалежна, демократична, правова, суверенна, а тепер додамо – СОБОРНА.

- А чизнаєте ви, що означає слово соборна? (Об’єднана, згуртована, нероздільна)

Соборністьвключає у себе єдність і згуртованість. Це слово означає, об’єднання в одне державне ціле всіх земель, які заселяє конкретна нація на суцільній території.


4) Робота над прислів’ям.

Любі діти, допоможіть будь ласка відновити прислів’я. (Діти відновлюють прислів’я та пояснюють його зміст)

Добре тому, хто… ( в своєму домі)

За рідний край… (життя віддай)

Всюди добре, а… ( вдома найкраще)

Кожному мила… (рідна сторона)

Батьківщина-мати - … (умій за неї постояти)

Людина без Вітчизни, як… (соловей без пісні)

Без верби й калини… (нема України)

5) Робота над кросвордом.

6) Робота над запитаннями.

Раунд 1

- Що символізує синій колір прапора? (Небо)

- Ким ви доводитесь своїм дідусям? (Онуками)

- Співочий птах України. (Соловей)

- У якої червоної ягідки кісточка у формі серця? (Калина)

- Що символізує жовтий колір прапора? (Пшеничне колосся)

- Який птах не висиджує своїх пташенят? (Зозуля)

- Як називається найбільша річка України? (Дніпро)

- Яке дерево символізує дівчину, що тужить за своїм коханим на березі річки? (Верба)

Раунд 2.

«Переклад»

  • Жолтый.

  • Красный.

  • Куст.

  • Село.

  • Город.

  • Птица.

  • Река.

  • Мать.

  • Отец.

  • Бабушка.

  • Дедушка.

  • Тарелка.

  • Кружка.

  • Пшеница.

  • Дуб.

  • Подснежник.

Раунд 3. «Вірю – не вірю»

1. Чи віриш ти, що площа України більша, ніж сумарна площа Англії, Австрії, Бельгії, Данії, Португалії і Швейцарії? (Так)

2. Чи віриш ти, що Дніпро – найбільша річка України? (Так)

3. Чи віриш ти, що козаки варили рибну юшку в дерев’яних відрах? (Так)

4. Чи віриш ти, що забарвлення червоному борщу надає буряк? (Так)

5. Чи віриш ти, що дівоча коса може витримати вагу 20 тон? (Так)

6. Чи віриш ти, що в Україні проживають тільки українці? (Ні)

7. Чи віриш ти, щопрізвище Тараса Шевченка є Григорович? (Так)

7) Робота над розмальовкою.

8) Поки діти розмальовують вчитель зачитує легенду про Україну.

ЛЕГЕНДА ПРО УКРАЇНУ

Колись давним-давно в одному селі жила бідна вдова. Не було в неї ніякої втіхи від життя, тільки одна важка робота. І ось настав радісний день. В неї народилась дівчинка – маленька, крихітна, гарненька. І стала думати, яке ім’я дати своєму дитяті. Тут, звідки – невідомо, осяяна маревом, з’явилася в хаті чарівниця. Вона з тривогою і жалістю дивилася на немовля і сказала вдові: «Не давай дитині імені, вона сама його знайде, а якщо даси, то вона помре». Дівчина росла- підростала, була розумною, слухняною, але невеселою, часто журилася тим, що у неї немає імені. І ось їй виповнилось 16 років. Задумала вона вирушити у білий світ, щоб знайти своє ім’я. Мати ніяк не хотіла розлучатися з донькою, але вона була невідступна і потайки вирушила в дорогу. Бідна вдова чекала день, другий, не витримала розлуки і пішла свою доньку шукати. Ішла, йшла і вийшла в чисте поле, жовте-жовте і пшеницею колоситься. В чистому блакитному небі ластівки кружляють, світить ясне сонечко. І бачить мати – спить на полі дівчина, її дочка, та така гарна, що вона мимоволі замилувалась нею. Раптом потемніло синє небо, здійняв вітер куряву, полягла до землі колосиста пшениця. Почувся тупіт та іржання коней, брязкання зброї, вигуки чужою мовою. Це були війська хана Батия. Попереду їхав син хана. Раптом він побачив красуню-дівчину, зупинився і вигукнув: «Укра-юина», що на його мові означало «Дівчина молода». Дівчина прокинулась, хан схопив її і забрав із собою. Мати, побачивши це, опустилася на коліна і стала благати Господа Бога захисту для своєї єдиної дитини. Раптом стало все чорне-чорне, загримів грім, затряслася, здригнулася земля, а потому все стихло… По небу пропливали ніжно-блакитні хмаринки. Лише курява здіймалась навкруги, і на полі стояла самотня вдова. Пішла вона плачучи по землі шукати свою дитину. А в пам’яті лишилося одне – Україна, Україна. Йшла… З очей падали сльози. І там, де на землю падали сльозинки, проростали квіти волошки. Мати йшла боса, колола ноги, і, де на землю падала крапля крові, виростали маки. Де пройшла мати по землі, так і стала та земля зватись Україною.


ІІІ. Заключна частина.

Відео 2

Сьогодні життя України змінюється на очах, постає стара, як ця земля держава– вільна, незалежна, осяяна сонцем Україна. Ви частинка народу. Без вас, без усіх нас немає ні народу, ні історії. І нам творить нову історію держави, що займе належне місце серед вільних і рівних країн планети. Ще в І столітті н.е. римський державний діяч, філософ Цицерон на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя». Подумайте, і дайте відповідь, продовживши речення «Для мене Україна це ….».



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.